IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Graspop Metal Meeting 2008 Vorige pagina | Volgende pagina
De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 30-06-2008 19:25 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Zo, we leven weer...

Hoogtepunten:

- Iron Maiden (beste Maiden-show van de 10 die ik er nu gezien heb)
- Judas Priest (geweldige setlist, hoewel ik het met Aaarco eens ben wb Halford. Met name Painkiller was tenenkrommend)
- Testament
- Saxon
- Rose Tattoo
- Kiss (alleen de toegiften)
- Iced Earth
- De (doorgaans) goede sfeer, veel bekenden en prima festivalweer.

Bareuh...

Crow
Usericon van Crow
Posted 30-06-2008 20:44 by Crow Wijzig reactieProfiel van CrowQuote dit bericht

Hoogtepunten:
Iced earth
Korpiklaani
judas priest
arch enemy
action in dc
duitse vrouwen
bier
ik weet eindelijk wie die timmy is die iedereen steeds loopt te roepen

dieptepunten:
geen opeth
slaapgebrek
slecht geluid zowel bij sabaton als testament

[Dit bericht is gewijzigd door Crow op 30-06-2008 20:49]

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 30-06-2008 20:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 19:25 schreef De Ulk het volgende:
(...)
- Iron Maiden (beste Maiden-show van de 10 die ik er nu gezien heb)
(...)

Behalve dat ik Rime Of The Ancient Mariner nu gehoord heb, haalde het het voor mij persoonlijk toch niet bij het concert in Ahoy in '99.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 30-06-2008 20:56 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

daar werd inderdaad fanatieker gespeeld, gister vond ik echter de nummerkeuze iets leuker

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 30-06-2008 21:01 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Oja van Yngwiedelie + band heb ik stiekum ook nog wel zitten genieten vanaf de bankjes

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 30-06-2008 21:08 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 20:48 schreef altx het volgende:
Behalve dat ik Rime Of The Ancient Mariner nu gehoord heb, haalde het het voor mij persoonlijk toch niet bij het concert in Ahoy in '99.
Dat was inderdaad een geweldig optreden in Ahoy

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 30-06-2008 21:24 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik hou van Dying Fetus! Kanonne!

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 30-06-2008 21:34 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 20:56 schreef Aaaarco het volgende:
daar werd inderdaad fanatieker gespeeld, gister vond ik echter de nummerkeuze iets leuker

En het geluid was beter, al schijnt het nogal afhankelijk te zijn geweest van waar je stond.

Bareuh...

Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 30-06-2008 21:41 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 21:24 schreef Audiophile het volgende:
Ik hou van Dying Fetus! Kanonne!

Inderdaad, wat spelen die gasten!!!
Verder At The Gates , Disfear, Obituary, Behemoth, The Lucifer Principle, Immortal, My Dying Bride, Novembers Doom, Primordial, stukje Moonspell, stukje Alchemist en nog wat meegepikt hier en daar.
Hollenthon moet ik nog eens op cd luisteren, vond het ene nummer wel het andere weer niet wat.
Bij Testament en Morbid Angel even gekeken maar vertrokken, omdat het geluid bagger was helaas.

En hulde voor Kiss, vond het helemaal niks. Show was waardeloos in mij oren, maar toch commercieel geweldig. 10 Minuten na de show kon je er een live cd van kopen van het optreden
Verder de parkeerplaats naast de camping was ook super. Rijen voor de bonnen en munten viel mee, gewoon een goed moment uitzoeken en niet na de eerste de beste lopen die je tegenkomt, zoals de meesten doen. En geen dopjes op de flesjes, reden was goed over nagedacht, maar sloeg nergens op.

[Dit bericht is gewijzigd door Buried_Alive op 30-06-2008 21:42]

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 30-06-2008 21:48 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 21:41 schreef Buried_Alive het volgende:
En geen dopjes op de flesjes, reden was goed over nagedacht, maar sloeg nergens op.

met een dopje erbij, volpissen, dopje erop en naar de bands/het publiek gooien...

beter zo, iedereen die een flesje niet in 1 keer leeg kon/wilde drinken kon makkelijk aan een dopje komen (zelf meenemen van de camping...)

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 30-06-2008 21:51 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 21:41 schreef Buried_Alive het volgende:

En hulde voor Kiss, vond het helemaal niks. Show was waardeloos in mij oren, maar toch commercieel geweldig. 10 Minuten na de show kon je er een live cd van kopen van het optreden

Mag voor de kopers niet hopen dat alles opgenomen is, anders heb je een kwartier stilte tussendoor.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 30-06-2008 21:53 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 21:51 schreef 6sic6 het volgende:
Mag voor de kopers niet hopen dat alles opgenomen is, anders heb je een kwartier stilte tussendoor.

Haha inderdaad.
Vond KISS echt waardeloos, met name de eerste 30/45 minuten. Steeds die stiltes tussendoor, solo's die nergens op leken en dan in al die tijd 2 of 3 nummers spelen. We hebben het uiteindelijk maar opgegeven en zijn naar de camping vertrokken, hoorde dat het later wel heel gaaf was.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 30-06-2008 21:54]

6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 30-06-2008 21:56 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 21:53 schreef MMayo het volgende:
Haha inderdaad.
Vond KISS echt waardeloos, met name de eerste 30/45 minuten. Steeds die stiltes tussendoor, solo's die nergens op leken en dan in al die tijd 2 of 3 nummers spelen. We hebben het uiteindelijk maar opgegeven en zijn naar de camping vertrokken, hoorde dat het later wel heel gaaf was.

Het was zo fout, dat het geniaal was.
Ohja en de voetbalbloopers in de Maesstand waren ook vrij geniaal.

[Dit bericht is gewijzigd door 6sic6 op 30-06-2008 21:57]

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 30-06-2008 22:01 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Hoera voor onze lieftallige Orlando!

quote:

Iedere Metalnicht die naar Graspop gaat is een poser. Waarom? Omdat ze bang zijn er niet bij te horen. Vooral die gozert van Carnal Leftovers alias de blonde rockgod op ZM. Man o man, iedere kerel die hij ziet neemt hij tot zich, volgens mij een rasechte flikker(kijk zijn foto's maar naar op ZM) En dan die Marjolein(Mayo op ZM) Het huppelkutje heeft vijf uur op een polsbandje zitten wachten. Ach gut. Het gekke is ook dat iedereen zogenaamd dronke is. Maar op een of andere manier kunnen ze toch een verslag uitbrengen over hoe de optredens waren. In het kopentopic lees ik dan gelijk wat ze aangekocht hebben op Graspop. We spreken hier toch niet meer over forum's maar over slap gelul, dat ik niet hoef te lezen. Iedereen wil maar naar Graspop en Wacken om true te zijn, true ben je als je niet gaat. Iedere week een festival bijwonen vindt ik nou typisch ontrue, terwijl zij denken, he ik hoor er echt bij, laat ik maar foto's nemen, niet voor familie natuurlijk, maar voor de buitenwacht, dan heb ik toch een alibi dat ik er geweest ben. KIEKJE.

Mooie samenvatting!

watery black
Usericon van watery black
Posted 30-06-2008 22:05 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

ik ben true!!!!!!

*doet een dansje*

euhm... een heel TRUE dansje natuurlijik... *ho-hummm*

"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."

Crow
Usericon van Crow
Posted 30-06-2008 22:10 by Crow Wijzig reactieProfiel van CrowQuote dit bericht

daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn. ik ga naar graspop om bands te zien die ik leuk vind en volgens mij ben je dan geen poser hoor. als je zelf te zwak bent om naar een concert gaan kijken is het wel makkelijk om dat op anderen af te reageren he.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 30-06-2008 22:12 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 22:10 schreef Crow het volgende:
daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn. ik ga naar graspop om bands te zien die ik leuk vind en volgens mij ben je dan geen poser hoor. als je zelf te zwak bent om naar een concert gaan kijken is het wel makkelijk om dat op anderen af te reageren he.

Om een Graspop quote aan te halen..

NOU EN!!!!!

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-06-2008 23:10 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Het beste van t festival was toch voor tzelfde geld als de Maesdrek, het Grrrimmbergen en Krieg bier samen met t gezelschap te klokken!

Volgens mij moet de capaciteit vh festival eens beter op t aantal bezoekers worden aangepast; camping was veel te vol; erg leuk ook voor de kamperende dagjesmensen : hulde voor de Eindhoven crew van Koen!

Waarom waren de kranen bij de toiletblokken het hele weekend lang niet aangesloten? Lekker ranzig als je net een schijthuis hebt overleefd' doortrekken moeten sommige Belgen ook nog leren; tering, ik dacht dat ik erg was...

Verder weer eens t geouwehoer met blaren the size of mushrooms, waardoor er veeel minder bands zijn gezien dan de bedoeling was, maar soit!

Beste bands imo:

Cavalera Conspiracy; gaaf dat ze persoonlijke favoriet 'Troops of doom' speelden; ietwat jammer van dat kindje als drummer dan weer; verder hele gave set en die plaat heerscht!!!

Morbid Angel; toffe setlist weer met een nieuw nummer (!!!) en leuke interactie met de zanger 'I'm not a jukebox!) hehe Ze speelde zeer goed en David Vincent deed geen gaye Kiss-achtige moves meer.

At the Gates; de zang heb ik altijd al te monotoon voor woorden gevonden (blijft ondergeschikt aan de 'echte uitvinders vd Gothenburg sound: Eucharist), maar wat een vette agressie in het optreden! Supergoeie drummer ook en erg lekkere riffs.

Nile; was vooral een drumclinic; gitaren niet in balans vond ik, maar deze band speelde verder wel erg vet; helaas mist Dallas Toller Wade de uitstraling van voorgangers Chief Spires en Jon Vesano en dat heeft deze band imo live wel nodig want t publiek leek wel murw gebeukt!

Judas Priest; Speelde Rob Halford een rol als oude Nostradamus of is hij tegenwoordig echt zo gebroken? Painkiller moest hij er echt uit persen, maar tijdens zijn Freddie Mercury ripp-off act was hij weer heel goed bij stem; hij keek steeds zo beknepen naar beneden dat ik t vermoeden kreeg dat daar alle tekstspiekbriefjes lagen. Verder gave setlist (Hell patrol!!!) en wat mij betreft stal Glen Tipton de show!!

Immortal; Met 3 nummers van At the heart of winter vond ik t een prima setlist! Riffs klonken goed door t prima geluid en vermakelijke podiumpresentatie.

Kiss; wat een glamtroep; wat mij betreft het muzikale equivalent van een in glitterpapier verpakte drol! Alles kwam voorgekookt over en weinig spontaans; show was op z'n Amerikaans; professioneel met veel poeha; tsja ze kennen daar blijkbaar Rammstein niet met hun simpele vuurwerkbommetjes; ik had wel wat meer vuurwerk verwacht van ' the hottest band in the world'; dat bleek alleen uit de tot 3 maal toe doorgebrande zekeringen; dat zal flink hebben bijgedragen aan de verkoopcijfers van de aangeboden live opname.
Wat mij betreft had het gebeuren alleen historische waarde; Arrow fest materiaal dus.

Rotting Christ; veeeeel te vroeg geprogrammeerd, maar toch een volle tent; zeer gaaf optreden, alleen geen 'Non serviam' ?

Agent Steel; Zanger was erg koddig bezig vermkaleijk maar trekt zijn hoogste strot te weinig open helaasch; hun live nummer waar dat wel in gebeurd is imo meteen hun beste. Vettig potje speedmetal!

Forbidden; Toen ik de tikkende drunmsound al hoorde zakte de moed al in mijn voetblaren; waarom wordt tijdens festivals zo slecht de jaren 80 sound gereproduceerd?

My Dying Bride; Supergoed optreden! Lekker veel oude nummers met grunt en uitsmijter was niet The forever people, maar zelfs een demo nummer (weet ff niet welke); violist(e) in ere hersteld; top!

Iron Maiden; Verrassend intro met Doctor doctor van UFO (daarna wel gewoon Transylvania); Ze hadden er duidelijk zin in itt Graspop vorig jaar waar ze een half uur voor tijd al afdropen. Het niveau van Ahoy '99 werd uiteraard niet gehaald, en over de setlist valt op aan te merken (Heaven can wait; pak dan eender welk ander nummer van die plaat; gelukkig wel Wasted years).
Verder gelukkig ook Moonchild en The clairvoyant, maar dan weer geen The evil that men do (?).
Al met all een gaaf optreden en ik ben blij dat ik ze nog een paar keer ga zien deze tour!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 01-07-2008 6:56]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Reddy
Viespeuk
Usericon van Reddy
Posted 30-06-2008 23:12 by Reddy Wijzig reactieProfiel van ReddyQuote dit bericht

HOERE!!

dus

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 30-06-2008 23:15 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

TIMMAAAHH

onee

MENNOOOO

yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 30-06-2008 23:16 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Timmy !!

De reden van het niet meegeven van de dopjes van de cola was overigens dat het "gevaarlijke projectielen" zouden kunnen zijn...

En om ff in te haken op dat volpissen-verhaal:
Dat kan ook met een bekertje of een flesje en is dan ook nog eens stukken effectiever.

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-06-2008 23:18 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 30 juni 2008 17:31 schreef blonde rockgod het volgende:

Cumshot van Ollie gehad....

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 30-06-2008 23:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 23:16 schreef yowannuzz het volgende:
Timmy !!

De reden van het niet meegeven van de dopjes van de cola was overigens dat het "gevaarlijke projectielen" zouden kunnen zijn...

Wat hier bedoeld wordt is neem ik aan niet dat de dopjes gevaarlijke projectielen kunnen zijn maar dat het meegeven van de dopjes er voor zorgt dat de flesjes gevaarlijke projectielen kunnen zijn. Een vol flesje water met dop weegt nog geen halve kilo maar kan bij gooien in het publiek wel hard aankomen.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 30-06-2008 23:20 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 23:10 schreef Mutilator het volgende:
Waarom waren de kranen bij de toiletblokken het hele weekend lang niet aangesloten?

Vrijdag deed alles het nog, daarna niet meer behalve de kranen helemaal achterin bij de toiletten. Die heeft het hele weekend gewerkt.

quote:
Op 30 juni 2008 23:10 schreef Mutilator het volgende:
alleen geen 'Non serviam' ?

Ik dacht van wel?

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 30-06-2008 23:21 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2008 23:20 schreef Valorian het volgende:
Wat hier bedoeld wordt is neem ik aan niet dat de dopjes gevaarlijke projectielen kunnen zijn maar dat het meegeven van de dopjes er voor zorgt dat de flesjes gevaarlijke projectielen kunnen zijn. Een vol flesje water met dop weegt nog geen halve kilo maar kan bij gooien in het publiek wel hard aankomen.

Ja geen dopjes op de flessen, als je dan gooit loopt het flesje leeg! Maar wel stoelen, paraplu's, glazen flessen en blikken bier meenemen hoeraaa!

Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com