|
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
Ja, ik heb Asperger. |
|
Ben je naar een psychiater doorverwezen? Of heb je daar behoefte aan, duidelijkheid misschien? Hoe zijn jouw broers eronder? |
|
Nouja, ik heb maandag een eerste gesprek gehad met een psycholoog. Naast vaste afspraken met hem, heeft hij me doorverwezen naar een ander iets, waarvan ik op dit moment even niet kan zeggen wat het nou precies was, ik ben het even kwijt. Het woord "psychiatrische behandeling" is wel op tafel gekomen, volgens mij. Maar goed, ik krijg er nog schriftelijk bericht van. Over mijn broers; die kennen me eigenlijk niet anders. Dit gaat al jaren zo. Nu ik dus hulp en dergelijke krijg, valt het pas op bij wijze van. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Okay, bedoelde eigenlijk hoe je broers onder hun aandoening zijn. Heb je nu wat duidelijkheid met deze ontdekking? |
|
O zo, hehe. Ok. De jongste, 11 jaar, zit op het speciaal onderwijs, na een rampzalige eerste 1.5 jaar basisschool. Heel erg lief jong, zit geen kwaad bloed in maar heeft wel erg, erg veel aandacht en zorg nodig. Regelmaat en structuur is ook erg belangrijk, ook voor mij, maar dat spreekt met PDD NOS voor zich. De oudste onder mij, 17, doet dit jaar examen voor het VMBO, maar het is nog maar te zien of hij dat haalt. Er word denk ik te veel van hem verwacht, hij loopt qua geestelijke ontwikkeling gewoon achter. Op papier is hij 17, zijn doen en laten komen vaak overeen met een 14 jarige bij wijze van (zelfstandigheid, zelf verantwoordelijkheid nemen, etc.) Maar ook bij hem is nooit een diagnose gesteld. quote: Ik ben blij dat ik eindelijk de ballen heb gehad om stappen te ondernemen. Ik zal vanzelf zien hoe het vanaf nu loopt. [Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 20-05-2009 17:42] ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Awww, niet echt leuk zo'n stoornis. Een vriendin van mij is ook autistisch, en ik merk gauw dat ze van die trekjes heeft. Soms wel lastig om er mee om te gaan, maar toch respecteer ik zulke mensen. My heart would feel to be a crime, unless it trembled with the strings. |
|
quote: Ik niet, belachelijk van ze dat ze met een stoornis geboren worden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Die is vast vrijwilliger in het Zwols popfront!!!!!!!!! Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
LOL Boeiender |
|
|
|
quote: +1 Maar toch goed dat ze die trekjes bij haar autistische vriendin wel goed kan herkennen. |
|
quote: Silence, daar heb je nu toch een boek over? En vandaag op het nieuws.: http://www.knvb.nl/archief/clubs/knvb.nl_clubs__competities/symposium_voetbal_en_autisme |
|
Een autistische zanger grunt met zijn band Crush oa Bloodbath's 'Eaten' vs Michiel Borstlap. http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=15881&tx_ttnews[backPid]=626&tx_ttnews[cat]=143 [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-03-2010 16:07] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Tis net een mens, die gozer. ... Edit: Even, hoor. Dus? [Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 21-03-2010 16:36] En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
idd waarom zou je het in dit topic posten, er komt niets van zn autisme naar voren in dit stukje. Wel een leuk stukje uiteraard. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
|
|
"Leven in een wereld die je niet begrijpt" Beetje slecht gekozen, alsof "gezonde" mensen het wel begrijpen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Hehehe, sterk! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
Wellicht verwijst "je" gewoon naar de persoon met de stoornis? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Mijn broer heeft een vorm van Asperger, maar dat is pas later ontdekt (16 jaar ong.). Veel problemen had die veroorzaakt thuis met mij en me ouders. Behandelingen om ermee om te gaan hebben goed werk gedaan en nu woont die gelukkig op zichzelf en gaat alles een stuk beter. |
|
quote: Ik had het ook niet anders opgevat. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik denk dat XXL bedoelt dat die zin ook kan betekenen dat de wereld de autist niet begrijpt. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
ah jah zo, dan klopt het wel jah. Zeker geschreven door een autist [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 21-03-2010 17:25] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ach, het heeft toch allemaal geen zin. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |