Hypnos |
Godmadeself |
|
|
|
Posted 24-05-2010 13:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) |
|
|
Mark Webber is door zijn twee zeges op rij een gewilde persoon op de rijdersmarkt. Alhoewel de Australiër vertelt gelukkig te zijn bij Red Bull, sluit hij het niet uit dat hij volgend jaar in een andere garage te zien zal zijn. Dat er aan zijn mouw getrokken wordt bewijst Ferrari. Het Italiaanse team zou in Webber een knappe vervanger van Felipe Massa zien.
”Ik heb nog maar net twee races gewonnen, maar constant vragen mensen me al waar ik volgend jaar zal rijden. Ik ga eerlijk zijn, ik weet het zelf nog niet. Ik voel me goed bij Red Bull, zoals je ziet heb ik een goede relatie met het team. Maar zoals altijd in de Formule 1 kan alles snel veranderen. Binnen een maand kan het er al heel anders uitzien.” zei Webber in een interview met The Mail.
Webber verwacht zelf een antwoord te hebben in juli, na de Britse Grand Prix.
”Op dit moment denk ik enkel aan Turkije. De rest zal wel vanzelf komen. Er zijn nog honderden punten te verdienen, dus het is beter stap per stap tewerk te gaan. Binnen zes weken zal alles wel duidelijker worden. Zolang ik het brandend verlangen heb om te blijven racen, ben ik een gelukkig persoon.”
Webber nam ook de tijd om te praten over zijn overwinning in Monaco. Hij gaf toe verbaasd te zijn over zijn prestatie.
”Het was een ongelofelijk gevoel. Het is eigenlijk best vreemd, drie of weken geleden praatte iedereen over het droomteam van McLaren en de terugkeer van Michael, maar nu is alles omgezwaaid. Ik laat me echter niet meeslepen, deze sport is erg onvoorspelbaar.”
“De eerste keer dat de overwinning echt tot me door drong, was tijdens het etentje met de prins. Ik voelde me een deel van de geschiedenis. Het voelt fantastisch om zo iets unieks in mijn leven te mogen meemaken.”
Webber nam de Grand Prix wat tijd voor zichzelf. Zo reed hij onder andere nog eens terug naar het circuit, om herinneringen op te doen.
”Ik heb de maandag na de Grand Prix nog eens langs het circuit gereden. Ik was op zoek naar de rubber, op zoek naar het moment. Ik ben niet echt iemand die van de glamour en de glitter houdt, maar hier winnen is altijd speciaal. Een klein foutje kan je race helemaal verpesten. Het deed deugd om de sfeer nog eens op te snuiven
even later...
Felipe Massa is in onderhandeling met Ferrari over een verlenging van zijn contract. Dat schrijft het Finse Turun Sanomat. Toch zou de manager van de Braziliaanse piloot - Nicolas Todt - ook in gesprek zijn met andere F1-teams, zoals Renault.
Geruchten linken zowel de huidige Renault-piloot Robert Kubica als Red Bull Racing-rijder Mark Webber met het tweede zitje bij Ferrari langs de zijde van Fernando Alonso. Massa's huidig contract bij de Italiaanse renstal loopt af in december.
"We hebben een lang contract met Alonso en we vertrouwen Massa," zei teambaas Stefano Domenicali. "Hij levert goed werk."
Massa staat op dit moment vijfde in het rijderskampioenschap met zo'n veertien punten achterstand op zijn teamgenoot Fernando Alonso.
Massa zei: "Ik heb het hier naar mijn zin bij Ferrari - ik ken iedereen en iedereen kent mij. Maar het is altijd bemoedigend te weten als er anderen met snelle wagens geïnteresseerd zijn in mij."
"Het hoofddoel is om verder te gaan met Ferrari," besloot hij echter.
signature
|