IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : La topiq des nouvelles (nieuwstopic) neu neu neu Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 31-03-2009 18:16 by Jällö Profiel van Jällö

Voor stadshippies ja.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 31-03-2009 18:24 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 31 maart 2009 18:07 schreef Chelman het volgende:
Het verschil is dat sokken breien onder geen beding een ethische kwestie is. Het doden van dieren is dat wel (voor sommigen). Dat is toch een wezenlijk verschil.


Ligt er aan heh, of je wol gebruikt...



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2009 19:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2009 17:28 schreef Jällö het volgende:
Ik kan geen sokken breien. Moet ik nou op blote poten rondlopen?


nouja moeten is nooit een handig woord, ik bedoel dat je pas na het slachten van een beest(gewerveld zoogdier ) je pas echt een goede mening kunt geven of je vlees eten als mens gerechtvaardigd vind.

Ik zou het wel fijn vinden als bij biologie of bij kookles op school een beest voor de klas wordt geslacht oid. De hypocriete meningen die mensen nu over vlees hebben mogen wel wat minder worden.
Bij het slachten waren een paar mensen weggelopen omdat ze het niet wilden zien, dat waren wel allemaal vleeseters.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 31-03-2009 19:24]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-03-2009 19:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 maart 2009 16:49 schreef MR. N het volgende:
Jaja, want elk varken is in een wei grootgeworden....






Bij Llink wel. Die koken alleen biologische scharrelvarkens.
Ik ga trouwens binnenkort misschien weer een keer mee op jacht als drijver. De jacht is echt hoe het hoort vind ik. Het dier heeft een kans om te ontsnappen, de toekomstige eter moet zelf achter zijn vlees aan en het dier doden, en er is niks zo lekker als vlees wat je zelf gevangen hebt en waaraan je proeft dat het beest zijn leven in vrijheid door heeft kunnen brengen.
De kloof tussen bio-industrie en de klant van de supermarkt is gewoon te groot. Ik denk dat iedereen die een dag in de varkensflat of bij de productieslachterij geweest is wel drie keer nadenkt voor hij/zij een veel te goedkoop stukje vlees bij de supermarkt haalt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 31-03-2009 19:47 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 31 maart 2009 19:42 schreef bastianus het volgende:
Ik ga trouwens binnenkort misschien weer een keer mee op jacht als drijver. De jacht is echt hoe het hoort vind ik. Het dier heeft een kans om te ontsnappen, de toekomstige eter moet zelf achter zijn vlees aan en het dier doden, en er is niks zo lekker als vlees wat je zelf gevangen hebt en waaraan je proeft dat het beest zijn leven in vrijheid door heeft kunnen brengen.



Ik hoop ook nog eens mee te gaan, mocht al een keer maar dat is nog niet gebeurd. Twee medeschutters zijn weleens meegeweest en dat is ze goed bevallen. Een ervan is nu bezig met zijn jachtexamen.
Zelf heb ik nog niet echt de aandrang om te gaan jagen, vooral omdat het nogal een prijzige cursus is plus meerdere prijzige examens zijn. En dan is het nog niet zeker dat je kunt jagen omdat je zeer waarschijnlijk in het begin geen jachtgebied hebt en zie daar maar eens aan te komen in Nederland.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-03-2009 19:49 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 maart 2009 19:42 schreef bastianus het volgende:
Bij Llink wel. Die koken alleen biologische scharrelvarkens.

*gaan we weer* Elk varken is "biologisch"
quote:

Ik ga trouwens binnenkort misschien weer een keer mee op jacht als drijver. De jacht is echt hoe het hoort vind ik. Het dier heeft een kans om te ontsnappen, de toekomstige eter moet zelf achter zijn vlees aan
De jager wist de supermarkt niet te vinden?
quote:

Ik denk dat iedereen die een dag in de varkensflat of bij de productieslachterij geweest is wel drie keer nadenkt voor hij/zij een veel te goedkoop stukje vlees bij de supermarkt haalt.


Varkensflat, mooi woord, de meeste varkens zitten echter niet in een flat.... maar in een normale stal.

En inderdaad, het vlees wordt veel te goedkoop ingekocht, daar kunnen de boeren niets aan doen, feit is dat de boeren daarom zo goedkoop mogelijk moeten produceren en al die diervriendelijkere dingen niet kunnen doorvoeren. Daar balen ze zelf ook van.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-03-2009 19:55 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 maart 2009 19:49 schreef MR. N het volgende:
En inderdaad, het vlees wordt veel te goedkoop ingekocht, daar kunnen de boeren niets aan doen, feit is dat de boeren daarom zo goedkoop mogelijk moeten produceren en al die diervriendelijkere dingen niet kunnen doorvoeren. Daar balen ze zelf ook van.


De boerensector wordt inderdaad door de overheid behoorlijk vakkundig om zeep gehopen. Een varkenshouderij beginnen is tegenwoordig alleen nog maar rendabel als je een megabedrijf start en van alle vergunningen, subsidies en wetten op de hoogte bent. En dan zit je ook nog met al die agrarische bestemmingen die alleen maar in kleine gebieden uitvoerbaar zijn. De boeren kunnen er inderdaad niet veel aan doen.
De consument echter wel. Daarom probeer ik zoveel mogelijk scharrelvlees aan te schaffen. Is wel duur, maar ook veel beter en smakelijker.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2009 20:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2009 19:42 schreef bastianus het volgende:
Bij Llink wel. Die koken alleen biologische scharrelvarkens.
Ik ga trouwens binnenkort misschien weer een keer mee op jacht als drijver. De jacht is echt hoe het hoort vind ik. Het dier heeft een kans om te ontsnappen, de toekomstige eter moet zelf achter zijn vlees aan en het dier doden, en er is niks zo lekker als vlees wat je zelf gevangen hebt en waaraan je proeft dat het beest zijn leven in vrijheid door heeft kunnen brengen.



Hehe bio industrie varkens hebben ook een kans, alleen wat kleiner

Maar jij vind de kans en daarmee de grote angst en uitputting en langer lijden doordat de kogel niet zo precies is beter?

Vind ik een slechte reden, ik zou dan toch de vrijheid die het beestje heeft aankaarten, en het smaakt misschien beter door extra beweging en veel gevarieerdere voeding, en omdat je zelf voor wat meer honger hebt gezorgd. (Al vraag ik me nu eigenlijk af of industrievlees niet wat minder taai is gefokt, al kun je met wat langer rijpen dat misschien ook wel verhelpen)

Maar natuurlijk is jacht wel een leuke bezigheid, al geef ik dat kans aspect meer een esthetische waarde


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 31-03-2009 20:05]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-03-2009 20:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 maart 2009 20:03 schreef ElitE het volgende:
Hehe bio industrie varkens hebben ook een kans, alleen wat kleiner

Maar jij vind de kans en daarmee de grote angst en uitputting en langer lijden doordat de kogel niet zo precies is beter?

Vind ik een slechte reden, ik zou dan toch de vrijheid die het beestje heeft aankaarten, en het smaakt misschien beter door extra beweging en veel gevarieerdere voeding, en omdat je zelf voor wat meer honger hebt gezorgd. (Al vraag ik me nu eigenlijk af of industrievlees niet wat minder taai is gefokt, al kun je met wat langer rijpen dat misschien ook wel verhelpen)

Maar natuurlijk is jacht wel een leuke bezigheid, al geef ik dat kans aspect meer een esthetische waarde


Het is denk ik ook wel iets psychologisch. Je bent een dag buiten in de natuur, moet veel nadenken en omtrekkende bewegingen maken, rekening houden met instinct van het beest en als het dan toch gelukt is om iets te vangen is het ook geweldig om daar iets van te kunnen eten. Maar de kans dat je niks vangt is natuurlijk ook aanwezig.
Verder moet ik op de boerderij ook wel eens kippen slachten. Zou toch bij je opvoeding moeten horen als je vleeseter bent. Zodat je beter weet wat er voor je vlees heeft moeten gebeuren, en je er respect voor krijgt. Het is toch een eens levend wezen wat daar op je bord ligt, en niet een product uit de winkel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2009 20:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



Trouwens over scharrelvlees, zitten nog wel grote haken en ogen, zo is buiten niet in alle opzichten beter want het kan vaker ziek worden en minder makkelijk verzorgd. Ik weet het niet of het bij koeien en varkens ook geld, maar scharrelkippen en buitenkippen hebben meer stresshormoon dan legbatterijkippen. Maar toch lijkt het me wel wat beter om ze meer ruimte te geven en ze meer buiten te hebben.

Maar eigenlijk het grootste probleem is ook die ruimte, dat kost uiteindelijk ook weer natuur, bij vlees weet ik niet hoe erg het is maar bij bijvoorbeeld "biologische" appels kost het 5 tot 6 keer meer oppervlakte, dan kun je als intensieve boer wel erg vervuilen en kapot maken maar ik denk dat je de 5 tot 6 keer niet zomaar haalt. Daarom zal ik ook niet snel biologische producten kopen. Biologische producten leiden al snel naar een erg lage productie in nederland(opzich niet heel erg behalve dat je wat zelfstandigheid mist) maar in andere gebieden van de wereld kost dit gewoon natuur, en habitat vernietiging is echt wel de grootste dreiging in de natuur.

Maar de stal oppervlakte is niet zo heel groot dus er is zeker erg veel mogelijk. Alleen moet je idd meer voor je vlees betalen want in Nederland is de grondprijs schrikbarend hoog.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 31-03-2009 20:25]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-03-2009 20:29 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 maart 2009 20:23 schreef ElitE het volgende:


Trouwens over scharrelvlees, zitten nog wel grote haken en ogen, zo is buiten niet in alle opzichten beter want het kan vaker ziek worden en minder makkelijk verzorgd. Ik weet het niet of het bij koeien en varkens ook geld, maar scharrelkippen en buitenkippen hebben meer stresshormoon dan legbatterijkippen. Maar toch lijkt het me wel wat beter om ze meer ruimte te geven en ze meer buiten te hebben.


Scharrelkippen komen niet buiten hoor....

En ze zijn inderdaad stressvoller, wat wil je ook, zoveel beesten bij elkaar, de pikorde doet zijn werk dan wel.
quote:

Maar eigenlijk het grootste probleem is ook die ruimte, dat kost uiteindelijk ook weer natuur, bij vlees weet ik niet hoe erg het is maar bij bijvoorbeeld "biologische" appels kost het 5 tot 6 keer meer oppervlakte, dan kun je als intensieve boer wel erg vervuilen en kapot maken maar ik denk dat je de 5 tot 6 keer niet zomaar haalt. Daarom zal ik ook niet snel biologische producten kopen. Biologische producten leiden al snel naar een erg lage productie in nederland(opzich niet heel erg behalve dat je wat zelfstandigheid mist) maar in andere gebieden van de wereld kost dit gewoon natuur, en habitat vernietiging is echt wel de grootste dreiging in de natuur.


Goed punt, al moet je niet denken dat "biologisch" gelijk meer ruimte inneemt, het is soms ook niet eens diervriendelijker (kijk naar de scharrelkippen).

En verder vind ik het echt jammer dat je bijna geen koe meer buiten ziet door de mestregelgeving, dieronvriendelijker en landschaponvriendelijker.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-03-2009 20:29 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 maart 2009 20:23 schreef ElitE het volgende:


Trouwens over scharrelvlees, zitten nog wel grote haken en ogen, zo is buiten niet in alle opzichten beter want het kan vaker ziek worden en minder makkelijk verzorgd. Ik weet het niet of het bij koeien en varkens ook geld, maar scharrelkippen en buitenkippen hebben meer stresshormoon dan legbatterijkippen. Maar toch lijkt het me wel wat beter om ze meer ruimte te geven en ze meer buiten te hebben.

Maar eigenlijk het grootste probleem is ook die ruimte, dat kost uiteindelijk ook weer natuur, bij vlees weet ik niet hoe erg het is maar bij bijvoorbeeld "biologische" appels kost het 5 tot 6 keer meer oppervlakte, dan kun je als intensieve boer wel erg vervuilen en kapot maken maar ik denk dat je de 5 tot 6 keer niet zomaar haalt. Daarom zal ik ook niet snel biologische producten kopen. Biologische producten leiden al snel naar een erg lage productie in nederland(opzich niet heel erg behalve dat je wat zelfstandigheid mist) maar in andere gebieden van de wereld kost dit gewoon natuur, en habitat vernietiging is echt wel de grootste dreiging in de natuur.

Scharrelkippen zitten inderdaad vaak met te veel op nog heel weinig ruimte, en alleen kippen bovenaan in de pikorde hebben het als buitenkip eigenlijk goed, de rest wordt vaak kaal gepikt en getreiterd door de anderen. In het scharrelen zelf gaat inderdaad ook veel energie zitten die ze dan weer niet voor het leggen of dik worden kunnen gebruiken. En legbatterijkippen laten elkaar tenminste met rust, noodgedwongen.
Tja, en intensieve veehouderij komt natuurlijk ook voort uit te intensieve menshouderij, m.a.w. overbevolking. Onze aardkloot is gewoon te dichtbevolkt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2009 20:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 maart 2009 20:29 schreef MR. N het volgende:
En verder vind ik het echt jammer dat je bijna geen koe meer buiten ziet door de mestregelgeving.


Onzin ..


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 31-03-2009 20:37 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 31 maart 2009 20:33 schreef Jenje het volgende:
Onzin ..

Hoezo onzin? En waarom zijn ze dan niet buiten te zien?

[edit] Ah, omdat het goedkoper is dus... wederom een gevolg van de consument dus uiteindelijk.


[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 31-03-2009 20:46]


Boeiender


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-03-2009 20:45 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 31 maart 2009 20:37 schreef MR. N het volgende:
Hoezo onzin? En waarom zijn ze dan niet buiten te zien?

Mwoh. Waar jij woont misschien.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2009 20:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2009 20:29 schreef MR. N het volgende:
Scharrelkippen komen niet buiten hoor....

En ze zijn inderdaad stressvoller, wat wil je ook, zoveel beesten bij elkaar, de pikorde doet zijn werk dan wel.


I know daarom heb je ook nog buitenkippen al weet ik niet precies hoe dat in zn werk gaat.


quote:
Goed punt, al moet je niet denken dat "biologisch" gelijk meer ruimte inneemt, het is soms ook niet eens diervriendelijker (kijk naar de scharrelkippen).

En verder vind ik het echt jammer dat je bijna geen koe meer buiten ziet door de mestregelgeving, dieronvriendelijker en landschaponvriendelijker.

Nee dat is zeker waar, er zijn vele oplossingen, en niet alle biologische oplossingen slaan op land gebruik, soms gaat het natuurlijk ook om medicatie, en voeding enzo. Maar veel belangrijke dingen komen op landbouw gebruik uit.
En ook wat verder gezocht, meer beweging en meer kou(onze voedseldieren zijn voornamelijk warmbloedig) kosten meer energie, en dus meer landbouwgrond en van legbatterij kip naar buitenkip kost volgens mij wel aardig wat procentjes voedsel wat de lucht in verdwijnd.

En van die koeien, het ligt niet eens alleen aan de mestregelingen(zijn er ook niet voor niets natuurlijk), een koe vertrapt ook nog eens 30% van het gras. Met de grondprijzen van tegenwoordig kun je dan beter maar met de traktor wat maaien.

Hoge mens dichtheid betekend vrijwel altijd voedseldieren leed, en natuurbeschadiging. Maar gaan wij straks biologisch en eisen we dat ook van de afrikaantjes. Maar met de enorm verwachtte groei(50% erbij in 50 jaar) denk ik dat biologisch voorlopig buiten beeld blijft.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2009 20:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2009 20:45 schreef Greycloak het volgende:
Mwoh. Waar jij woont misschien.


in zwolle is de grond volgens mij wel een stuk duurder dan in grunn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2009 20:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 maart 2009 20:37 schreef MR. N het volgende:
Hoezo onzin? En waarom zijn ze dan niet buiten te zien?

[edit] Ah, omdat het goedkoper is dus... wederom een gevolg van de consument dus uiteindelijk.



Mestbeleid heeft er slechts ten delen mee te maken, maar vaak zit het hem meer in de lijn van bedrijfsvoering, en meer in de controle van voederopname (en dus de voerconversie) en zaken als diergezondheid.

Als een dier buiten loopt heeft de boer er minder controle en overzicht over.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2009 21:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

idd de meeste mensen zijn trots op hun soortje omdat ze zo ontwikkeld en sophisticated zijn, maar intensieve veeteeld hoort daar dus ook onder, en het is niet zomaar iets om trots op te zijn, juist niet. Want voor een leven als jager verzamelaar heb je maar rond de 3 a 4 uur nodig om aan je eten te kunnen komen. Door hogere bevolkingsdruk moesten we landbouw gaan toepassen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2009 21:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Weet niet, mensen denken te veel "aah wat een arme diertjes", die beesten zijn ook productiemiddelen. En de intensivering van het houden van die dieren is ontstaan omdat er wereldwijd een immense vraag is naar de producten die die dieren verschaffen. De mens is nou eenmaal een omnivoor en een massaconsument en heeft die producten toch nodig. En het liefst zo goedkoop mogelijk.

Daarnaast is de regelgeving met name in Nederland dermate streng mbt dierwelzijn en diergezondheid dat die dieren beter in NL kunnen staan dan in een Polen, of Letland of ander land waar die eisen een stuk lager zijn.

En je moet ook kijken naar de sector, erg innovatief in Nederland, maar continu onder druk omdat de consument geen cent meer wil betalen, maar wel zeurt over dierwelzijn. Ik ben absoluut voor meer dieren in de wei, maar dat dat niet gebeurd nu (of iig minder) is een bedrijfseconomische overweging van de rundveebedrijven, als de consument dus weidevee wil zien, betaal maar 10% meer voor je vlees, zuivelproducten en wat er nog meer van runderen gemaakt wordt.

(for the record: melk van weidevee levert wel iets meer op dan van stalvee, maar niet voldoende om de extra kosten op te vangen)


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-03-2009 22:14 by bastianus Profiel van bastianus

Gewoon vlees bij de natuurwinkel kopen. Niet persé voor het dierenwelzijn, maar vooral voor de smaak. Je merkt het aan het bakken al, vlees uit de aanbieding van de supermarkt zit vol met vocht, het vlees uit de natuurwinkel daar moet je zelfs aan het spek olie toevoegen.
En inderdaad, het is teringduur. Maar het is wel voor spul wat je in je lijf stopt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2009 22:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2009 22:14 schreef bastianus het volgende:
daar moet je zelfs aan het spek olie toevoegen.



WTF

toch maar eens kijken dan, als het zo anders is. Al verwacht ik niet dat ik het geld er echt voor over heb.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 01-04-2009 10:54 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 31 maart 2009 19:21 schreef ElitE het volgende:
Ik zou het wel fijn vinden als bij biologie of bij kookles op school een beest voor de klas wordt geslacht oid. De hypocriete meningen die mensen nu over vlees hebben mogen wel wat minder worden. Bij het slachten waren een paar mensen weggelopen omdat ze het niet wilden zien, dat waren wel allemaal vleeseters.

Argumentatie is m.i. een betere basis voor een consistente mening dan botte confrontatie. Rationeel en gevoelsmatig begrip botsten af en toe, maar dit is niet per se hypocriet. Belangrijker is hoe je er vervolgens mee omgaat en je visie eventueel bijsteld of herformuleerd.
Het feit dat je een confronterende zintuiglijke ervaring (i.e. een abortus voor de klas) niet aankunt wil niet zeggen dat je (rationeel) op de verkeerde lijn zit.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-04-2009 20:09 by XXL Profiel van XXL

Zouden de meeste slagers / slachters geen vlees eten?
Ik zou er geen stukje vlees minder om eten.
Maargoed, ik ben dan ook een echte vleeseter.

Stiekem ben ik zelfs heel benieuwd hoe mensenvlees nou eigenlijk smaakt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 01-04-2009 20:27 by Jällö Profiel van Jällö

Alle slagers eten vlees lijkt me.
M'n schoonpa moet zo nu en dan een van z'n eigen koeien afmaken en ik weet dat ie dat toch wel heel pittig blijft vinden. Hij is bovendien elandenjager in zn vrijetijd.
Oftewel: Ik vind het helemaal niet vreemd dat vleeseters er moeite mee hebben een slachtpartij te aanschouwen of er zelfs bij weglopen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen