IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Thyrfing en Cruachan eindelijk op tour in Nederland... Vorige pagina | Volgende pagina
ilyc
Usericon van ilyc
Posted 09-12-2002 0:18 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

Het enige folk wat ik in de Effenaar kon ontdekken was het gitaartje (naam kwijt :S Soort banjo achtig ding) en kilts. En van black metal was geen sprake, allerminst zelfs (BLACK metal, weet je het zeker?). Maar het gebeurd wel vaker dat een band nogal wil afwijken van haar debuutstijl.

Ach, laten we het erop houden dat het IMO (in mijn oren ) voor geen meter klonk!

quote:
Op 9 december 2002 0:17 schreef H-K het volgende:
Dokters kunnen oren uitspuiten (hoewel er helaas geen medicijnen tegen het uitkramen van onzin zijn... euthenasiepillen daargelaten)

Kijk, dat vind ik nou zo prettig, als men alles zo netjes onderbouwd!

[Dit bericht is gewijzigd door ilyc op 09-12-2002 0:19]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-12-2002 0:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2002 0:18 schreef ilyc het volgende:
Het enige folk wat ik in de Effenaar kon ontdekken was het gitaartje (naam kwijt :S Soort banjo achtig ding) en kilts. En van black metal was geen sprake, allerminst zelfs (BLACK metal, weet je het zeker?).

Oh, I'm positive. We hebben het hier over 'Tuatha Na Gael'. Die plaat is al wel een jaar of zes oud.

Ik heb ook begrepen dat latere CD's stukken anders zijn.

ilyc
Usericon van ilyc
Posted 09-12-2002 0:20 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2002 0:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik heb ook begrepen dat latere CD's stukken anders zijn.

Dan zal dat het zijn geweest

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 09-12-2002 0:21 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ok mensen, gewoon eerlijk zijn Cruachan en Thyrfing heerschte gewoon

NagasH
Beer, It's your friend.
Usericon van NagasH
Posted 09-12-2002 0:23 by NagasH Wijzig reactieProfiel van NagasHQuote dit bericht

hehe nu 2 maal gezien, vrijdag effenaar en net in goudvishal

"Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn"

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 09-12-2002 0:25 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik ben net ook terug uit de Goudvishal, en heerschen dat het dee

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 09-12-2002 0:28 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2002 0:21 schreef Iskariot het volgende:
Ok mensen, gewoon eerlijk zijn Cruachan en Thyrfing heerschte gewoon

zo was het maar net . Wederom weer gezellig in de goudvishal

Vond Shadowbreed niet zo bijzonder eerlijk gezegd,
maar Cruachan was zeer dikke heersch
en Thyrfing was ook zeker niet onaardig. Zat wel aardig onder het bloed maar daar had ik al op gerekend

NagasH
Beer, It's your friend.
Usericon van NagasH
Posted 09-12-2002 0:32 by NagasH Wijzig reactieProfiel van NagasHQuote dit bericht

hoh bruut veel zm volk weer eens

"Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn"

Warrior_of_Odin
Usericon van Warrior_of_Odin
Posted 09-12-2002 0:33 by Warrior_of_Odin Wijzig reactieProfiel van Warrior_of_OdinQuote dit bericht

hehe net terug uit de goudvishal, ff 2x cruachan gezien dit weekend, Heersch
We stonden net zoals vrijdag weer net 3 man aso vooraan een ierse pit te houden tot iedereen op een gegeven moment maar mee ging doen ghehe. 't was weer fantastisch!

Hopelijk kan ik een copy van die tape die zo'n gast aan 't filmen was op de kop tikken.

Nog ff pootje geschud met Vuig en Soepkoeltoer en cruachan was weer bruut, moeten echt vaker in NL komen!

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 09-12-2002 2:31 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

In de Effenaar was het erg vet! Ik ben halverwege Shadowbreed binnengelopen en dat vond ik standaard.
Cruachan vond ik een zeer aangename verrassing! Echt zeer de moeite waard en ik was verrast dat ze zo bekend zijn (meer omdat ik ze niet kende dus...)
Thyrfing was ook ueber-vet, echt een fan-tas-tisch optreden GVD!!!

Heb Warrior_of_Odin nog gezien met z'n chainmail aan maar ik was zo beschonken dat ik ben vergeten hooi te zeggen.

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 09-12-2002 8:17 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2002 0:13 schreef ilyc het volgende:
Goede vraag! Ten eerste had Cruachan niks te maken met Keltische folk muziek, puur instrumentale muziek (tenminste, ik denk dat Cruachan Keltisch is?). Daarnaast was het in mijn en mijn omstanders' oren geen metal wat me daar hoorden, eerder een soort rock/punk
Lieve kerel het is dat ze niet alle traditionele instrumenten hadden op het podium.
Dan had het wel wat meer op folk geleken.
Maar John was uit de band gestapt en er was jammer genoeg geen vervanger.

Alleen die gast die banjo en keyboard speelde. En de nummers gaan allemaal over keltische en ierse gebeurtenissen.

Cruachan heersch
En de eerste cd was nog met meer black metal erbij, de tweede al wat minder hard, en de laatste was nog rustiger, maar zat één hard nummer bij. Skal, Tjokkefol!

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 09-12-2002 8:18]

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 09-12-2002 12:47 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 8 december 2002 21:48 schreef ilyc het volgende:
Cruachan vond ik echt dikke poep, en het klonk in mijn oren voor geen meter. De laatste tijd zijn Ierse Folk bands erg veel aanwezig in de muziekindustrie, maar ik vond Cruachan niks van folk weghebben en daarnaast had het niks met metal te maken. Als je een dergelijke band leuk vindt kan je nog beter naar Dropkick Murphy's luisteren naar mijn mening, dat nog meer affiniteit met metal heeft.

HALLOOOOO, luister maar eens naar The Middle Kingdom en Folk-Lore, het was gewoon omdat John er niet bij kon zijn dat je misschien niet dacht dat het folk was, je kent die band dus totaal niet , als je weet dat ze normaal de uilleannpipe, tinwhistle, lowwhistle gebruiken, de bodhrán gebruikten ze ook, en de banjo, Cruachan is de perfecte mix tussen Ierse folk en metal, zelfs zonder de fluit begon ik al te volksdansen op hen, ze roooooeeeeeelden on stage, echt waar, wat een prachtband, en wat een vriendelijke gasten van Cruachan, echte Ieren , zeggen dat ze totaal niets van, folk weghebben vind ik echt zwak en duidt op onkunde van hun muziek. Ga eens The Middle Kingdom en Folk-Lore luisteren en je weet wel beter, ze coverden nl. ook The Rocky Road to Baaile Átha Claith (Dublin), een echte traditional en vele riffs die ze gebruiken komen ook uit traditionele Ierse folkriffs, heerlijk gewoon.

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Beli Mawr
Usericon van Beli Mawr
Posted 09-12-2002 13:18 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Goede vraag! Ten eerste had Cruachan niks te maken met Keltische folk muziek

Luister eens The Rocky Road, The Children of Lir, To Envoke the Horned God, en nog vele nummers, weet je wel beter.
quote:
tenminste, ik denk dat Cruachan Keltisch is?

Cruachan is een plaats in Connaught, noordwesten van Ierland waar de poort naar de Keltische outherworld is. Keltisch genoeg???
quote:
Daarnaast was het in mijn en mijn omstanders' oren geen metal wat me daar hoorden, eerder een soort rock/punk

Jullie kennen hun cd's dus totaal niet, weet je wel dat ze normaal ook fluiten en doedelzakken gebruiken?

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 09-12-2002 13:22 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Als je Cruachan niet metal vind maken wat is dan wel metal? Metal hoeft niet perse dubbele bassdrums te zijn met snelle riffs...

en nogmaals het was

Beli Mawr
Usericon van Beli Mawr
Posted 09-12-2002 13:22 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 9 december 2002 0:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Oh, I'm positive. We hebben het hier over 'Tuatha Na Gael'. Die plaat is al wel een jaar of zes oud.

Effe de puntjes op de i over al hun cd's:
Tuatha Na Gael:
idd meer black dan folk, maar soms echt hevige folkdeunen en erg rap gespeeld.

The Middle Kingdom:
Hun beste vind ik, perfecte mix tussen folk en metal, veel traditionele instrumenten, goede sound, prachtteksten

Folk-Lore:
De naam zegt het al zelf, meer folk dan metal, ook meer rustige nummer maar nog steeds een heel erg goede schijf

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 09-12-2002 13:27 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 9 december 2002 13:22 schreef beli mawr het volgende:
Effe de puntjes op de i over al hun cd's:
Tuatha Na Gael:
idd meer black dan folk, maar soms echt hevige folkdeunen en erg rap gespeeld.

'Dien groep met die fluit' zeiden wij toen dit opkwam Iedereen vodn het goed, behalve ik ik dacht meer van: WTF? nix aan, waar gaat dit naartoe......en zo, en al....weetjewel

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 09-12-2002 14:50 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 9 december 2002 13:27 schreef IronGlory het volgende:
ik dacht meer van: WTF? nix aan, waar gaat dit naartoe......en zo, en al....weetjewel

Ja man. Breezahtje?

Zenial

Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 09-12-2002 15:16 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

WAAAAAAAAAAAAARGH, het heerschde gisteravond!!

Shadowbreed : was wat minder..niet veel over te zeggen

Crauchan : Kende ze hiervoor nog niet echt, maar nu ken ik ze zeker erg gezellige ,leuke en goede muziek

Thyrfing: DAMN, erg goed optreden vond ik!! Kreeg nog de microfoon richting me mond toen ik refrein van The Voyager() zong, hehe.
Vooral Going Beserk werd ik erg leuk gedaan, met lede van andere bands er ook bij!!

Zeer geslaagd concert, al was de terug reis met de fiets erg koud

Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 09-12-2002 17:22 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

Heerschend optreden.
K vond Shadowbreed lekker klinken.
Cruachan, t sprak mij niet echt aan. (K heb een riffje 4X gehoord in 4 verschillende nummers ). Maar als ik da hier zo es lees moet ik toch maar es naar opnames gaan luisteren mét fluit.
Thyrfing
Zware heersch! Ontzettend über optreden. Kreeg een lekkere hoeveelheid bloed over me heen. K kan al niet meer ww8 tot het volgende optreden

soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 09-12-2002 17:26 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

ik vond het gaaf hoe sexy die zanger van Shadowbreed kon kijken

wahahahahahahahaha

Moordlustige Hamster
Posted 09-12-2002 17:27 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2002 17:26 schreef soepkoeltoer het volgende:
ik vond het gaaf hoe sexy die zanger van Shadowbreed kon kijken

wahahahahahahahaha

hahahaha, stond hij heel stoer daar te kijken

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 09-12-2002 17:29 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ik vond shadow breed gister (08-12-02) niet erg bijzonder, de band is wel goed en ze speelde ook focking strak maar niet origineels of iets wat leek op een toevoeging aan de scene.

cruachan daarin tegen was echt afwisselend en origineel, meteen aanschaffen die hap.

en tyrfing was tyrfing. voor mij totaal niet boeiend maar ze speelde wel goed genoeg om toch de pit in te gaan.

al bij al een zeeeeeeeeeer geslaagde avond.

soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 09-12-2002 17:29 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

ja, elke keer zijn tatoo ook te showen.

Moordlustige Hamster
Posted 09-12-2002 17:31 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Zanger van Thyrfing was leuker, ik keek namelijk tijdens Going Beserk naar podium (stond vooran, net even ) zag Zanger niet, keek naast me, stond hij daar ook opeens gewoon tijdens het liedje

Beli Mawr
Usericon van Beli Mawr
Posted 09-12-2002 17:35 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 9 december 2002 17:29 schreef impaled succubus het volgende:
cruachan daarin tegen was echt afwisselend en origineel, meteen aanschaffen die hap.

tja, ik kon praktisch alles meezingen, Celtica, ooo zo leuk, lekker volksdansen op Childeren of Lir, heerlijk bangen, oooooooooo, was me dat een opluchting om ze te zien

Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com