IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-09-2010 15:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 september 2010 15:16 schreef rotor het volgende:
Een spinnenweb met een straal van 98 cm, dat vind ik niet bepaald indrukwekkend voor een biomateriaal dat zogenaamd 3x taaier is dan kevlar.

En de overspanning van 25 meter dan?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-09-2010 15:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Maar dat is dan het centrale web, meestal zitten er aan een web ook nog draden die als hooft ophanging gelden. Bij kruisspinnen zijn die soms al een meter, bij deze zal het wel meer zijn.

Juist 25 meter dus. ik wist dat ik ergens een grote maat had gelezen

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-09-2010 15:19]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-09-2010 15:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 17 september 2010 15:02 schreef Mark het volgende:
Gaaf Wat is de natuur toch prachtig. Ben benieuwd hoe de ontwikkeling geweest is: of het de voedsel niche is die geleid heeeft tot de ontwikkeling van sterkere zijde, of dat de sterkere zijde de spin in staat stelde deze niche te kunnen innemen en hierna de zijde verder versterken. Fantastisch


Als die veel te grote spinnen maar mooi daar blijven, dan vind ik alles best.
Maar serieus, de tijgerspin (of wespspin) heeft ons land inmiddels ook "bezet". een erg mooie spin met een geel/wit/zwart achterlijf, lekker groot en een mooi groot web.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-09-2010 15:53 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 september 2010 15:16 schreef rotor het volgende:
Een spinnenweb met een straal van 98 cm, dat vind ik niet bepaald indrukwekkend voor een biomateriaal dat zogenaamd 3x taaier is dan kevlar.


Weet jij de doorsnede van een enkele draad dan? Wat als het 3x zo dun is als een kevlar draad?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-09-2010 16:24 by XXL Profiel van XXL

Nederlands identiteitsbewijs wordt duurder
Uitgegeven: 17 september 2010 12:50

AMSTERDAM - De prijs van het Nederlands paspoort gaat in 2011 ruim een euro omhoog. Dat heeft de Rijksministerraad vrijdag beslist na een voorstel van staatssecretaris Bijleveld-Schouten van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Volgend jaar mogen gemeenten de nieuwe maximumtarieven voor reisdocumenten in rekening brengen. Het paspoort, in 2010 nog maximaal 50,90 euro, kost volgend jaar 52,12 euro.

Een identiteitskaart, dit jaar nog 42,85 euro, kost in 2011 maximaal 43,89 euro.

Kinderen tot en met 13 jaar betalen in 2010 nog 8,87 euro voor een identiteitskaart. In 2011 kost deze pas 9,22 euro.
© NU.nl



Aangezien Deventer uiteraard het maximale tarief vraagt zal ik maar even een maand eerder een nieuwe aanvragen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-09-2010 16:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Gewoon om een chip vragen, eind deze maand zijn ze daar technisch gezien mee klaar.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-09-2010 16:31 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 17 september 2010 16:24 schreef XXL het volgende:
Nederlands identiteitsbewijs wordt duurder
Uitgegeven: 17 september 2010 12:50

AMSTERDAM - De prijs van het Nederlands paspoort gaat in 2011 ruim een euro omhoog. Dat heeft de Rijksministerraad vrijdag beslist na een voorstel van staatssecretaris Bijleveld-Schouten van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Volgend jaar mogen gemeenten de nieuwe maximumtarieven voor reisdocumenten in rekening brengen. Het paspoort, in 2010 nog maximaal 50,90 euro, kost volgend jaar 52,12 euro.

Een identiteitskaart, dit jaar nog 42,85 euro, kost in 2011 maximaal 43,89 euro.

Kinderen tot en met 13 jaar betalen in 2010 nog 8,87 euro voor een identiteitskaart. In 2011 kost deze pas 9,22 euro.
© NU.nl



Aangezien Deventer uiteraard het maximale tarief vraagt zal ik maar even een maand eerder een nieuwe aanvragen.


Een maand eerder verlengen, kan dat met ingangsdatum van de 'oude' verlengtijd? Anders loop je natuurlijk nog steeds tegen extra kosten aan omdat je eerder verlengt dan nodig


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-09-2010 16:34 by XXL Profiel van XXL

Dat kreng wordt toch bijna jaarlijks duurder onderhand.
Dan maar vanaf nu een maand eerder.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 18-09-2010 10:42 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Drentse stierenvechter blijkt grap

Uitgegeven: 17 september 2010 09:38
Laatst gewijzigd: 17 september 2010 09:37

AMSTERDAM - De 17-jarige Reinoud Homan uit Nieuw-Schoonebeek gaat niet naar een Spaanse stierenvechtersopleiding. Homan heeft het hele verhaal verzonnen.

Homan kreeg eerder deze week veel aandacht in de media, nadat hij had beweerd dat hij ging studeren aan de Escuela Taurina in Madrid. In interviews vertelde hij dat hij als klein kind al uitgerust met tafellakens in gevecht ging met de bokken in de wei achter zijn huis.

De Drent liet donderdagavond in de Madiwodovrijdagshow weten dat het hele verhaal een grap was. Volgens Homan toont het incident aan dat media het nieuws niet altijd goed controleren.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2010 12:06 by XXL Profiel van XXL

"Volgens Homan toont het incident aan dat media het nieuws niet altijd goed controleren."

Vast een bastaardkind van Pieter Storms.

Als dat grafblaag dat zelf in interviews loopt te verkondigen dient de media het nog eens te controleren?



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 18-09-2010 12:06]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-09-2010 12:07 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 september 2010 12:06 schreef XXL het volgende:
"Volgens Homan toont het incident aan dat media het nieuws niet altijd goed controleren."

Vast een bastaardkind van Pieter Storms.

Als dat grafblaag dat zelf in interviews loopt te verkondigen dient de media het nog eens te controleren?




Euh, ja. Natuurlijk.


Boeiender


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 18-09-2010 12:28 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 18 september 2010 12:07 schreef MR. N het volgende:
Euh, ja. Natuurlijk.


+1

"ELVIS LEEFT, en woont hier om de hoek, Waldstraße 14!"

Neem dat maar 1:1 over in jouw krant, zonder het te verifiëren.


Bruce Banner


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-09-2010 12:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 september 2010 12:06 schreef XXL het volgende:
"Volgens Homan toont het incident aan dat media het nieuws niet altijd goed controleren."

Vast een bastaardkind van Pieter Storms.

Als dat grafblaag dat zelf in interviews loopt te verkondigen dient de media het nog eens te controleren?




Zoveel mensen verkondigen iets toch

Maar hier is het natuurlijk wel anders omdat hij waarschijnlijk over zichzelf praatte en dan kun je daar minder aan controleren. Als alleen anderen met de pers hebben gepraat dan is het triest natuurlijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-09-2010 12:33 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 18 september 2010 12:28 schreef Lainedil het volgende:
+1

"ELVIS LEEFT, en woont hier om de hoek, Waldstraße 14!"

Neem dat maar 1:1 over in jouw krant, zonder het te verifiëren.

En ik maar denken dat ie in de straat hier achter woont.


 


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-09-2010 12:35 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 18 september 2010 12:30 schreef ElitE het volgende:
Zoveel mensen verkondigen iets toch

Maar hier is het natuurlijk wel anders omdat hij waarschijnlijk over zichzelf praatte en dan kun je daar minder aan controleren. Als alleen anderen met de pers hebben gepraat dan is het triest natuurlijk.


Of zou ie willen aantonen dat de pers steeds meer het niveau SBS6 krijgt?


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2010 12:37 by XXL Profiel van XXL

Voortaan alleen maar interviews op volgende manier dus:





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-09-2010 12:38 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Euh, journalistiek is meer dan vragen aan een persoon stellen als het goed is skatje....


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-09-2010 12:40 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Indd

Hoernalistiek is ook geld, winst ende pegels.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-09-2010 13:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 september 2010 12:37 schreef XXL het volgende:
Voortaan alleen maar interviews op volgende manier dus:






Bij mensen met wanen krijg je daar nog geen betrouwbare resultaten uit. laten dat nu de mensen zijn met de meest bizarre claims.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-09-2010 14:34 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 18 september 2010 13:00 schreef ElitE het volgende:
Bij mensen met wanen krijg je daar nog geen betrouwbare resultaten uit. laten dat nu de mensen zijn met de meest bizarre claims.


De Snijdertjes?


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-09-2010 14:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-09-2010 14:41 by Forever After Profiel van Forever After



 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-09-2010 14:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hou op joh!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-09-2010 14:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

'Internet bedreigt kwaliteit van ons bestaan'


Afgelopen week bereikte de tornado aan informatie die we via internet tot ons krijgen een nieuw hoogtepunt met de lancering van Google Instant. Weer een nieuw programma van Google, dat je zoekopdracht voorspelt terwijl je typt, pagina's met zoekresultaten doorspittend voordat je een enkel woord hebt getypt. Maar temidden al deze nieuwe, informatie spuitende technologiën rijst de vraag: welk effect heeft dit alles op onze hersenen?

Nicholas Carr
"Ik merkte een aantal jaren geleden een verandering in mijn denken op," vertelt Nicholas Carr, auteur van het boek 'The Shallows: What the Internet is Doing to our Brains'. "Zoals zoveel mensen heb ik een hoop tijd op het internet doorgebracht, en gebruik gemaakt van veel van de voordelen die het biedt. Maar in 2007 begon ik me te realiseren dat ik me niet meer over een lange tijd op één ding kon concentreren. Wanneer ik bijvoorbeeld een boek begon te lezen, hield ik het niet langer dan twee pagina's vol. Daarna moest ik klikken, op links, of even Googlen; ik miste stimulatie en afleiding."

'Kwaliteit menselijk bestaan bedreigd'
Dus begon Carr aan zijn boek ‘The Shallows'. Na het doorzoeken van academische literatuur over het onderwerp werd zijn voorgevoel bevestigd. Niet alleen hij, maar de hele samenleving lijkt met het probleem te kampen. Barones Greenfield, onderzoekster aan Oxford, deelt Carrs zorgen: "Voor mij is dit bijna zo belangrijk als klimaatverandering. Hoewel internet niet het bestaan van onze planeet bedreigt, is de kwaliteit van ons bestaan in gevaar, alsook het soort mensen dat we in de toekomst zullen zijn."

Neuraal netwerk
Carr: "Internet stimuleert mentale vaardigheden als het snel verzamelen van informatie van veel bronnen, maar ontmoedigt het diepe denken dat leidt tot de opbouw van kennis en reflectie. En omdat het neurale netwerk in onze hersenen zich aanpast aan je ervaringen, ontstaan er veranderingen in het cellulaire netwerk in je hersenen." Is er dus reden om ons zorgen te maken?

Consequenties
Dat hangt er vanaf wat je waardeert aan het menselijk brein. "Sommigen waarderen de constante prikkeling die het internet ons biedt. Anderen - en ik ben daar één van - geloven dat het diepste en waardevolste denken een kalme en aandachtige geest vereist." Terwijl het internet zich meer en meer door ons leven heen weeft, is het aan ons om na te denken over de consequenties. "Ik ben bang dat we te snel hebben aangenomen dat internet goed is voor onze studenten," aldus Carr. "Natuurlijk moeten kinderen leren met het internet om te gaan, maar ze moeten ook gestimuleerd worden boeken te lezen, op te letten en in hun eentje te bespiegelen. Als kinderen altijd afgeleid zijn, leren ze misschien nooit diep na te denken."



Nu is dit bericht behoorlijk overdreven en worden de voordelen keihard genegeerd. Maar er zit wel een kern van waarheid in. Ik heb vele verdovende middelen thuis liggen die ik geregeld gebruik, met geen van alle heb ik echte problemen met onthouding of problemen dat het mn wensen in de weg staat. Met internet is dat een ander verhaal, ik heb redelijk vaak dat mijn aandacht spanne te kort is en dat ik een ongelofelijke informatie zucht heb. Nu zitten er zeker wel voordelen aan dit gedrag omdat ik veel bij leer, maar ik heb zeker ook weleens last dat ik toch te lang achter de computer hang en dingen niet gedaan heb die ik toch zou willen doen. Wat dat betreft kun je al spreken van een verslaving. Omdat ik me het bewust ben trek ik vaak de stekker uit mn modem en dan zit het wel goed, en ik heb er totaal geen last van als ik geen computers in mn buurt heb.

Het irritantste is als ik voor school op internet moet zitten en daadwerkelijk dingen moet opzoeken. Dan dwaal ik altijd gigantisch af en is het echt moeilijk om gericht bezig te blijven en raak ik toch al snel verzonken in allerlei interessante discussies(die ook waardevol zijn maar die wel bepaalde dingen in de weg staan)

Nu is dat ook een groot stuk zelfdiscipline maar, ik geloof wel dat veel mensen hiervan last hebben. En dat internet op veel vlakken gelijk getrokken kan worden met drugsverslavingen. De eerste doden door gamen en internetten zijn al bekend. En duidelijk is dat internet tot grote zelfverwaarlozing kan leiden. Goed dat er nu aandacht op gevestigd wordt.
Als men nu ook maar begrijpt dat drugsverslaving soortgelijk in elkaar steekt en dat het een vooral een gebrek ik aan zelfdiscipline in plaats van een drugs die de controle van je hersenen overneemt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-09-2010 12:09 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Man zonder ledematen zwemt Kanaal over

Een Fransman zonder armen en benen is zaterdag het Kanaal over gezwommen. In bijna veertien uur tijd zwom hij de ongeveer 40 kilometer tussen Groot-Brittannië en Frankrijk. De 42-jarige Philippe Croizon verloor zijn vier ledematen bij een ongeluk.

Om dit te behalen had de man speciale flippervormige protheses aan zijn bovenbenen. Hij hield zichzelf boven met de stompjes aan zijn armen.

(SN)

Held.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen