IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nu stop ik. (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 30-04-2013 22:17 by nark Profiel van nark

Wat is er trouwens democratieser dan dat je eens(soms vaker) in de vier jaar mag stemmen dan?
Ff serieus .....


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 30-04-2013 22:17 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 30 april 2013 22:15 schreef nark het volgende:
Zou je ook eens moeten proberen...




Wanneer tief je nou op dan?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 30-04-2013 22:18 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 30 april 2013 22:17 schreef nark het volgende:
Wat is er trouwens democratieser dan dat je eens(soms vaker) in de vier jaar mag stemmen dan?
Ff serieus .....


En dan komt er van hetgeen waar je op stemt, het verkiezingsprogramma, geen donder terecht.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 30-04-2013 22:20 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

quote:
Op 30 april 2013 22:18 schreef Dentz het volgende:
En dan komt er van hetgeen waar je op stemt, het verkiezingsprogramma, geen donder terecht.

Juist. En alsof dat in geval van een republiek anders zal zijn.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 30-04-2013 22:20 by nark Profiel van nark

Leg mijn vraag maar eens fatsoenlijk uit, ik zit mij dat echt af te vragen nu de koning heeft al geen zeggenschap meer in de formatie van het kabinet als ik het me goed herrinner van de vorige keer stemmen namelijk..
Jij zegt dat het zonder het koningshuis democratiser wordt, ik snap je redenering niet zo namelijk.

@OWW dus

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 30-04-2013 22:21]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 30-04-2013 22:21 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Theorie/utopie.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 30-04-2013 22:22 by nark Profiel van nark

Geen idee, zolang ik OWW zijn uit een zetting niet ken.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-04-2013 23:31 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk dat het een illusie is om te denken dat we in een democratie leven. Of dat democratie werkt. We leven allang in een plutocratie, net zoals de rest van Europa. En de monarchie is een mooi visitekaartje daarvoor.
Edit: En daar gaat afschaffing van deze traditie niks aan veranderen. Bovendien lijkt Willem me een erg geschikte kerel.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 30-04-2013 23:32]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 30-04-2013 23:46 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-05-2013 0:34 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 30 april 2013 23:31 schreef bastianus het volgende:
Ik denk dat het een illusie is om te denken dat we in een democratie leven. Of dat democratie werkt. We leven allang in een plutocratie, net zoals de rest van Europa. En de monarchie is een mooi visitekaartje daarvoor.
Edit: En daar gaat afschaffing van deze traditie niks aan veranderen. Bovendien lijkt Willem me een erg geschikte kerel.


Gewoon Wilders stemmen dus want die komt op voor het volk (joodse geldschieters tellen we niet mee)



nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 01-05-2013 9:06 by nark Profiel van nark

quote:
Op 1 mei 2013 0:34 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Gewoon Wilders stemmen dus want die komt op voor het volk (joodse geldschieters tellen we niet mee)




Die zat gewoon trouw te zweren aan de koning anders maar goed ff on topic dan maar weer...





Obama wil Guantanamo alsnog sluiten
De Amerikaanse president Barack Obama gaat een nieuwe poging doen het omstreden gevangenenkamp Guantanamo Bay op Cuba te sluiten.

Foto:  ANP
Hij liet dinsdag weten dat de Amerikaanse regering weer gaat proberen het Amerikaanse Congres achter het plan te krijgen.
''Het moet worden gesloten'', zei hij dinsdag over het kamp dat hij 'een niemandsland' noemde. Hij noemde de gevangenis verder ''onnodig voor de veiligheid van Amerika, duur en niet efficiënt''.
Verkiezingsbelofte
De sluiting was al een verkiezingsbelofte van Obama tijdens de verkiezingen van 2008. Door politieke tegenstand in eigen land kwam hij die belofte niet na. Of en hoe Obama aan de nog steeds levende bezwaren van de tegenstanders tegemoet wil komen is niet duidelijk.
Guantanamo Bay werd in 2002 onder toenmalig president George W. Bush een gevangenis voor vermeende buitenlandse terroristen. Het kamp is zeer omstreden door de behandeling die de gevangenen krijgen en omdat ze vaak jarenlang vastzitten zonder proces.
Hongerstaking
Een hongerstaking onder veel van de gedetineerden heeft onlangs opnieuw de aandacht op het kamp gevestigd. Guantanamo herbergt nog altijd 166 terrorismeverdachten.




Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-05-2013 9:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 april 2013 21:11 schreef Dying Embrace het volgende:
Ik meen gelezen te hebben, weet zo gauw niet meer waar, dat er plekken waren aangewezen waar je mocht demonstreren.

De plek waar zij dat deed was imo niet een van die plekken dus ja, zij was (dit keer) het probleem.

Nou, mooi niet dus. Wat zij deed was letterlijk wat de burgemeester zelf in zijn verhaaltje als toegestaan gedrag had aangewezen (o.a. het ophouden van een bordje met kritische tekst). Het was al te genant voor woorden dat hij het over toegestaan gedrag moest hebben, echt heel fijn dat wij een wit t-shirt aan mochten van de nieuwe Koning :') Dat vervolgens de politie het nodig vindt iemand met een amper kritisch bordje af te voeren, sjongejonge :')

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 01-05-2013 9:14]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 01-05-2013 9:10 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

En het gedoe eromheen. :')


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2013 9:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

en er is toch ook redelijk goed nieuws te melden:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/3433572/2013/04/29/Europa-worstelt-met-verbod-op-bijengif.dhtml

Tijdelijk verbod op 'bijengiffen'

De Europese Commissie vaardigt een tijdelijk verbod uit voor drie bestrijdingsmiddelen die schadelijk zouden zijn voor bijen. Het verbod zal gelden voor gewassen die bijen aantrekken (zonnebloemen, katoen, koolzaad en mais). Het gaat waarschijnlijk op 1 december in.

Tijdens een tweede stemming over het voorstel van eurocommissaris Tonio Borg (gezondheidszorg), was gisteren een meerderheid van de EU-lidstaten voor een tijdelijk verbod. Vijftien landen stemden voor, twee meer dan bij de eerste stemming in maart. De uitslag was niet voldoende voor een direct verbod. De commissie, die met het voorstel kwam, neemt het besluit nu zelf.

Begin dit jaar adviseerde de Europese autoriteit voedselveiligheid Efsa tot een tijdelijk verbod op de neonicotinen, pesticiden die in de landbouw op grote schaal worden toegepast. Volgens de Efsa zijn er serieuze aanwijzingen dat de middelen bijdragen aan de bijensterfte. Na twee jaar kan worden bekeken of de gebruiksbeperking heeft geleid tot herstel van de bijenstand.

De twee belangrijkste producenten van de middelen, Bayer en Syngenta, hebben tot op het laatst geprobeerd de maatregel tegen te houden. Volgens de fabrikanten is er geen sluitend bewijs dat de neonicotinen mede verantwoordelijk zijn voor de bijensterfte. Ondanks grote druk vanuit het eigen parlement, stemde het Verenigd Koninkrijk gisteren tegen het tijdelijke verbod. Volgens Greenpeace heeft Engeland duidelijk gemaakt dat het zich heeft laten inpakken door de industrielobby. Nederland en ook Duitsland - waar Bayer gevestigd is - stemden voor. Volgens de Vlaamse Europarlementariër Bart Staes (Groen) is het moratorium nog maar 'een eerste stap'. Hij wil een totaal verbod op neonicotinen.

Nefyto, brancheorganisatie van fabrikanten van bestrijdingsmiddelen, zei eerder dat een tijdelijk verbod 'de gewasbescherming twintig jaar terug zet in de tijd'. Volgens Nefyto zullen telers andere middelen gaan inzetten voor de bestrijding van insecten, met mogelijk grotere milieuschade.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 01-05-2013 9:41 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Ik word ziekelijk panisch als ik er 1 hoor, dus van mij mogen ze allemaal dood. [/eigenbelangeerst]


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-05-2013 10:44 by bastianus Profiel van bastianus

Bijen vallen zelden uit zichzelf aan. Ik heb een zwerm in mijn achtertuin, naast de trampoline waar de kids springen. Ze zijn nog nooit gestoken. Wespen rook ik wel meteen uit, dat zijn pas krengen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2013 12:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 1 mei 2013 10:44 schreef bastianus het volgende:
Bijen vallen zelden uit zichzelf aan. Ik heb een zwerm in mijn achtertuin, naast de trampoline waar de kids springen. Ze zijn nog nooit gestoken. Wespen rook ik wel meteen uit, dat zijn pas krengen.

valt toch ook wel mee? Wespen vangen ik weet niet hoeveel beesten als muggen, vliegen etc. weg. die zijn dus nuttig en ze steken nooit "zomaar".


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 01-05-2013 13:14 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Zijn wel minder gemoedelijk dan bijen en hommels. Misschien ook omdat er voor de wesp zelf minder consequenties aan een steek zitten.

Maar inderdaad goed nieuws over dat verbod. Anders sturen we over 10 jaar net als in china schoolkindjes met plumeautjes de boomgaarden in...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-05-2013 13:16 by XXL Profiel van XXL

Wel goed voor de werkgelegenheid als we zelf onze gewassen moeten bestuiven.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-05-2013 13:59 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 1 mei 2013 13:16 schreef XXL het volgende:
Wel goed voor de werkgelegenheid als we zelf onze gewassen moeten bestuiven.

Dan is het vernietigen van alle machines en computers nog een beter idee. Dat gaat pas werkgelegenheid opleveren

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 01-05-2013 14:08]


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 01-05-2013 20:17 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace


Vijfjarige jongen VS doodt zusje met eigen geweer

Een 5-jarige jongen in de Verenigde Staten heeft met zijn eigen geweer zijn 3 jaar jongere zus gedood. Dat heeft het bureau van de sheriff in Cumberland in de staat Kentucky woensdag laten weten.

Dat meldde een lokale website.

De jongen had het wapen van het merk My First Rifle (Mijn eerste geweer) vorig jaar gekregen. Het stond in een hoek van de woonkamer. Zijn moeder stond dinsdag op de veranda van het huis, toen de jongen het schot loste.

Zijn zus werd nog naar het ziekenhuis gebracht, maar de hulp mocht niet meer baten. De producent van het wapen maakt reclame met een krekel met een geweer en de tekst 'kwaliteitswapen voor Amerika's jeugd'.

Door: ANP / Nu.nl

Tjah.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-05-2013 20:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 mei 2013 9:38 schreef attila_de_hun het volgende:
en er is toch ook redelijk goed nieuws te melden:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/3433572/2013/04/29/Europa-worstelt-met-verbod-op-bijengif.dhtml

Tijdelijk verbod op 'bijengiffen'

De Europese Commissie vaardigt een tijdelijk verbod uit voor drie bestrijdingsmiddelen die schadelijk zouden zijn voor bijen. Het verbod zal gelden voor gewassen die bijen aantrekken (zonnebloemen, katoen, koolzaad en mais). Het gaat waarschijnlijk op 1 december in.

Tijdens een tweede stemming over het voorstel van eurocommissaris Tonio Borg (gezondheidszorg), was gisteren een meerderheid van de EU-lidstaten voor een tijdelijk verbod. Vijftien landen stemden voor, twee meer dan bij de eerste stemming in maart. De uitslag was niet voldoende voor een direct verbod. De commissie, die met het voorstel kwam, neemt het besluit nu zelf.

Begin dit jaar adviseerde de Europese autoriteit voedselveiligheid Efsa tot een tijdelijk verbod op de neonicotinen, pesticiden die in de landbouw op grote schaal worden toegepast. Volgens de Efsa zijn er serieuze aanwijzingen dat de middelen bijdragen aan de bijensterfte. Na twee jaar kan worden bekeken of de gebruiksbeperking heeft geleid tot herstel van de bijenstand.

De twee belangrijkste producenten van de middelen, Bayer en Syngenta, hebben tot op het laatst geprobeerd de maatregel tegen te houden. Volgens de fabrikanten is er geen sluitend bewijs dat de neonicotinen mede verantwoordelijk zijn voor de bijensterfte. Ondanks grote druk vanuit het eigen parlement, stemde het Verenigd Koninkrijk gisteren tegen het tijdelijke verbod. Volgens Greenpeace heeft Engeland duidelijk gemaakt dat het zich heeft laten inpakken door de industrielobby. Nederland en ook Duitsland - waar Bayer gevestigd is - stemden voor. Volgens de Vlaamse Europarlementariër Bart Staes (Groen) is het moratorium nog maar 'een eerste stap'. Hij wil een totaal verbod op neonicotinen.

Nefyto, brancheorganisatie van fabrikanten van bestrijdingsmiddelen, zei eerder dat een tijdelijk verbod 'de gewasbescherming twintig jaar terug zet in de tijd'. Volgens Nefyto zullen telers andere middelen gaan inzetten voor de bestrijding van insecten, met mogelijk grotere milieuschade.


Hmm ik heb er weinig vertrouwen in dat een verbod op neonicotinen daadwerkelijk iets gaat uithalen. Er spelen echt teveel factoren mee dat alleen wat bestrijdingsmiddelen niet de oorzaak lijken te zijn.

Goed dat de EU daadkrachtig probeert te zijn, maar wat Nefyto zegt is zeer waarschijnlijk waar. Verschuiven naar andere middelen heeft een erg grote kans een groter probleem te veroorzaken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-05-2013 20:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 mei 2013 13:14 schreef powertieke het volgende:
Zijn wel minder gemoedelijk dan bijen en hommels. Misschien ook omdat er voor de wesp zelf minder consequenties aan een steek zitten.

Maar inderdaad goed nieuws over dat verbod. Anders sturen we over 10 jaar net als in china schoolkindjes met plumeautjes de boomgaarden in...


De honingbij is best wel overschat als bestuiver. Wespen(niet alleen de geelzwarte met kort lontje) en solitaire bijen zijn ook belangrijke bestuivers die veel sterker bedreigd zijn. En dan heb je nog een zooi andere bestuivers.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 01-05-2013 21:01 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Hadden we deze al gezien?



Bruce Banner


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 01-05-2013 21:03 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 30 april 2013 22:17 schreef nark het volgende:
Wat is er trouwens democratieser dan dat je eens(soms vaker) in de vier jaar mag stemmen dan?
Ff serieus .....

Zoveel. Je kan best stellen dat een land waarin stemgerechtigden stemmen over wetten en niet vertegenwoordigers democratischer is. Dat een land waarin het staatshoofd gekozen is, inderdaad democratischer is. Dat een land waarin senatoren gekozen worden in plaats van benoemd, democratischer is dan Nederland. Dat het democratisch is om burgemeesters, rechters en andere ambtenaren te laten kiezen. Of dat een democratie zonder grondwet democratischer is.
De vraag is echter of dit alles (logistiek) mogelijk en/of handig is en of het politiek en moreel wenselijk is.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen