![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Dat kump der now van als je mensen uit het bedrijfsleven en de politiek in de top aanstelt, die zogenaamd "bedrijfsmatig" omgaan met geld dat ze beheren en veel te hoge risico's nemen. Zorginstellingen moet je niet bedrijfsmatig runnen, omdat mensen geen producten zijn moet de kwaliteit van de zorg altijd op nummer één staan. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Tsja zou zo moeten zijn, maar zo is het niet. Ik heb daar morgen nog een discussie over op het werk en tevens over veiligheid. Niet dat het veel zal uithalen, maar toch. Bij ons momenteel ook sociaal plan, drastische bezuinigingen enzovoorts. Vandaar dat het Philadelphia verhaal ook zo speelt bij ons op de werkvloer. Vraag me af hoe het straks voor de clienten moet zijn daar en voor de begeleiding en ouders/verzorgers. Dochter van een collega woont ook in een instelling van Philadelphia, die heeft geen idee wat ze nu moet. Liefst wil ze daar weg maarja doe je ook niet zomaar. Treurig. [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 16-03-2009 21:36] ![]() |
|
quote: Ik verbaas me er altijd over hoe gemakkelijk mensen op de werkvloer bezuiningen op de werkvloer die door het management erdoor gedrukt worden accepteren. Volgens mij komt dat voor een groot deel door de "vrouwencultuur" die er heerst. Er wordt ontzettend veel onderling geklaagd, maar in een werkoverleg met de manager durft vaak niemand de bek open te trekken. Ik kan me van mijn vorige baan nog herinneren dat mijn manager in mijn functioneringsgesprek stomverbaasd was toen ik vertelde over allerlei zaken die op de werkvloer speelden. Als er, na dat gesprek, onvrede op de werkvloer was en ze er de vinger niet op kon leggen, belde ze me dan ook regelmatig op om te weten te komen hoe het verhaal nu werkelijk zat. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Laserwapen tegen malariamug in de maak AMSTERDAM - Amerikaanse wetenschappers werken aan een nieuw laserwapen, waarmee op grote schaal muggen kunnen worden gedood. Dat meldt nieuwszender CNN. Het speciale 'muskietenafweergeschut' detecteert muggen aan de hand van het geluid dat ze maken met hun klapperende vleugels. Een computergestuurde laser kan vervolgens hun vleugels aan flarden schieten. Het zogenaamde Weapon of Mosquito Destruction (WMD) wordt ontwikkeld door wetenschappers van het bedrijf Intellectual Ventures in Seattle. Bill Gates is één van de financiers van het onderzoek. Testversie Op dit moment is er alleen nog een testversie van de muggenlaser in gebruik. Maar in de toekomst moet het wapen worden ingezet in de strijd tegen malariamuggen. Die insecten infecteren per jaar ongeveer drie miljoen mensen met malaria, wat gemiddeld leidt tot een miljoen doden. Volgens de berekeningen van de wetenschappers kan hun laser straks miljoenen muggen doden binnen enkele minuten. Het is de bedoeling dat het wapen worden geïnstalleerd rondom huizen, maar ook in radiografische vliegtuigen die actief speuren naar muggen. Vlinders Het muggenafweergeschut kan onderscheid maken tussen verschillende insecten en zou daardoor geen vlinders, vliegen of bijen doden. Bang voor een verstoring van het ecosysteem zijn de onderzoekers dan ook niet. "Er bestaat niet zoiets als een goede mug", zegt hoofdwetenschapper Jordin Kare. "Er is bijvoorbeeld geen dier dat uitsluitend op deze insecten jaagt. Niemand zou muggen missen." Het plan voor de muggenlaser is bedacht door Lowell Wood, dezelfde wetenschapper die onder president Reagan werkte aan het 'Star Wars'- project om Amerika tegen raketaanvallen te beschermen met een laserschild. Ook Jordin Kare nam deel aan dat project. "We geloven dat we toen hebben bijgedragen aan de beëindiging van de koude oorlog", verklaart hij. "Nu hopen we het verschil te maken in de strijd tegen de malariamug, waarbij veel meer mensen om het leven komen." Ik dacht even dat het 1 april was, maar nee.. Dit is echt :') ![]() |
|
Ja ja, en straks gebruiken op moslims. ![]() |
|
Verspreiden die ook malaria dan? PS: ![]() |
|
![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: "Nee, het is om te provoceren. Echt waar!" ![]() Zenial ![]() |
|
http://www.nu.nl/sport/1934708/fans-halen-geld-op-voor-feyenoord.html hahahahahahahaha, hoe stom kun je zijn. Alsof die paar duizend euro wat uitmaakt. Daarmee kan waarschijnlijk nét het maandsalaris van middelmatige spelers als Lucius, Buijs of Bahia mee betaald worden. Voetballers & management strijken gewoon veel teveel op.... ![]() |
|
quote: (SN) :') What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
quote: (SN) :') What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
![]() ![]() http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote: (SN) Jammer dit. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
"Tikkeltje" aan de a-sociale kant. Bruce Banner ![]() |
|
quote: Al iets bekend over de etnische achtergrond van de daders? ![]() Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Nee. Wij trekken dergelijke conclusief niet zo snel. ![]() Bruce Banner ![]() |
|
quote:Almere, 6 man... Ik moet me even stilhouden, want ik had na de crash van dat Turkse toestel ook al ongelijk over de oorzaak. ...of wacht... What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
Ja, als je bij elkaar voorval gelijk een conclusie trekt is er natuurlijk ooit wel eentje waar je gelijk krijgt ![]() Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." ![]() |
|
quote:Voornamelijk die waarvan ik mezelf voorhoud er verstand van te hebben. ![]() quote: (SN) :') Hey Lain, heb je die taart al op het grote modbureau zien staan..? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit ![]() |
|
quote: NOM NOM NOM, ja, lekker was 'ie! SPLUUUUUURRRRRTTTTTT ![]() ![]() ![]() Bruce Banner ![]() |
|
Hophop, naar de volgende crisis: 'Wereldwijde voedsel- en energiecrisis in 2030' Uitgegeven: 20 maart 2009 09:35 Laatst gewijzigd: 20 maart 2009 10:04 AMSTERDAM - De snelle groei van de wereldbevolking zal over 20 jaar leiden tot een wereldwijde crisis wegens tekorten aan voedsel, energie en water. Dat voorspelt de wetenschappelijke adviesraad van de Britse regering. Volgens berekeningen van de Britse wetenschapsraad zullen er in 2030 meer dan 8,3 miljard mensen op aarde leven (1,5 miljard meer dan nu). De vraag naar voedsel en energie zou daardoor stijgen met 50 procent. Het waterverbruik neemt door de bevolkingsgroei waarschijnlijk toe met 30 procent. Milieuconferentie De aanwezige grond- en brandstoffen op aarde zijn volgens hoofdwetenschapper John Beddington ontoereikend voor die situatie. Hij presenteerde de voorspelling op de milieuconferentie Sustainable Development UK 09 in Londen. "Het wordt een noodlottige storm", zo verklaart Beddington op BBC News. "De wereld zal weliswaar niet totaal instorten, maar als we niets aan deze problemen doen, dan wordt het een erg zorgelijke situatie. Er zullen grote internationale voedsel- en watertekorten ontstaan. " Niet afwachten De huidige lage prijzen voor olie en voedsel zorgen volgens Beddington voor onderschatting van het probleem. "Dat de prijzen nu zijn gedaald, betekent niet dat we rustig kunnen afwachten." Volgens de wetenschapper kan een wereldcrisis in 2030 mogelijk worden voorkomen door nieuwe technologieën. Zo gaat in de landbouwsector op dit moment gemiddeld 20 tot 30 procent van de oogst verloren door ziektes en dierenplagen. Betere oogsttechnieken "We hebben meer resistente planten nodig en betere oogsttechnieken", aldus Beddington. "Genetische modificatie kan een deel van de oplossing vormen. Met genetische technologie zouden we mogelijk plantsoorten kunnen kweken die resistent zijn tegen droogte." ![]() |
|
Hahaha, en dat noemen ze een milieuconferentie? Ik noem het gebruik maken van de angst van de westerse wereld dat ze ook voedseltekorten gaan krijgen om je eigen genetisch gemanipuleerde hachje aan de man te brengen. ![]() Laat ze liever de grond wat minder volpompen met gif en wat regenwouden laten staan, zodat de aarde een beetje vruchtbaar blijft. En oh, campagnes voor anticonceptie e.d., misschien moeten we het daar ook eens over gaan hebben. Maar nee, manipulatie van gewassen is natuurlijk de oplossing voor dit probleem. Ziet u wel? One facebook to find them all, and in the darkness bind them... ![]() |
|
Voor genetische onderzoeker is het natuurlijk niet meer dan flauw excuus om hun werk te kunnen doen, maar dat mag ook wel es. Als er de afgelopen decennia één ontwikkelingsgebied ten onrechte en door de mediamaffia de grond in is gedrukt is het genetische manipulatie wel. Het geboycotte "Golden Rice" is hier een sprekend voorbeeld van. http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_rice Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
Er wordt anders wel ontzettend veel geknoeid terwijl de effecten nog onbekend zijn. De kritiek en mediamaffia lijkt me heel terecht. Bijvoorbeeld: Zieke muizen door gentech in Australië, 2005: Wetenschappers ontdekken dat muizen allergische reacties en beschadigde longen krijgen van gentecherwten. De erwt produceert een eiwit waar de erwtenkever niet tegen zou kunnen. Muizen en mensen wel, dachten de wetenschappers. Maar toch werden muizen ziek. Illegale export en verwerking van genetisch gemanipuleerde bestanddelen komen ook geregeld voor: Nederland- In 2007 doet Greenpeace een steekproef in de Rotterdamse haven bij een partij maïs. Wat blijkt? De maïs is vermengd met de illegale gentechvariant Herculex RW 59122. Voor deze gentechmaïs is geen vergunning verleend. De maïs mag zelfs in geen enkel Europese lidstaat worden verhandeld, gebruikt of verwerkt. Maar liefst 2,4 procent van de partij was gentechmaïs, een hoeveelheid die nergens eerder was aangetroffen. En worden gewassen legaal geteeld, dan is er nog het volgende probleem: Biologische boeren willen geen gentech. Consumenten hebben er ook niet om gevraagd. Maar boeren kunnen geen gentechvrije oogsten meer beloven wanneer het gentechstuifmeel van de buren op hun akkers terecht kan komen. Ook in transport raken gentech en gentechvrij vermengd. Dan hebben consumenten weinig te kiezen. Bron: http://www.greenpeace.nl/campaigns/gentech/het-probleem/blunders-en-schandalen One facebook to find them all, and in the darkness bind them... ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |