IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Graveland Vorige pagina | Volgende pagina
EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 26-11-2002 16:59 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 16:52 schreef Inside-Lie het volgende:
Het is gewoon een klasse apart! Ik vind het vrij origineel voor blackmetal begrippen met allerlei folk en andere invloeden! De sfeer die de muziek oproept is ook erg mooi en duister... Ik denk gewoon dat het niet voor de 'algemene' blackmetal oren bedoeld/bestemd is!


Dat zal het hem wel zijn, want :

*) Speltechnisch is er geen reet te halen
*) Productioneel gezien is het nog veel erger
*) Tekstueel zal het ook wel niet veel zijn, aangezien de halve site volstaat met Nationalistisch gelul

Maar is dit dan echt een hoogvlieger in het genre ?? Of zijn er gewoon domweg geen andere bands die black met folk mixen, die zijn er toch zat lijkt me.

[Dit bericht is gewijzigd door EvilPietje op 26-11-2002 17:00]


BLASTBEATS FOREVER


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-11-2002 17:03 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 26 november 2002 16:59 schreef EvilPietje het volgende:
*) Speltechnisch is er geen reet te halen
*) Productioneel gezien is het nog veel erger
*) Tekstueel zal het ook wel niet veel zijn, aangezien de halve site volstaat met Nationalistisch gelul

Wat vind jij van Burzum's "Dunkelheit"???


Zenial


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 26-11-2002 17:10 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Hetzelfde verhaal !! Al ken ik die plaat niet, heb niks met/van Burzum. Muziek wel eens gehoord, maar dat doet me niks

[Dit bericht is gewijzigd door EvilPietje op 26-11-2002 17:11]


BLASTBEATS FOREVER


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-11-2002 17:11 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 26 november 2002 17:10 schreef EvilPietje het volgende:
Hetzelfde verhaal !!

Dacht ik al.
Ik vrees dat je dit soort muziek nooit zal begrijpen...


Zenial


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 26-11-2002 17:12 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Ben er ook bang voor


BLASTBEATS FOREVER


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-11-2002 17:13 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Zet dan je Children of Bodom cd maar weer op ghehehehehe...


Zenial


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 26-11-2002 17:16 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Nou, zo erg is het niet hoor ! Ik houd wel van wat herrie, maar waarom dat zo slecht gespeeld moet worden of waarom dat zo beroerd moet klinken, DAT snap ik niet.


BLASTBEATS FOREVER


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 26-11-2002 17:38 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht


Hmm

Black Metal gaat (voor mij) veel verder dan de muziek alleen. Het hele gevoel, de atmosfeer die om de black metal heen hant. Natuurlijk hoort de muziek daarbij.

Bijvoorbeeld Dunkelheit, simpel als wat, maar de sfeer erin ligt, geweldig. Daarvoor hoef je geen techniek uit de kast te trekken, of een studio van een paar ton.

laatmaar.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-11-2002 18:16 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 17:38 schreef aerodis het volgende:
Hmm

Black Metal gaat (voor mij) veel verder dan de muziek alleen. Het hele gevoel, de atmosfeer die om de black metal heen hant. Natuurlijk hoort de muziek daarbij.

Bijvoorbeeld Dunkelheit, simpel als wat, maar de sfeer erin ligt, geweldig. Daarvoor hoef je geen techniek uit de kast te trekken, of een studio van een paar ton.

laatmaar.

Helemaal mee eens En Graveland kan dat gevoel ook oproepen


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 26-11-2002 19:03 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 26 november 2002 18:16 schreef Hub de Gallier het volgende:
Helemaal mee eens En Graveland kan dat gevoel ook oproepen


Blackmetal draaid één en al om sfeer, en dat snap je of niet!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-11-2002 19:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 16:59 schreef EvilPietje het volgende:
*) Speltechnisch is er geen reet te halen
*) Productioneel gezien is het nog veel erger
*) Tekstueel zal het ook wel niet veel zijn, aangezien de halve site volstaat met Nationalistisch gelul

Hmm, klinkt alsof je vrij oppervlakkig naar muziek luistert. Als dit je belangrijkste punten zijn...


Enigma
Usericon van Enigma
Posted 26-11-2002 20:35 by Enigma Wijzig reactieProfiel van EnigmaQuote dit bericht

Weet iemand toevallig waar ik "The Celtic Winter" kan kopen ? Ken op het moment alleen wat mp3tjes van dat album, maar wil het wel beter leren kennen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-11-2002 20:46 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 20:35 schreef Enigma het volgende:
Weet iemand toevallig waar ik "The Celtic Winter" kan kopen ? Ken op het moment alleen wat mp3tjes van dat album, maar wil het wel beter leren kennen.

De eerste persing met het oude logo is al jaren uitverkocht maar er is een rerelease van "The celtic winter" met als bonus enkele demonummers.Deze is te krijgen bij alle grotere mailorder bedrijfjes.

"The celtic winter" blijft mijn Graveland favoriet


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 26-11-2002 20:47 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 20:35 schreef Enigma het volgende:
Weet iemand toevallig waar ik "The Celtic Winter" kan kopen ? Ken op het moment alleen wat mp3tjes van dat album, maar wil het wel beter leren kennen.


Is het al eens in je opgekomen hun label eens te proberen? No colours rex.


Enigma
Usericon van Enigma
Posted 26-11-2002 20:50 by Enigma Wijzig reactieProfiel van EnigmaQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 20:46 schreef Hub de Gallier het volgende:
De eerste persing met het oude logo is al jaren uitverkocht maar er is een rerelease van "The celtic winter" met als bonus enkele demonummers.Deze is te krijgen bij alle grotere mailorder bedrijfjes.


Ben 'm nog niet echt tegengekomen, daarom vroeg ik het ff, dat het geen origineel is vind ik niet echt erg

quote:
Op 26 november 2002 20:47 schreef Holocausto het volgende:
Is het al eens in je opgekomen hun label eens te proberen? No colours rex.


Euhm.... Neen?

[Dit bericht is gewijzigd door Enigma op 26-11-2002 20:51]


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-11-2002 20:54 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

[quote]Op 26 november 2002 20:50 schreef Enigma het volgende:
Ben 'm nog niet echt tegengekomen, daarom vroeg ik het ff, dat het geen origineel is vind ik niet echt erg

Is wel een origineel.Het is wel een nieuwe persing met ander logo,artwork,lay-out en enkele bonus nummers.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Enigma
Usericon van Enigma
Posted 26-11-2002 21:12 by Enigma Wijzig reactieProfiel van EnigmaQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 20:54 schreef Hub de Gallier het volgende:
Op 26 november 2002 20:50 schreef Enigma het volgende:
Ben 'm nog niet echt tegengekomen, daarom vroeg ik het ff, dat het geen origineel is vind ik niet echt erg

Is wel een origineel.Het is wel een nieuwe persing met ander logo,artwork,lay-out en enkele bonus nummers.


Ik bedoelde de originele/1e persing


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 26-11-2002 21:23 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 20:46 schreef Hub de Gallier het volgende:
De eerste persing met het oude logo is al jaren uitverkocht maar er is een rerelease van "The celtic winter" met als bonus enkele demonummers.Deze is te krijgen bij alle grotere mailorder bedrijfjes.

"The celtic winter" blijft mijn Graveland favoriet
Zijn die demonumemrs opgenomen tijdens de Thousand Swords sessie toevallig, qua geluid lijken ze er veel op?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-11-2002 22:20 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 21:23 schreef Iskariot het volgende:
Zijn die demonumemrs opgenomen tijdens de Thousand Swords sessie toevallig, qua geluid lijken ze er veel op?

Nee,origineel was "The celtic winter" als demo opgenomen met 7 nummers.Op de eerste persing op het No colours label (NC001) zijn slechts 3 nummers gezet van deze demo (wel met nieuwe mix).Op de nieuwe persing (NC010) zijn de overige 4 nummers van de demo als bonus bijgeleverd.Deze nummers zijn opgenomen in '93/'94.
De LP versie van "The celtic winter" is een dubbelaar met ook nog eens "In the glare of burning churches" demo als bonus


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-11-2002 22:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hoe zit het dan met de 'In The Glare of Burning Churches/Epilogue' CD? Welke opnamen zijn dat?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-11-2002 22:30 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 22:22 schreef Dwaallicht het volgende:
Hoe zit het dan met de 'In The Glare of Burning Churches/Epilogue' CD? Welke opnamen zijn dat?

"In the glare of burning churches" (NC009) is een demo uit '93.
De "Epilogue/In the glare..." (NC024) zijn 2 tapes op 1 cd."Epilogue" is een promotape geweest uit '93 terwijl "In the ..." dezelfde demo is als de eerder genoemde NC009 alleen met 2 nummers minder dan de NC009.Verder exact hetzelfde


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-11-2002 22:31 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Allright!

Die ItGoBC is echt intimiderend


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-11-2002 22:34 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ikzelf vind "The celtic winter" echt geweldig Aleen die eerste persing heeft een ontzettend lelijk logo met bloemetjes erin Wel een mooie hoesfoto van een bevroren waterval


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 26-11-2002 22:37 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 22:20 schreef Hub de Gallier het volgende:
Nee,origineel was "The celtic winter" als demo opgenomen met 7 nummers.Op de eerste persing op het No colours label (NC001) zijn slechts 3 nummers gezet van deze demo (wel met nieuwe mix).Op de nieuwe persing (NC010) zijn de overige 4 nummers van de demo als bonus bijgeleverd.Deze nummers zijn opgenomen in '93/'94.
De LP versie van "The celtic winter" is een dubbelaar met ook nog eens "In the glare of burning churches" demo als bonus
Zijn die laatste 2 nummers dan zoals de ongemixte sound klonk? (je hoort wel een verschil in geluid tussen Call of Black Forest + Hordes of Empire en The Gates... en The Return...). (NC010 heb ik het hier over).


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 27-11-2002 11:22 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Ik moet het nog es nakijken maar een van die demo's is echt waaardeloos, die klinkt echt nergens naar. Maar een ander is wel weer gewedlig... Die demos kun je ook nog steeds kopen trouwens, ookal zijn het ook re-issues!


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen