|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Dat ie maar gauw 27 wordt. |
|
goed, na alle verhalen hierzo was ik ook wel eens benieuwd naar het geheel. welja, zo slecht als dat sommigen het hier voorstellen is het nu ook weer niet, staan best wel wat geinige nummertjes op, zo vind the view best wel leuk klinken.(al zijn er ook momenten dat ik echt ff achter aan mijn oren krab en denk.... zoals mistress dread, begint met een riff waarbij ik dacht, wow, ouderwets metallica !! dan komt er iemand over die riff heen neuzelen die schijnbaar een heel ander nummer heeft gehoord. en blijkt die leuke metallica riff ook maar door te malen....) maar over het algemeen zie en hoor ik in deze cd's maar 1 ding, een leuk samenkomen van wat bekenden, die een leuke tijd samen hebben gehad. alleen omdat de genen nu eenmaal lou reed en metallica zijn, moest men van de platenmaatschappij het ook op de markt brengen. was leuk geweest als mini met de sterkste nummers, niet meer niet minder. dit is gewoonweg teveel. [Dit bericht is gewijzigd door faceless op 20-10-2011 23:28] |
|
quote: AH, het is dus de schuld van de platenmaatschappij! En Metallica treft geen blaam dat het voor de 3e keer op rij herhalende uitgekauwde bagger heeft opgenomen. Right. Boeiender |
|
MACHINE HEAD frontman Robb Flynn recently spoke to Revolver magazine about opening for METALLICA on the "Death Magnetic" tour. "To me, one of the raddest things in the world was touring with METALLICA and watching 'Master of Puppets' — not 'Enter Sandman'. I get why 'Enter Sandman' is so frickin' huge, but to watch 'Master Of Puppets', this eight-minute song with a million parts in the middle of it with complicated choruses and off-time rhythms — to watch arenas every night sing every fuckin' word, that was amazing. There's this whole other part of music that can be well-written and well-constructed that can be somewhere over here [points away from him] and still translate to millions of fuckin' people. He added, "It's amazing to see how passionate those dudes still are about music. They don't have to give a shit about music at this point. They don't have to care about other bands. They're fucking METALLICA. But there were times when I'd sit there and talk to Lars [Ulrich] or [James] Hetfield and listen to them geek out on a band. Lars and I went and saw THE SWORD, and he's singing every word and doing air guitar to all the right parts. I'm like, 'You know every fucking word to THE SWORD's songs?'" Flynn also spoke about having one of his musical idols — METALLICA frontman James Hetfield — join MACHINE HEAD on stage on May 16, 2009 and May 17, 2009 in Oberhausen and Cologne, Germany, respectively, to perform the song "Aethetics Of Hate", taken from MH's 2007 album, "The Blackening". According to Robb, the jam came about when Hetfield walked into MACHINE HEAD's dressing room and the two started talking. When Hetfield noticed there was an electronic drum kit set up in the corner of the dressing room, Hetfield took a seat behind the kit. "He said, 'Do you know any 'TALLICA?'" Flynn said. "I'm like, 'Do I know any METALLICA?! Fuckin' call it.' So we did 'Master Of Puppets'. Then he goes, 'Do you know any MAIDEN?' And I'm like, 'Fuckin' 'Wrathchild'. And then I realize, 'Oh my God, I'm jamming with Hetfield and he's on the fuckin drums, playing it killer.' Then he says, 'Let's jam [MACHINE HEAD's] 'Aesthetics Of Hate'.' I'm like, 'You know 'Aesthetics Of Hate' on the drums?' He knew every fuckin' drum beat, every part, and that ain't an easy song to play. While we're playing, Dave [McClain, MACHINE HEAD drummer] comes in and goes, 'He's playing my drum parts. This is amazing!' To see a band at that level and think, 'Wow, man, those dudes are still fans. They still love music' is kind of a revelation. But I mean, I don't know why I didn't know [they still loved metal]. I think I might have thought they'd be different now because they're huge and they're METALLICA." Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
Duidelijk dus. Hetfield op de drumkruk, Mustaine op de plek van Hetfield, en Ulrich een meter of 4 á 5 onder de grond. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Boeiender |
|
Die Red Arrow zingert bij Metallica? |
|
Je kon er op wachten... bub |
|
Boeiender |
|
quote: 5 Euro's? Op je muil!! |
|
quote: oke, heb je een goed punt. is zeer zekers ook hun schuld. had gewoonweg binnenskamers moeten blijven dit. |
|
Onbedoeld (en vanuit een soort morbide fascinatie) heb ik inmiddels toch nog wat meer van het materiaal gehoord, en ik moet zeggen: ik luister nog liever naar Spinvis. Zelden zoiets hemeltergend vervelends gehoord. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Ga je mond spoelen!!!! [Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 21-10-2011 10:55] "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Ik meen het serieus. Wat Metallica en Reed hier klaarspelen irriteert me nóg sneller, en dat is heel knap. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Oew, toch maar eens die hele plaat luisteren. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
LARS ULRICH Says METALLICA And LOU REED Is 'The Most Obvious Collaboration On This Planet Ever' - Oct. 21, 2011 METALLICA drummer Lars Ulrich and former VELVET UNDERGROUND frontman Lou Reed last month spoke to GQ magazine about METALLICA and Reed's musical collaboration "Lulu", which is due on November 1 in North America via Warner Bros. Records and one day earlier (October 31) in the rest of the world through Universal Music. The CD was co-produced by Reed, METALLICA, Hal Willner — who has produced albums for Reed, Marianne Faithfull, and Laurie Anderson, among others — and Greg Fidelman. Fidelman also mixed the record. A couple of excerpts from the chat follow below. GQ: What is it like jumping from a situation where you're able to fix every little detail on the computer to something like this? Lars Ulrich: It's incredibly liberating and also inspiring for the future to know that these kinds of possibilities are out there. Lou walked in with these ten great sets of lyrics. With James Hetfield [METALLICA frontman], the lyrics — and I mean this in the most positive of ways — are usually an afterthought. It's like, the last few lyrics are being written while the album is being mastered in New York. To have Lou walk in with the lyrics and to give METALLICA a chance to be inspired from lyrics was a gift and such an absolute and total mindfuck. We're only thirty years into this, so we're just getting started; for the next four or five decades there's now other ways of doing it. Lou Reed: I had this dream of the kind of songs you could do with rock, if you looked at it from the point of view of William Burroughs, or Hubert Selby, or Tennessee Williams, for that matter: "The kindness of strangers." If you could put together lyrics like that, and have a melody with it, what would happen if you didn't make it verse/chorus, but you stick METALLICA in there and turn them loose? And that's exactly what happened: They were turned loose. The sky's the limit with this shit. I've waited forever for somebody to do this. Nobody's done it. GQ: Lars said that METALLICA would take a more spontaneous approach to record-making away from this project. Lou, what do you think you'll bring from this project into your other work? Lou Reed: After METALLICA, sixty miles an hour won't do anymore. It's 110 or nothing. To me, all this stuff's about feeling. Imagine if it has that power, and you have a line like, "It was the kindness of strangers" or "It was you, Charley." Imagine if you could do that. I sent it to Lars and the guys and said, "Are you game to do this?" No one knows this from anything — it's never been recorded. And he got back and said, "I'm really jazzed to try this. We've got to try this." GQ: Lars, we've been talking about how previous METALLICA records have been very polished and controlled. How do you feel in advance of releasing something like this? Is there a fear of what the reception will be? Lou Reed: A fear, are you kidding? Lars Ulrich: No, I sense only joy and elation and the excitement of sharing this. I think it's the most obvious collaboration on this planet ever. It puts a smile on my face every time I read somebody saying, "That's the oddest collaboration." Can you think of people that are more suited for each other than METALLICA and Lou Reed? Lou Reed: It seems so obvious! Lars Ulrich: That's what I'm saying. We've carved the same path: Lou's lived in his own bubble for four decades; we've lived in our bubble for three decades. We don't play to the tune of anybody else. We're autonomous. We live in our own self-contained musical universe. And we don't have to cater to any fucker. I can't think of anybody that's more suited to each other than these two musical entities. Lou Reed: We were made to do this together. And it was just obvious when we played "Sweet Jane" together. I had people coming up to me for months and months saying, "You've got to record with those guys. Why don't you ask them?" I said, "I did!" Lars Ulrich: METALLICA just had to go around the world three times first. Lou Reed: We just had to find the door. Lars Ulrich: He said it as we were fucking leaving the bowels of Madison Square Garden. Whenever it was — October of '09. This is a true story: We were walking out of the elevator. I was going to my car, and he was going to his car. He looked over his shoulder and said, "Let's make a record together." I said, "Lou, of course we're gonna make a record together." We had to get our "Death Magnetic" commitments out of the way and then cleanse our bodies and our minds for a couple of months. But a few months later, it all came to fruition. To read the entire interview, go to the GQ web site. Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
Hoop op samenwerking Metallica en Megadeth Laatste update: 21 oktober 2011 18:51 AMSTERDAM - Dave Mustaine, ex-gitarist van Metallica, heeft recentelijk onthuld met zijn oude bandmaten James Hetfield en Lars Ulrich gesproken te hebben over een gezamelijk project. Ook Dave Ellefson, bassist van zijn huidige band Megadeth, moet daaraan deelnemen. Ellefson zegt in een interview met NU.nl in ieder geval verheugd te zijn dat hij genoemd wordt. "Het zou natuurlijk erg leuk zijn om dat te doen." De bassist zegt dat Mustaine dit idee wel eens vaker heeft laten valen. "Dit heeft natuurlijk te maken met zijn vroegere vriendschap en muzikale geschiedenis met Metallica." Respect "Ikzelf ben altijd vrienden met Hetfield en Ulrich gebleven en heb veel respect voor die gasten en wat ze bereikt hebben. Het zou erg interessant zijn hoe een samenwerking tussen ons vieren zou klinken." Voorlopig zijn er nog geen concrete plannen voor zo'n project. "Het is nu nog vooral een wens van Mustaine, geloof ik." Begindagen Mustaine was in de begindagen van Metallica de leadgitarist en schreef mee aan de eerste nummers van de band. In 1983 werd hij uit de band getrapt vanwege zijn drankgebruik en richtte als wraak zijn eigen band Megadeth op. Tegenwoordig is alles weer koek en ei tussen hem en zijn oude band en treden ze regelmatig samen op tijdens de Big Four-concerten. © NU.nl/René Hartkamp |
|
quote: Wat een onzin zeg. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Ik vind Velvet Underground ook wel gaaf hoor, maar dan vooral met Nico. Maar Lou Reed ben ik niet kapot van. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Dat je er niet kapot van bent is wat anders. De beste man heeft toch echt wel talent. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Mening!!! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Doe eens niet zo 2008 joh. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Maar Lou Reed zingt toch nooit? Het is meer voordragen. Poëzie op muziek. |
|
Lou Reed, dat vind ik de Amerikaanse versie van cowboy Gerard. Net zoals Johnny Cash de Amerikaanse Jan Boezeroen is. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |