IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nu stop ik. (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 23-07-2013 12:54 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Donderpuppy mist Kvellie.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 12:58 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2013 12:37 schreef iPim het volgende:
Hij spreekt vanuit zijn onderbuikgevoelens en niet vanuit de rechtspraak. Zodoende heeft hij wel degelijk kaas gegeten van waar hij over spreekt, daar hij zijn eigen onderbuikgevoelens verwoordt.


Ja, maar onderbuikgevoelens zijn compleet zinloos als je een rationele discussie voert. En aangezien het hier over rechtspraak gaat is ratio wel een vereiste.

Daarom is het mijns inziens ook volstrekt belachelijk dat er een voorstel ligt (al is aangenomen?) om nabestaanden spreektijd te geven tijdens een proces om hun gevoel en visie te uiten. Dat is namelijk volstrekt zinloos. Het oordeel van een nabestaande is per definitie gekleurd door emotie en dus niet objectief. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het in 99,9% van de gevallen om leken gaat.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-07-2013 12:59 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 23 juli 2013 12:58 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja, maar onderbuikgevoelens zijn compleet zinloos als je een rationele discussie voert. En aangezien het hier over rechtspraak gaat is ratio wel een vereiste.



Ik pretendeerde ook niet dat een rationele discussie gevoerd werd


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 13:02 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Overigens, onderbuikgevoelens of niet, ik verwacht van een medelander dat hij of zij op z'n minst weet dat er überhaupt niet gesproken kan worden van 'moord' als er geen sprake is van een opzetdelict.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 23-07-2013 13:06 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 23 juli 2013 12:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat ik mij in deze zaak trouwens vooral afvraag is of de nabestaanden ook rechtshulp hebben gehad en of deze mensen hen hebben uitgelegd wat de te verwachten eis zou gaan worden en waarom.

Zijn deze tokkies nou volledig verrast of was de aanval in de rechtbank gewoon afgesproken werk?

Ik snap verder überhaupt niet dat deze mensen de nagedachtenis aan hun kind zo willen 'besmetten' door dit soort acties.

Zelfs zonder pardon het medeleven van de verdachte onacceptabel vinden en naast zich neer leggen, het zelfs 'de lont in het kruidvat' noemen.

Het lijkt mij toch dat als je dit verlies een plaats wilt geven zodat je het kunt verwerken en door kunt gaan met je leven dat je dan juist niet dit soort dingen moet doen.

Ik denk dat er wel vanuit gegaan kan worden dat er rechtshulp en slachtofferhulp geweest is voor de nabestaanden, maar hoeveel die er door hun verdriet van opgepikt hebben is natuurlijk de vraag. Ik praat niet goed wat daar gebeurde, maar ik kan me heel goed voorstellen dat als ik daar zit, en degen die mijn kind heeft aangereden waardoor het overlijdt dat ik ook een waas voor mn ogen krijg, en als er een begint is het hek van de dam.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 23-07-2013 13:13 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Wat OWW niet wil snappen is dat ieder mens anders reageert op bepaalde situaties.

De een wordt droevig, de ander boos, blij, agressief of wat dan ook.

En als zo'n droeftoeter dan doorrijdt en tijden later sorry komt zeggen kan ik me best voorstellen dat ze dan niet staan te juichen van vreugde.

Maar goed... [/mening]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 13:14 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2013 13:06 schreef Sjaakie het volgende:
Ik denk dat er wel vanuit gegaan kan worden dat er rechtshulp en slachtofferhulp geweest is voor de nabestaanden, maar hoeveel die er door hun verdriet van opgepikt hebben is natuurlijk de vraag. Ik praat niet goed wat daar gebeurde, maar ik kan me heel goed voorstellen dat als ik daar zit, en degen die mijn kind heeft aangereden waardoor het overlijdt dat ik ook een waas voor mn ogen krijg, en als er een begint is het hek van de dam.


Er zit wel een jaar tussen het overlijden en deze zitting. Me dunkt dat een nabestaande, al dan niet op eigen initiatief, zich heeft verdiept in de procesgang gedurende die tijd. Deze eis is echt heel begrijpelijk. Aan de hoge kant zelfs. Er is een reële kans, denk ik, dat de verdachte gewoon wordt vrijgesproken (ontslag van rechtsvervolging eigenlijk) omdat er geen schuld kan worden bewezen en hij zich ook nog eens zelf heeft gemeld bij de politie.

Ik vind het moeilijk om me voor te stellen dat de nabestaanden dit niet wisten. En sowieso om dan een vechtpartij te beginnen in een rechtszaal. Ik vind het bij de beesten af om eerlijk te zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 23-07-2013 13:24]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 13:16 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2013 13:13 schreef Dying Embrace het volgende:
Wat OWW niet wil snappen is dat ieder mens anders reageert op bepaalde situaties.

De een wordt droevig, de ander boos, blij, agressief of wat dan ook.

En als zo'n droeftoeter dan doorrijdt en tijden later sorry komt zeggen kan ik me best voorstellen dat ze dan niet staan te juichen van vreugde.

Maar goed... [/mening]


Ik snap de emotie wel, ik snap alleen de actie niet.

Het zijn mensen die hun emoties als excuus misbruiken om hun gedrag te rechtvaardigen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 23-07-2013 13:17 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Ik blijf het knap vinden dat jij van allerlei details kennis blijkt te hebben maar dat je daarstraks de kin door je vloer viel toen ik je er op attent moest maken dat die lapzwans bij de chinees vandaan kwam, wat nota bene gewoon in een van de gerelateerde artikelen stond.

En nu ga ik wat anders doen, te warm...


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 23-07-2013 13:24 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 23 juli 2013 13:14 schreef Onweerwolf het volgende:
Er zit wel een jaar tussen het overlijden en deze zitting. Me dunkt dat een nabestaande, al dan niet op eigen initiatief, zich heeft verdiept in de procesgang gedurende die tijd. Deze eis is echt heel begrijpelijk. Aan de hoge kant zelfs. Er is een reële kans, denk ik, dat de verdachte gewoon wordt vrijgesproken omdat er geen schuld kan worden bewezen en hij zich ook nog eens zelf heeft gemeld bij de politie.

Ik vind het moeilijk om me voor te stellen dat de nabestaanden dit niet wisten. En sowieso om dan een vechtpartij te beginnen in een rechtszaal. Ik vind het bij de beesten af om eerlijk te zijn.

Oh, ik wist niet dat de tijd tussen het ongeval en de zitting zo lang was.

Ik denk dat gewoon ieder mens verschillend reageert op dingen. Ik denk als dit om mijn kind zou gaan dat het rechtssysteem me ook gestolen kon worden, en justitiële straf of niet, ik mn gram ook nog wel zou gaan halen. Maar ja, persoonlijk enzo, kun je lange discussies over houden.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 13:25 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2013 13:24 schreef Sjaakie het volgende:
Oh, ik wist niet dat de tijd tussen het ongeval en de zitting zo lang was.

Ik denk dat gewoon ieder mens verschillend reageert op dingen. Ik denk als dit om mijn kind zou gaan dat het rechtssysteem me ook gestolen kon worden, en justitiële straf of niet, ik mn gram ook nog wel zou gaan halen. Maar ja, persoonlijk enzo, kun je lange discussies over houden.


Tsja dat kan. Ik vind dat dus tokkie gedrag. Niet je emotie maar het feit dat je primitief reageert.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-07-2013 13:26 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 23 juli 2013 13:13 schreef Dying Embrace het volgende:
En als zo'n droeftoeter dan doorrijdt en tijden later sorry komt zeggen kan ik me best voorstellen dat ze dan niet staan te juichen van vreugde.



Ik ga er vanuit dat de veroorzaker van het ongeluk en de nabestaanden niet bij elkaar op de koffie komen en dit dus voor hem de eerste mogelijkheid is rechtstreeks tegen ze te zeggen dat het hem spijt.

Iets wat je als nabestaande ook kunt verwachten als je naar een dergelijke rechtzaak gaat.
Als je dat niet wilt of trekt is het misschien beter om thuis de uitspraak af te wachten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2013 13:41 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2013 13:17 schreef Dying Embrace het volgende:
Ik blijf het knap vinden dat jij van allerlei details kennis blijkt te hebben maar dat je daarstraks de kin door je vloer viel toen ik je er op attent moest maken dat die lapzwans bij de chinees vandaan kwam, wat nota bene gewoon in een van de gerelateerde artikelen stond.

En nu ga ik wat anders doen, te warm...


Irrelevante campingzender-details plachten zich bij mij niet te registreren. Sorry.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 23-07-2013 13:50 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

@XXL
Want de dader had in al die tijd op geen enkele andere manier de familie zijn condoleances mee kunnen delen.


@OWW
Jouw probleem.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 23-07-2013 14:17 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 23 juli 2013 13:13 schreef Dying Embrace het volgende:
Wat OWW niet wil snappen is dat ieder mens anders reageert op bepaalde situaties.

De een wordt droevig, de ander boos, blij, agressief of wat dan ook.[/mening]
Wat jij niet wil snappen is dat de rechter hier niks mee doet. Enkel te wet telt.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-07-2013 14:18 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Te wet of niet te wet.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 23-07-2013 14:20 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 23 juli 2013 14:18 schreef PandroidJack het volgende:
Te wet of niet te wet.
Jajaja. Onderbuikgevoelens zijn gewoon per definitie irrelevant.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-07-2013 14:30 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 23 juli 2013 13:50 schreef Dying Embrace het volgende:
@XXL
Want de dader had in al die tijd op geen enkele andere manier de familie zijn condoleances mee kunnen delen.



Ow, ik dacht altijd dat contact tussen beide partijen, mede om toestanden zoals in die rechtszaal te voorkomen, meestal niet gewenst is.

Mocht dat niet het geval zijn heeft hij inderdaad tijd genoeg gehad om even te bellen of een kaartje te sturen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 23-07-2013 14:32]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 23-07-2013 15:23 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

quote:
Op 23 juli 2013 14:30 schreef XXL het volgende:
Mocht dat niet het geval zijn heeft hij inderdaad tijd genoeg gehad om even te bellen of een kaartje te sturen.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 23-07-2013 15:25 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

quote:
Op 23 juli 2013 14:17 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Wat jij niet wil snappen is dat de rechter hier niks mee doet. Enkel te wet telt.


Als die knakker zijn condoleances eerder had geuit was het misschien zover niet eens gekomen, snappie?


WMP
Usericon van WMP
Posted 24-07-2013 1:49 by WMP Profiel van WMP

In hoeverre kun je nog van een ongeluk spreken als de overtreder een lange geschiedenis heeft van roekeloos rijgedrag (serieuze snelheidsovertredingen, door rood licht rijden, gevaarlijk inhalen) voor én na dit incident. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar als je stelselmatig dit soort acties uithaalt, dan wordt dat hoekje steeds groter en groter, veroorzaakt door je eigen handelen. Als de verdachte inderdaad spijt heeft laat hij dat lekker blijken door ook na het ongeluk nog steeds op dezelfde manier te blijven rondrijden.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 24-07-2013 9:17 by Sisyphos Profiel van Sisyphos

quote:
Op 23 juli 2013 14:20 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Jajaja. Onderbuikgevoelens zijn gewoon per definitie irrelevant.

Wat zowel de wet als lui die contstant hun bek vol onderdrukkende medicatie moeten stouwen betreft wel ja.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 24-07-2013 9:56 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 24 juli 2013 9:17 schreef Sisyphos het volgende:
Wat zowel de wet als lui die contstant hun bek vol onderdrukkende medicatie moeten stouwen betreft wel ja.
Irrelevant.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-07-2013 12:14 by XXL Profiel van XXL

wo 24 jul 2013, 09:20

Doodrijder Donnie aan schandpaal
den haag -

De moeder van de doodgereden 13-jarige Donnie Rog heeft op Facebook een foto gezet van de vermoedelijke dader. Daarop is te zien hoe de 21-jarige Milen Y. na het fatale ongeluk doodleuk met een vriend blowend in de auto zit.

De ouders van Donnie zijn woest op de Bulgaar, die na het doodrijden van hun zoontje nog zeven keer werd beboet voor te hard en roekeloos rijden.

De officier van justitie vroeg maandag 240 uur werkstraf, 4 maanden voorwaardelijke celstraf en een rijontzegging van 3 jaar tegen Milen Y. Na het horen van die milde strafeis sloegen bij de vader en een groep andere nabestaanden de stoppen door. Ze stortten zich massaal op Milen, die enkele rake klappen kreeg en sindsdien ondergedoken zit. ,,Laat hem maar bang zijn”, zegt moeder Miranda Rog tegen Omroep West.



Ben toch wel benieuwd waar dit allemaal op uit gaat lopen.

Mijn vermoeden is dat één van de ouders van Donnie uiteindelijk een zwaardere straf gaan krijgen dan Milen voor iets wat ze gaan doen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-07-2013 12:59 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 24 juli 2013 1:49 schreef WMP het volgende:
In hoeverre kun je nog van een ongeluk spreken als de overtreder een lange geschiedenis heeft van roekeloos rijgedrag (serieuze snelheidsovertredingen, door rood licht rijden, gevaarlijk inhalen) voor én na dit incident. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar als je stelselmatig dit soort acties uithaalt, dan wordt dat hoekje steeds groter en groter, veroorzaakt door je eigen handelen. Als de verdachte inderdaad spijt heeft laat hij dat lekker blijken door ook na het ongeluk nog steeds op dezelfde manier te blijven rondrijden.


Je probeert een causaal verband te suggereren dat niet bestaat. De verdachte staat terecht voor zijn gedrag tijdens dit ongeluk, niet voor zijn gedrag op andere dagen.

Een geschiedenis van vergelijkbaar gedrag kan alleen meegenomen worden bij het bepalen van een strafmaat en niet bij de schuldvraag.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen