IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Autisme en aanverwante stoornissen Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-11-2005 17:27 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2005 12:27 schreef Borthulaz het volgende:
Ik werd paar maanden geleden licht autistisch genoemd. Waarom ? Omdat ik in de klas/school zo stil was en in mezelf.
Ja dus ? Zo ben ik gewoon. Buiten school ben ik wel anders, op school heb ik gewoon geen plezier en dat laat ik waarschijnlijk merken ofzo. Als men dat autistisch vindt meteen, nouja, ga je gang. Ze wilden me zelfs in therapie krijgen. Niks daarvan, bewijs maar eens eerst dat ik daadwerkelijk autistisch ben. En ik gedraag me absoluut niet als een autistisch persoon, dat weet ik én zullen de mensen waarmee ik omga ook weten. Tuurlijk, ik ben rustig en relatief stil, maar ja, sommigen zijn toch gewoon zo ?


Wat een onzin, dat bepalen leraren zo maar even voor je? Hahahaha! Niks van geloven hoor, laat maar mooi kletsen en als je zelf last krijgt van jezelf dan kun je je altijd nog laten testen en alles. Maar omdat er leraren zijn die je rustig vinden, lachertje!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 22-11-2005 13:02 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 18 september 2005 14:32 schreef Stefan het volgende:
Die creativiteit ging bij ook weg inderdaad, dat was de grootste reden voor me om er weer mee te stoppen.


Het is echt rotzooi op de lang termijn. BAH, ik wou dat ik er nooit aan begonnen was,het is gewoon maatschappelijk geaccepteerde drugs. Die bestaan in elke beschaving/samenleving, dus ook anno '05.Maar zo mag je dat niet verwoorden. Ik post dit omdat ik denk dat "wie dan ook" beter af is op de lange termijn zonder drugs.



[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 22-11-2005 18:56]


Suck my piss


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 22-11-2005 18:48 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik ben het er wel mee eens dat men beter af is zonder drugs maar kan me goed voorstellen dat mensen er hun heil in (denken) te vinden. Mee in het systeem wat je haat is je reinste zelfkwelling(om even te zwijgen over waar (excessief)druggebruik je kan brengen)...Als je niet meewerkt kun je barsten, en als je probeert dwars te liggen word je vermorzeld door het systeem.

Hey Skullfuck, hoelang heb je die pillen eigenlijk gebruikt? Ikzelf krijg ze nu een paar weken voorgeschreven en tot nu toe heb ik er wel aardig baat bij...



[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 22-11-2005 19:07]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 23-11-2005 12:10 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

ik gebruik ze nog steeds. Ritalin nu een half jaar. En Seroxat +- 2,5 jaar. (Tussendoor meer geprobeerd maar dat ging allemaal mis)

Je kan een groot gedeelte van je persoonlijkheid deleten als je dat wilt. Daar ben ik wel achter. Ik heb dat wel in mijn omgeving opgemerkt met "gewone drugs". Maar ook bij mensen die over de 50 zijn met antidepressiva, ritalin,antipsychoticum(risperdal, zyprexa), benzodiazepinen whatever...Het maakt niet uit hoe oud of jong je bent. Ik heb veel "gezien" om mij heen, wat dat betreft.

Ik heb zelf nog veel te doen, want het zit nog in mijn lijf. Excorcism is al wel begonnen.

Maar ik ga stoppen omdat ik altijd opzoek ben geweest naar rust. Rust in mijn hoofd. Sinds ik weet dat er "te veel" mensen zijn met dergelijke klachten, heb ik geaccepteerd dat leven met een Guerillaoorlog aan gedachten en gitzwartechaos in combinatie met hypersnelle concentratie in je hoofd, wel degenlijk mogelijk is. En dat niet alleen. Het zware nadenken is iets waar ik mee om moet leren gaan. Ik heb de mazzel gehad mensen te ontmoeten die zich zelf er van overtuigd hebben dat, medicijnen een beperking zijn op je buwustzijn. Ze zijn mijn leeftijd allang niet meer. Ik ben 23. Maar die hebben het geen ze last van hadden, omgekeerd zodat het juist een capaciteit word.

Men kan zich zeer zeker kapot denken, maar gedachten zijn niet te onderdrukken. Nou ja, dat kan wel ehehe maar dat doe ik al te lang(waarom denk je dat ik zo gek was op wiet)

Laten we voor de grap er een simpele equalizer bij halen. Zet de output op 3 of lager, liefst op 0. Maar de rest van het volume e.d. ver omhoog. Als je dan de output weer aanzet krijg je een oorverdovend en voor sommigen onverwacht geluid. De output is de pil(dempend/tot een stilte), het volume is je "echte" bewustzijn.Hier althans...

Mooier kan ik het niet maken, wel moeilijker.

PS; het heeft voor mij geen zin meer om hier over te praten verder, men kan mijn boek lezen als het klaar is. Misschien komt het pas over 20 jaar via een uitgever naar de markt. Maar dat boeid mij niet meer. Ik heb de tijd wel. Voor het eerst trouwens.."de tijd hebben". En dat komt door "kennis" ipv maatschappelijk geaccepteerde drugs.

Als mensen toch iets kwijt willen hier over; crapp7 AT Gmail.com.

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 04-03-2006 11:23]


Suck my piss


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 23-11-2005 12:32 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik hoop dat je je draai gaat vinden, al weet dat het niet altijd makkelijk is, het is NOOIT onmogelijk.

Wel toevallig dat je ooit een boek hoopt uit te brengen, want ik loop met hetzelfde idee(en heb ook al stukken geschreven)...



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-11-2005 8:14 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik merkte toen ik met Seroxat was gestopt, dat mensen in mijn omgeving zeiden dat ik veel vrolijker was, opzich niet verkeerd. Ik had er vooral baat bij omdat ik afviel en minder moe was.
Nu gebruik ik alleen nog Orap, maar daar wil ik ook van af, ik denk dat het mijn studie in de weg zit. Ik heb moeite mij te concentreren en mij tot dingen te zetten, zonder is het eerst niet veel beter maar misschien als ik het een langere tijd laat staan. Gelukkig gebruik ik geen Risperdal meer dat was voor mij echt rommel.

En, Skullfuck en Barabas, veel succes met julie verhalen.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-03-2006 11:18 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2005 8:14 schreef Nimbus het volgende:


En, Skullfuck en Barabas, veel succes met julie verhalen.
...Mijn probleem is wel dat het exxxxtreem langszaam gaat omdat ik pas wat opschrijf als ik de perfecte vorm gevonden heb; ongeveer een zin per dag Afgelopen week ben ik(en m'n contactpersoon van het GGZ)tot de conclusie gekomen dat ik Asperger heb/ben...


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Downer
Usericon van Downer
Posted 04-03-2006 13:02 by Downer Wijzig reactieProfiel van DownerQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/Downer

ik weet sinds mn 12e dat ik pdd-nos heb
sinds kort slik ik geen ritalin meer.
nog wel paroxetine/seroxat aangezien ik als k die niet inneem zo gevoelig als iets ben, en dat gewoon klote voor mij en mijn omgeving is.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 04-03-2006 14:41 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 4 maart 2006 11:18 schreef BARABAS het volgende:
...Mijn probleem is wel dat het exxxxtreem langszaam gaat omdat ik pas wat opschrijf als ik de perfecte vorm gevonden heb; ongeveer een zin per dag Afgelopen week ben ik(en m'n contactpersoon van het GGZ)tot de conclusie gekomen dat ik Asperger heb/ben...


Je bent en blijft natuurlijk Barabas hè!

Succes man, ook met je studie

quote:
Op 4 maart 2006 13:02 schreef Downer het volgende:
ik weet sinds mn 12e dat ik pdd-nos heb
sinds kort slik ik geen ritalin meer.
nog wel paroxetine/seroxat aangezien ik als k die niet inneem zo gevoelig als iets ben, en dat gewoon klote voor mij en mijn omgeving is.


Had je veel moeite met stoppen met ritalin?

Ik wel. Seroxat was voor mij nog veel moeilijker om te stoppen. MAAR het is mij uiteindelijk toch gelukt.

Beter man, dat je toch met Ritalin gekapt bent, er zijn er meer die er mee door zullen gaan, als ze eigenlijk willen stoppen. Want dat lijkt vaak de enige oplossing.

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 04-03-2006 14:46]


Suck my piss


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 05-03-2006 2:47 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

mijn neefje is ook autistisch, maar hij is niet stil ofzo, hij krijgt eerder hysterische aanvallen enzo, voor de rest redelijk normaal kind


Faustian Spirit of the Earth


Downer
Usericon van Downer
Posted 06-03-2006 17:07 by Downer Wijzig reactieProfiel van DownerQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/Downer

quote:




Had je veel moeite met stoppen met ritalin?

Ik wel. Seroxat was voor mij nog veel moeilijker om te stoppen. MAAR het is mij uiteindelijk toch gelukt.

Beter man, dat je toch met Ritalin gekapt bent, er zijn er meer die er mee door zullen gaan, als ze eigenlijk willen stoppen. Want dat lijkt vaak de enige oplossing.


nee niet veel moeite,
gewoon afbouwen,
maar seroxat gaat op het moment gewoon nog niet, en op zich ben ik wel gelukkig hoe het nu gaat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 07-03-2006 9:06 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Gelukkig, ik ben niet de enige die die kut medicijnen gehad heeft...
Ik heb zelf ongeveer 1,5 jaar paroxetine moeten slikken, ben daar nu wel helemaal mee klaar, maar wat een troep zeg, bahbah.
Alleen wat ik wel verschtrikkelijk eng aan dat spul vond (en nog steeds) is het moment dat ik zonder die zooi verder zou moeten, het weer helemaal zelf zeg maar, nu gaat dat op zich redelijk goed, nu een maandje ofzom, maar er blijft in mn achterhoofd altijd iest knagen als "was dit medt die medicijnen ook gebeurd, of, zou ik dan andere gereageerd hebben, of, doe ik het wel goed zo?" Ik ben blij dat ik die zooi gehad heb, want het heeft voor mij wel gehjolpen, maar ik vind het maar troep en doodeng, ben ook knap beroerd geweest tijdens het afbouwen van die zooi, echt wazige troep...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 07-03-2006 9:23 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Ben cold-turkey gegaan ong 1 jaar geleden na 1,5 jaar seroxat geslikt te hebben in niet zulke zuinige doses.

Had ik beter ook niet kunnen doen, maar was ook zat van die troep. Alles is 1 wazige, uitgestreken emotie. Dan maar wat meer dalen weer.


Downer
Usericon van Downer
Posted 07-03-2006 13:30 by Downer Wijzig reactieProfiel van DownerQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/Downer

hebben jullie zonder seroxat veel dalen??


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 07-03-2006 13:54 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Die heb ik nooit gebruikt, ik heb ze wel thuisliggen, maar ik heb die bijsluiter eens gelezen en gevraagd of er niks anders was, dat spul leek me niet zo geweldig voor me...zeker niet als je elke ochtend en middag 1,5 tot 2 uur moet auto rijden, wat ik toen moest...

edit: maar om antwoord te geven,sinds ik gestopt ben met die zooi had ik het de eerste 2 weken even wat moeilijker met mezelf, maar nu eigenlijk niet meer, behalve af en toe wat ik in mn post hierboven beschreef

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 07-03-2006 13:55]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-03-2006 14:06 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 9:23 schreef Psychonaut het volgende:
Ben cold-turkey gegaan ong 1 jaar geleden na 1,5 jaar seroxat geslikt te hebben in niet zulke zuinige doses.


Niet ziek van geworden dan?


Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 07-03-2006 15:35 by Kurk Wijzig reactieProfiel van KurkQuote dit berichthttp://www.hedon-zwolle.nl

Ik heb sinds mijn ADHD en ASS(nog steeds niet mee eens) diagnose vorig jaar mei resoluut geweigerd om ritalin of wat voor soort andere meuk te slikken, ik heb mijn hulp gezocht in een iets alternatiever vlak: Mora/bio-resonatie therapie. Dit is, kortweg, een leer die zich richt op de electronische banen der energie in je lichaam en als deze verstoord zijn, zoals in mijn geval, deze weer in evenwicht te krijgen door middel van voedings suplementen en andere natuurlijke stoffen zoals neuronyl en pro-biotica. Ik doe dit nu een maand of 7 en het bevalt me prima, mischien een aanrader voor degenen met soort gelijke problematiek kampen/lopen en die net zoals ik een aversie hebben tegen gemische medicatie of "maatschappelijk geaccepteerde drugs" (helemaal eens met die term trouwens)

Wat ik verder ook een groot nadeel vind van het huidige psychiatrisch stelsel, is dat elke psychiater die ik hier over heb gesproken, en de psychiaters die anderen om mij heen over het zelfde onderwerp hebben besproken, een enorme voorkeur geeft aan medicatie als Ritalin. Ik heb met de psychiater die mij heeft gediagnostiseerd twee hele sessie volgeluld en gediscussieerd over deze vorm van amfetamine; hij weigerde akkoord te gaan met het feit dat Ritalin e.d. simpelweg symptoombestrijders zijn. Als je als meerderjarige cliënt (zoals in mijn geval) of als ouder van een minderjarige cliënt niet goed in je schoenen staat of niet op de hoogte bent van de precieze werking en bouwstoffen van de middelen, zit je kind (of jijzelf) binnen de kortste keren vast aan die troep, die volgens velen van de psychiaters niet schadelijk is. Dit vind ik niet kunnen en ik ben van mening dat de neerlansche psychiatrie niet zo laatdunkend moet doen over de duidelijk aanwezige negatieve bij-effecten


Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 07-03-2006 15:36 by Kurk Wijzig reactieProfiel van KurkQuote dit berichthttp://www.hedon-zwolle.nl

quote:
Op 16 november 2005 12:43 schreef skullfuck het volgende:
pas op jezelf, gebruik geen medicijnen en laat je niet te veel een stempel op plakken. Ze zullen je eerder als iemand zien die "beperkte mogelijkheden heeft" ipv "iemand die anders is en wel veel mogelijkheden heeft".

Blijf bij jezelf, jij bent de enige dat kan bewaken. Mensen en ook docters kunnen nogal snel zijn, als ze dingen proberen te definieren die ze eigenlijk niet kunnen begrijpen.


Beter kan het niet gezegd worden


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 07-03-2006 16:28 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ah best veel met mensen met een AS stoornis op dit forum
Vandaar een tip; misschien is het wel in je voordeel als je lid wordt van de NVA, nederlandse vereniging voor autisme (ADHD, PDD-NOS, ASS, Asperger,)mijn ouders zijn hier lid van en het tijdschrift hiervan is altijd wel interessant, tevens organiseren ze symposia en van die doe dagen.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 07-03-2006 16:38 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Mijn ervaring met Seroxat/Paroxetine is(geloof dat het hetzelfde is).

Ik gebruikte het niet tegen een depressie, maar in combinatie tegen de tics en tegen angst- en dwangstoornissen (Ja naast dat ik Tourette en Asperger heb ben ik hier ook nog mee opgezadeld).
In het begin merkte ik dat alle vormen van angst werd gedempt, verder dat je zoals zovelen zeggen je wat vlakker wordt, het dempt je emoties. Ik was niet zo geinteresserd meer als daarvoor, ook was ik vaak moe en kwam ik een paar kilo aan.
Dat het vaag spul is, is ook wel in de bijsluiter te lezen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-03-2006 16:43 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 16:38 schreef Nimbus het volgende:
angst- en dwangstoornissen (Ja naast dat ik Tourette en Asperger heb ben ik hier ook nog mee opgezadeld).



In principe staat alles heel nauw met elkaar in verbinding, dus heel gek dat het zo samenvalt is het niet. Anststoornissen worden opgewekt, versterkt door je Asperger en dwangstoornissen is daar ook vaak een klein onderdeel van. Tevens is dat ook een onderdeel van Tourette (kan het zijn), dus al met al lijkt het me zeer lastig voor jou om jezelf in controle te hebben/krijgen. Hoe kijk jij tegen je medicijn gebruik aan, merk je een duidelijk verschil? Als in de klachten die je had/hebt?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 07-03-2006 16:43]


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 07-03-2006 16:50 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 16:43 schreef MMayo het volgende:
In principe staat alles heel nauw met elkaar in verbinding, dus heel gek dat het zo samenvalt is het niet. Anststoornissen worden opgewekt, versterkt door je Asperger en dwangstoornissen is daar ook vaak een klein onderdeel van. Tevens is dat ook een onderdeel van Tourette (kan het zijn), dus al met al lijkt het me zeer lastig voor jou om jezelf in controle te hebben/krijgen. Hoe kijk jij tegen je medicijn gebruik aan, merk je een duidelijk verschil? Als in de klachten die je had/hebt?



Ik heb mezelf wel onder controle, vooral als ik ergens druk mee bezig ben / afleiding heb. In gezelschap geldt hetzelfde, alleen als ik in me eentje ben is het moeilijker. Ik gebruik nu alleen nog medicijnen tegen de tics (arts heeft gezegd dat de dwang meer onder Tourette viel en dus ook met deze medicijnen te behandelen valt) maar ik merk weinig verschil, maar het is wel minder in vergelijking met vroeger, ik heb ook perioden de laatste tijd dat ik er veel minder last van heb.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-03-2006 16:53 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 16:50 schreef Nimbus het volgende:
Ik heb mezelf wel onder controle, vooral als ik ergens druk mee bezig ben / afleiding heb. In gezelschap geldt hetzelfde, alleen als ik in me eentje ben is het moeilijker. Ik gebruik nu alleen nog medicijnen tegen de tics (arts heeft gezegd dat de dwang meer onder Tourette viel en dus ook met deze medicijnen te behandelen valt) maar ik merk weinig verschil, maar het is wel minder in vergelijking met vroeger, ik heb ook perioden de laatste tijd dat ik er veel minder last van heb.


Tics is een typisch iets voor Tourette inderdaad maar kan ook uit autisme weg komen. Maarre zou het bij jou zo kunnen zijn dat het niet de medicijnen zijn die deels je tics onder controle houden maar dat het door de leeftijd komt? Als ik naar mijn broertje kijk "groeit" hij over sommige dingen heen (dan komt er wel wat anders voor in de plaats maarja)


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 07-03-2006 16:56 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 16:53 schreef MMayo het volgende:
Tics is een typisch iets voor Tourette inderdaad maar kan ook uit autisme weg komen. Maarre zou het bij jou zo kunnen zijn dat het niet de medicijnen zijn die deels je tics onder controle houden maar dat het door de leeftijd komt? Als ik naar mijn broertje kijk "groeit" hij over sommige dingen heen (dan komt er wel wat anders voor in de plaats maarja)


Ja dat wilde ik nog typen, ik dacht er ook al aan, en dat is ook al gezegd dat het ook door de leeftijd zou kunnen komen. Vaak wordt het minder naarmate je ouder wordt


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-03-2006 16:58 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2006 16:56 schreef Nimbus het volgende:
Ja dat wilde ik nog typen, ik dacht er ook al aan, en dat is ook al gezegd dat het ook door de leeftijd zou kunnen komen. Vaak wordt het minder naarmate je ouder wordt


Hoe denkt je psych daar over en is afbouwen van medicatie een eventuele optie?


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen