IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Autisme en aanverwante stoornissen Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-06-2005 21:05 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Niet alleen mensen met PDD-nos, komt voor bij alle stoornissen in autistisch spectrum.

Maar goed in contacten leggen heb je ook weer verschillende manieren, wat ik zelf altijd heel boeiend vind is het leggen van functionele contacten. Begeleiders zijn al snel geneigd te roepen dat de clienten contact met ze zoeken en dat dit geheel positief is. Maar waar men niet bij stil staat is dat de begeleider door veel autisten als instrument wordt gezien om tot hun doel te komen. Puur functioneel dus. Maar waar ligt die grens, dat is dan weer per client verschillend en voor mij behoorlijk boeiend om erachter te komen. Als ik kijk naar mijn clienten momenteel heb ik met allemaal wel een band, zij echter niet met mij, daar ik puur als functioneel wordt gezien. Dit is dan weer aanwijsbaar door het niveau waarop zij functioneren. Toen ik met hoog niveau jongeren werkte was dit anders, de ene client zocht puur functioneel contact en de ander niet.

Nouja ik geloof dat ik offtopic ga hehe. Wat vind jij trouwens van de 'stelling' elk mens is autistisch?


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-06-2005 21:18 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 21:05 schreef MindlessMayo het volgende:
Niet alleen mensen met PDD-nos, komt voor bij alle stoornissen in autistisch spectrum.

okee. ik heb alleen nog maar ervaring met de 'gewone'autisten en de pdd-nossers dus over de anderen kan ik moeilijk een uitspraak doen.
quote:

Maar goed in contacten leggen heb je ook weer verschillende manieren, wat ik zelf altijd heel boeiend vind is het leggen van functionele contacten. Begeleiders zijn al snel geneigd te roepen dat de clienten contact met ze zoeken en dat dit geheel positief is. Maar waar men niet bij stil staat is dat de begeleider door veel autisten als instrument wordt gezien om tot hun doel te komen. Puur functioneel dus.
Dat heb ik dus bij hem ook heel sterk. Want wat ik net ook vertelde dat hij boos wordt als mijn aandacht verslapt is het voor hem dus alleen maar mooi dat hij zoveel aandacht krijgt.
quote:
Maar waar ligt die grens, dat is dan weer per client verschillend en voor mij behoorlijk boeiend om erachter te komen.

Ja idd. ik probeer hem nu ook steeds meer zelf dingen aan te leren zoals zelf zijn bed op te maken, gordijnen op doen, zelf zijn billen afvegen ect. want daardoor raakt hij op een andere manier afhankelijk van mijn aandacht denk ik, en hij reageert er erg goed op en is echt trots als iets gelukt is.
quote:
Als ik kijk naar mijn clienten momenteel heb ik met allemaal wel een band, zij echter niet met mij, daar ik puur als functioneel wordt gezien. [quote]ja, ik ken dat. maar hij vraagt wel om mij en dat vond ik toch wel heel speciaal. [quote]Dit is dan weer aanwijsbaar door het niveau waarop zij functioneren. Toen ik met hoog niveau jongeren werkte was dit anders, de ene client zocht puur functioneel contact en de ander niet.
de jongeren van hoog niveau waar ik toen mee werkte had ik wel echt een ander soort band. Dat was ook meer van een lolletje en een grapje op z'n tijd.
quote:

Nouja ik geloof dat ik offtopic ga hehe.
wij en ons werk hehehee
quote:
Wat vind jij trouwens van de 'stelling' elk mens is autistisch?
Nou ik denk dat iedereen wel een tik heeft hoor,want als je het bv. bij colleges over autisme hebt, hoor je vaak van 'oh, dat heb ik ook' maar om nou dat onder de noemer autistisch te scharen vind ik wel ver gaan. Bedoel als bij sommige kinderen al ver in hun puberteit nog geen diagnose autisme kan stellen terwijl het echt overduidelijk is, en al vanaf dat het kind nog maar heel jong was...


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-06-2005 21:25 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 21:18 schreef Cadaveria het volgende:
Ja idd. ik probeer hem nu ook steeds meer zelf dingen aan te leren en hij reageert er erg goed op en is echt trots als iets gelukt is.

wij en ons werk hehehee

Nou ik denk dat iedereen wel een tik heeft hoor,want als je het bv. bij colleges over autisme hebt, hoor je vaak van 'oh, dat heb ik ook' maar om nou dat onder de noemer autistisch te scharen vind ik wel ver gaan. Bedoel als bij sommige kinderen al ver in hun puberteit nog geen diagnose autisme kan stellen terwijl het echt overduidelijk is, en al vanaf dat het kind nog maar heel jong was...


Zeker een goed iets, men zegt wel eens dat een autist altijd een vaste structuur moet hebben.. o wee als je er vanaf wijkt. Nu is dat deels ook wel zo, ieder kind (autistisch of niet) heeft structuur nodig. Maar het probleem bij autisten is dus dat men de structuur soms zo vast houdt dat de autist geen enkele verandering meer aan kan. Met als gevolg dat alle vaardigheden verloren gaan en het zelfs tot algehele controle verlies kan leiden. Nouja dat is een heel verhaal en wederom heel offtopic hehe.

Inderdaad, een onderwerp die mij erg ligt en waar ik mij veel in verdiept hebt. Als ik eenmaal over dit soort onderwerpen begin ben ik enthousiast en kan ik veel vertellen en het is helemaal mooi als een ander er ook het een en ander vanaf weet zoals jij dus. Niet echt handig voor nu haha.



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-06-2005 21:30 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 21:25 schreef MindlessMayo het volgende:
Zeker een goed iets, men zegt wel eens dat een autist altijd een vaste structuur moet hebben.. o wee als je er vanaf wijkt. Nu is dat deels ook wel zo, ieder kind (autistisch of niet) heeft structuur nodig. Maar het probleem bij autisten is dus dat men de structuur soms zo vast houdt dat de autist geen enkele verandering meer aan kan.
Jep zeker weten. Maar ik werk nu met picto's, maar als er soms moet ik daar van af wijken omdat bijvoorbeeld de wc bezet is, of dat ze de medicijnen later komen brengen dat ik had ingepland. maar als ik het hem goed uitleg, kan hij het tegenwoordig veel beter aan. misschien heeft dat ook wel te maken met dat zijn huidige medicijnen weer gestopt zijn en in een overgangsfase zit. Grom.. alleweer..

quote:
Inderdaad, een onderwerp die mij erg ligt en waar ik mij veel in verdiept hebt. Als ik eenmaal over dit soort onderwerpen begin ben ik enthousiast en kan ik veel vertellen en het is helemaal mooi als een ander er ook het een en ander vanaf weet zoals jij dus. Niet echt handig voor nu haha.
Ja gister mutilator was gister hier en die heeft ook een dag met 'mijn'autist gewerkt en werkt nu met een andere jongen op dezelfde groep en wij hadden het daar ook veelvuldig over en valorian en zillah keken een beetje verdwaast ahah.



[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 19-06-2005 21:32]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-06-2005 21:56 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 21:30 schreef Cadaveria het volgende:
Ja gister mutilator was gister hier en die heeft ook een dag met 'mijn'autist gewerkt en werkt nu met een andere jongen op dezelfde groep en wij hadden het daar ook veelvuldig over en valorian en zillah keken een beetje verdwaast ahah.




Haha
Maar het is ook gewoon een ontzettend boeiend onderwerp, komend weekend.. hehe


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 20-06-2005 22:51 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2005 21:56 schreef MindlessMayo het volgende:
Haha
Maar het is ook gewoon een ontzettend boeiend onderwerp, komend weekend.. hehe
we gaan mensen de kop gek daarmee maken.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-06-2005 12:49 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 19 juni 2005 20:47 schreef MindlessMayo het volgende:
Je kan er wel aan werken, maar dan is het aangeleerd gedrag. Het zal nooit iets vanzelfsprekends worden als men al moeite had met contacten leggen. Sommige autisten hebben het juist omgekeerd, leggen teveel contacten..
Naar de wc gaan is ook aangeleerd gedrag, toch is het iets waar je niet meer over hoeft na te denken en dus vanzelfsprekend. Hangt natuurlijk wel ervan af hoe zwaar je het hebt maar bij de lichtste vormen kan je er zo aan werken dat het niemand meer opvalt.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 14-09-2005 19:10 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Vandaag ben ik getest omdat ik ook een soortvan Attention Dificit stoornis heb, volgens die gast die de test afnam is het waarschijnlijk een combinatie van AD(H)D,PDD-NOS en hoogbegaafdheid. Ben ik mooi klaar mee godverdomme...Ik had veel kunnen bereiken maar altijd gedwarsboomd door het verotte schoolsysteem

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 14-09-2005 19:46]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 14-09-2005 19:29 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

maar hey, je blijft gewoon Barabas moet je maar denken...



Sprak een Add-er


Suck my piss


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 14-09-2005 20:02 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht



...ach ja, eigenlijk wist ik 't al een hele tijd, op de nutteloze maar toch altijd opvallende dingen dan maar Proost!


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


trol
Usericon van trol
Posted 14-09-2005 20:55 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

fr34kz ru13 da w0r1d!







MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 14-09-2005 20:59 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2005 12:49 schreef arrebar het volgende:
Naar de wc gaan is ook aangeleerd gedrag, toch is het iets waar je niet meer over hoeft na te denken en dus vanzelfsprekend. Hangt natuurlijk wel ervan af hoe zwaar je het hebt maar bij de lichtste vormen kan je er zo aan werken dat het niemand meer opvalt.


Naar toilet gaan is niet geheel aangeleerd, ook iets instinctiefs. Mensen zijn van zichzelf uit gesteld op hygiene maar goed..

Vriendin van mij heeft zichzelf aangeleerd welke vragen te stellen om sociaal over te komen maar eigenlijk boeit het haar geen flikker. Ze stelt de vragen puur omdat het zo schijnt te horen, niet omdat zij het zo graag wil weten. Anderen valt het misschien niet op of nouja ze merken wel iets vreemds maar weten niet wat.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 15-09-2005 13:31 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

@ barabas; Ik heb, een behoorlijke tijd terug, in het drugstopic, gelezen dat je wel ervaring hebt met speed e.d.

Nou is mijn vraag; De uitwerking die het op je heeft, is die rustgevend ipv oppepend/ge-hyped?

Skullfuck is Ritalin gebruiker/verslaafde, vandaar...Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om hier over tepraten. Negeer dit dan gewoon.


Suck my piss


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2005 13:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

nieuwsgierigheidsprikkelend topic dit. Interessant.


Volgens mij zijn er heel veel mensen met een graad van autistiform gedrag btw.

Ik vraag me wel af hoe iemand door gebeurtenissen autisme kan ontwikkelen. Meestal is dit aangeboren, maar niet altijd. Weet er iemand wat er in de hersenen gebeurt als autisme onstaat door een trauma?


signature


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-09-2005 16:13 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2005 13:39 schreef Hypnos het volgende:
nieuwsgierigheidsprikkelend topic dit. Interessant.


Volgens mij zijn er heel veel mensen met een graad van autistiform gedrag btw.

Ik vraag me wel af hoe iemand door gebeurtenissen autisme kan ontwikkelen. Meestal is dit aangeboren, maar niet altijd. Weet er iemand wat er in de hersenen gebeurt als autisme onstaat door een trauma?


Ik denk niet dat je autisme kan ontwikkelen door een traumatische gebeurtenis, misschien wel dat je autistisch gedrag gaat vertonen. Maar autistische stoornissen(ADD, ADHD, PDD-NOS meegerekend) zijn vrij complex en dus valt hier vrij weinig over te zeggen.

@skullfuck hoe werkt bij jou de Ritalin? heb je veel bijwerkingen?


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 15-09-2005 18:26 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 15 september 2005 16:13 schreef Nimbus het volgende:
@skullfuck hoe werkt bij jou de Ritalin? heb je veel bijwerkingen?



Niet meer. ik gebruik het al een tijdje..Weet zo even niet precies hoelang> Betrekkelijk kort lol

Het werkt zo als het moet. Ik heb rust in mijn hoofd en, kan me bijv. beter uiten in de letterwereld Ik zie het als een - en - = + effect. Een ander mens zal van ritalin, alleen maar drukker worden. Bij mij vertraagd het mijn denken. Zodat ik het bij kan houden. Ik heb dus ADD, geen adhd. Puur in mijn harses, niet in mijn lijf

in het begin had ik behoorlijke bijwerkingen. Misselijkheid, een prop in de maag gevoel(totaal geen eetlust) Kaken verkrampen tijdens mijn slaap, spierkrampen enz enz

Ik zie ritalin niet als een medicijn. Het is DRUGS, maatschappelijk geaccepteerde drugs. Ritalin staat op de Opium lijst, mind you.

Het is de kunst, dat ik er van leer. Anders zou ik alleen maar symptoombestrijding doen. Uiteindelijk zal ik weer stoppen met mijn gebruik.


Suck my piss


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-09-2005 21:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Heeft iemand de laatste ontwikkelingen op dit gebied gevolgd? Erg interessant en erg nuttig voor mensen die geloven dat ADHD een gevolg van opvoeding is.

http://www.impulsdigitaal.nl/userlinks/browse/links/ADHD-bij-vrouwen-IMjan04.pdf

Voor diegene die te lui zijn om het te lezen. ADHD dan wel ADD is te zien op een MRI (heet dat zo?) scan. Het is een afwijking in de hersenen so to speak. En komt 50-50% voor bij mannen/vrouwen en is erfelijk.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 16-09-2005 1:16 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2005 13:31 schreef skullfuck het volgende:
@ barabas; Ik heb, een behoorlijke tijd terug, in het drugstopic, gelezen dat je wel ervaring hebt met speed e.d.

Nou is mijn vraag; De uitwerking die het op je heeft, is die rustgevend ipv oppepend/ge-hyped?

Skullfuck is Ritalin gebruiker/verslaafde, vandaar...
Abso-tittyfucking-lutely!Het is inderdaad een probaat middel tegen de chaos Ik kan me als het ware wat langer concentreren zonder afgeleid/en/of verveeld te raken. Jaren geleden toen ik het voor het eerst 'ontdekte' met vrienden/bandgenoten viel bij sommigen vrij snel op dat ik er in vergelijking met hun helemaal niet zo speedy van werd, oftewel een 'slome-speedy'



[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 16-09-2005 1:58]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 16-09-2005 1:22 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

En je gebit is er ook op vooruit gegaan




BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 16-09-2005 1:37 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2005 20:59 schreef MindlessMayo het volgende:

Vriendin van mij heeft zichzelf aangeleerd welke vragen te stellen om sociaal over te komen maar eigenlijk boeit het haar geen flikker. Ze stelt de vragen puur omdat het zo schijnt te horen, niet omdat zij het zo graag wil weten. Anderen valt het misschien niet op of nouja ze merken wel iets vreemds maar weten niet wat.
Hier kan ik mij ook wel in vinden, waare het niet dat ik ook wel echt oprechte belangstelling in dingen van een ander kan hebben... maar er zijn helaas er weinigen die echt zinnige dingen te melden in plaats van altijd diezelfde herhalingen Maar ja, toch maar beleefd blijven.

Edit: Zelfs'veel intressante' mensen vertellen heel vaak 'niet interresante dingen'(relatieproblemen/sores wat men allemaal meemaakt enzo)...

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 16-09-2005 2:09]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 16-09-2005 1:40 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2005 1:22 schreef Myth of Fury het volgende:
En je gebit is er ook op vooruit gegaan


Ben net een mooi plaatje voor een mondwater reclame aan 't ontwerpen


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


derkesthai
n/a
Usericon van derkesthai
Posted 16-09-2005 9:37 by derkesthai Wijzig reactieProfiel van derkesthaiQuote dit bericht

Ik geloof dat speed en ritalin dan ook min of meer dezelfde werking hebben tenminste, dat meen ik me ergens te herinneren.. mensen "zonder ADHD" kunnen afaik ook hyper worden van ritalin..

hersenen zijn raar

Ik wilde nog iets on-topics zeggen maar ik ben het vergeten


"The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven. " -- John Milton //// http://www.myspace.com/koyvar //// http://www.seiphian.com


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 16-09-2005 10:07 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Jaja, tegenwoordig schieten zogenaamde wetenschappelijke onderzoeken als paddenstoelen uit de grond. Moet je eens lezen, durf je enkel nog thuis te zitten en dan krijg je het plafond op je hoofd:

-Gsm veroorzaakt hersentumors (bullsh)
-Antibabypil veroorzaakt baarmoederkanker(de paus heeft meer pagadders nodig,zekers???)

Weg ermee


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 16-09-2005 10:10 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Pagadders?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-09-2005 10:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2005 10:10 schreef Psychonaut het volgende:
Pagadders?


boelekes


signature


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen