IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : La topiq des nouvelles (nieuwstopic) neu neu neu Vorige pagina | Volgende pagina
Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 01-04-2009 21:22 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Heeft 't NOS trouwens nog een 1-aprilgrap uitgehaald?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-04-2009 3:22 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 april 2009 10:54 schreef Jällö het volgende:
Argumentatie is m.i. een betere basis voor een consistente mening dan botte confrontatie. Rationeel en gevoelsmatig begrip botsten af en toe, maar dit is niet per se hypocriet. Belangrijker is hoe je er vervolgens mee omgaat en je visie eventueel bijsteld of herformuleerd.
Het feit dat je een confronterende zintuiglijke ervaring (i.e. een abortus voor de klas) niet aankunt wil niet zeggen dat je (rationeel) op de verkeerde lijn zit.


Nee okee, maar de houding van veel vleeseters is eigenlijk een bord voor de kop nemen en niet willen zien. Niet perse hypocriet idd. Maar toch vind ik het vreemd dat mensen er niets mee te maken willen hebben maar toch wel vlees eten.
Mensen realiseren zich niet meer wat er aan de hand is, en denken/hebben het gevoel dat vlees in de fabriek gemaakt wordt. De hypocrisie zit hem dan ook in een samenleving waar dieren op straat allemaal allemaal koste wat kost gered moeten worden, en een dier ook maar iets aandoen al uit den boze is. Terwijl er in de vrachtwagen die voorbij rijd met een paar koetjes die een maand later op het bord verschijnen.

Abortus is natuurlijk wel wat anders omdat het een stuk persoonlijker intiemer is. Daarnaast is het zinloos dat voor de klas te doen, dat geen alledaagse behoefte.

Slachten blijft natuurlijk niet echt tof, en juist daarom vind ik dat mensen hun ogen daarvoor niet moeten sluiten. Slachten went wel maar plezierig is het nooit, en dat is eigenlijk maar goed ook. Mensen in zo'n slachtfabriek zijn toch wel wat zieker in hun kop en agressiever als ik de persoon mag geloven die daar vroeger werkte als chauffeur.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-04-2009 3:27]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2009 9:29 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2009 3:22 schreef ElitE het volgende:
Mensen in zo'n slachtfabriek zijn toch wel wat zieker in hun kop en agressiever als ik de persoon mag geloven die daar vroeger werkte als chauffeur.
Klopt. Ik heb stage gelopen in Groenlo, en moest dan op station Lichtenvoorde tegenover de varkensslachterij op de trein wachten. Het gegil van de varkens daar ging al door merg en been, maar helemaal het idiote geschreeuw en de foute lol van de mensen die daar werkten. Ook de manier waarop de varkens de fabriek ingejaagd werden was nou niet bepaald diervriendelijk.
Maar goed, blijkbaar is het wel makkelijk om dat soort halve garen zulk werk te laten doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 02-04-2009 10:02 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 2 april 2009 3:22 schreef ElitE het volgende:
Mensen realiseren zich niet meer wat er aan de hand is, en denken/hebben het gevoel dat vlees in de fabriek gemaakt wordt.

Dit is een andere visie dat de jouwe maar niet per sé naief. Een biefstuk of hamburger wordt namelijk net zo goed in een fabriek gemaakt als een bijvoorbeeld een houten stoel. De grondstoffen worden elders "gemaakt", maar dat is een ander verhaal. Mensen realiseren zich evenmin waar dat hout voor die stoel vandaan komt, en als er ergens bos wordt gekapt is dat natuurlijk ook van god los. Ik kan het ze nauwelijks kwalijk nemen want je kunt in de moderne wereld onmogelijk alle procesessen overzien.

Ik ben het stiekum wel met je eens hoor, maar ik kan andersdenken meoilijk ongelijk geven. Ik verbaas me nog wel over de onwetendheid van het publiek als het om visproductie gaat.
Veel veggies eten zelfs vis omdat ze zo'n mooi leven hebben gehad. Maar als het om hert gaat zijn ze opeens principieel tegen het doden van dieren.


Visboerderij


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2009 10:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 maart 2009 22:14 schreef bastianus het volgende:
Gewoon vlees bij de natuurwinkel kopen. Niet persé voor het dierenwelzijn, maar vooral voor de smaak. Je merkt het aan het bakken al, vlees uit de aanbieding van de supermarkt zit vol met vocht, het vlees uit de natuurwinkel daar moet je zelfs aan het spek olie toevoegen.
En inderdaad, het is teringduur. Maar het is wel voor spul wat je in je lijf stopt.


Maar, wat wij dierwelzijn vinden, is dat ook dierwelzijn? Maw is wat wij denken dat een dier 'prettig' vindt ook daadwerkelijk beter voor het dier?

Veel dierenactivisten of antivleesneuzelaars geven dieren menselijke trekken, wat natuurlijk te dom voor woorden is.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 02-04-2009 10:15 by Jällö Profiel van Jällö

Ja zo schijnen graskippen niet zo blij te zijn als wordt gedacht (blijkt ook uit pikgedrag). Geen wonder want het is van oudsher een bosdier.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2009 10:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2009 10:05 schreef Jenje het volgende:
Maar, wat wij dierwelzijn vinden, is dat ook dierwelzijn? Maw is wat wij denken dat een dier 'prettig' vindt ook daadwerkelijk beter voor het dier?

Veel dierenactivisten of antivleesneuzelaars geven dieren menselijke trekken, wat natuurlijk te dom voor woorden is.

Goeie vraag. Een kennis van mij heeft een deel van zijn varkens op stro laten verblijven, een deel buiten en een deel op gewone betonvloer. De varkens die op de betonvloer verbleven jongden het beste, groeiden het beste en waren het gezondst. En ook bij "scharrelvlees" kunnen zo wat vraagtekens gezet worden.
edit: Het gaat er natuurlijk ook om wat voor geneesmiddelen, voer en behandeling de beesten krijgen. En dat is wel van invloed op het vlees.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 02-04-2009 10:33]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2009 10:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

En daarnaast moet je ook de eocnomische belangen zetten he

Alles in verhouding natuurlijk.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-04-2009 11:25 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Leen van Lenen pas na negenen

CDA en PvdA willen leenreclames op televisie verbieden tussen 06.00 uur 's ochtends en 21.00 uur 's avonds. Kredietreclames mogen van de twee regeringspartijen ook niet meer proberen consumenten te verleiden door producten, zoals een nieuwe keuken of auto, te tonen die met een lening gekocht kunnen worden.

Dat staat in het initiatiefwetsvoorstel 'Beperking geldkredietreclames op tv' dat CDA en PvdA vandaag in de Tweede Kamer indienen. Eerder al pleitte een Kamermeerderheid voor een algeheel verbod voor leenspotjes op televisie. Maar dat blijkt onmogelijk wegens de vrijheid van meningsuiting.

Terugdringen

CDA en PvdA hopen door aan te sluiten bij het al bestaande tijdsverbod voor alcoholreclames, toch de leenspotjes terug te dringen op tv. Zij denken daarmee kwetsbare groepen voor het maken van schulden te beschermen tegen ideeën ,,dat lenen de gewoonste zaak van de wereld is'' en ,,dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je niet leent''.

Tussen 06.00 en 21.00 zouden vooral kwetsbare groepen, zoals jongeren, jonge gezinnen en werklozen, tv kijken. Uit gegevens van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) blijkt volgens CDA en PvdA ook dat ruim driekwart van de kredietreclames overdag wordt uitgezonden. ,,Dit is geen toeval'', menen de twee partijen.

Verder willen CDA en PvdA het verbod op misleidende reclames uitbreiden met een verbod op verleidende reclames, waarin producten en diensten worden getoond die met een lening betaald kunnen worden. Volgens de partijen is hierbij eigenlijk sprake van misleiding.

Geld lenen kost geld...

Sinds deze maand moeten al alle reclames over krediet op tv, radio, internet en in gedrukte media worden voorzien van de waarschuwing: Let op! Geld lenen kost geld. CDA en PvdA steunen de maatregelen van het kabinet om problematische schulden tegen te gaan, maar zij vinden die ,,onvoldoende''.

Daarbij wijst CDA-Kamerlid Elly Blanksma ook op de tientallen miljoenen euro's die voormalig staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken aan gemeenten heeft gegeven om mensen met schulden te helpen. Volgens haar is volstrekt onduidelijk wat de extra inspanningen in de schuldhulpverlening opleveren.

(SN)

Eeen ieder die meegeholpen heeft dit kabinet aan de macht te helpen ---> neqschot


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 02-04-2009 11:46 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-04-2009 11:51 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Ik héb al een moeder.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 02-04-2009 11:51 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 2 april 2009 11:25 schreef Greycloak het volgende:
(SN)

Eeen ieder die meegeholpen heeft dit kabinet aan de macht te helpen ---> neqschot


Het kan misschien als betuttelend gezien worden, maar in die reclames wordt inderdaad gesuggereerd dat geld lenen de normaalste zaak van de wereld is. Bepaalde segmenten in onze samenleving is hier gevoelig voor. Om die mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen, vind ik dit een prima initiatief...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-04-2009 11:56 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 april 2009 11:51 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Het kan misschien als betuttelend gezien worden, maar in die reclames wordt inderdaad gesuggereerd dat geld lenen de normaalste zaak van de wereld is. Bepaalde segmenten in onze samenleving is hier gevoelig voor. Om die mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen, vind ik dit een prima initiatief...
Rookverbod is ook om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Maar meer blauw op straat om fatsoenlijke burgers te beschermen tegen ongewenste elementen ho maar.
Lekker geloofwaardig zo, aan de ene kant mensen tegen zichzelf in bescherming nemen en aan de andere kant lekker flitsen langs de kant van de weg.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-04-2009 11:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Rookverbod is er imho meer om mensen tegen de rook van rokers te beschermen ...

Leenreclames, enerzijds ene stukje betutteling, anderzijds zijn die reclames dermate tricky dat idd de shcijn er is dat de sky de limit is als je alleen maar steun trekt.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 02-04-2009 12:01 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 2 april 2009 11:56 schreef Greycloak het volgende:
Rookverbod is ook om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Maar meer blauw op straat om fatsoenlijke burgers te beschermen tegen ongewenste elementen ho maar.
Lekker geloofwaardig zo, aan de ene kant mensen tegen zichzelf in bescherming nemen en aan de andere kant lekker flitsen langs de kant van de weg.


Je haalt nu een aantal dingen bij elkaar die weinig met elkaar van doen hebben. Flitskasten, hoe irritant ook, hebben tot doel om te zorgen dat automobilisten niet als een stel malloten gaan scheuren over de weg. Kennelijk kan men zich niet gedragen, dus volgen zulke maatregelen...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-04-2009 12:09 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 april 2009 12:01 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Je haalt nu een aantal dingen bij elkaar die weinig met elkaar van doen hebben. Flitskasten, hoe irritant ook, hebben tot doel om te zorgen dat automobilisten niet als een stel malloten gaan scheuren over de weg. Kennelijk kan men zich niet gedragen, dus volgen zulke maatregelen...
Waarom staan in Godesnaam die dingen dan alleen dáár waar het kán? Ik zie die gasten werkelijk nooit in de binnenstad staan waar het dodelijk is om ook maar een fractie te hard te rijden.
Ik denk dat jij nu ook dingen door elkaar haalt hoor.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 02-04-2009 12:29 by Jällö Profiel van Jällö

Zal wel maar je hebt simpelweg nog geen enkel fatsoenlijk argument genoemd tegen het verbieden van leenreclames op televisie tussen 06.00 uur 's ochtends en 21.00 uur 's avonds.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 02-04-2009 12:37 by Lionheart Profiel van Lionheart

Heeft Greycloak weer pijn in zijn onderbuik?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-04-2009 12:41 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 april 2009 12:29 schreef Jällö het volgende:
Zal wel maar je hebt simpelweg nog geen enkel fatsoenlijk argument genoemd tegen het verbieden van leenreclames op televisie tussen 06.00 uur 's ochtends en 21.00 uur 's avonds.
Vrije markt, we zijn hier geen Noord-Korea. Opbokken, als mensen op straat wilen wonen omdat ze voor duur een plasma-tv willen hebben is dat hun keuze.
quote:
Op 2 april 2009 12:37 schreef Lionheart het volgende:
Heeft Greycloak weer pijn in zijn onderbuik?
"weer"? Nog nooit gehad, behalve met die navelbreuk toen ik 3 was.
Heb wel een soort van lentekriebels in mijn buik, bijzonder aangenaam, dank dat je ernaar vraagt.



[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 02-04-2009 12:42]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-04-2009 12:46 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 2 april 2009 9:29 schreef bastianus het volgende:
Klopt. Ik heb stage gelopen in Groenlo, en moest dan op station Lichtenvoorde tegenover de varkensslachterij op de trein wachten. Het gegil van de varkens daar ging al door merg en been, maar helemaal het idiote geschreeuw en de foute lol van de mensen die daar werkten. Ook de manier waarop de varkens de fabriek ingejaagd werden was nou niet bepaald diervriendelijk.
Maar goed, blijkbaar is het wel makkelijk om dat soort halve garen zulk werk te laten doen.


Groenlo mijn hometown, ik heb nog in het distributie centrum van het slachthuis gewerkt, grote hompen vlees aan haken hangen.


Against God and Government


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-04-2009 12:50 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 2 april 2009 11:56 schreef Greycloak het volgende:
Rookverbod is ook om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Maar meer blauw op straat om fatsoenlijke burgers te beschermen tegen ongewenste elementen ho maar.
Lekker geloofwaardig zo, aan de ene kant mensen tegen zichzelf in bescherming nemen en aan de andere kant lekker flitsen langs de kant van de weg.


Nog meer blauw op straat!? Jij bent gek, het is hier al zowat een politiestaat met die dieven aangesteld door de staat overal, oprotten met die kut politie, en welke ongewenste elementen? Ik woon hier in Arnhem, in de tuig wijk pur sang, ik heb nergens last van, ja van oom bromsnor die als een vuile bloedhond iedereen staat te bekeuren omdat ze een blikje bier op straat drinken.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 02-04-2009 12:52]


Against God and Government


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 02-04-2009 12:54 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 2 april 2009 12:50 schreef Rotzak het volgende:
Nog meer blauw op straat!? Jij bent gek, het is hier al zowat een politiestaat met die dieven aangesteld door de staat overal, oprotten met die kut politie, en welke ongewenste elementen? Ik woon hier in Arnhem, in de tuig wijk pur sang, ik heb nergens last van, ja van oom bromsnor die als een vuile bloedhond iedereen staat te bekeuren omdat ze een blikje bier op straat drinken.
Precies mijn punt.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 02-04-2009 12:57 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 2 april 2009 12:50 schreef Rotzak het volgende:
Nog meer blauw op straat!? Jij bent gek, het is hier al zowat een politiestaat met die dieven aangesteld door de staat overal, oprotten met die kut politie, en welke ongewenste elementen? Ik woon hier in Arnhem, in de tuig wijk pur sang, ik heb nergens last van, ja van oom bromsnor die als een vuile bloedhond iedereen staat te bekeuren omdat ze een blikje bier op straat drinken.


Niet zo vreemd dat je geen last hebt van tuig maar wel van de politie als je zelf ook tuig bent.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-04-2009 12:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 april 2009 10:05 schreef Jenje het volgende:
Maar, wat wij dierwelzijn vinden, is dat ook dierwelzijn? Maw is wat wij denken dat een dier 'prettig' vindt ook daadwerkelijk beter voor het dier?

Veel dierenactivisten of antivleesneuzelaars geven dieren menselijke trekken, wat natuurlijk te dom voor woorden is.


Het beste zou je dan eigenlijk honden en andere huisdieren kunnen eten


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-04-2009 13:01 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 2 april 2009 12:54 schreef Greycloak het volgende:
Precies mijn punt.


Klopt haha, ik had het ff verkeerd gelezen, excuses.


Against God and Government


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen