IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Autisme en aanverwante stoornissen Vorige pagina | Volgende pagina
SweetLittleElise
Usericon van SweetLittleElise
Posted 22-01-2004 18:38 by SweetLittleElise Wijzig reactieProfiel van SweetLittleEliseQuote dit bericht

Je kunt trouwens best een fatsoenlijke relatie aangaan met een autist. Mijn ex-vriend was ook autist, soms dagen niet aanspreekbaar, maar we hebben wel vier jaar lang een fijne relatie gehad. Bij autisten heb je gewoon veel geduld en een tikkie inlevingsvermogen nodig


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-01-2004 18:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

je icoon staat op een beveiligde site.

onwijs irritant.

PLease Change.

edit: dank u

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 22-01-2004 18:42]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SweetLittleElise
Usericon van SweetLittleElise
Posted 22-01-2004 18:45 by SweetLittleElise Wijzig reactieProfiel van SweetLittleEliseQuote dit bericht

*euhm, bedenkt even een excuus* damn, damn....


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 22-01-2004 18:49 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 18:38 schreef SweetLittleElise het volgende:
Je kunt trouwens best een fatsoenlijke relatie aangaan met een autist. Mijn ex-vriend was ook autist, soms dagen niet aanspreekbaar, maar we hebben wel vier jaar lang een fijne relatie gehad. Bij autisten heb je gewoon veel geduld en een tikkie inlevingsvermogen nodig



Hmm m'n ex uit zweden had ook psychische problemen..inderdaad veel geduld was zeker een vereiste


Glory, Glory, what one hell of a way to die


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 22-01-2004 18:51 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 18:45 schreef SweetLittleElise het volgende:
*euhm, bedenkt even een excuus* damn, damn....


hmm goed excuus..dat je weinig van internet weet, dus geen geek bent, maar wel een sociaal leven hebt?


Glory, Glory, what one hell of a way to die


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 22-01-2004 18:52 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2004 1:07 schreef nachtschade het volgende:
Maar wat is dan precies dat slimme? Ik heb begrepen dat de autisten die een talent hebben dat meestal hebben op een gebied waar zij niet hoeven te creëren, zoals het perfect spelen van klassieke stukken op één of ander instrument, of het perfect natekenen van wat zij zien, of inderdaad het perfect opslaan van wiskundige codes. Het schijnt dat zij geen muziekstuk kunnen creëren of uit de losse hand kunnen tekenen en dergelijke. Weet jij hoe dat zit?


Ten eerste wil ik ff duidelijk zeggen dat ik geen autoriteit op dit gebied ben (mijn beroep is computerprogrammeur), dus ik kan er naast zitten.

Maar autisme lijkt mij in te houden dat 1 gedeelte van de hersenen veels te goed werkt ten koste van alle andere gedeelten. Bij de voorbeelden die je noemt, zie je dat het geheugen ontzettend goed is ontwikkeld, maar dat creativiteit en sociale vaardigheden ver achterblijven, of misschien zelfs volledig nihil zijn. Ben je "slim" als je een pianostuk volledig kunt naspelen? Tsja, in ieder geval niet super dom...

Er zijn by the way ook autisten die ontzettend goed kunnen rekenen. Mensen die goed kunnen rekenen, worden meestal als slim beschouwd.

Maar er zijn ook zat autisten die niet echt in iets uitblinken (tenminste dat neem ik aan).

Dat brengt ons wel bij de (enigszins) filosofische vraag: Wat is "slim" eigenlijk precies?

Concluderend: Ik denk dat ik je niet veel kan helpen hierbij.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


b 11
Usericon van b 11
Posted 22-01-2004 18:59 by b 11 Wijzig reactieProfiel van b 11Quote dit bericht

Ik zit op een school met alleen maar autisten en ik ben er zelf ook 1, maar gelukkig heb ik een lichte vorm en kan ik wel gewoon met mensen omgaan.


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 22-01-2004 19:02 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 18:59 schreef b 11 het volgende:
Ik zit op een school met alleen maar autisten en ik ben er zelf ook 1, maar gelukkig heb ik een lichte vorm en kan ik wel gewoon met mensen omgaan.


Keep up the good work


Glory, Glory, what one hell of a way to die


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-01-2004 19:03 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Ik ken er 1, en die legt over het algemeen niet erg moeilijk contact, maar toch anders dan "andere" mensen , maar ik kan heel goed met die jongen praten niks mis mee dus!


SweetLittleElise
Usericon van SweetLittleElise
Posted 22-01-2004 19:19 by SweetLittleElise Wijzig reactieProfiel van SweetLittleEliseQuote dit bericht

Autisme is ook niets mis mee, alleen erg jammer dat sommige mensen het gewoon niet willen begrijpen... Ik vind het wel sneu voor mijn ex dat hij nauwelijks meer aan een meisje kan komen. Ze rennen allemaal hard weg. Stomme wijven, hij is best een schatje...


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 22-01-2004 19:21 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 19:19 schreef SweetLittleElise het volgende:
Autisme is ook niets mis mee, alleen erg jammer dat sommige mensen het gewoon niet willen begrijpen... Ik vind het wel sneu voor mijn ex dat hij nauwelijks meer aan een meisje kan komen. Ze rennen allemaal hard weg. Stomme wijven, hij is best een schatje...


Waarom is het dan tussen jullie op de klippen gelopen?


Glory, Glory, what one hell of a way to die


SweetLittleElise
Usericon van SweetLittleElise
Posted 22-01-2004 19:34 by SweetLittleElise Wijzig reactieProfiel van SweetLittleEliseQuote dit bericht

omdat we al iets hadden sinds dat ik vijftien was, en we groeiden uit elkaar. neemt niet weg dat hij gewoon lief is. no hard feelings...


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 22-01-2004 19:36 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 19:34 schreef SweetLittleElise het volgende:
omdat we al iets hadden sinds dat ik vijftien was, en we groeiden uit elkaar. neemt niet weg dat hij gewoon lief is. no hard feelings...


Tja..de pest van lange relaties..het risico dat je uit elkaar groeit


Glory, Glory, what one hell of a way to die


SweetLittleElise
Usericon van SweetLittleElise
Posted 22-01-2004 19:40 by SweetLittleElise Wijzig reactieProfiel van SweetLittleEliseQuote dit bericht

Ik ga voor lange relaties, maar het gemis is des te erger als het uit gaat. Dat is weer de keerzijde..


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 22-01-2004 19:42 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

Lange relaties..telt een half jaar als een lange relatie?


Glory, Glory, what one hell of a way to die


SweetLittleElise
Usericon van SweetLittleElise
Posted 22-01-2004 19:44 by SweetLittleElise Wijzig reactieProfiel van SweetLittleEliseQuote dit bericht

lol, hoe moet ik dat weten? een lange relatie is voor mijn gevoel meer: elkaar helemaal kennen. ik kan toch niet weten hoe jij daarover denkt?


Konkhra
Thrasher
Usericon van Konkhra
Posted 22-01-2004 19:46 by Konkhra Wijzig reactieProfiel van KonkhraQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 19:44 schreef SweetLittleElise het volgende:
lol, hoe moet ik dat weten? een lange relatie is voor mijn gevoel meer: elkaar helemaal kennen. ik kan toch niet weten hoe jij daarover denkt?


Wel sommige mensen heb je helemaal door als je een paar dagen met iemand optrekt, voor andere heb je een half mensenleven nodig


Glory, Glory, what one hell of a way to die


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-06-2005 13:35 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Even on-topic, als ik dit topic zo lees is er veel onduidelijkheid/onwetendheid over autisme. Zo schreef iemand dat autisme en dyslexie op hetzelfde gen liggen, dat is dan knap, want onderzoekers zoeken dacht ik al jaren naar de oorzaak van autisme of op welke genen het zou kunnen liggen. Als je het fijne ervan wil weten is internet een goede bron, bijv. wikipedia.org en gelijksoortige sites.
Ik heb zelf het syndroom van Asperger, een autistische spectrum stoornis (ass) (dat geeft al aan dat er verschillende gradaties zijn).
In mijn geval betekent dit dat ik redelijk moeilijk contact maak, het helpt wel als de ander er voor open staat of interesse toont, en dat mijn contact nogal stroef verloopt. Ook heb ik moeite om mijn emoties te uiten of om die van anderen te begrijpen.
Maar het is niet allemaal vervelend, waarschijnlijk door het AS heb ik wel een goed geheugen, al zeg ik het zelf.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-06-2005 13:39 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 19:19 schreef SweetLittleElise het volgende:
Autisme is ook niets mis mee, alleen erg jammer dat sommige mensen het gewoon niet willen begrijpen...


Dit komt me bekend voor

quote:
Ik vind het wel sneu voor mijn ex dat hij nauwelijks meer aan een meisje kan komen. Ze rennen allemaal hard weg. Stomme wijven, hij is best een schatje...


En hier heb ik ook wel gelijkenissen mee


Gnosis
With Furious Intent
Usericon van Gnosis
Posted 13-06-2005 1:17 by Gnosis Wijzig reactieProfiel van GnosisQuote dit berichthttp://www.erebus.nl

Ik weet niet of ik die vorm autisme, dat "Idiote Savant" wel echt zie als iemand die brilliant is, of iets extreem goed kan. Voor iemand die hetzelfde kan, maar er dan keihard voor gewerkt heeft heb ik zeker meer respect.
Vergelijk het met Paris Hilton en Oprah;
Geboren met geld en "status", de ander heeft er voor moeten knokken. Toch is het een gaaf gegeven, alles in je opnemen en kunnen verwerken...Voor een "normaal" persoon misschien wel te veel om aan te kunnen; en blijven ze daarom achter in sommige gebieden. Natuurlijk stukje zelbescherming?



Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 13-06-2005 9:25 by Kurk Wijzig reactieProfiel van KurkQuote dit berichthttp://www.hedon-zwolle.nl

quote:
Op 30 november 2003 0:46 schreef anonymous het volgende:
Dat zijn gewoon bekende cijfers hoor. Dat jij hier verder niks van af weet, ligt aan jou. Heeft geen zin om mij af te zeiken op iets wat gewoon klopt. Natuurlijk zijn niet alle autisten, pdd-ers of hoe je het dan ook wil noemen bekend. Maar het is nu eenmaal een gegeven (kijk wetenschappelijk onderzoek er maar op na) dat 70 tot 75 procent van de autisten zwak begaafd is. Het probleem hier is dat mensen toevallig via via of in het gezin een autist kennen en dan maar meteen ervanuit gaan dat elke autist daarmee te vergelijken is. Zo is het dus niet...


ik moet zeggen dat ik me niet zwak begaafd voel ( en die mij kennen zullen dat beamen) mar ik heb officieel wel AHDH, ASS (nl'se vertaling ASD) en dyslectie. kort gezegd ben ik offifcieel, in elke vorm van het woord een autist. Om mij nou niet sociaal te noemen is een bewering gestoeld op nonsens


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 19-06-2005 20:36 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 12 juni 2005 13:35 schreef Nimbus het volgende:
Even on-topic, als ik dit topic zo lees is er veel onduidelijkheid/onwetendheid over autisme. Zo schreef iemand dat autisme en dyslexie op hetzelfde gen liggen, dat is dan knap, want onderzoekers zoeken dacht ik al jaren naar de oorzaak van autisme of op welke genen het zou kunnen liggen. Als je het fijne ervan wil weten is internet een goede bron, bijv. wikipedia.org en gelijksoortige sites.
Ik heb zelf het syndroom van Asperger, een autistische spectrum stoornis (ass) (dat geeft al aan dat er verschillende gradaties zijn).
In mijn geval betekent dit dat ik redelijk moeilijk contact maak, het helpt wel als de ander er voor open staat of interesse toont, en dat mijn contact nogal stroef verloopt. Ook heb ik moeite om mijn emoties te uiten of om die van anderen te begrijpen.
Maar het is niet allemaal vervelend, waarschijnlijk door het AS heb ik wel een goed geheugen, al zeg ik het zelf.

Asperger is een autistische stoornis waar erg goed mee te leven valt.
Het moeilijk contacten leggen is iets waar je aan kunt werken.

Opvallend detail aan asperger is dat veel "genieën" het hebben. Einstein, Beethoven, Mozart, Orwell zijn daar enkelen van, maar er zullen er nog veel meer zijn geweest waarbij we het niet weten.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-06-2005 20:45 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Het verschil tussen zwakbegaafden en zwakbegaafde autisten is ook dat 'gewone'zwakbegaafden op alle fronten niet zo erg slim zijn. en bij de autistische zwakbegaafden komt het toch regelmatig voor dat er toch 1 iets is waarin ze uitblinken. De autisten waar ik mee werk hebben dat bijna allemaal met knopjes/ computers.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-06-2005 20:47 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 20:36 schreef arrebar het volgende:
Het moeilijk contacten leggen is iets waar je aan kunt werken.



Je kan er wel aan werken, maar dan is het aangeleerd gedrag. Het zal nooit iets vanzelfsprekends worden als men al moeite had met contacten leggen. Sommige autisten hebben het juist omgekeerd, leggen teveel contacten..


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-06-2005 20:51 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 20:47 schreef MindlessMayo het volgende:
Sommige autisten hebben het juist omgekeerd, leggen teveel contacten..
vooral PDD-nossers hebben daar last van. tenminste degenen waar ik ooit mee (groot Emaus) heb gewerkt. gewoon naar een wildvreemde stappen en over dino's beginnen en dan niet even, neeee echt mega lang... Ik werkte met een jongen (PDD-nos) en die hield echt nooit z'n klep zoooo irritant. De jongen waar ik nu meer werk ('gewone'autist) die wordt boos op mij als ik even mijn aandacht van hem laat verslappen om op iemand anders te reageren. Hij leeft wel in zijn eigen wereld, maar ik kan er wel inkomen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen