IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Meest irritante / slechtste popnummers ooit Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-11-2014 9:07 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 1 november 2014 17:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Gorky/Gorki
dEUS
Het Zesde Metaal
De Mens
Noordkaap
2 Belgen
T.C. Matic
Stromae
Jacques Brel
Monza
Nacht Und Nebel
Red Zebra
Mira
Adamo
Absynthe Minded
Senne Guns
The Kids
Jan De Wilde
Zjef Vanuytsel
SX
Absynthe Minded
Wim De Craene
Yevgueni
Buurman




Die waar ik wel van gehoord heb zijn heel ontopic hier.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 02-11-2014 11:18 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ergerlijkste trend in popmuziek: twerken en al de fuzz errond.


En nu gaan we vegen


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 04-11-2014 15:47 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht





Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-11-2014 18:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2014 17:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Gorky/Gorki
dEUS
Het Zesde Metaal
De Mens
Noordkaap
2 Belgen
T.C. Matic
Stromae
Jacques Brel
Monza
Nacht Und Nebel
Red Zebra
Mira
Adamo
Absynthe Minded
Senne Guns
The Kids
Jan De Wilde
Zjef Vanuytsel
SX
Absynthe Minded
Wim De Craene
Yevgueni
Buurman

Allemaal fantastisch!


Zjef Vanuytsel is heersch

Stromae is dikke kak. Herhaling²

Regi niet vergeten natuurlijk


signature


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 04-11-2014 18:10 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 18:00 schreef Hypnos het volgende:
Stromae is dikke kak. Herhaling²



Inderdaad, de meeste van zijn nummers mogen voor mijn part direct dit topic in!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-11-2014 18:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Mensen die de genialiteit van Stromae niet snappen. :')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-11-2014 18:59 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Geniaal slecht ja.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 04-11-2014 19:12 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 18:12 schreef Onweerwolf het volgende:
Mensen die de genialiteit van Stromae niet snappen. :')


Puur muzikaal is het gewoon platte house/electronica die niets vernieuwends bijbrengt en met riedeltjes die enkel irritant lang in je hoofd blijven zitten. De man heeft podiumpresence, een uitgekiende stijl en teksten die dieper graven dan gewoonlijk bij dit type muziek, dus ik snap de 'genialiteit' die daar achter zit, maar puur muzikaal vind ik het echt niks...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-11-2014 19:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Plat? Er is echt helemaal niets plats aan.

Misschien dat elektronische muziek niet je ding is, dat kan maar als je Stromae plat wilt noemen dan heb je er echt niet naar geluisterd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-11-2014 19:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik word gewoon schijtonnozel van dat eindeloze herhalen.

ja, we weten het al van dat Formidable gelal en alles wat je er mee bedoelt, we zijn heus niet allemaal kleuters die altijd hetzelfde willen horen.


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-11-2014 20:24 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

En hij ziet er uit alsof ie ooit iets met rene kleijn (of hoe die ook heet) gedaan heeft.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-11-2014 20:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 19:56 schreef Hypnos het volgende:
Ik word gewoon schijtonnozel van dat eindeloze herhalen.

ja, we weten het al van dat Formidable gelal en alles wat je er mee bedoelt, we zijn heus niet allemaal kleuters die altijd hetzelfde willen horen.


Wat bedoel je precies met herhalen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-11-2014 20:26 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 20:24 schreef Natural Disaster het volgende:
En hij ziet er uit alsof ie ooit iets met rene kleijn (of hoe die ook heet) gedaan heeft.


Hij ziet er in ieder geval beter verzorgd uit dan jij, Jan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-11-2014 20:28 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Knap dat jij dat weet, Kees.

Edit:
Die Jan bezorgt sommigen hier wel een harde plasser. Die heeft wel een indruk achtergelaten.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 04-11-2014 20:31]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-11-2014 20:32 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 20:28 schreef Natural Disaster het volgende:
Knap dat jij dat weet, Kees.


Niet zo moeilijk toch? Je hebt er Faalhaas zelfs voor laten arresteren door de zm-gestapo.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 04-11-2014 20:34 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Volgens mij had die kneus, om jouw termen te gebruiken, al een ban voor ik hier een account aanmaakte dus wederom knap.

Ik vind Roy trouwens beter bij jou passen dan Kees. Noem ik je voortaan maar zo, jij hebt aan mij ook maar een naam toegekend.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 04-11-2014 20:38]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 04-11-2014 20:48 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 19:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Plat? Er is echt helemaal niets plats aan.

Misschien dat elektronische muziek niet je ding is, dat kan maar als je Stromae plat wilt noemen dan heb je er echt niet naar geluisterd.


Integendeel, ik heb een dubbelleven als minimal/tech house/progressive en techno dj...
Ik vind zijn melodietjes heel simpel, en zijn beats en arrangementjes nogal gewoontjes, ik hou veel meer van subtiliteit en opbouw in elektronische muziek, en puur muzikaal is dat er bij Stromae voor mij niet bij. De subtiliteit zit hem in het contrast tussen zijn donkere teksten en zijn 'blije' muziek, maar zoals gezegd doet de muziek mij niets anders dan irriteren. Zelfde met Kenji Minogue eigenlijk, daar zijn de teksten wel grappig, maar muzikaal vind ik het evenzeer irritant. Net als Birdy, maar dat is gewoon een zaag...

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 04-11-2014 20:48]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-11-2014 20:52 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 20:48 schreef mikkasscar het volgende:
Integendeel, ik heb een dubbelleven als minimal/tech house/progressive en techno dj...
Ik vind zijn melodietjes heel simpel, en zijn beats en arrangementjes nogal gewoontjes, ik hou veel meer van subtiliteit en opbouw in electronische muziek, en puur muzikaal is dat er bij Stromae voor mij niet bij. De subtiliteit zit hem in het contrast tussen zijn donkere teksten en zijn 'blije' muziek, maar zoals gezegd doet de muziek mij niets anders dan irriteren. Zelfde met Kenji Minogue eigenlijk, daar zijn de teksten wel grappig, maar muzikaal vind ik het evenzeer irritant. Net als Birdy, maar dat is gewoon een zaag...


Een gebrek aan subtiliteit wil niet zeggen dat het plat is. Tevens vertaalt subtiliteit zich niet direct naar kwaliteit.

Stromae is catchy en catchy muziek maken is, mijns inziens, een talent, zeker als het origineel is en dat is het. Stromae is een van de weinige acts in zijn genre die dat talent bezit en uitstekend uitbuit.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-11-2014 21:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 20:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat bedoel je precies met herhalen?


Formidable, formidable
Tu étais formidable, j'étais fort minable,
Nous étions formidables,
Formidable,
Tu étais formidable,
J'étais fort minable,
Nous étions formidables.

Formidable?
Formidable


lijkt wel een kleuterliedje


signature


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 04-11-2014 21:03 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 20:52 schreef Onweerwolf het volgende:
Een gebrek aan subtiliteit wil niet zeggen dat het plat is.


Akkoord, maar beiden liggen toch dicht bij elkaar hoor. Eenzelfde verhaal bij de hele EDM-hype. Dat is allesbehalve subtiel, formulaïsch zelfs, maar toch ongelofelijk catchy en opzwepend. Maar ik vind dat ook plat, ook al is het soms heel goed gemaakt. Al is plat hier misschien beter op zijn plaats omdat er verder niets achter zit dan de 'bass' die 'dropt'. Bij Stromae zit er wel iets achter. Maar ik hou niet van zijn type catchiness...

quote:

Tevens vertaalt subtiliteit zich niet direct naar kwaliteit.



Uiteraard niet, subtiliteit wordt soms geneuzel of ronduit saai. Al vereist het ook wat meer inspanning of inleving, wie dat niet doet, vind bv. tech house of minimal uitermate saai.

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 04-11-2014 21:04]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-11-2014 21:07 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 21:01 schreef Hypnos het volgende:
Formidable, formidable
Tu étais formidable, j'étais fort minable,
Nous étions formidables,
Formidable,
Tu étais formidable,
J'étais fort minable,
Nous étions formidables.

Formidable?
Formidable


lijkt wel een kleuterliedje


?

Ok.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-11-2014 21:26 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 21:03 schreef mikkasscar het volgende:
Akkoord, maar beiden liggen toch dicht bij elkaar hoor.


Vind ik niet. Ik versta onder platte muziek iets wat zielloos is. Subtiele muziek kan net zo goed zielloos zijn als niet-subtiele muziek. Het is niet zo dat je met een goed uitgevoerd onderdeel een wenselijk resultaat krijgt, het gaat om de som der delen. Originele, 'moeilijke' elektronica maken is een ding, maar als het vervolgens hemeltergend saai klinkt dat krijg je van mij alsnog geen voldoende op je rapport.*

quote:
Eenzelfde verhaal bij de hele EDM-hype. Dat is allesbehalve subtiel, formulaïsch zelfs, maar toch ongelofelijk catchy en opzwepend. Maar ik vind dat ook plat, ook al is het soms heel goed gemaakt. Al is plat hier misschien beter op zijn plaats omdat er verder niets achter zit dan de 'bass' die 'dropt'. Bij Stromae zit er wel iets achter. Maar ik hou niet van zijn type catchiness...


Mja, ik bedoel met catchy nou ook weer niet zo zeer alleen maar dat het goed in het gehoor ligt. Voor mij is het meer 'uitnodigend', een prikkel om er mijn aandacht aan te schenken. Iets obscuurs kan ook catchy zijn, in mijn wereld.

quote:
Uiteraard niet, subtiliteit wordt soms geneuzel of ronduit saai. Al vereist het ook wat meer inspanning of inleving, wie dat niet doet, vind bv. tech house of minimal uitermate saai.


Het punt is dat die inspanning wel ten eerste gekocht moet worden en zich ten tweede dan ook moet uitbetalen.

Dat eerste is wellicht oneerlijk, maar er is zoveel muziek, je moet ergens criteria trkken. Ik ben gek op groeidiamanten maar als er niets is wat je doet vermoeden er mee te maken hebt dan is een tweede luisterbeurt en zeker een derde of vierde een opgave.

*Hoewel ik mezelf hier ook moet nuanceren, sommige muziek vind ik de moeite puur door slechts één of enkele aspecten. Dat zijn echter meestal geen technische aspecten.

Anyway, mijn punt is vooral dat er meer is dan een zwart/wit perspectief van subtiel/niet subtiel, simpel/moeilijk, etc. is om muziek te beoordelen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 04-11-2014 21:38 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2014 21:26 schreef Onweerwolf het volgende:
Vind ik niet. Ik versta onder platte muziek iets wat zielloos is.



Fair enough, dan vind ik Stromae niet plat. Maar wel catchy op een niet zo fijne manier...

quote:
Originele, 'moeilijke' elektronica maken is een ding, maar als het vervolgens hemeltergend saai klinkt dat krijg je van mij alsnog geen voldoende op je rapport.


Zelfde met alle muziekstijlen eigenlijk. Te technisch of te moeilijk ter wille van het technisch of moeilijk zijn resulteert zelden in een positief rapport.

quote:
Iets obscuurs kan ook catchy zijn, in mijn wereld.


Absoluut, zo bijvoorbeeld de nieuwe Panopticon die nu opligt. Lekker catchy, want na één keer luisteren ben ik direct mee en verkocht.


quote:
Hoewel ik mezelf hier ook moet nuanceren, sommige muziek vind ik de moeite puur door slechts één of enkele aspecten. Dat zijn echter meestal geen technische aspecten.



Klopt, soms is het één rifje of melodietje dat je helemaal in de ban van een album doet geraken. Soms zodanig zelfs dat het hele album er beter door wordt. Zo één aspect dat je terug doet grijpen naar een album dat je niet direct helemaal vat, maar wel terug wil horen. Dat zijn de echte groeidiamanten, soms zelfs dat je achteraf niet snapt hoe je het niet van de eerste keer goed vond.
Maar Stromae vind ik absoluut geen groeidiamant, na één keer heb ik het gehoord en heb ik genoeg. Maar dat is uiteraard smaak...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-11-2014 21:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat eerste nummer - Alors on danse? - kon ik nog hebben,

die halfnonchalantheid tussen al dat overgeproduceerde popmateriaal was eens iets anders.


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-11-2014 0:19 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vet zeg die Stromae, ik kende het helemaal niet omdat het een totaal ander gerecht is dan mijn reguliere dieet zogezegd.

Maar goeie shit, goeie clips, goeie lyrics ook. Thx voor de tip, vriendin-proof ook nog


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen