|
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
Leuk festival was dat. Veel bekenden, toffe bands (vooral Suicidal en Kreator vond ik geweldig), lekker bier. Wel érg heet, dus regelmatig wat water tussendoor gedronken. En nog een watergevecht met New World Order en kornuiten . Op tijd thuis, want de bob had geen zin meer om te blijven na ST. Leuk feestje. En de Ulk geknuffeld |
|
De eerste keer dat ik op Fortarock was. Wat een leuk festival! Mooie omvang qua hoeveelheid bezoekers, fijne locatie en prima bands. Heel goed te doen. ST vond ik de vetste band, had ze nog nooit live gezien Wel jammer dat ik mijn mobieltje ben verloren ergens tussen ST en de terugreis. Dus mocht iemand een zwarte Samsung in een grijs, gehaakt hoesje hebben gevonden: it's mine! ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
quote: Het was mijn eerste Fortarock, en ik vond het zeer geslaagd. Vooral Kreator, toen ze vanaf Endless Pain tot en met Coma Of Souls alle titelnummers speelden. Bareuh... |
|
Ik vond het ook een geslaagd festival. Mooi terrein, mooie locatie. Kreator vond ik de band van het festival. ST was ook strak, maar niet echt mijn ding. euu? |
|
erg geslaagde editie weer van Fortarock! Behemoth en Kreator waren voor mij toch wel DE bands van de dag Lollig ook dat tijdens Kreator bij de eerste tonen van Enemy of God tot precies het einde van de set de regen zijn intrede deed. Was overigens best lekker verfrissend die regen in die verschrikkelijke schijthitte Your mother ate my dog! |
|
Ik vond het geluid bij Watain ruk. Bij Behemoth was het ook al niet veel beter. Best jammer want ik had erg uitgekeken naar die 2 bands. En dat terwijl het geluid bij de rest van de bands erg goed was. Verder geen klachten over dit festival. Fijne sfeer, zeer goede bands en een soepele organisatie. Volgend jaar gewoon weer. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Leuk festival is dit zeg! Niet te groot, goed opgezet en een toffe programmering. Super veel bekenden tegen het lijf gelopen en drankjes mee gedaan. Wat mij betreft was Behemoth de band van de dag. Super intense show. Volgend jaar denk ik wel weer van de partij. But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
Geluid bij Watain was inderdaad slecht, maar bij Behemoth vond ik het geluid juist ijzersterk. In ieder geval op de plek waar ik stond (halverwege in de tent). Maar was een erg geslaagde dag! Hoogtepunt toch Watain (ondanks het geluid), maar ook Textures, Behemoth en HOB waren geweldig. |
|
Ik vond het geluid bij Behemoth ook erg goed. Met oordoppen was het iig super. But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
Hmmm, ik miste een hele hoop detail. De show was wel geweldig. Ik wil ook niks afdoen aan de prestatie van Behemoth. Maar ik had graag wat meer detail gehoord. En dat lag puur aan het geluid. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Was leuk. Bij de pre-party Victimizer gemist. The Lucifer Principle was leuk en Dååth ook wel, alleen jammer van die irritante zanger. Op het festival Textures en Ex Deo gemist. Van Hail of Bullets niet veel gezien, maar klonk niet echt interessant. Decapitated was wel erg mooi, ze hadden wel wat langer dan een half uur mogen spelen. Watain een paar nummers gezien, was erg saai. Baroness viel me erg mee, leuke band en leuke show, eindelijk eens zonder gelul tussen de nummers door. Zouden meer bands moeten doen. Behemoth een paar nummers gezien, maar was saai. Ensiferum niet gekeken. Fear Factory viel me ook mee, klonk goed. Kreator nog voor de helft gezien, de regenbui was verfrissend, verder niet mijn muziek. Killswitch Engage was nog best gaaf; tegen die tijd al een hoop bier op. Suicidal Tendencies alleen van een afstand gehoord, klonk niet interessant en Bullet For My Valentine gelukkig ook gemist. |
|
Echt ´n super dag! Het slechte geluid bij Watain was ontzettend jammer, maar Kreator maakte dat helemaal goed! en die regen erbij, geweldig! Behemoth was ook erg gaaf btw! |
|
Was super!! Textures gemist, Ex deo was wel gaaf maar ook niet veel meer dan dat. Bij Hail of Bullets kwam de sfeer er goed in bij de mensen in de tent en vond het erg gaaf, met een hele goede vocalist. En kankersuarez Decapitated vond ik weinig aan en ben dan ook halverwege weggelopen. Had erg zin in Watain, was namelijk best enthousiast geraakt na hun nieuwste album geluisterd te hebben, maar vond de show niet super. Vervroegd weggegaan om dichtbij Baroness te staan. (hoewel ik ook halverwege had kunnen komen, dan zou ik nog ergens vooraan kunnen staan..) Erg gave band en ze speelden goed, alleen ik had een beetje last van een ruis in de boxen (of het lag gewoon aan mijn oren ) Daarna naar de tent vertrokken voor Behemoth. Ken niet zo veel muziek van deze band, en vind het ook niet echt leuk. Maar toch even gekeken, eerst een kwartier ofzo wachten omdat die flikkers er lang over deden tot ze begonnen, en toen ze eenmaal speelden raakte ik ook niet echt enthousiast... Snel vertrokken naar Ensiferum die zoals gewoonlijk een goed optreden neerzetten, de sfeer zat er goed in. Maar eventjes gekeken van best ver naar Fear Factory, het klonk van ver best leuk, maar merkte wel dat de zanger een beetje slecht van stem was. Vervroegd naar Kreator vertrokken waar ik hoge verwachtingen van had. Ze maakten hun verwachtingen in alle opzichten meer dan waar. De solo's, de setlist, het enthousiasme van mille, en de moshpit Killswitch engage bijna niet gezien, ook niet echt mijn band en moest natuurlijk op tijd zijn voor ST. Wauw wat gaven ze een goede show, helemaal super. En leuk dat er wat leden van Fear Factory en Decapitated op het podium kwamen op het eind. (vond dat met die kleine kooters op het podium weer een beetje zinloos..) Voor de meesten (bnijna iedereen) was het feestje nu wel afgelopen. Ben nog gaan kijken bij BFMV, die in het festivalboekje genoteerd stond als heavy metal.. Prima optreden maar niet mijn smaak, vond het vroeger wel leuk.. De nummers waking the demon en scream aim fire waren nog wel aardig te pruimen. Al met al super festival, alleen jammer dat muntjes zo verdomde duur waren. |
|
quote: Er zijn telefoons gevonden idd. Bel voor de zekerheid met een andere telefoon even naar Doornroosje morgen 024 3554243 |
|
quote: Behemoth kwam pas aan op het terrein vijf minuten voordat ze gepland stonden te beginnen. Hebben problemen gehad op het vliegveld van Düsseldorf ivm douane en vermiste gear. Het is bijna een wonder dat ze nog gespeeld hebben op het originele tijdstip. Vandaar ook de ietwat vreemde soundcheck en de lichte vertraging. Vond het echter nog wel goed klinken. |
|
quote: Heb je helemaal niet gezien daar. Maar Daath was supergaaf Irritante zanger?Hoezo?Hij was juist enerverend bezig!! .Zoals de drummer en gitarist met blauw shirtje aan. En ik had het toch beter bij de pre-party zoals gepland kunnen houden.Ach ja....het was wel gezellig. [Dit bericht is gewijzigd door NotYourBitch op 04-07-2010 17:01] =) |
|
En hierbij nog wat foto's. Textures Ex Deo Hail Of Bullets Decapitated Watain Baroness Behemoth Ensiferum Fear Factory Kreator Killswitch Engage Suicidal Tendencies Bullet For My Valentine De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com |
|
quote: Hey, tnx, 'k ga gelijk bellen morgen, met een andere telefoon idd ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
Sodemieters, ik ben ook weer een beetje bijgekomen. Veel bier, weinig eten en tropische temperaturen is geen goede combinatie ... Maar het was fantastisch !! Om 5 voor 12 liepen we het terrein op en aangezien we de muntenrij toen net iets te lang vonden en Textures absoluut niet wilden missen, besloten we de muntjes ff te laten voor wat ze waren. En blij dat we dat gedaan hebben, want Textures bewees dat ze met de nieuwe bezetting aboluut niets aan overtuiging hadden ingeleverd. Vreselijk sterke opener. Ex Deo vond ik een stuk minder en heb ik dan ook niet afgekeken, leuk achtergrondmuziekje maar niet veel meer dan dat. Na wat bij de Aardschoktent te hebben gekeken en het volgende biertje was het tijd voor Hail of Bullets dat live eigenlijk nooit teleur stelt, ook nu niet. De band wist een leuk feestje te bouwen. Dat lukte ook Decapitated in de bakkende zon. Strak, strakker, strakst: fantastisch !! Ook Watain wist me behoorlijk te overtuigen. Wisten toch een heftig sfeertje neer te zetten gedurende hun 45 minuten-durende set, en ook muzikaal zat het geweldig in elkaar. Dat muzikale gold in overtreffende trap voor Baroness, echt elk accoord klopte. Briljant. Daarna met een frietje gewacht op Behemoth, die wat later begonnen. Toen ze er echter eenmaal waren, gaven ze het zoveelste geslaagde optreden van de dag . Blijft een geniale band, live en op plaat. Aangezien ik niet zo van de "polonaise-metal" ben, heb ik Ensiferum gelaten voor wat het was. Fear Factory met Gene Hoglan was echter verplichte kost. Erg sterke set, met een goede combinatie van oud en nieuw werk. De voorspelde regen viel vol enthousiasme tijdens Kreator, dit mocht echter allesbehalve de pret drukken. De mannen knalden ouderwets en zorgden voor fantastisch uurtje springen in de regen. Aangezien de metalmarkt om 21 uur sloot, leek het ons wel een plan om die tijdens Killswitch Engage met een bezoekje te vereren. Vier cd-tjes was de opbrengst aldaar. Van KSE weinig meegekregen verder. De laatste interessante band heette Suicidal Tendencies , die het nog één keer lieten knallen. Zowel het veld als het podium stonden goed vol bij deze oudgedienden. Niet echt een band die ik thuis snel opzet, maar dit optreden was zeer de moeite waard. Tenslotte nog stukje Bullet for my Valentine gekeken, maar daar vonden we geen pleur aan. Dit geweldige festival verdiende een betere afsluiter. Al met al heb ik een meer dan fantastische dag gehad !! Bijna alle bands overtuigden zwaar, over hoogtepunten praten is dan ook eigenlijk zinloos. Het was één aaneenschakeling van hoogtepunten. Mijn complimenten dan ook voor de organisatie, die na twee edities er al voor gezorgd hebben dat dit festival tot de leukere van Nederland behoort. |
|
Erg tof festival. Alhoewel veel groter dan vorig jaar nog steeds dat vriendelijke sfeertje. De foto's staan al online. Interested?..: http://www.achromemoments.nl/photobook/concerts/location/29/fortarock-2010/ Kudo's voor de organisatie! Mijn hoogtepunten waren ST en Kreator. Baroness was ook gaaf maar die zie ik toch liever in 'n wat kleinere clubsetting. |
|
Was weer vet ja, met name Kreator, Fear Factory, Decapitated en Watain. Jammer dat je dit jaar niet meer voor de ingang kon parkeren, maar verder blijft het toch een aangenaam klein festival. Hopelijk volgend jaar weer een sterk afwisselend programma, maar dan met een waardige headliner. |
|
quote: Ik bepaal zelf wel waar ik me druk over maak, meneer mosterd na de maaltijd. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
:') |
|
Ik vond het weer supergezellig! Mooi weer, goede sfeer, gevarieerde programmering: erg geslaagd. Ik vond alleen het geluid op het buitenpodium niet altijd even goed (bij Baroness was tot halverwege het gitaargeluid veel te zacht en ook Kreator had van mij wat harder gemogen), maar verder geen klachten. Heb met name genoten van Behemoth, maar Textures, Baroness, Fear Factory en Kreator waren ook zeker de moeite waard. [Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 04-07-2010 22:34] |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |