IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Autisme en aanverwante stoornissen Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-01-2007 18:37 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2007 18:32 schreef Julia het volgende:
owjah, ook een leuke: wat dacht je van het middelbaar onderwijs?
die scholen zijn er wel voor adhd-ers of welke gedragsstoornis dan ook, maar die zijn allemaal op vmbo-niveau.
wat nu als je een kind hebt met een iq van 136? en een cito score voor het vwo?

grmbl


Ik weet het.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 29-01-2007 21:01 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2007 18:32 schreef Julia het volgende:
owjah, ook een leuke: wat dacht je van het middelbaar onderwijs?
die scholen zijn er wel voor adhd-ers of welke gedragsstoornis dan ook, maar die zijn allemaal op vmbo-niveau.
wat nu als je een kind hebt met een iq van 136? en een cito score voor het vwo?

grmbl


Dan haalt hij/zij het makkelijk.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 29-01-2007 21:03 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

nope, want op te laag niveau ga je je vervelen en dan is de motivatie zo weg


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 29-01-2007 21:04 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Ligt er ook aan in welke mate hij/zij adhd,add, autisme heeft.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 29-01-2007 21:05 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

laten we het houden op een fikse odd met add trekjes


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 29-01-2007 21:07 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

odd ben ik niet bekend mee, werk met autisten.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 29-01-2007 21:08 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

ahw oppositionele opstandige gedragsstoornis
oppositional deviant (defiant?) disorder


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 29-01-2007 21:13 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2007 21:03 schreef Julia het volgende:
nope, want op te laag niveau ga je je vervelen en dan is de motivatie zo weg


Je hebt wel centra voor mensen met een hoog IQ in combinatie met aan autisme verwante stoornissen. Verder vraagt dit net als bij hoogbegaafden, een andere aanpak.

Maarja is dat wat je wil..
Vriendin van mij is onder begeleiding van psycholoog in samenwerking met school een heel eind gekomen. Nu gediplomeerd, baan op niveau in combinatie met haar PDD-nos.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 29-01-2007 21:29]


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 29-01-2007 21:14 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2007 21:13 schreef MMayo het volgende:
Je hebt wel centra voor mensen met een hoog IQ in combinatie met aan autisme verwante stoornissen. Verder vraagt dit net als bij hoogbegaafden, een andere aanpak.


Zit er niet zo centra in Groningen??


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 30-01-2007 14:33 by Dolk Wijzig reactieProfiel van DolkQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2007 21:13 schreef MMayo het volgende:
Je hebt wel centra voor mensen met een hoog IQ in combinatie met aan autisme verwante stoornissen. Verder vraagt dit net als bij hoogbegaafden, een andere aanpak.



Het vraagt inderdaad een andere aanpak, maar of die aanpak in Nederland nou zo geslaagd is... ik loop zelf ook met een label 'asperger' (waar ik weinig van geloof, maar ergens in die hoek zal toch wel iets zitten dat bij mij past) bij een IQ van 136. maar de aangepaste hulp daarvoor schiet NIETS op. NIETS! Buiten een minderwaardigheidscomplex dan... Het enige dat nog kan helpen is iemand die bemiddelt tussen de 'autist' en de leraren... In mijn geval dan, en zeker weten ook in veel andere gevallen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 30-01-2007 17:45 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Tja jammer dat dit jouw ervaring is maar goed, wellicht zou je lui kunnen helpen door ze te vertellen wat je dan wel zou helpen. Of zelf iets opzetten met gelijk gestemden?


de Fries
Usericon van de Fries
Posted 31-01-2007 10:50 by de Fries Wijzig reactieProfiel van de FriesQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2007 21:07 schreef Smoochy het volgende:
odd ben ik niet bekend mee, werk met autisten.
Dan zou jij toch moeten weten dat het helemaal niet makkelijk is voor deze mensen om iets als het VWO te doen.


...go now, your BARABAS is dead


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-01-2007 16:54 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2007 10:50 schreef de Fries het volgende:
Dan zou jij toch moeten weten dat het helemaal niet makkelijk is voor deze mensen om iets als het VWO te doen.


Net zo makkelijk als het VBO voor sommigen.


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 31-01-2007 17:00 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2007 16:54 schreef MMayo het volgende:
Net zo makkelijk als het VBO voor sommigen.


indeed!

mijn odd-er (iq 136) heeft dus zijn rapport gehad (vmbo) laatst.

een paar negens een 6 en 2 onvoldoendes!

waarom?
hij is te perfectionistisch. hij wil geen 9 hij gaat voor de 10. gevolg--> als de opdracht in zijn ogen niet goed genoeg is, levert hij het niet in!
terwijl hij voor die opdrachten makkelijk een 8 of 8,5 had gekregen....


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-01-2007 17:39 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com



weet iemand wat voor stoornis dit is?



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-01-2007 17:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Hollander-syndroom


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-01-2007 17:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Klassiek gevalletje Down Syndroom.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-01-2007 17:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nee, Hollander-syndroom


signature


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 31-01-2007 18:03 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

het teeeeering-zit-ik-nu-wEEr-bij-tjeu-op-de-bank-syndroom


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-01-2008 22:16 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Erg boeiend trouwens, dat true life (I Have Autism) vandaag op MTV. Werden drie autisten gevolgd in hun dagelijkse leven. Eentje was een komiek, een ander een kunstenaar met "buien" en weer een ander was een schoolgaande jongen die communcieerde middels een spraakcomputer. Mooi om te zien en te horen hoe ze zelf in het leven stonden.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 08-01-2008 23:48 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2007 17:39 schreef blonde rockgod het volgende:


weet iemand wat voor stoornis dit is?
ik denk asperger.. geniale bek namelijk.. idiot savant


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 09-01-2008 23:05 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2008 22:16 schreef MMayo het volgende:
Erg boeiend trouwens, dat true life (I Have Autism) vandaag op MTV. Werden drie autisten gevolgd in hun dagelijkse leven. Eentje was een komiek, een ander een kunstenaar met "buien" en weer een ander was een schoolgaande jongen die communcieerde middels een spraakcomputer. Mooi om te zien en te horen hoe ze zelf in het leven stonden.


Ontzettend genante, 'gemaakte' klotedocu, met 'rebelse' muziek op de achtergrond, en een ontzettend moraliserend ondertoontje, zo van 'zie je wel, 'zulke' ( ) mensen kunnen het ook maken'. Ik heb het een kwartiertje gezien, toen was ik het zat.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-01-2008 23:08 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2008 23:05 schreef nuclearwarfare het volgende:
Ontzettend genante, 'gemaakte' klotedocu, met 'rebelse' muziek op de achtergrond, en een ontzettend moraliserend ondertoontje, zo van 'zie je wel, 'zulke' ( ) mensen kunnen het ook maken'. Ik heb het een kwartiertje gezien, toen was ik het zat.


Vond de situaties eigenlijk wel heel herkenbaar. Natuurlijk moet er een stukje "wow, dat is verbazingwekkend" erin zitten, maar verder weinig gemaakt naar mijn mening. Rebelse muziek heb ik ook niet kunnen ontdekken eigenlijk, wellicht bij de aftiteling ofzo hehe.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 19-05-2009 16:20 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 20-05-2009 15:50 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Prima documentaire
Ik herken er erg veel in.

Heb jij zelf ook een vorm van autisme Nimbus, als ik mag vragen?


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen