IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Autisme en aanverwante stoornissen Vorige pagina | Volgende pagina
Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-03-2006 15:38 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Hehe, het probleem is dat ik het zelf opzich wel redleijk weet, maar er zijn externe factoren die constant het andere blijven beweren enzo, snap je? En ik vind het echt vet moeilijk om die shit zo in een keer naast me neer te leggen , ik ga me dan altijd afvragen of die externe factoren niet gelijk hebben, en dan begint het feest weer, wordt ik onzeker en chagerijnig van en de uitbarsting is weer geboren, en ben ook echt met geen mogelijkheid ff rustig te krijgen dan, ja behalve idd een joint roken ofzo, tv kijken werkt niet rustgevend op dat moment, gitaarspelen al helemaal niet, moet gewoon ff uitgeschakeld worden. Maar wat nog moeilijker is, ik had die medicijnen ook om beter om te gaan met die externe actoren, en dat ging toen prima, maar nu ik die krengen niet meer heb begint dat circus ook weer, maar die externe factoen krijg ik toch nooit helemaal weg ben ik bang, moet gewoon ff een goeie tussenweg vinden, en dat duurt nu eenmaal even...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 13-03-2006 15:51 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

jeetje jah.. da klinkt wel aardig heavy ja. 'k Had het er ook niet zo makkelijk neer moeten zetten, was ff in een *maalmaalmaal*ARGH-bui *ploing* > cynisme > post enzo.
Maar toch knap hoe je er mee om kan gaan dan, kweet het fijne er niet van maar je lijkt me toch wel een erg sterk figuur dan ook al omschrijf je het als een onzekerheid enzo.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-03-2006 15:53 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik heb heel veel gekluk met mn huidige vriendin plus die studeert psychologie, scheelt ook een hoop, hehe.
En het komt hier misschien over alsof ik hier 24/7 last van heb, maar t zijn meer buien enzo..
Alleen beeje jammer dat een van de externe factoren als levensdoel heeft mijn leven zo zuur mogelijk maken, maar daar hebben we binnenkort ook wel een old school oplossing voor


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 13-03-2006 15:56 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

*geeft honkbalknuppel*

maar succes dr mee man!!!


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-03-2006 15:57 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

hehe, dat was wel een van de eerste opties, maar ik heb nu een beter, slutbanger


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 13-03-2006 15:59 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 13 maart 2006 15:57 schreef Murdering Monk het volgende:
hehe, dat was wel een van de eerste opties, maar ik heb nu een beter, slutbanger
aaaah dat! pff khoop dat je je niet teveel laat opfokken, ist ook niet waard. succes man


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-03-2006 16:02 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Nee, probeer ik ook niet, maar zoals ik al zei, het is echt een levensdoel om het mijne te verzieken, ben k ook mooi klaar mee.
Ff snel voorbeeldje van hoe geschift:
Laatst was ik in Dynamo, en dat kind heeft al nooit geld, en die heeft 100 euro laten lopen (ze kon werken dat weekend) om ruzie te komen trappen met mij daar, terwijl ik daar alleen maar voor de bands en muziek kom
Snap je wat het probleem is?
Maar komt ook allemaal wel goed


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 13-03-2006 16:12 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

jah wie heeft dr dan een stoornis..

succes


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 13-03-2006 16:16 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

hehe, ze heeft ook borderline, alleen ontkent ze het zelf nog...
Maar goed ik ben dr vanaf, en het gaat redelijk, vind het alleen af en toe vervelend voor mn vreindin, die verdient die uitbarstingen ook niet.
En dat was mijn persoonlijke openbaring voor vandaag weer hier


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 14-03-2006 10:29 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2006 13:17 schreef MMayo het volgende:
Men is niet autistiform maar men laat autistiform gedrag (trekjes) zien (is anders dan een gedragspatroon). Alle vormen (licht tot zwaar) vallen onder de verzamelnaam autisme. Hierin kun je weer onderscheidt maken in dingen als PDD-nos, Asperger enzovoorts.
Wat is jouw relatie met autisme?
Dat m'n oom aan vaders kant het heeft.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 14-03-2006 11:32 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2006 10:29 schreef grindcore het volgende:
Dat m'n oom aan vaders kant het heeft.


Ja wat? Je oom laat autistiforme trekjes zien of je oom is autistisch?

In hoeverre merk jij dat?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 14-03-2006 11:33]


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 14-03-2006 17:41 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2006 11:32 schreef MMayo het volgende:
Ja wat? Je oom laat autistiforme trekjes zien of je oom is autistisch?

In hoeverre merk jij dat?
Autistiforme zijn geen trekken van autisme...
Het is autisme.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 14-03-2006 17:46 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2006 17:41 schreef grindcore het volgende:
Autistiforme zijn geen trekken van autisme...
Het is autisme.


Ja dan kun je wel gaan maar de enige waarop er volop ge- kan worden ben jij.

Maar goed nog een keer, iemand kan autistiform gedrag vertonen (autistiform IS een aanduiding voor bepaald gedrag). Mensen die autistiform gedrag vertonen hoeven niet autistisch te zijn, maar vertonen dus wel vergelijkbaar gedrag. Iemand die wel autistisch is, laat dus zowieso altijd autistiform gedrag zien (hevig of juist heel licht). En tja als je het niet van de mensen hier wil aannemen, ga dan maar eens op onderzoek uit op internet of elders.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-04-2006 9:35 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

....Ik had nooit aan de ritalin moeten gaan. Skullfuck had gelijk, wat een troep!


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-04-2006 9:45 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 4 april 2006 9:35 schreef BARABAS het volgende:
....Ik had nooit aan de ritalin moeten gaan. Skullfuck had gelijk, wat een troep!
BARABAS! Hoe is het nou man??


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-04-2006 10:14 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Nu wel weer beter maar die fucking ritalin Daar ben ik mooi in war van geraakt. Ben een beetje teveel gaan nadenken over wat ik al die 26 jaar gedaan had en wat het me uiteindelijk heeft opgeleverd. En zoals je weet is dat niet veel. Als je je dan realiseert dat je rijk van geest bent en arm als job, dan begint het leven toch wel als een enorm blok aan je been te hangen...En steek je je eigen slaapkamer in de fik terwijl je niet dood wilt

Maar goed, ik leef nog.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-04-2006 10:29 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Tsja...dat was wel ff schrikken. Krijg je nu ook hulp ofzo?? Ik neem aan dat je die pillen nu aan de kant gelegd hebt.

Anyway: glad you're back


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-04-2006 10:52 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ja, nou gaat het wel weer. De oude ik is er nog. Ik ben vorig jaar rond deze tijd naar het GGZ gegaan om wat hulp te krijgen bij het vinden van structuur maar daar zetten ze je vrij snel aan de pillen, dus dat vond ik eerst niet verkeerd want het gaf eerst wel rust. Maar als je dan ziet wat je hebt bereikt en hoe moeilijk het is waar een ander geen moeite mee lijkt te hebben ga je haast denken dat je echt ziek bent. En samen met verhaal van het meisje uit Amerika wat weer naar Nederland gaat komen was er maar een uitweg: Flippen


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 05-11-2006 3:26 by lygophile Wijzig reactieProfiel van lygophileQuote dit bericht

even om iets van eeuwen geleden recht te zetten, autistiform is gewoon een ander woord voor autisme spectrum, oftewel, aan autisme gerelateerd. autistiform betekend niet per definitie gedrag vergelijkbaar met autisme. zo kan je het natuurlijk gebruiken, maar das niet de definitie. een ander woord voor autisme spectrum stoornissen is autistiforme stoornissen.
maar er zit wel degelijk verschil tussen autisme en autistiform. autisme is een stoornis omgeschreven door ene meneer Weetikveelwie. tegelijkertijd had meneer Asperger iets vergelijkbaars omschreven, en oorspronkelijk werden die twee dingen als hetzelfde gezien. tis pas kort geleden dat asperger als een aparte stoornis wordt gezien, omdat er toch een hoop mensen zijn die min of meer in dezelfde hoek zitten, maar op vergelijkbare wijze verschillen met wat nu genoemd wordt "classiek autisme", en dit bleek meer overeen te komen met wat Asperger omschreven had.
autisme is ook als begrip gebruikt gaan worden om te refereren aan het gedrag of mentaliteit gewoonlijk associeerbaar met autisme. zo wordt er beweerd dat mannen autistischer zijn dan vrouwen. zo is "autistisch" vaak gebruikt als betekenende het kenmerkende aan autistische, of accurater, autistiforme eigenschappen. zo zijn aspergers dus vrij autistisch, maar het zijn niet werkelijk autisten.
autistiform is gewoon de groep waar autisme toebehoort. zoals "kat achtigen", of "kreeftachtigen" ed. in de dierenkunde, en refereerd dus aan het hele begrip kenmerkend aan de stoornis groep autisme spectrum stoornissen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-11-2006 12:13 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Bij mij op het werk gebruikt men dus het woord autistiform om bepaalde vaak typische gedragingen aan te duiden. Dus anders dan jij beschrijft. Overigens is het in Belgie weer anders en in andere landen ook weer anders beschreven..



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-11-2006 13:28 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 4 april 2006 9:35 schreef BARABAS het volgende:
....Ik had nooit aan de ritalin moeten gaan. Skullfuck had gelijk, wat een troep!


Damn, ik lees het nu pas gee.

Maatschappelijk geaccepteerde drugs zijn soms smerig Efficiƫnt, daarom ben ik gekapt. Plastic kut wereld waar ik gelukkig uitgestapt ben.

brainwash dope, uljagh

Ps; beter dat je het nu anders ziet. Die Dextroamphetamine is illegaal heb ik uit een bron vernomen, wist ik nog niet.

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 05-11-2006 13:33]


Suck my piss


lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 08-11-2006 3:02 by lygophile Wijzig reactieProfiel van lygophileQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2006 12:13 schreef MMayo het volgende:
Bij mij op het werk gebruikt men dus het woord autistiform om bepaalde vaak typische gedragingen aan te duiden. Dus anders dan jij beschrijft. Overigens is het in Belgie weer anders en in andere landen ook weer anders beschreven..

zoals ik zei is dat goed mogelijk. de juiste aanduiding voor zulk gedrag denk ik is ook autistiform gedrag. hmmm....in wikipedia is het ook uistluitend zo gebruikt. mrja:
"Suffix
-form

Bearing the shape of"


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 08-11-2006 9:21 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2006 3:26 schreef lygophile het volgende:
autisme is een stoornis omgeschreven door ene meneer Weetikveelwie.
Leo Kanner.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-01-2007 18:30 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Vanavond op Nederland 2 bij netwerk:

"Reportage over kinderen met autisme of ADHD. Een deel van deze groep kinderen kan niet naar school. Zowel in het gewone basisonderwijs als op het speciaal onderwijs is geen plek voor hen.. "


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 29-01-2007 18:32 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2007 18:30 schreef Nimbus het volgende:
Vanavond op Nederland 2 bij netwerk:

"Reportage over kinderen met autisme of ADHD. Een deel van deze groep kinderen kan niet naar school. Zowel in het gewone basisonderwijs als op het speciaal onderwijs is geen plek voor hen.. "


owjah, ook een leuke: wat dacht je van het middelbaar onderwijs?
die scholen zijn er wel voor adhd-ers of welke gedragsstoornis dan ook, maar die zijn allemaal op vmbo-niveau.
wat nu als je een kind hebt met een iq van 136? en een cito score voor het vwo?

grmbl


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen