IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Autisme en aanverwante stoornissen Vorige pagina | Volgende pagina
anonymous
Usericon van anonymous
Posted 27-11-2003 20:14 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

Wat een onzin allemaal zeg! Er zijn slechts zeer weinig intelligente autisten, 75% van de autisten is namelijk zwakbegaafd. Bovendien is er maar een heel klein gedeelte wat een bepaalde gave heeft, idiot savants zoals ze ze noemen. Echt, ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien in 1 topic! Echt wat je op t.v. ziet is niet hoe de gemiddelde autist is. Ze laten namelijk alleen de autisten zien die iets bijzonders hebben. Ik heb al heel wat autisten gezien en geloof me er is helemaal niks om jaloers op te zijn!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-11-2003 20:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 november 2003 20:14 schreef anonymous het volgende:
Wat een onzin allemaal zeg! Er zijn slechts zeer weinig intelligente autisten, 75% van de autisten is namelijk zwakbegaafd. Bovendien is er maar een heel klein gedeelte wat een bepaalde gave heeft, idiot savants zoals ze ze noemen. Echt, ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien in 1 topic! Echt wat je op t.v. ziet is niet hoe de gemiddelde autist is. Ze laten namelijk alleen de autisten zien die iets bijzonders hebben. Ik heb al heel wat autisten gezien en geloof me er is helemaal niks om jaloers op te zijn!


Maar degene die wel een ergens in begaaft zijn, die zijn dan ook weer zo extreem dat het de aandacht waard is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 27-11-2003 20:16 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 20:00 schreef ZelThoR het volgende:
Is het trouwens ook niet zo dat vrouwen bijna nooit autistisch zijn? Of in ieder geval ten opzicht van mannen niet?

Respect trouwens voor de mensen met autistische familieleden (broers, zoons), lijkt me soms erg moeijlijk.
Het overgrote merendeel van de autisten is inderdaad man, maar er zijn wel vrouwen die het zijn. En hoezo respect voor familieleden van autisten? Is niet echt iets waar je zelf voor kiest, lijkt me. Zo kun je voor een heleboel mensen wel respect hebben.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 27-11-2003 20:17 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 20:16 schreef ElitE het volgende:
Maar degene die wel een ergens in begaaft zijn, die zijn dan ook weer zo extreem dat het de aandacht waard is.
Nee, vind ik niet. Zo wordt het beeld wat mensen van autisten hebben helemaal vervormd en onjuist, dat merk je wel in dit topic.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-11-2003 20:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 november 2003 20:17 schreef anonymous het volgende:
Nee, vind ik niet. Zo wordt het beeld wat mensen van autisten hebben helemaal vervormd en onjuist, dat merk je wel in dit topic.


Tja ik wet ook nit veel van het onderwerp, maar voor de erg begaafden mogen van mij wel aandacht krijgen maar daar hoef je niet autistisch voor te zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 27-11-2003 20:22 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 20:20 schreef ElitE het volgende:
Tja ik wet ook nit veel van het onderwerp, maar voor de erg begaafden mogen van mij wel aandacht krijgen maar daar hoef je niet autistisch voor te zijn.
Het probleem is dat het begaafd zijn in iets op deze manier automatisch onterecht gelinked wordt aan autisme. En dat is gewoon grote onzin!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-11-2003 20:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 20:14 schreef anonymous het volgende:
Wat een onzin allemaal zeg! Er zijn slechts zeer weinig intelligente autisten, 75% van de autisten is namelijk zwakbegaafd. Bovendien is er maar een heel klein gedeelte wat een bepaalde gave heeft, idiot savants zoals ze ze noemen. Echt, ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien in 1 topic! Echt wat je op t.v. ziet is niet hoe de gemiddelde autist is. Ze laten namelijk alleen de autisten zien die iets bijzonders hebben. Ik heb al heel wat autisten gezien en geloof me er is helemaal niks om jaloers op te zijn!

Hmm, ik wist dat het niet bij allemaal was, maar dat het zo weinig is had ik niet verwacht. Blijkt toch maar dat je gelijk hebt.

Dat over dat ze alleen de bijzondere laten zien is ook volgens mij echt niet goed, daar geef ik je gelijk in. Volgens mij is dat ook meer uit politiek-correcte redenen: zo van "Nee, autisten zijn niet zwakbegaafd, ze zijn vaak heel goed in wiskunde, kijk maar!".


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-11-2003 20:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Fuck politiek correct


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 27-11-2003 20:26 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 20:23 schreef ZelThoR het volgende:
Hmm, ik wist dat het niet bij allemaal was, maar dat het zo weinig is had ik niet verwacht. Blijkt toch maar dat je gelijk hebt.

Dat over dat ze alleen de bijzondere laten zien is ook volgens mij echt niet goed, daar geef ik je gelijk in. Volgens mij is dat ook meer uit politiek-correcte redenen: zo van "Nee, autisten zijn niet zwakbegaafd, ze zijn vaak heel goed in wiskunde, kijk maar!".
Precies! Kan er echt behoorlijk pissig van worden! Zoals je misschien merkt...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-11-2003 20:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Wat? Echt??? Ik merkte er niks van, hoor Ik zou proberen om dat ook een beetje onder controle te houden, sommige mensen die reageren namelijk net zo fel terug, of feller en dan krijg je nare flameoorlogen. Alhoewel, dat kan ook wel grappig zijn


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 27-11-2003 20:46 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 16 augustus 2002 23:56 schreef MBMarduk het volgende:
Dit artikel via tweakers.net gevonden:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/2192611.stm



Mijn -ietwat humoristische- reaktie erop:
LOLOLOL!!
* MBM zingt deuntje van "This is the age of Aquarius"
"This is the eeend of intelligence...the eeend of intellige-eence..."

Nee, ff serieus: hoe F*CKED UP natuurgewijs klinkt dit niet?
Straks blijven alleen de meest dommen onder ons over om te vermenigvuldigen en die dommen stoppen dan zo systematisch alle arme "BRILJANTE" autisten in een asiel [omdat ze sociaal toch "niks" kunnen]
Einde intelligentie-hausse [van de mensheid].

Volgens mij is dit het antwoord van Moeder Natuur op de "vooruitgang" van de mensheid. "You screw up MY environment, I screw up YOUR screw!"
*********************************************

Vooral het laatste geloof ik vrijwel zeker, hahahaha. Het toppunt van ironie IMO omdat "intelligentie" ons vermeend doel in dit heelal zou moeten verduidelijken. En juist die intelligente kinderen zouden nooit kunnen komen door de intelligentie van hun ouders. ROFL!
Cruel twist of fate.
Stay stupid!


Ach oud nieuws. Zowiezo, de meeste contactgestoorden vind je ook op een universiteit. Grappig genoeg hebben "grote geesten" vaak veel kwetsbaarheden. Denk aan Einstein die zo gek als een deur is gestorven. Zijn opvolger Hawkins is helemaal een wrak op wieltjes en zo zijn er nogal wat.. Ist niet tussen de oren, dan wel de hardware die er aan vast zit..


Een kleine snol zit zo vol.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-11-2003 20:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 november 2003 20:46 schreef SkinPeeleR het volgende:
Ach oud nieuws. Zowiezo, de meeste contactgestoorden vind je ook op een universiteit. Grappig genoeg hebben "grote geesten" vaak veel kwetsbaarheden. Denk aan Einstein die zo gek als een deur is gestorven. Zijn opvolger Hawkins is helemaal een wrak op wieltjes en zo zijn er nogal wat.. Ist niet tussen de oren, dan wel de hardware die er aan vast zit..

Je kan toch ook niet alles hebben
Maar je moet natuurlijk wel je talenten volledig uitbuiten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 27-11-2003 21:19 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 20:42 schreef ZelThoR het volgende:
Wat? Echt??? Ik merkte er niks van, hoor Ik zou proberen om dat ook een beetje onder controle te houden, sommige mensen die reageren namelijk net zo fel terug, of feller en dan krijg je nare flameoorlogen. Alhoewel, dat kan ook wel grappig zijn
Wou net zeggen, daar heb ik geen moeite mee, hoor


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


campske666
Usericon van campske666
Posted 28-11-2003 8:15 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Belangrijk punt is dat hoewel autistische mensen vaak enkele belangrijke sociale vaardigheden ontberen, ze in andere gebieden uitblinken.


Komt er dit niet gewoon op neer dat er een omgekeerde coherentie is tussen intelligentie en sociale vaardigheden ?
Dus hoe slimmer hoe "asocialer".


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-11-2003 11:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

lama

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 28-11-2003 11:49]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 28-11-2003 12:36 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 27 november 2003 20:14 schreef anonymous het volgende:
Wat een onzin allemaal zeg! Er zijn slechts zeer weinig intelligente autisten, 75% van de autisten is namelijk zwakbegaafd. Bovendien is er maar een heel klein gedeelte wat een bepaalde gave heeft, idiot savants zoals ze ze noemen. Echt, ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien in 1 topic! Echt wat je op t.v. ziet is niet hoe de gemiddelde autist is. Ze laten namelijk alleen de autisten zien die iets bijzonders hebben. Ik heb al heel wat autisten gezien en geloof me er is helemaal niks om jaloers op te zijn!






Jezus kristoes!! hoe kom je hier allemaal bij man? heb je niets te doen ofzo? ga je daarom zo maar dingen verzinnen??ik bedoel 75% ??hoe kom je daar bij>???dat kun je helemaal niet weten...waar haal je dat vandaan...er zijn zo veel verschillende autismen als er autisten zijn...en er zijn ook ontzettend veel verschillende vormen van...adhd pdd-nos...zijn de meeste mensen met adhd ook zwakbegaafd??ahahaha

Er zijn ook nog heel veel mensen die van zich zefl niet eens weten dat ze autistisch zijn...die ken jij ook allemaal ofzo?

ik kijk trouwens niet zo veel tv...


Suck my piss


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 30-11-2003 0:46 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2003 12:36 schreef skullfuck het volgende:



Jezus kristoes!! hoe kom je hier allemaal bij man? heb je niets te doen ofzo? ga je daarom zo maar dingen verzinnen??ik bedoel 75% ??hoe kom je daar bij>???dat kun je helemaal niet weten...waar haal je dat vandaan...er zijn zo veel verschillende autismen als er autisten zijn...en er zijn ook ontzettend veel verschillende vormen van...adhd pdd-nos...zijn de meeste mensen met adhd ook zwakbegaafd??ahahaha

Er zijn ook nog heel veel mensen die van zich zefl niet eens weten dat ze autistisch zijn...die ken jij ook allemaal ofzo?

ik kijk trouwens niet zo veel tv...
Dat zijn gewoon bekende cijfers hoor. Dat jij hier verder niks van af weet, ligt aan jou. Heeft geen zin om mij af te zeiken op iets wat gewoon klopt. Natuurlijk zijn niet alle autisten, pdd-ers of hoe je het dan ook wil noemen bekend. Maar het is nu eenmaal een gegeven (kijk wetenschappelijk onderzoek er maar op na) dat 70 tot 75 procent van de autisten zwak begaafd is. Het probleem hier is dat mensen toevallig via via of in het gezin een autist kennen en dan maar meteen ervanuit gaan dat elke autist daarmee te vergelijken is. Zo is het dus niet...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-11-2003 0:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 28 november 2003 8:15 schreef campske666 het volgende:
Komt er dit niet gewoon op neer dat er een omgekeerde coherentie is tussen intelligentie en sociale vaardigheden ?
Dus hoe slimmer hoe "asocialer".


Denk eens aan de "witte-nike-pet-dragers"
Die hebben geen van beiden, tenminste tegn sommige zijn ze niet echt sociaal
Om het simpel te houden vind ik dat ze tot een andere diersoort behoren


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 30-11-2003 0:51 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

En dan komt er nog eens bij dat autisten echt niet aleen maar een gebrek aan sociale vaardigheden hebben....


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 30-12-2003 13:45 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2003 0:51 schreef anonymous het volgende:
En dan komt er nog eens bij dat autisten echt niet aleen maar een gebrek aan sociale vaardigheden hebben....
Wat hebben ze dan nog?


true disco chick


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 30-12-2003 20:24 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

het verbaasd me trouwens dat ze spreken over genen die voor autisme zorgen, voor zover ik weet is het onderzoek over de oorzaak van autisme nog in volle gang. En je kan autisme ook niet van je ouders hebben naar mijn weten.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 31-12-2003 15:47 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

Autisten kunnen toch best sterk zijn?
Of waren het nou schizo patienten?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-12-2003 15:56 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2003 8:15 schreef campske666 het volgende:
Komt er dit niet gewoon op neer dat er een omgekeerde coherentie is tussen intelligentie en sociale vaardigheden ?
Dus hoe slimmer hoe "asocialer".



Het lijkt erop dat het idd conflicterende begrippen zijn, dat het ene ten koste gaat van het andere.
Maar volgens mij staat autisme hier dus wel los van. Zoals gezegd zijn er "slimme" en "domme" autisten...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-01-2004 3:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik geloof niet dom en niet slim(er is wel zoiets al veel en weinig denken), maar uit balans, de ene is goed in wiskundige dingen en de ander in sociale dingen. alleen bij authisme is het verschil tussen de sociale kant en de wiskundige kant wat groter.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


nachtschade
Hell is a themepark
Usericon van nachtschade
Posted 20-01-2004 1:07 by nachtschade Wijzig reactieProfiel van nachtschadeQuote dit bericht

quote:
Op 31 december 2003 15:56 schreef altx het volgende:
Het lijkt erop dat het idd conflicterende begrippen zijn, dat het ene ten koste gaat van het andere.
Maar volgens mij staat autisme hier dus wel los van. Zoals gezegd zijn er "slimme" en "domme" autisten...
Maar wat is dan precies dat slimme? Ik heb begrepen dat de autisten die een talent hebben dat meestal hebben op een gebied waar zij niet hoeven te creëren, zoals het perfect spelen van klassieke stukken op één of ander instrument, of het perfect natekenen van wat zij zien, of inderdaad het perfect opslaan van wiskundige codes. Het schijnt dat zij geen muziekstuk kunnen creëren of uit de losse hand kunnen tekenen en dergelijke. Weet jij hoe dat zit?


"Stressed my ass... I will kill the next bastard that says that I look stressed."


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen