IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : What is a critic but one who reads quickly, arrogantly, but never wisely. [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 23-03-2013 16:11 by ErikS Profiel van ErikS

Suck gekeken. Aardige premise, redelijk goed uitgevoerd en een paar fraaie bijrollen van o.m. Moby en Henry Rollins.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-03-2013 0:46 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Damn, net The Running Man op RTL7, maar wat er nu te zien is.... Cyborg, zeldzaam slecht.


Boeiender


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-03-2013 0:53 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Alien 1-4. De eerste is de minste, die mogen ze wel opnieuw opnemen van mij.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 24-03-2013 6:57 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

quote:
Op 24 maart 2013 0:53 schreef bokkie666 het volgende:
Alien 1-4. De eerste is de minste, die mogen ze wel opnieuw opnemen van mij.
Ga je mond eens spoelen met heineken!

Daar zit toch een bijna naakte Weaver in?

Edit: gisteren de jungle-sweep scene van Predator ff gekeken op belachelijk hard volume. Piemeltje werdt een beetje hard.

[Dit bericht is gewijzigd door Lijdend Voorwerp op 24-03-2013 7:16]


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 24-03-2013 12:45 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

Het feit dat het er niet allemaal bepaald lekker/gelikt uitziet bij de eerste draagt op een of andere manier bij tot de sfeer vind ik. Hier zijn de eerste 2 favoriet, met misschien toch nog een lichte voorkeur voor Aliens.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-03-2013 12:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 maart 2013 0:53 schreef bokkie666 het volgende:
Alien 1-4. De eerste is de minste, die mogen ze wel opnieuw opnemen van mij.


Prometheus niet vergeten hé


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 25-03-2013 9:22 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

De eerste is de beste, zonder twijfel. Die dreigende sfeer, dat natuurlijk, nooit over-the-top acteerwerk, een Klassieker. Zeker als je hem onbevangen kan zien, niet wetende wat je moet verwachten, zoals ik hem als tiener gezien heb. Dan komt die beroemde scene, met John Hurt (what's in a name) zeer intens over.

Anyways,



Een einde-van-de-wereld komedie met Steve Carell...viel tegen, want toch niet zo komedie-achtig, eerder tragisch gedoe.



[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 25-03-2013 9:23]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-03-2013 19:00 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

The Impossible: Indrukwekkend, aangrijpend.. Sterk geacteerd ook. Ben wel een klein beetje bevooroordeeld aangezien ik net 4 dagen terug ben uit Thailand, dus dat maakt zo'n film dan wel iets heftiger, maar zeker een aanrader!

Event Horizon: Vette film! Naargeestig en beklemmend sfeertje. Al heb ik wel de vliegtuig-inflight-movie-cut gezien.

Life of Pi: Gave film. Ongelooflijke animaties.. Soms beetje iets te zweverig, maar ik trok hem goed.

Mission Impossible 4: Aardig, niet meer dan dat. Leuk popcorn-vermaak.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-03-2013 10:56 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Event Horizon Supergave film (in het genre wel).

Gisteren


gezien. Noorse film over mythologische wezens. Traag en 'poëtisch', maar niet al te sterk.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 27-03-2013 11:19 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 25 maart 2013 19:00 schreef Ethereal het volgende:
Event Horizon: Vette film! Naargeestig en beklemmend sfeertje. Al heb ik wel de vliegtuig-inflight-movie-cut gezien.


Wat betekent dat? Extremere dingen eruit? Dan zou ik ém nog eens fatsoenlijk kijken.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 27-03-2013 11:48 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 24 maart 2013 0:53 schreef bokkie666 het volgende:
Alien 1-4. De eerste is de minste, die mogen ze wel opnieuw opnemen van mij.


De eerste minder vinden dan de derde, dan ben je toch wel erg ver van het padje af.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-03-2013 11:59 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

De eerste drie vormen een mooi geheel, waarbij de derde duidelijk als sluitstuk fungeerde, met de zelfmoord van Ripley. Was het hier maar bij gebleven.
Maar ja, Hollywood moest natuurlijk persé nog verder kunnen gaan met de franchise..


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 27-03-2013 22:43 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 27 maart 2013 11:19 schreef chriz het volgende:
Wat betekent dat? Extremere dingen eruit? Dan zou ik ém nog eens fatsoenlijk kijken.


Staat inmiddels al klaar op de mediaspeler

Zojuist Django Unchained gekeken.. Ik weet het niet. Het was gewoon een erg toffe film, maar ik mis gewoon wat. Ik vond de dialogen lang niet zo memorabel als in andere Tarantino films, en ook miste ik die zo lekker 'schurende' scènes die je in bijvoorbeeld Inglorious Basterds wel veelvuldig vond. (Openingsscène, scène in het restaurant met de apfelstrudel..) Verder vond ik de scène met de maskers totaal niet op zijn plek en te lang duren en ook over de soundtrack heb ik een beetje mijn twijfels. Natuurlijk snap ik het tegendraadse van een hiphop-plaat in zo'n film, maar ik vond het persoonlijk niet werken. Film was ook lichtelijk te lang naar mijn idee.

Al met al erg goed vermaakt, prima film met érg sterke rollen van Christopher Waltz, Jamie Foxx, Leonardo diCaprio en Samuel L. Jackson, maar de film lost bij mij de hoge verwachtingen niet helemaal in.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 27-03-2013 23:57 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Net terug van Lincoln. Erg indrukwekkende film, al is het puur een film van Amerikanen voor Amerikanen, waarbij er eigenlijk non-stop van uit wordt gegaan dat je bekend bent met de geschiedenislessen. En hoewel ik geen leek ben in de materie merk ik dat ik wel degelijk bepaalde belangrijke momenten mis, waarbij ik donders goed weet dat het een belangrijk historisch weetje uit de boeken is wat ik als Nederlander niet thuis kan brengen.

Verder gelukkig alsnog uitstekend mee vermaakt.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-03-2013 0:33 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

Dark City

Zeer indrukwekkende film!
Enkel naar het einde toe hoefde het niet op deze manier voor mij.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 28-03-2013 1:36 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 25 maart 2013 9:22 schreef PandroidJack het volgende:
De eerste is de beste, zonder twijfel. Die dreigende sfeer, dat natuurlijk, nooit over-the-top acteerwerk, een Klassieker. Zeker als je hem onbevangen kan zien, niet wetende wat je moet verwachten, zoals ik hem als tiener gezien heb. Dan komt die beroemde scene, met John Hurt (what's in a name) zeer intens over.

Een kettingroker op een ruimteschip? Totaal ongeloofwaardig en dat al na 5 minuten.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 28-03-2013 2:28 by ErikS Profiel van ErikS

quote:
Op 28 maart 2013 1:36 schreef bokkie666 het volgende:
Een kettingroker op een ruimteschip? Totaal ongeloofwaardig en dat al na 5 minuten.


En mensen invriezen en dan maanden later ontdooien is wel geloofwaardig?

Alien werd gedragen door de suspense en personages (ie, een soort thriller/horror) en Aliens was een aktiefilm. Ik vind niet dat je ze kunt vergelijken, want de enige overeenkomsten zijn Ripley en de alien. Over delen 3 en vooral 4 heb ik maar niet, want deze hebben niet de glans die Alien en Aliens wel hebben.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 28-03-2013 8:55 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 20 maart 2013 17:26 schreef ErikS het volgende:
Iron sky gekeken. Vermakelijke pulp, en eerlijk gezegd een beetje jammer van de toch redelijke special effects. Een dergelijk verhaal (nazi's op de maan) verdient wel rammelijke special effects, en het nog kunnen zien van de touwtjes waar de vliegende schotels aan hangen.


Die kwam ik voor een prikkie op Blu-ray tegen en heb ik gelijk aangeschaft. Een film over een invasie van Nazi's vanaf de maan hoort hier gewoon in de collectie.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-03-2013 13:08 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

quote:
Op 28 maart 2013 2:28 schreef ErikS het volgende:
En mensen invriezen en dan maanden later ontdooien is wel geloofwaardig?

Alien werd gedragen door de suspense en personages (ie, een soort thriller/horror) en Aliens was een aktiefilm. Ik vind niet dat je ze kunt vergelijken, want de enige overeenkomsten zijn Ripley en de alien. Over delen 3 en vooral 4 heb ik maar niet, want deze hebben niet de glans die Alien en Aliens wel hebben.


Aliens kun je toch moeilijk een echte actiefilm gaan noemen? Het eerste uur wordt geheel gedragen door sfeer naar mijn mening.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 29-03-2013 1:35 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

Lost Highway

Ik vermoed dat het normaal is dat je de film amper helemaal kunt vatten na een eerste keer?


Argh
Usericon van Argh
Posted 29-03-2013 2:05 by Argh Profiel van Argh

Zelfs na 10 keer niet, maar dat maakt bij Lynch totaal niet uit. Gaat om de beleving/trip.



Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-03-2013 9:22 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Mijn allereerste kennismaking met Lynch. Op aanraden van mijn zus in de cinema gaan zien. Kopstoot van een film!
Maar om zijn films te begrijpen (zeker die 2 latere, met Inland Empire als 'toppunt'), moet je bijna een handleiding hebben, vanwege de tonnen symboliek die er in zit, zo getuige toch z'n biografie. Ik vind Lost Highway vooral zo goed vanwege de beelden (die donkere gang, die highway, die exteem grellige kerel) en de muziek.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 29-03-2013 13:21 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

Het bevalt me zeker wel ja. Welke films van hem moet ik zeker nog zien? Er mogen natuurlijk andere films genoemd hebben die een soortgelijk effect teweeg brengen. (al zal dit vermoedelijk vooral Lynch zijn stijl zijn)

edit: het zijn ook vooral die beelden en bijhorende sfeer die het hem doen bij mij
naast gewoon amper weten wat je overkomt en nog minder notie hebben van wat je te wachten staat

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 29-03-2013 13:23]


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-03-2013 14:16 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Zijn gehele oeuvre is zeker de moeite waard, maar z'n laatste, Inland Empire, vind ik dan weer eerder een afrader (digitaal gefilmd, en extreem onsamenhangend).

Wild At Heart is zeer leuk, met een coole Nicolas Cage, een geile Laure Dern en een graaf metalnummer op de soundtrack.


Blue Velvet is ook een aanrader, zeker vanwege een extreem maniakale Dennis Hopper


The Elephant Man en The Straight Story zijn atypisch Lynch, maar prachtige films.

Mulholland Drive zit in het zelfde straatje als Lost Highway, maar is misschien iets onbegrijpelijker (ik wil je gerust de tip geven om het verhaal beter te snappen).

Eraserhead is een langerekt Tool-clipje.

En dan is er nog Twin Peaks natuurlijk, de serie der series. Heerlijke sfeer!

Dune is dan weer een mislukt scifi-experiment. Lelijke film.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 29-03-2013 21:54 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

Thx voor de uitleg en tips! Vermoedelijk dat ik ze uiteindelijk gewoon allemaal ga zien de komende weken/maandne, maar denk te beginnen met Blue Velvet, Wild At Heart en Mulholland Drive.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen