IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Formule 1 - seizoen 2010 Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-05-2010 15:47 by Forever After Profiel van Forever After

En McLaren doet niet aan teamorders...


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2010 15:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

LOL!


McLaren zijn na Hakkinen altijd politici geweest met de vele leugens ja (spionage, gele vlaggen, pitstops, ...). Bij Ferrari zijn ze daar tenminste open over.

Maar in vergelijking met Red Bull zijn ze wel slimmer.

EN Button heeft toch 1 keer mogen aanvallen en hun rijders doen het tenminste netjes, plaats laten, terug proberen, da's mooi

Red Bull is zijn eigen vijand.



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 30-05-2010 15:52]


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-05-2010 15:55 by Forever After Profiel van Forever After

Slimmer omdat ze het foute scenario een paar ronden eerder voor zich zagen ja.


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2010 15:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ook ja, maar hij hefet het mogen proberen, en het was netjes


Christian Horner zegt tegen BBC : They can race eachother but we always ask our drivers that give eachother space...


en wie gaf geen ruimte...


herhaalt het 4 keer!!!!!
en hij verwijst ook naar McLaren, waar ze dat ook vragen, en daar deden ze het netjes...

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 30-05-2010 16:00]


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-05-2010 16:18 by Forever After Profiel van Forever After

Ram Wegger?

Nou heb ik wel mijn twijfels of Button eigenlijk wel mocht en dat ie niet pas teruggefloten werd na zijn poging. We weten allemaal hoe Hamilton doorgaans bij zulke acties te werk gaat.


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2010 16:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Dat wel, maar hij gaf vrij veel ruimte aan Jenson

ik schrok er zelfs van. Volgens mij is het erna gedirigeerd, maar ze zullen wel door hebben dat het anders fout zou aflopen. En Jenson is te netjes om echt te crashen, zou niet fout afgelopen zijn denkk


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2010 16:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Christian Horner, Red Bull teambaas,
“ We hebben alles juist gedaan en uitgerekend daarom is het zo frustrerend wat er is gebeurd. Sebastian [Vettel] had een kans om in te halen, dat begrijp ik, maar zulke zaken mogen niet gebeuren, ze moeten elkaar meer ruimte geven, we verliezen erg veel punten vandaag. Erg teleurstellend! We moeten samen zitten en binnen twee weken sterker voor de dag komen. We hebben twee rijders aan de leiding en ze vallen elkaar aan, en daar is in principe niets mis mee, maar ze moeten elkaar de ruimte geven. Dat was niet het geval. We verliezen allmaal vandaag, het team, Mark en Sebastian, iedereen verliest erbij. De McLaren toonden ons enkele ronden later, dat het mogelijk is voor teammaats om elkaar aan te vallen zonder brokken.”


lijkt me toch een duidelijke insinuatie


Zoals eddie jordan zei: Webber duwt Vettel op de vuile strook waar hij niet kan aanremmen voor de volgende bocht ook al zit hij aan de binnenkant. Vettel is er 3/4de voorbij dan wordt het van een teamgenoot verwacht om ruimte te geven. Dit doet Webber niet. De enigste die het ongeluk kon vermijden was Webber. Vettel deed een tekstboek move en zelfs heel veel rijders die niet teamgenoten zijn van elkaar lossen als de wagen 3/4de voorbij is. Het feit dat Red Bull Vettel trooste zei genoeg

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 30-05-2010 18:31]


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 30-05-2010 18:34 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Haha komaan, als er 1 iemand in fout was, was het toch Vettel. Vettel reed niet in het gras, dus had ruimte genoeg... Webber blijft gewoon op zijn lijn rijden en om de een of andere onbegrijpelijke reden stuurt Vettel veel te snel in. Tja, oerdom gewoon.

Vettel kan de laatste tijd Webbers tempo gewoon niet aan en dat frustreert hem mateloos. Gisteren na de kwalificatie zat hij daar ook al met zo'n superieure blik zich te ergeren aan wat Webber zei, terwijl die niets verkeerd vertelde. Moet ie niet doen. Ook dat gebaartje na het incident daarstraks, ronduit belachelijk.

Nu ja, hij is nog jong, komt wel goed over enkele jaren.

Leuke race wel voor de rest. Prachtig duel tussen Button en Hamilton. Dat was een duel zoals het hoort

[Dit bericht is gewijzigd door cataclysm child op 30-05-2010 18:36]


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2010 19:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

De RedBull bazen leggen - enkele uren na de wedstrijd - de schuld voor de aanrijding tussen beide Red Bull wagens ondubbelzinnig bij Mark Webber.

Mark Webber stelt dat zijn teammaat Sebastian Vettel duidelijk naar rechts stuurde wanneer ze zij aan zij op de chicane afstormden. Het gevolg was dat beide wagens in elkaar haakten. Webber verloor twee plaatsen en Vettel moest opgeven.

Teamadviseur Helmut Marko ziet het totaal anders. Hij duidt Mark Webber en zijn race ingenieur Ciaron Pilbeam aan als de schuldigen voor het incident.

"Webber was trager dan Vettel, die daardoor onder toenemende druk van Hamilton kwam te staan.", vertelt Marko aan de Duitse zender RTL. "Spijtig genoeg werd Webber hiervan niet op de hoogte gebracht door zijn race ingenieur."

Voor Helmut Marko gaat ook Webber niet vrijuit, "Hij had zelf over de radio gemeld dat hij duidelijk trager was dan Vettel. Hij kende de situatie en wij hadden hem zonet verteld dat Hamilton de druk opvoerde bij Vettel."

"Omdat Vettel zoveel sneller was, moest hij wel passeren. Als ze in elkaars zog zouden hebben geremd, dan was Hamilton zeker voorbij Vettel gegaan." zegt Marko.

Meteen na de wedstrijd was het duidelijk dat teambaas Christian Horner ontevreden was over beide rijders. Maar niet veel later verschoof de schuld naar Webber. "Het lijkt erop alsof hij Vettel onvoldoende plaats liet. Het was toch duidelijk dat hij langszij of zelfs voorbij kwam. Ik moet nog steeds met hen beiden een gesprekje hebben. Dat is zelfs nog niet gebeurd."


groot gelijk hebben ze


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 30-05-2010 19:45 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Jezus Christus, wat zijn Hypnos en Forever After toch een stelletje sneue azijnpissers. Als je alles zo terugleest zou je denken dat jullie allebei hoogstpersoonlijk anaal verkracht zijn door Ron Dennis en Hamilton, en het verder dit jaar verdomd sterke Red Bull en 'Skippy' hebben het ineens ook allemaal misdaan. Wat een oliedom en oeverloos gezeik.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-05-2010 19:48 by Forever After Profiel van Forever After

Van wat ik op de beelden herinner deed Webber misschien geen directe stuurbeweging naar links, maar reed ie wel degelijk een steeds krapper wordende lijn waardoor Vettel op den duur al met zijn linkerachterwiel over de witte lijn ging.


 


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 30-05-2010 19:53 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Haha Red Bull, wat een hypocriet gezeik


Faustian Spirit of the Earth


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 30-05-2010 19:56 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:
Op 30 mei 2010 19:48 schreef Forever After het volgende:
Van wat ik op de beelden herinner deed Webber misschien geen directe stuurbeweging naar links, maar reed ie wel degelijk een steeds krapper wordende lijn waardoor Vettel op den duur al met zijn linkerachterwiel over de witte lijn ging.


In het begin van het manoeuvre wel ja, klopt, maar vanaf het moment dat Vettel naast hem zit, en er zelfs al grotendeels voorbij is, blijft Webber gewoon zijn lijn aanhouden en heeft Vettel duidelijk plaats genoeg. Echt een raadsel waarom Vettel, terwijl hij al zo goed als voorbij Webber is, op dat moment plots naar rechts stuurt.

Vanaf seconde 40 ongeveer: http://www.youtube.com/watch?v=YiIc-A--iNU

[Dit bericht is gewijzigd door cataclysm child op 30-05-2010 19:59]


Faustian Spirit of the Earth


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-05-2010 19:57 by Forever After Profiel van Forever After

Btw, nette 4e plaats voor Schumacher ondanks dat ie wat onopvallend meereed.

@hierboven:
Misschien was dat naar rechts 'sturen' wel het gevolg van links minder/geen tractie hebben doordat het wiel op de witte lijn zat. En zoals ik net zag niet alleen het achterwiel.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 30-05-2010 20:01]


 


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 30-05-2010 20:01 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Idd ja. Hij kon zich ook niet echt tonen, aangezien het verschil met Red Bull en McLaren enorm was. Maar aangezien hij weer voor Rosberg eindigde en dat manoeuvre op Alonso twee weken geleden, zijn toch tekenen dat hij er begint door te komen


Faustian Spirit of the Earth


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 30-05-2010 20:08 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 30 mei 2010 19:57 schreef Forever After het volgende:
Misschien was dat naar rechts 'sturen' wel het gevolg van links minder/geen tractie hebben doordat het wiel op de witte lijn zat. En zoals ik net zag niet alleen het achterwiel.


Bullshit, Vettel maakte gewoon een inschattingsfout en stuurde te vroeg naar rechts om de deur dicht te gooien. Hij dacht waarschijnlijk dat hij al langs Webber op was. Webber had wellicht wat meer ruimte kunnen en misschien zelfs moeten geven aangezien Vettel er toch al langs was, maar in principe deed Webber niks fout. Vettel stuurt heel duidelijk zichtbaar te vroeg in.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 30-05-2010 20:08]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-05-2010 20:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ze zijn allemaal verkeerd

Vettel schatte inderdaad verkeerd in,
maar ik zou dan ook inschatten van een teamgenoot die trager is dat hij meer plaats zou geven (wat ik erger vind). Maar ze zijn beiden verkeerd, alsook Red Bull, dat er zo slecht gecommuniceerd is.

Webber was net op de hoogte gebracht trouwens dat Vettel problemen had met Hamilton die aandrong en Webber meldde net dat hij trager was dan Vettel (aan zijn ingenieur)

Webber is gewoon een rijder die alleen snelle rondjes kan rijden als er niemand in de buurt is (kwalificaties vooral), en dat is al jaaaren zo. Geen slechte piloot, maar hoeveel keren heeft die al geen accidenten veroorzaakt??? Ook Hamilton reed hij dit jaar nog van de baan.

trouwens, Hamilton heeft hier gewoon sterk en proper gereden hoor Ralph. Niets op aan te merken. Sneller op de rechte stukken en dat is zijn stijl.

Feit is ook dat ze bij McLaren toch toelieten dat er een aanval kwam van Button (voor het in de kiem gesmoord werd) die netjes verliep van beide piloten én ook at bij bvb Ferrari de afspraak bestaat dat er in de laatste stint niet mag ingehaald worden bij piloten.

Red Bull laat ze beiden vrij zonder afspraken, ze zijn beiden in de running vr kampioenschap, beiden nog geen wereldtitel en zo vraag zeker om problemen. Vettel rekende op collegialiteit en Webber deed gewoon zijn eigen ding (net als in de kwalificaties).
Vettel maakte ook een fout ja, gewoon naïef zijn. Wordt een partijtje Alonso-Hamilton bij Red Bull nu, dankzij Webberken

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 30-05-2010 20:42]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-05-2010 16:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Red Bull heeft bevestigd dat Mark Webber in dezelfde ronde van het incident trager rondreed dan zijn teamgenoot Vettel. Hierdoor kreeg de jonge Duitser zijn kans om Webber in te halen, met een rampscenario als gevolg.

Het was een vreemd incident in Istanbul Park. Vettel reed al een geruime tijd achter Mark Webber, maar in de 40ste ronde kon Vettel op het rechte stuk uit het niets een aanval plaatsen. Alhoewel Red Bull beklemtoonde dat beide rijders over dezelfde motorspecificaties beschikten heeft het team gisterenavond verklaard dat Webber tijdelijk minder toeren kon halen. Het team hoopte zo dat Webber nog voldoende brandstof kon sparen.

Normaal gezien moest Vettel dit ook doen, maar doordat hij in het begin van de race achter Hamilton reed kon hij nog één ronde langer het volledige potentieel van zijn Renault-motor benutten. Vettel wist dus dat die ronde zijn enige kans was om voor de zege te gaan. Horner bevestigde het verhaal, maar betreurt nog steeds het incident.

”We hebben allemaal de data verzameld. Mark reed in die bewuste ronde trager rond, omdat hij brandstof diende te sparen. Dit ging gepaard met een lagere topsnelheid op het lange rechte stuk waardoor Sebastian hem snel kon aanvallen.”

“Sebastian had tijdens de race voldoende brandstof gespaard om nog één ronde op volle kracht te rijden. Hij moest wel Mark aanvallen, want Lewis Hamilton zat net achter hem. Het is frustrerend dat we hierdoor 28 punten verloren hebben. Vanuit ons standpunt was de prioriteit om de twee wagens vooraan te laten finishen.”

Horner vindt niet dat één bepaalde rijder de zwarte piet moet toebedeeld krijgen. Hij acht ze beiden even veel verantwoordelijk voor het incident. Hij is wel erg teleurgesteld dat beide rijders elkaar niet voldoende ruimte gaven.

”Ik denk dat Mark niet voldoende ruimte gaf aan Sebastian, die op het vuile gedeelte reed. Sebastian wou agressief meer plaats maken, maar Mark wou niet van zijn lijn afwijken. Het was jammer dat ze elkaar niet de nodige ruimte gaven, want Button en Hamilton toonden aan dat ook teamgenoten op een goede manier kunnen strijden met elkaar. “

Horner is echter zeker dat er geen conflicten zullen ontstaan tussen zijn rijders. Hij verwacht dat het team zich gewoon kan focussen op Canada.

”Dit zal worden opgelost tegen de volgende Grand Prix. Het zijn allebei volwassen mensen, die weten dat ze voor het team punten verloren hebben. Ik vind het belangrijk dat ze uit hun fout leren. Ik heb er niets tegen als teamgenoten elkaar bekampen, maar je moet ook aan het team denken en respect hebben voor je teamgenoot.”

Horner wil ook duidelijk stellen dat Vettel niet wordt voortgetrokken, alhoewel de laatste geruchten anders beweren.


hiermee kan ik akkoord gaan zie


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 31-05-2010 18:32 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Ik zou er op kunnen reageren... maar mss toch maar beter van niet


Faustian Spirit of the Earth


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 31-05-2010 18:34 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 31 mei 2010 16:12 schreef Hypnos het volgende:
hiermee kan ik akkoord gaan zie


Dat zal ze deugd doen bij Red Bull.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-05-2010 20:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ze hebben het nodig


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-06-2010 18:36 by Forever After Profiel van Forever After

En toch ging het bij McLaren ook niet zoals gepland:

quote:
Boordradio Hamilton: "Button zal je niet inhalen"
04 juni 2010

Lewis Hamilton heeft in de slotfase van de Turkse Grand Prix van zijn team te horen gekregen dat hij niet zou worden ingehaald door Jenson Button. Zo blijkt uit nieuwe beelden, die op de officiële website van de Formule 1 zijn te zien.

Uit die beelden blijkt dat Hamilton de opdracht kreeg om brandstof te sparen, waarna de voormalig wereldkampioen aan zijn team vroeg: "Als het ik rustiger aan ga doen, gaat Jenson me dan inhalen?" Het team antwoordde daarop: "Nee, Lewis, nee."

Hamilton kwam in de slotfase van de race zwaar onder vuur te liggen van zijn teamgenoot. Button ging Hamilton in een van de laatste bochten zelfs voorbij, waarna Hamilton de leiding in de eerste bocht weer heroverde. Na afloop van de race verklaarde Hamilton dat hij verrast was door de actie van Button. De vraag is nu of Button een teamorder negeerde door Hamilton in te halen en of hij na zijn inhaalactie ook de opdracht kreeg om de eerste plek weer terug te geven aan Hamilton. Nadat Hamilton weer eerste lag, deed Button het in ieder geval een stuk rustiger aan.


GP Update

En ik kan me inderdaad dat stukje boordradio herinneren.


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-06-2010 18:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Exit Button in 2011


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-06-2010 18:48 by Forever After Profiel van Forever After





 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2010 20:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Het leek er even op dat niet Lewis Hamilton, maar Jenson Button de Turkse Grand Prix kon gewonnen hebben. Het felbevochten duel tussen de twee Britse McLaren-rijders kreeg echter een staartje, want Hamilton was er zeker van dat het team hem vertelde dat Button hem niet zou inhalen. Toch vertelt nu McLaren-teambaas Martin Whitmarsh dat dit helemaal niet klopt. Whitmarsh vermoedt dat Hamilton het boordcommentaar niet goed begrepen had, want Button had altijd de mogelijkheid om in te halen.

"Waarschijnlijk dacht Lewis dat Jenson de orders kreeg om niet meer aan te vallen, terwijl dit niet zo was. Toen de race-ingenieur van Lewis, Phil Prew, dit vertelde over de boordradio, was dit niet meer dan een simpele mening. Het is logisch dat Jenson zijn kans wou wagen, het zijn nu eenmaal topcoureurs."

"Het is altijd een dilemma als je op het einde van een race niet meer optimaal kan rijden. De race verliep sneller dan verwacht, en dus ook het brandstofverbruik. We hadden hun daarom de opdracht gegeven om benzine te sparen, niet om elkaar niet meer in te halen. Dit was zeker geen verborgen teamorder."

"Lewis heeft in de achtste bocht behoorlijk wat vaart geminderd, waardoor Jenson de kans kreeg om te vechten voor de overwinning. Lewis was natuurlijk wel verrast, maar zulke miscommunicaties kunnen nu eenmaal snel gebeuren. Wat volgde was een aangenaam en fair duel, waar denk ik iedereen wel van genoten heeft."



ok, McLaren gebruikt geen teamorders, maar daarvan was Hamilton nog niet geüpdate

Arm Lowietje



signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen