IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Autisme en aanverwante stoornissen Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-03-2010 17:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 21 March 2010 17:22 schreef ZelThoR het volgende:
Ik denk dat XXL bedoelt dat die zin ook kan betekenen dat de wereld de autist niet begrijpt.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-03-2010 9:17 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 21 March 2010 16:05 schreef Mutilator het volgende:
Een autistische zanger grunt met zijn band


Wow, dat die autisten van tegenwoordig ook wel eens iets kunnen, heel apart. Moet ie niet gewoon armen tegen lichaam houden of fladderen, zitten en dan de hele dag wiegende bewegingen maken?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 22-03-2010 9:17]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-03-2010 9:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Was dat die gast die ik kort zag bij de wereld draait door?


Silence
Usericon van Silence
Posted 22-03-2010 9:19 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 21 March 2010 16:59 schreef Aeternitas het volgende:
Mijn broer heeft een vorm van Asperger, maar dat is pas later ontdekt (16 jaar ong.).

Veel problemen had die veroorzaakt thuis met mij en me ouders. Behandelingen om ermee om te gaan hebben goed werk gedaan en nu woont die gelukkig op zichzelf en gaat alles een stuk beter.
Hehe, dat klinkt héúl bekend.


Vann Lowen
Usericon van Vann Lowen
Posted 22-03-2010 9:34 by Vann Lowen Wijzig reactieProfiel van Vann LowenQuote dit bericht

quote:
Op 21 March 2010 16:59 schreef Aeternitas het volgende:
Mijn broer heeft een vorm van Asperger, maar dat is pas later ontdekt (16 jaar ong.).



Dat "later" valt dan nog wel mee.
Ik ben 36 en ik weet het pas sinds vorige week...

Gelukkig heb ik daarentegen nu wel eindelijk een officieel excuus om niet helemaal goed bij mijn hoofd te hoeven zijn!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-03-2010 9:52 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 22 March 2010 9:34 schreef Vann Lowen het volgende:
Dat "later" valt dan nog wel mee.
Ik ben 36 en ik weet het pas sinds vorige week...

Gelukkig heb ik daarentegen nu wel eindelijk een officieel excuus om niet helemaal goed bij mijn hoofd te hoeven zijn!


Welke vorm?
En waar uit zich dat in, wat was je reden om je te laten testen? [/nieuwsgierig]


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 22-03-2010 11:22 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 22 March 2010 9:19 schreef Silence het volgende:
Hehe, dat klinkt héúl bekend.


Ja he?



Uit mijn ouderlijk huis vertrekken en op mezelf gaan wonen heeft me heel wat meer rust gegeven.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 22-03-2010 11:36]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 22-03-2010 11:40 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 21 March 2010 16:05 schreef Mutilator het volgende:
Een autistische zanger grunt met zijn band Crush oa Bloodbath's 'Eaten' vs Michiel Borstlap.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=15881&tx_ttnews[backPid]=626&tx_ttnews[cat]=143


Ja mijn moeder tipte me, "Chris, dit moet je zien"

Nou, geweldig.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Vann Lowen
Usericon van Vann Lowen
Posted 22-03-2010 14:52 by Vann Lowen Wijzig reactieProfiel van Vann LowenQuote dit bericht

quote:
Op 22 March 2010 9:52 schreef MMayo het volgende:
Welke vorm?
En waar uit zich dat in, wat was je reden om je te laten testen? [/nieuwsgierig]


Asperger, dat zich uit in een paar voor- en heel veel nadelen. Nadelen zijn bijvoorbeeld sociaal onhandig (met name wbt lichaamstaal en conversaties die meer dan twee personen betreffen), afwijkend gedrag, gebrek aan wat men doorgaans "ambitie" noemt (door ontwikkeling van een beperkt aantal ongebruikelijke interessen), inertie maar ook bijvoorbeeld afwijkende motoriek.

Dat alles leidt tot een structureel gevoel van "anders zijn" (en bijbehorende sociale isolatie).
dat ik er achter kwam was in mijn geval puur toeval: ik leerde iemand kennen die Asperger heeft en onze gelijkenissen waren wel heel verdacht. Daarna zelfonderzoek gedaan en aan de hand daarvan naar de huisarts gestapt. Vandaar is het balletje gaan rollen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-03-2010 15:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 March 2010 14:52 schreef Vann Lowen het volgende:
Asperger, dat zich uit in een paar voor- en heel veel nadelen. Nadelen zijn bijvoorbeeld sociaal onhandig (met name wbt lichaamstaal en conversaties die meer dan twee personen betreffen), afwijkend gedrag, gebrek aan wat men doorgaans "ambitie" noemt (door ontwikkeling van een beperkt aantal ongebruikelijke interessen), inertie maar ook bijvoorbeeld afwijkende motoriek.

Dat alles leidt tot een structureel gevoel van "anders zijn" (en bijbehorende sociale isolatie).
dat ik er achter kwam was in mijn geval puur toeval: ik leerde iemand kennen die Asperger heeft en onze gelijkenissen waren wel heel verdacht. Daarna zelfonderzoek gedaan en aan de hand daarvan naar de huisarts gestapt. Vandaar is het balletje gaan rollen.

Als jij bent wie ik denk dat je bent: Niet echt een verrassing. Ik heb ook wel kenmerken overigens, dat gebrek aan ambitie, chaotisch zijn, weinig innerlijke structuur. Maar het heeft ook voordelen vind ik. Ach, iedereen heeft wel dat soort kenmerken, soms noem je dat karakter, pas als het je in de weg staat wordt het een afwijking.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-03-2010 15:21]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vann Lowen
Usericon van Vann Lowen
Posted 22-03-2010 17:00 by Vann Lowen Wijzig reactieProfiel van Vann LowenQuote dit bericht

quote:
Op 22 March 2010 15:19 schreef bastianus het volgende:
Als jij bent wie ik denk dat je bent: Niet echt een verrassing. Ik heb ook wel kenmerken overigens, dat gebrek aan ambitie, chaotisch zijn, weinig innerlijke structuur. Maar het heeft ook voordelen vind ik. Ach, iedereen heeft wel dat soort kenmerken, soms noem je dat karakter, pas als het je in de weg staat wordt het een afwijking.


Ik denk niet dat ik ben wie jij denkt dat ik ben.
Then again, ik weet niet wie je denkt dat ik ben dus ik kan ook best wel zijn wie jij denkt dat ik ben.
Maar ik denk het niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Vann Lowen op 22-03-2010 17:01]


Vann Lowen
Usericon van Vann Lowen
Posted 22-03-2010 17:01 by Vann Lowen Wijzig reactieProfiel van Vann LowenQuote dit bericht

Dubbelpost.

[Dit bericht is gewijzigd door Vann Lowen op 22-03-2010 17:02]


Vann Lowen
Usericon van Vann Lowen
Posted 22-03-2010 17:01 by Vann Lowen Wijzig reactieProfiel van Vann LowenQuote dit bericht

Dubbelpost. Nog een.
Kutforum.

[Dit bericht is gewijzigd door Vann Lowen op 22-03-2010 17:02]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-03-2010 17:08 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Begint je voornaam met een j, ouwe dubbelposter?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-03-2010 17:41 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 22 March 2010 14:52 schreef Vann Lowen het volgende:
Asperger, dat zich uit in een paar voor- en heel veel nadelen. Nadelen zijn bijvoorbeeld sociaal onhandig (met name wbt lichaamstaal en conversaties die meer dan twee personen betreffen), afwijkend gedrag, gebrek aan wat men doorgaans "ambitie" noemt (door ontwikkeling van een beperkt aantal ongebruikelijke interessen), inertie maar ook bijvoorbeeld afwijkende motoriek.

Dat alles leidt tot een structureel gevoel van "anders zijn" (en bijbehorende sociale isolatie).
dat ik er achter kwam was in mijn geval puur toeval: ik leerde iemand kennen die Asperger heeft en onze gelijkenissen waren wel heel verdacht. Daarna zelfonderzoek gedaan en aan de hand daarvan naar de huisarts gestapt. Vandaar is het balletje gaan rollen.



Oke, duidelijk. En voelt het nu anders voor je nu je een stempel hebt gekregen? Ga je verder nog iets met je informatie doen of hou je het bij alleen de diagnose?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 22-03-2010 17:50 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 22 March 2010 9:34 schreef Vann Lowen het volgende:
Gelukkig heb ik daarentegen nu wel eindelijk een officieel excuus om niet helemaal goed bij mijn hoofd te hoeven zijn!


mooie insteek.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-03-2010 17:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

en imho het punt waar het in NL fout gaat. "Ah mooi, er past een labeltje op, dan hoeven we er verder niets meer aan te doen en moet de rest zich maar aanpassen aan hem/haar"


Vann Lowen
Usericon van Vann Lowen
Posted 22-03-2010 18:18 by Vann Lowen Wijzig reactieProfiel van Vann LowenQuote dit bericht

quote:
Op 22 March 2010 17:41 schreef MMayo het volgende:
Oke, duidelijk. En voelt het nu anders voor je nu je een stempel hebt gekregen? Ga je verder nog iets met je informatie doen of hou je het bij alleen de diagnose?


Neuh het voelt niet anders, maar er vallen wel wat puzzelstukjes op hun plaats. Zo kan ik mezelf o.a. verklaren waarom mijn CITO-toets op de lagere school aangaf dat ik amper LBO aankon terwijl ik me later stierlijk heb verveeld op het HBO, waarom ik liever een encyclopedie lees dan lichtvoetige lectuur, waarom ik op elke baan die ik heb na 3 maanden uitgekeken ben, waarom ik geen relaties kan onderhouden en waarom ik nooit een strakke drummer heb kunnen worden.

Nu ik dat weet kan ik overwegen er iets mee te doen, voor zover dat mogelijk is... al kom ik zo de volgende 36 jaar ook wel door.

En Bastianus, het is inderdaad met een J maar ik heet geen Jeroen. En ook geen Jaap, Joop of Johan!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 22-03-2010 18:19 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 22 March 2010 17:57 schreef Jenje het volgende:
en imho het punt waar het in NL fout gaat. "Ah mooi, er past een labeltje op, dan hoeven we er verder niets meer aan te doen en moet de rest zich maar aanpassen aan hem/haar"



gast waar haal jij dit vandaan?? crustiemedia ofzo?


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-03-2010 18:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ouders van kleine kinderen en collega's met kinderen ...

Met name mbt ADHD ..


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 22-03-2010 18:24 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 22 March 2010 18:20 schreef Jenje het volgende:
Ouders van kleine kinderen en collega's met kinderen ...

Met name mbt ADHD ..


kut kinderen

gewoon het fatsoen er in slaan.

adhd bij volwassenen daar doen ze ook bar weinig mee.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-03-2010 18:27 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 22 March 2010 18:24 schreef Black Jew het volgende:
kut kinderen

gewoon het fatsoen er in slaan.

+1

ADHD en niet meer mogen meppen versterken elkaar volgens mij. Hadden ook zo'n kutblaag in de derde klas (groep 5 voor jullie N00bs), Meester heeft hem eens flink laten stuiteren en gelijk rustig.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-03-2010 18:27 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 22 March 2010 18:24 schreef Black Jew het volgende:
adhd bij volwassenen daar doen ze ook bar weinig mee.


Verdomde irritant dat ze daar weinig mee doen, als ik Ritalin mocht voorschrijven had ik deze wel in een stukje kaas aan mijn broertje gegeven. Goddomme!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 22-03-2010 18:29 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 22 March 2010 18:27 schreef MMayo het volgende:
Verdomde irritant dat ze daar weinig mee doen, als ik Ritalin mocht voorschrijven had ik deze wel in een stukje kaas aan mijn broertje gegeven. Goddomme!


hahahahah

jammer dat het een opiaat is. Aan de andere kan voorkom jij op deze manier dat hij het tijdens het uitgaan verkoopt aan studenten die geen geld genoeg hebben voor coke.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-03-2010 18:40 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 22 March 2010 18:29 schreef Black Jew het volgende:
hahahahah

jammer dat het een opiaat is. Aan de andere kan voorkom jij op deze manier dat hij het tijdens het uitgaan verkoopt aan studenten die geen geld genoeg hebben voor coke.


Ja das wel jammer idd, dat ie niet verkopen kan.
Maar toch is het jammer dat adhd bij volwassenen beetje ondergeschoven is, maar op zich ook wel logisch want als je ze al vroeg volstopt met ritalin scheelt het later weer..

Tenzij ze zoals mijn broertje geen medicatie krijgen omdat ze zelf het probleem niet erkennen, wel de lasten en niet de lusten.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 22-03-2010 19:37]


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen