IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nu stop ik. (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 22-07-2013 20:33 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Vind ik helemaal niet zo vreemd met een eis van 240 uur werkstraf voor het doodrijden van een kind, en nog doorrijden ook.

Fantastisch rechtssysteem...


Nathan_Grey
Usericon van Nathan_Grey
Posted 22-07-2013 21:56 by Nathan_Grey Profiel van Nathan_Grey

Enige manier dat je in dit land schuldig bent aan een misdrijf is als je jezelf (of je huis, een ander enz) verdedigt, of als je van de staat steelt (belasting enzo)


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 9:54 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 22 juli 2013 20:33 schreef Dying Embrace het volgende:
Vind ik helemaal niet zo vreemd met een eis van 240 uur werkstraf voor het doodrijden van een kind, en nog doorrijden ook.

Fantastisch rechtssysteem...


Wat een onzin zeg.

Het gaat hier niet om een opzettelijk gepleegd delict maar om een ongeluk. Er is zelfs niet vastgesteld dat de verdachte verkeersregels heeft genegeerd.

Er ligt een eis van 240 uur taakstraf, een 4 maanden voorwaardelijk en 3 jaar zijn rijbewijs kwijt.

Als 'ie dat krijgt dan zou dat juist een vrij zware straf zijn. Er kan namelijke alleen bewezen worden dat de verdachte betrokken was bij een ongeval en is doorgereden zonder hulp te verlenen. Als hij dat laatste niet had gedaan was hij zonder meer nooit vervolgd.

De ouders van het slachtoffer zijn gewoon tokkies.


edit: 4 maanden niet 6. Excuus.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 23-07-2013 12:14]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 9:55 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 22 juli 2013 21:56 schreef Nathan_Grey het volgende:
Enige manier dat je in dit land schuldig bent aan een misdrijf is als je jezelf (of je huis, een ander enz) verdedigt, of als je van de staat steelt (belasting enzo)


Lul niet zo dom.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 23-07-2013 9:59 by Blueprint Profiel van Blueprint

quote:
Op 22 juli 2013 21:56 schreef Nathan_Grey het volgende:
Enige manier dat je in dit land schuldig bent aan een misdrijf is als je jezelf (of je huis, een ander enz) verdedigt, of als je van de staat steelt (belasting enzo)


Huilie huilie


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 23-07-2013 10:00 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 23 juli 2013 9:54 schreef Onweerwolf het volgende:
De ouders van het slachtoffer zijn gewoon tokkies.
Bloemetjeslijer hier, bloemetjeshoer daar. "Als jij het niet doet doe ik het zelf wel".

Yep, tokkies.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 23-07-2013 10:08 by Blueprint Profiel van Blueprint

quote:
Op 22 juli 2013 17:37 schreef Morridin het volgende:
Allicht, na alle commotie worden ze daar in Dubai bang dat er minder centjes naar toe gaan vloeien als de rijke jongedames er straks niet meer durven te shoppen.

Vast ongenuanceerd, maar het is warm


Misschien moeten ze hun achterlijke woestijnwetten dan eens veranderen. En misschien moeten rijke jongedames zich eens realiseren dat die Arabische landen nog zo modern kunnen lijken, maar qua cultuur en wetgeving volkomen gestoord zijn.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 23-07-2013 10:48 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

quote:
Op 23 juli 2013 9:54 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat een onzin zeg.

Het gaat hier niet om een opzettelijk gepleegd delict maar om een ongeluk. Er is zelfs niet vastgesteld dat de verdachte verkeersregels heeft genegeerd.

Er ligt een eis van 240 uur taakstraf, een half jaar voorwaardelijk en 3 jaar zijn rijbewijs kwijt.

Als 'ie dat krijgt dan zou dat juist een vrij zware straf zijn. Er kan namelijke alleen bewezen worden dat de verdachte betrokken was bij een ongeval en is doorgereden zonder hulp te verlenen. Als hij dat laatste niet had gedaan was hij zonder meer nooit vervolgd.

De ouders van het slachtoffer zijn gewoon tokkies.

Sinds wanneer is doorrijden na een ongeluk geen opzet?
En wie zegt er dat ie niet bezopen was (oostblokkerreputatie)?
Of was ie enkel bang dat zijn vreten koud zou worden?

Ja, hij heeft zich uren later gemeld maar dat verandert vrij weinig.
Misschien als ie gewoon gestopt was en hulp had verleend dat dat joch nog had geleefd.

En dan kan ie wel gaan huilen dat ie niet harder dan 55km/h reed maar volgens een van de andere berichten blijkt uit onderzoeken dat ie tussen de 67 en 89 km/h moet hebben gereden.
link



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 11:29 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2013 10:48 schreef Dying Embrace het volgende:
Sinds wanneer is doorrijden na een ongeluk geen opzet?


Dat is een overtreding waar maximaal 3 maanden op staat. Er is 4 maanden voorwaardelijk geëist

quote:
En wie zegt er dat ie niet bezopen was (oostblokkerreputatie)?


Er is niet vastgesteld dat hij bezopen was dus irrelevant.

quote:
Of was ie enkel bang dat zijn vreten koud zou worden?




quote:
Ja, hij heeft zich uren later gemeld maar dat verandert vrij weinig.


Dat verandert juist heel veel. Als iemand zich binnen 24 uur (12 uur wettelijk, 24 uur in de praktijk) meldt bij de politie en aangeeft dat hij bij een ongeluk was betrokken dan herstelt hij daarmee de fout van het doorrijden.

quote:
Misschien als ie gewoon gestopt was en hulp had verleend dat dat joch nog had geleefd.


Dat is speculatie.

quote:
En dan kan ie wel gaan huilen dat ie niet harder dan 55km/h reed maar volgens een van de andere berichten blijkt uit onderzoeken dat ie tussen de 67 en 89 km/h moet hebben gereden.
link


Hart van Nederland. :')

Er is niet vastgesteld dat de verdachte te hard reed noch dat hij een andere verkeersregel heeft overtreden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 23-07-2013 11:31 by bazzio Profiel van bazzio

quote:
Op 23 juli 2013 9:54 schreef Onweerwolf het volgende:

De ouders van het slachtoffer zijn gewoon tokkies.


Wat een onzin zeg.

Je hebt duidelijk geen kinderen, dan reageer je wel anders... Misschien ben ik dan ook wel een tokkie maar als ze met hun poten aan mijn dochter komen en de rechtspraak faalt (dwz onnozele straf), dan wil ik je kapot en goed ook.

Die Bulgaar stond en staat bekend als mongole rijder gezien zijn hoge aantal bekeuringen voor en zelfs na het ongeval. Dat laat zien dat het hem geen moer uitmaakt. Bovendien is meneer doorgereden na een door hem veroorzaakt ongeval, dat wil zeggen dat het je dus ook geen moer uitmaakt dat het kind daar op straat ligt te sterven en maakt je dus een moordenaar.


Bazzio Attacks!!!


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 23-07-2013 11:32 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 23 juli 2013 11:31 schreef bazzio het volgende:
Wat een onzin zeg.

Je hebt duidelijk geen kinderen, dan reageer je wel anders... Misschien ben ik dan ook wel een tokkie maar als ze met hun poten aan mijn dochter komen en de rechtspraak faalt (dwz onnozele straf), dan wil ik je kapot en goed ook.
Tussen willen en doen zit een groot verschil. Doe je het, dan ben je inderdaad een lompe tokkie en gewoon overtreder van de wet.

De wet houdt geen rekening met onderbuikgevoelens, hoe sterk die soms ook kunnen zijn.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 11:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2013 11:31 schreef bazzio het volgende:
Wat een onzin zeg.

Je hebt duidelijk geen kinderen, dan reageer je wel anders... Misschien ben ik dan ook wel een tokkie maar als ze met hun poten aan mijn dochter komen en de rechtspraak faalt (dwz onnozele straf), dan wil ik je kapot en goed ook.


Willen is wat anders dan het uit proberen te voeren.

quote:
Die Bulgaar stond en staat bekend als mongole rijder gezien zijn hoge aantal bekeuringen voor en zelfs na het ongeval.


'Voor en na' is hier relevant.

quote:
Dat laat zien dat het hem geen moer uitmaakt. Bovendien is meneer doorgereden na een door hem veroorzaakt ongeval, dat wil zeggen dat het je dus ook geen moer uitmaakt dat het kind daar op straat ligt te sterven en maakt je dus een moordenaar.



Een moordenaar nog wel. :') Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van waar je over spreekt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 23-07-2013 11:36 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

quote:
Op 23 juli 2013 11:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat is een overtreding waar maximaal 3 maanden op staat. Er is 4 maanden voorwaardelijk geëist


Knap dat je dat weet. Had je je dan ook niet even in kunnen lezen in de nieuwsberichten voorafgaande aan die van de matpartij?


quote:

Er is niet vastgesteld dat hij bezopen was dus irrelevant.

Nee, eerst nuchter worden en je dan melden...

quote:



Hij had chinees gehaald.

quote:

Dat verandert juist heel veel. Als iemand zich binnen 24 uur (12 uur wettelijk, 24 uur in de praktijk) meldt bij de politie en aangeeft dat hij bij een ongeluk was betrokken dan herstelt hij daarmee de fout van het doorrijden.

Da's tijd genoeg om nuchter te worden.
Verandert mijn inziens weinig mbt de kans dat het joch nog had kunnen leven als ie gestopt was en hulp had verleend dus oneens.


quote:

Dat is speculatie.


Ja en? Je kunt het niet overdoen om te kijken of het echt zo is.

quote:

Hart van Nederland. :')


Kijk eens waar de post van Muti vandaan komt schat.

quote:

Er is niet vastgesteld dat de verdachte te hard reed noch dat hij een andere verkeersregel heeft overtreden.
Bron.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 23-07-2013 11:37 by bazzio Profiel van bazzio

quote:
Op 23 juli 2013 11:32 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Tussen willen en doen zit een groot verschil. Doe je het, dan ben je inderdaad een lompe tokkie en gewoon overtreder van de wet.

De wet houdt geen rekening met onderbuikgevoelens, hoe sterk die soms ook kunnen zijn.


Ja maar dat is het grote probleem in Nederland (vind ik!) heeeel vaak past de straf niet bij het aangebrachte leed.

Oh ik ben dan idd een tokkie want die gozer gaat dood (zoals ik nu denk dan), de logische volgende straf, vind ik persoonlijk dan niet zo boeiend.


Bazzio Attacks!!!


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 23-07-2013 11:39 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 23 juli 2013 11:37 schreef bazzio het volgende:
Oh ik ben dan idd een tokkie want die gozer gaat dood (zoals ik nu denk dan), de logische volgende straf, vind ik persoonlijk dan niet zo boeiend.
Daar denk je, op het moment dat je het vonnis hoort, hoogstwaarschijnlijk anders over. En je bent geen haar beter dan diegene die je net hebt omgelegd.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 23-07-2013 11:40 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

quote:
Op 23 juli 2013 11:39 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Daar denk je, op het moment dat je het vonnis hoort, hoogstwaarschijnlijk anders over. En je bent geen haar beter dan diegene die je net hebt omgelegd.


Tuurlijk wel. Hij werd door het aangedane leed ontoerekeningsvatbaar. Effe TBS-en...


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 23-07-2013 11:41 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 23 juli 2013 11:40 schreef Dying Embrace het volgende:
Tuurlijk wel. Hij werd door het aangedane leed ontoerekeningsvatbaar. Effe TBS-en...
Ja? Werkt dat zo simpel?


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 11:44 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2013 11:36 schreef Dying Embrace het volgende:
Knap dat je dat weet. Had je je dan ook niet even in kunnen lezen in de nieuwsberichten voorafgaande aan die van de matpartij?


Wat precies?

quote:
Nee, eerst nuchter worden en je dan melden...


Dat kan. Is een bekend nadeel van het feit dat je het doorrijden kunt repareren. Maar nogmaals, er is geen indicatie dat hier sprake van zou zijn geweest.

quote:
Hij had chinees gehaald.


O.


quote:
Da's tijd genoeg om nuchter te worden.
Verandert mijn inziens weinig mbt de kans dat het joch nog had kunnen leven als ie gestopt was en hulp had verleend dus oneens.


Je kunt het er wel mee oneens zijn maar dat is gewoon hoe de wet in elkaar steekt. Daar kan een rechter dus niet van afwijken.

quote:
Ja en? Je kunt het niet overdoen om te kijken of het echt zo is.


En dus? Moeten we maar gokken dat het zo was?

quote:
Bron.


Dit stelt bijvoorbeeld de advocate van de verdachte. Daarnaast kun je het afleiden uit de eis van het OM, die was namelijk veel hoger geweest als vermoedelijk vastgesteld zou kunnen worden dat de verdachte te hard had gereden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 11:47 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2013 11:39 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Daar denk je, op het moment dat je het vonnis hoort, hoogstwaarschijnlijk anders over. En je bent geen haar beter dan diegene die je net hebt omgelegd.


Bovendien zouden dan de nabestaanden van de Bulgaar 'in hun recht staan' om hem vervolgens weer te wreken door ook doodslag of moord te plegen.

Eindresultaat: doei rechtsstaat.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 23-07-2013 11:47 by bazzio Profiel van bazzio

quote:
Op 23 juli 2013 11:34 schreef Onweerwolf het
Een moordenaar nog wel. :') Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van waar je over spreekt.


oke.. potentiële moordenaar dan.

Hij bonkt dat kind omver (= dader, onbewust of niet) en rijdt door ( hij laat dat hulpbehoevende kind liggen en is dus verantwoordelijk). Oftewel laat je iemand die je plat rijd bewust liggen dan kan deze persoon doodgaan en ben je dus moordenaar. Simpel toch?

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 23-07-2013 11:48]


Bazzio Attacks!!!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 11:53 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2013 11:47 schreef bazzio het volgende:
oke.. potentiële moordenaar dan.


Potentieel misdaden plegen is niet strafbaar in Nederland. Toevallig heb ik gisteravond de film 'Minority Report' gezien. Wellicht een aanrader voor je.

quote:
Hij bonkt dat kind omver (= dader, onbewust of niet) en rijdt door ( hij laat dat hulpbehoevende kind liggen en is dus verantwoordelijk).


Zo werkt dat dus niet. Hij is strafbaar voor het doorrijden maar niet verantwoordelijk voor het letsel. Die verantwoordelijk bestaat pas als hij ook daadwerkelijk schuld heeft aan het ongeval en in dit geval staat dat dus helemaal niet vast.

quote:
Oftewel laat je iemand die je plat rijd bewust liggen dan kan deze persoon doodgaan en ben je dus moordenaar. Simpel toch?


Nonsens.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 23-07-2013 11:54 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Volgens mij valt dat dan in de categorie dood door schuld, maar daar zit een heel onderzoekstraject aan vooraf.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 12:02 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2013 11:54 schreef Sjaakie het volgende:
Volgens mij valt dat dan in de categorie dood door schuld, maar daar zit een heel onderzoekstraject aan vooraf.




Bij dood door schuld moet er sprake zijn van verwijtbaar gedrag.

Als de verdachte aanzienlijk te hard heeft gereden dat kan dat worden aangemerkt als verwijtbaar gedrag en daar staat 2 jaar op.

Te hard rijden is, onder omstandigheden, zelfs te kenmerken als roekeloos gedrag en dan staat er maar liefst 4 jaar op.

Die onderzoeken zijn dus wel gedaan, reconstructies met behulp van kinderen notabene, maar daar is dus niet onomstotelijk bij vast komen te staan dat de verdachte te hard reed. Dat kan dus niet worden bewezen dus is het logisch dat de OvJ niet een daarbij behorende straf eist,


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 12:27 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Wat ik mij in deze zaak trouwens vooral afvraag is of de nabestaanden ook rechtshulp hebben gehad en of deze mensen hen hebben uitgelegd wat de te verwachten eis zou gaan worden en waarom.

Zijn deze tokkies nou volledig verrast of was de aanval in de rechtbank gewoon afgesproken werk?

Ik snap verder überhaupt niet dat deze mensen de nagedachtenis aan hun kind zo willen 'besmetten' door dit soort acties.

Zelfs zonder pardon het medeleven van de verdachte onacceptabel vinden en naast zich neer leggen, het zelfs 'de lont in het kruidvat' noemen.

Het lijkt mij toch dat als je dit verlies een plaats wilt geven zodat je het kunt verwerken en door kunt gaan met je leven dat je dan juist niet dit soort dingen moet doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 23-07-2013 12:28]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-07-2013 12:37 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 23 juli 2013 11:34 schreef Onweerwolf het volgende:
Een moordenaar nog wel. :') Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van waar je over spreekt.


Hij spreekt vanuit zijn onderbuikgevoelens en niet vanuit de rechtspraak. Zodoende heeft hij wel degelijk kaas gegeten van waar hij over spreekt, daar hij zijn eigen onderbuikgevoelens verwoordt.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen