![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik wil wel reageren maar dat gaat tegen mijn gewoontes in. Een kleine snol zit zo vol. ![]() |
|
quote:Centenkwestie. Welkom in hoe de zorg in Nederland werkt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Nee, hij is absoluut niet hoogbegaafd. Hij is 12 jaar en heeft een IQ van ergens in de 80. Juist die extra zorg die we konden betalen (zorgboerderij, naschoolse opvang voor jonge autistjes, etc.) hebben hem enorm doen groeien. De betreffende instantie moest ergens een streep trekken en uit de nieuwe testen bleek dat zijn IQ inmiddels boven die streep lag. Dag geld. Nederland, geweldig ![]() ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... ![]() |
|
Er komen steeds meer kinderen/jongeren bij waar een diagnose wordt gesteld. Vroeger hoorde je zo nu en dan eens iets over autisme, ADHD, ADD enz. Tegenwoordig worden we er mee doodgegooid. Ik heb het idee dat ze te graag mensen willen categoriseren. Iedereen krijgt een stempeltje toegewezen. En juist daarom zijn die grenzen opeens strenger, over het toekennen van rugzakjes. Alleen is in het geval van MH's broertje, zo overduidelijk dat hij deze extra zorg nodig heeft. Nu moet er 'bewezen' worden dat hij toch écht een PDD-NOS-er is. Moet zo'n jochie weer door alle rompslomp heen worden gehaald. Dat is gewoon ontzettend vervelend. ![]() |
|
quote: Daar zit misschien wel wat in. Aan de andere kant, als het iemand heel erg belemmert in het dagelijks functioneren kan zo'n stempeltje best handig zijn omdat je dan veel gerichter kunt handelen. Ook de acceptatie dat iemand afwijkend gedrag vertoond is dan makkelijker. [Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 12-09-2010 16:58] Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. ![]() |
|
quote:Klopt, daarom ben ik ook niet tégen het geven van stempeltjes. Alleen vraag ik me in sommige gevallen af, of ze niet te snel worden gegeven. ![]() |
|
quote: De cijfers laten wel zien dat er steeds meer mensen in het Asperger hokje worden gestopt. Maar dat is niet alleen maar slecht, vroeger werd zo iemand dan afgekeurd en zat met een uitkering thuis. Tegenwoordig krijgen ze een stempel maar is ook bekend dat deze mensen best (parttime) kunnen werken als de omgeving maar geen hoge eisen stelt op sociaal gebied. Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. ![]() |
|
Daar heb je inderdaad gelijk in. Begeleiding is vaak een uitstekend middel om mensen met een lichte afwijking 'normaal' te laten functioneren. Alleen schijnt ook dat er nog al eens misbruik van gemaakt word. Ik weet niet op welke schaal dit gebeurt, maar 'fraude' is best lastig vast te stellen. [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 12-09-2010 17:25] ![]() |
|
quote: Wat bedoel je daar precies mee? Bijv. iemand die een stoornis faked/overdrijft zodat ie weer ergens wat centjes kan los peuteren? Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. ![]() |
|
Precies, dat dus. Mensen die inderdaad hun situatie overdrijven, om op die manier voordelen uit te buiten(geld, of werk/school eisen/verplichtingen). En in mindere mate mensen die een volledig ziektebeeld proberen te faken. Die laatste groep is met verschillende testen wel onder uit te halen. Maar die eerste groep is een stuk lastiger. Nu weet ik daar ook het fijne niet van, dus voor ik dingen ga zeggen die niet waar zijn: veel meer dan dit weet ik er niet van. ![]() |
|
quote: Dan heb je wel lef.. aan de andere als je dat probeert spoor je ook niet helemaal, heb je ook weer behandeling nodig vind ik ![]() Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. ![]() |
|
Ja, dat is ook wel weer zo. :') ![]() |
|
quote: Dat heb ik met crack. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
laat ik toch maar eens reageren. Dit label is vaak gebruikt op mij om met mij te kunnen copen met mijn gedrag. Het is handig voor mijn omgeving om te kunnen zeggen: Oh daar ligt het dus aan. Het vervluchtigt alleen nogal snel als je nog een hele rits stempels krijg die elkaar weer opheffen. Ik ben er echt keihard ingetrapt. beetje drugs verstrekken aan mensen die andere denk patronen hebben en moeilijk te voorspellen zijn zonder label. Eigenlijk kunnen ze een hele grote groep mensen gewoon niet aan. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
quote: Zo heb ik het eigenlijk nog nooit bekeken, interessante invalshoek. ![]() |
|
cheers!! Er komt een tijd dat er veel beroep gedaan gaat worden op mensen met een ander denk patroon. Onze maatschappij weet dit alleen nog niet. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
quote: Ik vraag me alleen af of het op tijd is voor de huidige generatie. quote: Of vermijd het omdat het tegen het grijze, calvinistische Nederland ingaat. ![]() "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" ![]() |
|
quote: Dat vraag ik mij ook af. quote: ik zou het niet weten want ik begrijp Nederland toch niet. Voel mij ook totaal niet Nederlander. Ik ga weg als ik mijn zaken voor elkaar heb. Beetje de Shaman uithangen. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
Hipik. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
hi! IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
Ja, nee, hallo, ja. Hip ik is misschien beter. Of ik hip. Of ik ben hip. Of ik ben ook hip. Schijnt het. Dus. Ach ja. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. ![]() |
|
quote: http://www.ayurveda.nl/specials/indiatour-2011.php ![]() ![]() |
|
quote: Ooh leuk! Maar ik bedoelde dat ik niet meer terug kom ![]() ![]() IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
Oei ik had 36 op de AQ-test ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |