![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Mooi. ![]() |
|
quote: +1. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
Formule 1-tycoon Bernie Ecclestone springt mee in de strijd om de Zweedse autobouwer Saab. Samen met de Luxemburgse investeringsfirma Genii Capital wil hij de noodlijdende GM-dochter overnemen. Ook de Nederlandse sportwagenbouwer Spyker heeft een bod lopen. Bod Genii Capital investeerde vorige maand ook al in het Formule 1-team van Renault. Het zou nu een bod in cash hebben gedaan op Saab. Gisteren, voor de deadline voor biedingen op Saab verliep, deed ook Spyker Cars een nieuw bod op de Zweedse automaker. Goed merk In een telefonisch interview aan Bloomberg zegt Ecclestone: "Het is een goed merk dat waarschijnlijk is verwaarloosd door de huidige eigenaars. We hebben het nog niet in handen, dus laten we even afwachten". De Formule 1-baas ging niet in op financiële details. Genii Capital liet weten samen met Ecclestone te bieden op een meerderheidsbelang in Saab en wil op korte termijn de transactie succesvol afronden. Er zou nog een derde gegadigde zijn voor Saab, met name een groep Zweedse investeerders. signature ![]() |
|
Volgens het Duitse Auto Motor und Sport en het Finse Turun Sanomat zal het puntensysteem voor aanvang van het nieuwe seizoen opnieuw een wijziging ondergaan. Eerder werd het systeem in december al veranderd waarbij er 25 punten werd gegeven aan de eerste plaats en alle piloten in de top-10 punten zouden krijgen. Maar het nieuw scoringformat veranderde niets aan de vroegere kritiek dat winnaars van een Grand Prix proportioneel beter beloond zouden moeten worden. Daar zou nu verandering in komen. De tweede plaats zou, in plaats van 20 punten, maar 18 punten krijgen in vergelijking met de 25 voor de winnaar. Het nieuwe systeem zou 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 toebedelen aan posities 1 tot en met 10. Bij het huidige systeem is dat 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1. Op die manier krijgt de winnaar zeven punten meer dan de tweede plaats terwijl het puntenverschil tussen de tweede en de derde positie proportioneel kleiner wordt gemaakt. signature ![]() |
|
Wat een gezeik. Het zal wel aan mij liggen, maar door al dat geschuif met regels de afgelopen jaren vind ik het zo onderhand onnavolgbaar wat er nog gebeurt. Waar is de tijd gebleven van 1 t/m 10 punten, tanken en banden gebruiken wat je wilde en gewoon plankgas met die dingen? ![]() http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Die is er nooit geweest, Ralph. Vroeger kreeg de nummer een 8 punten, nummer twee 6 etc voor de eerste vijf plaatsen. Latere veranderingen waren 9 punten voor plek een, daarna 10 voor plek een en nog altijd 6 voor plek twee, het afgelopen decennium was het 10 voor plek een en 8 voor plek twee, en nu dus dit nieuwe scoringssysteem. 1 t/m 10 is nooit aan de orde geweest. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
Godver, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Hoe de fuck kom ik nou weer bij 10 dan? ![]() In ieder geval: mij teveel gezever en geregel en te weinig puur ge-race, dat was de essentie van het verhaal. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote: Waar is de tijd gebleven dat je het gewoon moest doen met een volle tank brandstof en een set banden? Dat was Formule 1 op zijn best. ![]() |
|
de volle tank is weer terug, nu de bandjes nog... et voilá. ![]() |
|
quote: Heel ver weg gelukkig... ![]() |
|
Gelukkig is de F1 daar ook beter van geworden. ![]() |
|
Ik vraag me af wat er nou aan de F1 zal verbeteren door het afschaffen van (tank)stops. Dit heeft in het verleden ook al gefaalt. Inhalen zal er niet door verbeteren. De nieuwe puntentelling is wat mij betreft prima. Als ze nou ook de kwalificatie weer op de schop gooien. Gewoon een uur rijden zo licht als je zelf wil. De enige verplichting is dat je ieder kwartier minstens 1 run maakt. Eventueel per gemist kwartier bijv. 3 plaatsen naar achter op de grid. Terug met de warm up op zondagmorgen en weer toestaan om dan nog aanpassingen te doen. En uiteraard de race starten zo zwaar als je zelf wilt en pitstops maken zo vaak je wil voor zowel banden als brandstof. ![]() |
|
quote: Waarom heeft dat in het verleden gefaald? ![]() |
|
quote:Als ze de circuits nou eens 4-baans maken, zou dat helpen? Of de auto's smaller? ![]() |
|
quote: Heeft men dit in 97 ofzo ook al niet gedaan en het jaar erop al weer afgeschaft? [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 08-01-2010 21:10] ![]() |
|
quote: Nee. ![]() |
|
quote: nee, teveel stof ze moeten het zwaarder maken, auto's van minimum 800 kilo, zoals dat bij gewone personenwagens het geval is signature ![]() |
|
quote: Ben ik niet met je eens. Tijdens de pitstops gebeurde ook nogal eens wat en werd de stand nogal eens veranderd in de race. ![]() |
|
quote: Ja, leuk man. Positiewisselingen alleen in de pits en niet op de baan. ![]() |
|
quote: En jij denkt dat dat door het bannen van pitstops wel vaker gaat gebeuren? Ik geloof niks van. Wordt iedere race treintje rijden a la Monaco, maar dan op alle circuits met anderhalve inhaalactie op de baan zoals nu ook al het geval is. ![]() |
|
Ja, samen met een pakket van andere maatregelen. ![]() |
|
Dan gaat het dus om dat pakket andere maatregelen. ![]() |
|
Nee, het maakt onderdeel uit van het pakket aan maatregelen. ![]() |
|
Zoals? ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |