quote:
Op 6 oktober 2005 14:10 schreef Huigsloot het volgende:
Ik ben eigenlijk eigenlijk wel geschrokken van de haat die door enkelen gespuid werd op mijn stukje over de tekening van het boekje bij de CD "somewhere in time".
Zo ben ik ook wel eens "geschrokken" van de hel en verdoemenis die mij in het vooruitzicht zijn gesteld, maar ik lig er niet wakker van. Het zijn immers maar meningen (misschien hard geformuleerd, maar toch) en die mogen geuit worden.
quote:
Volgens deze lui moet je God buiten je gezichtsveld houden.
Dat zou kunnen, maar ik denk dat het voor veel mensen die negatief op je stukje reageren niet zozeer een kwestie van haat is (ook al zal het voor sommigen wel gelden), maar van ergernis over de manier waarop je je profileert:
1 Onderzoeksmethode en conclusies:
Je trekt een conclusie over een band op basis van de hoes van één plaat. Dat is een vrij beperkte "bronnenlijst." Dat blijkt temeer uit het feit dat je de dingen die je uit de afbeelding pikt totaal verkeerd interpreteert. Logisch, je kent immers de bredere context niet. Er is al (vrij kernachtig) gewezen op een deel van de dingen die je gemist hebt, dus die ga ik niet herhalen. Maiden had voor "Somewhere in Time" al behoorlijk wat platen uitgebracht. Het doet de band en haar repetoire geen recht om je mening te baseren op slechts één albumhoes. Ik zou je daarom aanraden om je daar eerst eens wat meer in te verdiepen en daarbij niet alleen naar de hoezen te kijken, maar bijvoorbeeld ook eens de teksten te lezen. Je mening over de band en waar ze voor staat zou wel eens drastisch kunnen veranderen.
2 Ik weet het beter:
Je lijkt over te willen komen als iemand die grondig onderzoek heeft gedaan en komt (als Christen?) je mening ventileren naar een groep mensen die vrij "deskundig" zijn op het gebied van Iron Maiden. Dat wordt over het algemeen als betuttelend ervaren. Door mij in ieder geval wel (en ik denk dat ik voor veel zwaremetalengebruikers kan spreken), en niet alleen hier maar vooral ook in het dagelijkse leven. Je komt over als iemand die 'ons ongelovigen' wil laten inzien hoe de vork eigenlijk in de steel zit. Er komt nog net geen "Jezus is het antwoord" achteraan, maar voor de rest kan ik me voorstellen dat veel mensen het gevoel hebben met een vervelende evangeliserende moraalridder te maken te hebben (no offense). Als je dan je feitenkennis ook nog eens niet op orde hebt, is het niet vreemd je nogal wat ergernis oproept.
Begrijp me niet verkeerd: het staat je vrij je mening te verkondigen (net als het anderen vrijstaat er een andere mening op na te houden), maar je moet niet vreemd opkijken als blijkt dat mensen er geen boodschap aan hebben. Hoe denk je dat er gereageerd zou worden als ik bijvoorbeeld bij een kerkdienst zou binnenwandelen en daar aan de gemeente zou gaan verkondigen dat hun geloof niet goed is en waarom ik dat denk. Ik betwijfel of dat in goede aarde zou vallen, sterker nog, ik weet eigenlijk wel vrij zeker dat ik mezelf bijzonder impopulair zou maken. Hetzelfde gebeurt hier.
quote:
Ik wil daarom een stukje citeren uit het Belgische blad ‘Rocktribune’ van de maand augustus, pagina 6.
Binnenkort komt er een metalen bijbel uit. Nee, ‘Meathead’ niet eentje in staal of ijzer, maar een versie van de Bijbel voor metalheads. Auteur is Johannes Jonsson van ‘Metal For Jezus’
Deze Bijbel bevat bijdragen van musici die het licht hebben gezien en/of gewend zijn de Heer te bewieroken.
Enkele namen zijn: Nicko McBrain (Iron Maiden) [<- edit: Sporty] , Brain “Head” Welch (Korn), Tommy Aldridge (Whitesnake), Rob Rock en Matt Smith (Theocracy), Luke Renno (Crimson Thorn), Carl Johan Grimmark (Narnia), Torbjörn Weinesjö (Veni Domine) en Steve Rowe ( Mortification)
Deze Bijbel komt eerst uit in het Zweeds, maar een Duitse, Engelse en Portugese vertaling zijn al in voorbereiding.
Blijkbaar zijn de bandleden meer in God geïnteresseerd dan sommige fans.
Deze mensen wil ik ook aanraden de Latijnse stukken die sommige bands [...] door hun teksten mengen eens te vertalen, je zult verbaasd staan.
Dit is allemaal geen nieuws, maar je presenteert het wel als zodanig. White metal en gelovige metalmuzikanten wordt in de metalwereld niet van opgekeken (ook al verschillen de meningen er over). Er zijn tal van topics op dit forum waarin daarover gediscussieerd wordt. Ik denk dat jij degene bent die versteld staat, maar voor de doorsnee zm-er (of metalliefhebber die hier niet rondhangt) is het gesneden koek.
Tot slot zou ik willen voorstellen we het hier weer over Iron Maiden gaan hebben en eventuele discussies over geloof, white metal en/of specifieke (andere) bands in de daarvoor bestemde topics voeren.