IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Ontsnappen [drugs topic 8] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-05-2012 17:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2012 16:59 schreef stigma het volgende:
Dus dan kan je het toch ook niet uitschakelen door je bewustzijn te verleggen.

Tuurlijk wel! Als je slaapt zijn bepaalde 'dreigreflexen' ook niet meer actief Je hebt dan de mogelijkheid tot die reflexen nog wel, maar de impulsen komen gewoon niet meer door.
quote:
Op 3 mei 2012 16:59 schreef stigma het volgende:
Maar aangezien de rest nog wel reageerde en ik niet, en xtc geen ketamine is...

Ja, dat snap ik ook niet 1-2-3. Maar ja, effecten kunnen misschien sterk verschillen per persoon omdat het erg op je psyche werkt?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 03-05-2012 17:05]


I wish I was a butterfly


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 03-05-2012 17:11 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Weet je wat een dreigreflex is?
Dat iemand met een vlakke hand snel richting je oog beweegt terwijl deze open is. Je hoort dan te gaan knipperen. Als je ogen al dicht zijn speel je sowieso vals.


Subtiel kamerolifantje


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-05-2012 17:12 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Het valt me steeds vaker op dat mensen die regelmatig recreatieve drugs gebruiken weinig van hun studie/werk bakken. Gevalletje kip en ei en/of ligt het aan mij?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-05-2012 17:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2012 17:11 schreef stigma het volgende:
Weet je wat een dreigreflex is?
Dat iemand met een vlakke hand snel richting je oog beweegt terwijl deze open is. Je hoort dan te gaan knipperen. Als je ogen al dicht zijn speel je sowieso vals.

Pfftt Maar goed punt, dat is inderdaad niet helemaal hetzelfde Door die bewustzijnsveranderingen komen ook geluidsimpulsen minder goed door, dus geluidsimpulsreflexen () nemen dan ook af

Hoe dan ook, ik weet het niet, en met speculatie kom ik dus ook niet verder Weleens MDMA gedaan, maar zelf niet zoiets gemerkt. Maar goed, dat kan ook legio andere oorzaken hebben
quote:
Op 3 mei 2012 17:12 schreef rotor het volgende:
Het valt me steeds vaker op dat mensen die regelmatig recreatieve drugs gebruiken weinig van hun studie/werk bakken. Gevalletje kip en ei en/of ligt het aan mij?

Geen idee, eigenlijk. Geen onderzoeken naar geweest? In de tijd van mijn studie dat ik de meeste recreatieve drugs gebruikte was is ook het meest succesvol, maar daar werd het ene ook niet door het andere aangevuurd denk ik.


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-05-2012 22:43 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2012 17:18 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Geen idee, eigenlijk. Geen onderzoeken naar geweest? In de tijd van mijn studie dat ik de meeste recreatieve drugs gebruikte was is ook het meest succesvol, maar daar werd het ene ook niet door het andere aangevuurd denk ik.

Ja, daar is uiteraard wel onderzoek naar gedaan en er bestaat inderdaad een duidelijk verband. Google bijv. drugs college GPA.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 03-05-2012 22:52 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Tja, mensen die vooral thuis zitten te studeren behalen vaak betere resultaten dan mensen die vooral op stap gaan.


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-05-2012 23:38 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Afgezien daarvan zie je ook vaak concentratieproblemen en uitstelgedrag. Ik heb dit zelf ook sterk ervaren, had dit toendertijd niet in de gaten, dus ik denk het meld het even.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-05-2012 23:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 mei 2012 22:43 schreef rotor het volgende:
Ja, daar is uiteraard wel onderzoek naar gedaan en er bestaat inderdaad een duidelijk verband. Google bijv. drugs college GPA.

Kan ik me goed voorstellen, al moet ik zeggen dat ik toch minstens net zoveel overhoop ben gegooid door het krijgen van een vriendin. Sociale bezigheden kunnen toch ook een behoorlijk negatieve invloed hebben op je studie.

Wiet kan ik enkele dagen last van hebben qua concentratie, andere drugs kunnen ook wel enkele dagen doorwerken al is dat niet altijd direct van invloed op je werk.

MAar speed heeft me dan weer geweldig geholpen qua concentratie en heeft me behoorlijke stappen vooruit geholpen.

Qua tripmiddelen en andere drugs heb ik als negatieve effect wel gehad dat ik tijdbesef een beetje ben kwijt geraak en in tijdloze gedachten bezig was en dat er daardoor vrij weinig uit mn handen kwam.

Ik heb afgelopen jaar vrijwel niets gebruikt, alcohol dan wel veel meer, het het ook niet erg gemist, maar zou het zo nog wel weer een wat oppakken. Maar nu zou ik er wel meer tijd voor uittrekken en niet zoveel doen als 2 jaar geleden toen ik ook een stuk onbezorgder hoefde te leven zonder vaste lasten.




[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 03-05-2012 23:50]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 04-05-2012 8:13 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 3 mei 2012 23:38 schreef rotor het volgende:
Afgezien daarvan zie je ook vaak concentratieproblemen en uitstelgedrag. Ik heb dit zelf ook sterk ervaren, had dit toendertijd niet in de gaten, dus ik denk het meld het even.


Daar heb ik geen drugs voor nodig. Weet wel dat mijn grote broer een beetje dezelfde aanleg heeft als ik wat betreft wegdromen, en hij gebruikt wel regelmatig hulpmiddelen.

Zijn leven is een stuk ingewikkelder dan het mijne, en ik vermoed dat de drugs niet helpen.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 04-05-2012 8:41 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Ik heb zo inderdaad ook al moeite genoeg om me te concentreren en dingen gedaan te krijgen, geen drugs voor nodig.

Wel elke ochtend, of de dag ervoor een lijstje maken met de taken die ik de dag erop uit wil voeren, hetzij werk, hetzij de taken in mn huishouden. Maakt ook geen verschil of ik blow of niet, zonder lijstjes ben ik verdoemd


rotor
Usericon van rotor
Posted 04-05-2012 13:02 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ik las dat veel studenten (USA) met concentratieproblemen Ritalin als 'doping' gebruiken tijdens hun studie. Dit schijnt goed te werken en niet erg ongezond te zijn. Het nadeel is wel dat deze groep mensen minder vrij, minder creatief gaat denken door dit soort drugs.

In mijn ogen is dit een beetje het tegenovergestelde als met geestverruimde goedjes. Deze bevorderen weliswaar je creativiteit en fantasie, maar zijn op de een of andere manier desastreus voor zelfdiscipline en (recreatieve) gebruikers veranderen langzaamaan in types die niks gedaan krijgen en zichzelf hierdoor vroeg of laat in de problemen werken. Ik meen dit op ZM ook te constateren.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 04-05-2012 13:03 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 4 mei 2012 13:02 schreef rotor het volgende:
Ik meen dit op ZM ook te constateren.

Op welke ZM-ers doel je?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 04-05-2012 13:18 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Gewoon een algemeen gevoel - ik ga geen mensen aanwijzen want daarvoor ken ik niemand goed genoeg.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 04-05-2012 14:06 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2012 13:02 schreef rotor het volgende:
(...) geestverruimde goedjes. Deze bevorderen weliswaar je creativiteit en fantasie, maar zijn op de een of andere manier desastreus voor zelfdiscipline en (recreatieve) gebruikers veranderen langzaamaan in types die niks gedaan krijgen en zichzelf hierdoor vroeg of laat in de problemen werken.


Zit wel iets in. Ik zelf zie dit ook wel in mijn directe omgeving. Heel kort door de bocht en waarschijnlijk goed overtrokken: mensen met een neus voor psychedelica pieken vaak wel op creatief, spiritueel en soms sociaal niveau, maar zien juist daardoor de relevantie niet meer zo in van studie en werk. Radicaal veranderde inzichten ondermijnen dan wel redelijk de productiviteit op de langere termijn. Dus, naar mijn mening, niet zozeer een erodering van zelfdiscipline, meer een verandering in houding en wereldbeeld.

Frequent gebruikers van bijvoorbeeld MDMA of speed, maar eigenlijk ook stoners: simpelweg een verknipt dag- en nachtritme, chronische uitputting en algehele desinteresse in de dagen volgend op gebruik. Sleur, ook. Weekend is stukgaan, tot en met woensdag herstellen en dan weer aftellen tot vrijdagavond.

Neemt allemaal niet weg dat ik ook voldoende grootgebruikers ken die hun leven en carrière dik in orde (lijken te) hebben.


You have time. You are doing fine.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 04-05-2012 14:08 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 4 mei 2012 14:06 schreef intothevoid het volgende:
Weekend is stukgaan, tot en met woensdag herstellen en dan weer aftellen tot vrijdagavond.
Dit zinnetje ken ik vanaf de middelbare school. Volgens mij heeft het meer met leeftijd te maken dan met invloed van welke drugs dan ook.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-05-2012 14:59 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

PvdA Venlo klaagt over 'tsunami van drugsrunners'
Laatste update: 7 mei 2012 12:03

De partij krijgt signalen over illegale drugsdeals en een toename van drugsrunners in de stad, staat in een verklaring.

De partij zegt dat het kabinet onveilige situaties veroorzaakt door het nieuwe coffeeshopbeleid en wil aantonen dat de signalen er niet om liegen.

PvdA-raadslid Hay Jansen: ''Duitsers mogen de coffeeshops niet meer in. De verwachting was dat zij zouden aankloppen bij illegale straatdealers. Die verwachting is uitgekomen. In heel Limburg en Brabant zijn signalen hetzelfde: een tsunami van drugsrunners.''

De PvdA krijgt steun van Cannabis Consumentenbond WeSmoke die de achterban oproept om problemen te melden.



Goh, wie had dat nou kunnen zien aankomen?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-05-2012 15:02 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 4 mei 2012 14:06 schreef intothevoid het volgende:
Neemt allemaal niet weg dat ik ook voldoende grootgebruikers ken die hun leven en carrière dik in orde (lijken te) hebben.


Ik amper.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 07-05-2012 15:25 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 7 mei 2012 14:59 schreef XXL het volgende:
PvdA Venlo klaagt over 'tsunami van drugsrunners'
Laatste update: 7 mei 2012 12:03

De partij krijgt signalen over illegale drugsdeals en een toename van drugsrunners in de stad, staat in een verklaring.

De partij zegt dat het kabinet onveilige situaties veroorzaakt door het nieuwe coffeeshopbeleid en wil aantonen dat de signalen er niet om liegen.

PvdA-raadslid Hay Jansen: ''Duitsers mogen de coffeeshops niet meer in. De verwachting was dat zij zouden aankloppen bij illegale straatdealers. Die verwachting is uitgekomen. In heel Limburg en Brabant zijn signalen hetzelfde: een tsunami van drugsrunners.''

De PvdA krijgt steun van Cannabis Consumentenbond WeSmoke die de achterban oproept om problemen te melden.



Goh, wie had dat nou kunnen zien aankomen?


De 2 grootste shops a/d grens met Duitsland zijn per 1 mei dicht. De eigenaar ervan is natuurlijk al lang dik en dubbel binnen en zou wel gek zijn zich deze wietpas ellende nog op de hals te halen. Een andere shop die wel open is gebleven heeft tot op heden maar liefst 6 (!!!) officieel geregistreerde clubleden. Als Nederlander dien je dus een uitreksel uit het bevolkingsregister in te leveren om je wietpasje te krijgen. Kost ook weer zo'n 10 euro + vervolgens kunnen ze lekker in de gaten houden hoe vaak en hoe veel wiet je koopt en wie weet waar ze het nog meer voor gaan gebruiken. Ze dwingen nu dus niet alleen de buitenlandse kopers de illegaliteit in te gaan maar de Nederlanders dus ook. Fokking Opstelten , gast is helemaal kierewiet

[Dit bericht is gewijzigd door NecroNoud op 07-05-2012 15:31]


don't mistake lack of talent for genius


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 07-05-2012 15:47 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 7 mei 2012 15:25 schreef NecroNoud het volgende:
De 2 grootste shops a/d grens met Duitsland zijn per 1 mei dicht. De eigenaar ervan is natuurlijk al lang dik en dubbel binnen en zou wel gek zijn zich deze wietpas ellende nog op de hals te halen. Een andere shop die wel open is gebleven heeft tot op heden maar liefst 6 (!!!) officieel geregistreerde clubleden. Als Nederlander dien je dus een uitreksel uit het bevolkingsregister in te leveren om je wietpasje te krijgen. Kost ook weer zo'n 10 euro + vervolgens kunnen ze lekker in de gaten houden hoe vaak en hoe veel wiet je koopt en wie weet waar ze het nog meer voor gaan gebruiken. Ze dwingen nu dus niet alleen de buitenlandse kopers de illegaliteit in te gaan maar de Nederlanders dus ook. Fokking Opstelten , gast is helemaal kierewiet
Wat is er, als Nederlander, illegaal aan wiet kopen bij een coffeeshop?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 07-05-2012 16:01 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

Het is niet illegaal, dat klopt. Maar zodra je allerlei persoonsgegevens moet gaan overhandigen om het legaal te kunnen kopen maak je het er niet echt aantrekkelijker op om het nog legaal te kopen.

Ik zie het al voor me waar deze gegevens in de toekomst allemaal voor gebruikt gaan worden. Dan mag je voortaan naast het blazen om een alcoholpercentage te meten standaard met meneer agent mee om in een potje te pissen omdat je als wietgebruiker geregistreerd staat. Of je kan je voor bepaalde dingen niet meer verzekeren enz enz. Verzin zelf nog maar een paar geweldige voordelen die er aanhangen en waar men zich echt niet voor schuwt om je te kunnen naaien.

[Dit bericht is gewijzigd door NecroNoud op 07-05-2012 16:12]


don't mistake lack of talent for genius


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 07-05-2012 16:12 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 7 mei 2012 16:01 schreef NecroNoud het volgende:Ik zie het al voor me waar deze gegevens in de toekomst allemaal voor gebruikt gaan worden. Dan mag je voortaan naast het blazen om een alcoholpercentage te meten standaard met meneer agent mee om in een potje pissen omdat je als wietgebruiker geregistreerd staat. Of je kan je voor bepaalde dingen niet meer verzekeren enz enz. Verzin zelf nog maar een paar geweldige voordelen die er aanhangen.
Speculatie, angst en paranoide gevoelens.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 07-05-2012 17:09 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 7 mei 2012 16:12 schreef G.I.R.L. het volgende:
Speculatie, angst en paranoide gevoelens.


Nou, nou, het is niet dat ik het gevoel heb dat je als gebruiker straks naar een strafkamp wordt gedeporteerd. Dat het uitroeien en tegengaan van drugscriminaliteit en overlast wel meer omhanden heeft dan het invoeren van simpel pasje lijkt me wel duidelijk.

Ik snap niet waarom je als Nederlander apart geregistreerd moet staan in een database als je simpelweg met een Nederlandse ID Kaart of paspoort kunt legitemeren aan de deur van een coffeeshop zonder dat alles vast gelegd dient te worden.


don't mistake lack of talent for genius


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-05-2012 17:19 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2012 16:12 schreef G.I.R.L. het volgende:
Speculatie, angst en paranoide gevoelens.


Komt door de drugs.


Daops
Usericon van Daops
Posted 07-05-2012 19:17 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

De wietpas, duidelijk een maatregel van een bekakte hockeybal als Opstelten die waarschijnlijk nog nooit een jointje heeft gerookt. Zoals iemand op tv zei: justitie bestrijdt zo geen criminelen, maar maakt ze.

Zitten hier om de hoek een paar shops waar ook zat Belgen en Fransen komen, nooit problemen.

Afijn, zeker met nieuwe verkiezingen op komst een kwestie van tijd totdat deze naieve maatregel wordt teruggedraaid.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 07-05-2012 23:35 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht





... hoe de hazen lopen ...


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen