|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: quote: quote: quote: quote: quote:Net noemde je NCTB nog een ‘symbool’. quote:En ik vraag waar jij je op baseert bij dergelijke claims. quote:O.a. de roadblocks die er nog steeds staan. Beetje radicaal voorbeeld wat bij ons niet van toepassing kan zijn. Ik haalde het slechts aan om aan te tonen dat antiterrorisme maatregelen kunnen werken. quote:Ow, is dat zo? Kan zo’n aanwezige NCTB niet juist het veiligheidsgevoel bevorderen? quote:Nee, maar wel over coördineren en uitvoering. quote:Terrorisme werkt en moet derhalve, naast om de fysieke schade, voorkomen worden. Daar heb je instellingen als NCTB voor nodig. Mekkeren dat maatregelen averechts werken, geld kosten of mensen bang maken slaat echt nergens op. Wat dan, terroristen lekker hun beloop laten gaan en de schouders ophalen als er weer een bom afgaat, want tja: “Wij laten ons lekker niet beïnvloeden”? quote:Bepaalde functiescheidingen tussen justitie en binnenlandse zaken. Ter voorkoming van twee petten bij ambtenaren of ministers. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Ik ondersteun hun -beoogde- doel (de coördinatie en uitvoering die je noemde), de uitwerking op deze wijze is echter symbolisch of überhaupt er zo'n poppetje van maken die alles voor ons gaat fixen is een symbool. Nou goed, een deel van het beoogde doel halen ze vast wel binnen, maar niet genoeg: http://www.nrc.nl/binnenland/article1705816.ece/Veiligheidsdiensten_verstoren_elkaar http://www.nrc.nl/binnenland/article2097275.ece/Het_kleine_broertje_van_de_AIVD http://www.elsevier.nl/web/10240789/Nieuws/Nederland/Kritiek-op-terreurbeleid-overheid-masterplan-ontbreekt.htm ...dat vind ik erg bizar, dat een dienst die voor minder gedoe zou moeten zorgen weer extra gedoe oplevert Ik stemde overigens niet in met WMP's opmerking over 'rechtse subsidie' in, alleen met het feit dat hij correct voorspeld had wat er ging gebeuren. quote: Dat kán zeker, maar gebeurt dat dan? Ik denk dat mensen er banger van worden, als zo'n knakker opeens komt vertellen dat we nog steeds een realistisch doelwit zijn. Heel fijn, hoor, dat dingen op papier mooi klinken. Maar het gaat mij nu even om de daadwerkelijke uitwerking, de planfase zijn wel al voorbij quote: Zeg ik toch ook niet, dat je niks zou moeten doen of dat extra investeringen onnodig zijn? Daar hoeven we niet over te discussiëren. quote: Check. Maar de NCTb valt wel onder die beide ministeries, wat dat betreft snap ik het nog niet helemaal. To sum it all up; klinkt allemaal mooi, is het niet / er valt nog veel te halen Als het NTCb-poppetje z'n mond verder houdt en als er hard gewerkt wordt om écht goed samen te gaan werken; prima! Overigens is het gemekker van het poppetje zelf hetgene waar ik de meeste moeite mee heb; verder denk ik dat de NCTb wel voor verbetering heeft gezorgd, maar niet zoveel als mogelijk. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-09-2010 14:24] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
School zet allochtonen in aparte klas Een school in de Belgische stad Lokeren heeft dit schooljaar twee klassen voor Vlaamse kinderen en één voor migrantenleerlingen gevormd. De opdeling is op verzoek van enkele ouders, verklaarde directeur Luc Audenaert van het Onze-Lieve-Vrouwecollege vrijdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. "Ouders hebben blijkbaar liever dat hun kinderen bij vriendjes zitten die ze na schooltijd ook zien." Maar Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet zit met de kwestie in zijn maag. Hij wil de zaak onderzoeken. "Het lijkt me duidelijk dat kinderen gemengd moeten zitten", zegt hij alvast. Een aantal allochtone ouders vindt de opdeling schandalig. In de klas zitten kinderen van verschillende nationaliteiten. "Hoe kan ze nu goed Vlaams leren spreken?", vraagt de moeder van een allochtoon meisje zich af. |
|
We leven in het land waar de burgers door de overheid mondiaal het meest worden afgeluisterd. Moet ik toch een beetje glimlachen om dit bericht. quote: Boeiender |
|
Drentse stierenvechter blijkt grap Uitgegeven: 17 september 2010 09:38 Laatst gewijzigd: 17 september 2010 09:37 AMSTERDAM - De 17-jarige Reinoud Homan uit Nieuw-Schoonebeek gaat niet naar een Spaanse stierenvechtersopleiding. Homan heeft het hele verhaal verzonnen. Homan kreeg eerder deze week veel aandacht in de media, nadat hij had beweerd dat hij ging studeren aan de Escuela Taurina in Madrid. In interviews vertelde hij dat hij als klein kind al uitgerust met tafellakens in gevecht ging met de bokken in de wei achter zijn huis. De Drent liet donderdagavond in de Madiwodovrijdagshow weten dat het hele verhaal een grap was. Volgens Homan toont het incident aan dat media het nieuws niet altijd goed controleren. |
|
sommige mensen hebben dit soort grappen nodig om daar een beetje achter te komen. Ik doe gewoon mijn ogen open. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
De Nederlandse moordverdachte en afperser Joran van der Sloot is "mateloos populair" bij Nederlandse vrouwen. Dat stelt de stichting Gevangenen in Peru, waar aan de lopende band liefdesbrieven en e-mails binnenkomen van vrouwen voor Van der Sloot. "Het moeten vrouwen zijn die op foute mannen vallen", verklaart een woordvoerder van de stichting het. Van der Sloot zit momenteel in de Peruaanse hoofdstad Lima gevangen op verdenking van moord op Stephany Flores. Hij is daarnaast nog altijd verdachte in de verdwijningszaak van Holloway én wordt door de Amerikaanse overheid gezocht voor afpersing van de Holloways. Ook Peruaanse vrouwen Ook in Peru scoort Joran van der Sloot bij de vrouwen. In de gavangenis kreeg hij al heel wat brieven met huwelijksaanzooeken van Peruaanse dames. En hij heeft er een "vriendin" die hem wekelijks eten brengt. De vrouw zou een vriendin van de moeder van Joran zijn en vloeiend Spaans en Nederlands spreken. Ze zou tegen betaling van 100 dollar per week, eten en andere benodigdheden naar hem in de Peruaanse gevangenis brengen. Het gaat om een blanke buitenlandse met blond haar die de bijnaam 'Dutch gringa' kreeg. Tegen zijn medegevangene, de Colombiaanse huurmoordenaar Hugo Trujillo Ospana, zou Joran gezegd hebben dat ze zijn vriendin is. signature |
|
Dat was me op diverse forums al opgevallen ja, de verheerlijking en ophemeling van die etter, en het goedpraten ervan. Zeer storend. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Terwijl zo'n leuke jongen als jij nog alleen thuis zit Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ja man, het is niet te filmen. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
ik zat er op te wachten signature |
|
Bankmedewerkster smeert bankrover lening aan Uitgegeven: 16 september 2010 13:10 Laatst gewijzigd: 17 september 2010 07:06 AMSTERDAM - Een bankmedewerkster in de Californische plaats Watsonville heeft een bankoverval verijdeld door de overvaller een lening aan te smeren. Dat meldt de regionale krant Santa Cruz Sentinel. De 59-jarige bankrover eiste 2000 dollar en liet weten anders de boel op te blazen met de bom die hij in zijn rugzak had. De bankmedewerkster suggereerde hierop dat hij eigenlijk een lening nodig had en nam hem mee naar haar kantoor om het papierwerk hiervoor in te vullen. Terwijl de overvaller zich braaf over de papieren boog, alarmeerde de medewerkster de politie. Deze kwam hem al snel arresteren voor poging tot beroving en een valse bommelding. Zijn rugzak bleek namelijk helemaal geen explosieven te bevatten. © NUzakelijk "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Wow, lulskills deluxe. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
huiver.... Spinnenweb van 25 meter ontdekt Onderzoekers hebben in Madagascar het grootste spinnenweb van de wereld ontdekt. Een nieuwe spinnensoort maakt webben met een diameter van vijfentwintig meter. De Caerostris darwini is recent ontdekt en weeft haar web over rivieren heen, van de ene naar de andere kant. Het zogenaamde 'orbweb' kan een oppervlakte bereiken van 2,8 vierkante meter, en is daarmee het grootste spinnenweb tot nu toe gedocumenteerd. Het grootste deel van het web bevindt zich boven rivieren, of watermassa's. De spin is daarmee de enige in zijn soort die daar zijn prooien vangt. Consequentie van de methode is dat de draden zowel heel lang, vijfentwintig meter dus, als heel sterk moeten zijn. Het materiaal waarvan het web wordt gemaakt is het sterkste biomateriaal bekend bij biologen. De meeste webben hangen verticaal boven een rivier, sommige in een hoek van vijftig graden. Hoe de spin het web precies weeft, wordt nog onderzocht. "Sommige van de webben behoren, voor zover we weten, tot de grootste spinnenwebben ooit gevonden," zeggen onderzoekers van het Smithsonian Instituut in Washington DC in hun verslag. Er werden in een enkel web tweeëndertig prooien gevonden, nog een reden waarom het materiaal waar het web van gemaakt is zeer sterk moet zijn. Spinnenzijde combineert kracht met elasticiteit en is daarmee al bijzonder sterk. Het is in staat drie keer zoveel energie als Kevlar, een materiaal vaak gebruikt in kogelvrije vesten, te absorberen voordat de zijde breekt. Deze nieuwe spinnensoort maakt webben van een materiaal dat nog eens honderd procent sterker is, wat de zijde het sterkste biomateriaal maakt dat wij kennen. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-09-2010 13:35] |
|
Maar goed dar spinnen niet snel groepdieren zijn en dat de hoeveelheid zuurstof niet hoog genoeg is om de beesten groot te laten groeien. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ja, daar ben ik wel erg blij mee. |
|
Gaaf Wat is de natuur toch prachtig. Ben benieuwd hoe de ontwikkeling geweest is: of het de voedsel niche is die geleid heeeft tot de ontwikkeling van sterkere zijde, of dat de sterkere zijde de spin in staat stelde deze niche te kunnen innemen en hierna de zijde verder versterken. Fantastisch She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Of dat een paar missionarissen zo'n last hadden van vliegen en hun gebedje goed gedaan hebben. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Dat kan natuurlijk ook, ik had stom genoeg de god-hypothese al bijna op voorhand verworpen She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Overigens: ZAANDAM - Het verdachte 'bompakketje' dat woensdagavond in Zaandam voor veel commotie zorgde, was in elkaar gezet door een 11-jarig jongetje. Dit heeft de politie vrijdag bekendgemaakt. De jonge Zaandammer is donderdag aangehouden. De vondst van het pakketje met draden en batterijen in de Linnaeusstraat leidde er woensdagavond toe dat zestig buurtbewoners werden geëvacueerd. Zij konden pas uren later weer naar huis nadat de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) meldde dat het geen explosief betrof. (ANP) She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Ik zelf vind het meest waarschijnlijk dat God een bepaalde mug gewoon té goed had ontworpen. Dat begon voor rotzooi te zorgen, maar God kon natuurlijk niet gezichtsverlies lijden door toe te geven dat Hij iets verkeerd gedaan zou hebben en het mugje dan maar aan te passen. Nee, heel slinks moest hij wel een spin met superzijde tegenover die mug zetten zodat hij lekker kan claimen dat het allemaal bij het Plan hoorde! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Alsof 11 jarigen geen bommen kunnen maken ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Een spinnenweb met een straal van 98 cm, dat vind ik niet bepaald indrukwekkend voor een biomateriaal dat zogenaamd 3x taaier is dan kevlar. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |