IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : What is a critic but one who reads quickly, arrogantly, but never wisely. [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 08-11-2013 13:41 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 7 november 2013 14:12 schreef bokkie666 het volgende:
ZIjn het niet de regisseurs die dure special effects en acteurs willen en de productiehuizen die daar toch enigszins een rem op zetten?

Ik heb pas The Fountain gezien vandaar ook.




Dat zijn geen dure effecten


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-11-2013 13:45 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 november 2013 13:41 schreef spectre het volgende:
Dat zijn geen dure effecten
Wel mooie effecten.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-11-2013 13:52 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 8 november 2013 13:41 schreef spectre het volgende:
Dat zijn geen dure effecten
Klopt, maar wel als hij zijn zin had gekregen. En zelfs nu is maar de helft van het opnamebudget terugverdient. Maar het punt blijft staan, het zijn de regisseurs die dure effecten willen om hun droomplaatje te verwezenlijken niet het publiek.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-11-2013 14:16 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 november 2013 13:52 schreef bokkie666 het volgende:
Klopt, maar wel als hij zijn zin had gekregen. En zelfs nu is maar de helft van het opnamebudget terugverdient. Maar het punt blijft staan, het zijn de regisseurs die dure effecten willen om hun droomplaatje te verwezenlijken niet het publiek.
Heeft een regisseur van een grote productie dan zo veel macht dat dure effecten enkel voor die persoon gebruikt worden? Dat lijkt me sterk. De regisseur zou het misschien willen om een mooiere film te maken en meer kijkers te trekken, maar wanneer zulke effecten gebruikt worden, zal het voor het publiek zijn, want dat is de bron van inkomsten. Misschien is in enkele gevallen de naam van een regisseur zo veel geld waard dat dit hem wel deze macht geeft, maar dat lijkt me beperkt en niet onafhankelijk van de invloed van zulke effecten in zijn voorgaande werken.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 08-11-2013 14:25]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2013 14:26 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 8 november 2013 13:45 schreef Helvete het volgende:
Wel mooie effecten.


The Fountain?

Ik vond het er uitzien als plastic rommel. Dat vergezeld gaande van een vreselijk uitgekauwd hypersentimenteel spiritueel thema maakte dat het een van de meest overgewaardeerde films is die ik de afgelopen jaren heb gezien.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-11-2013 14:30 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 8 november 2013 13:52 schreef bokkie666 het volgende:
Klopt, maar wel als hij zijn zin had gekregen. En zelfs nu is maar de helft van het opnamebudget terugverdient. Maar het punt blijft staan, het zijn de regisseurs die dure effecten willen om hun droomplaatje te verwezenlijken niet het publiek.


Heb je een bron want ik geloof je eigenlijk niet. Ik denk trouwens dat je bedoelt dat regisseurs effecten willen gebruiken als hun droomplaatje daarom vraagt. The Fountain zou een andere film zijn zonder de effecten, duur of niet duur. Jackman en Weisz zullen wel niet de goedkoopste zijn geweest maar IMHO spelen ze verschrikkelijk goed.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-11-2013 14:31 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 november 2013 14:26 schreef Onweerwolf het volgende:
The Fountain?

Ik vond het er uitzien als plastic rommel. Dat vergezeld gaande van een vreselijk uitgekauwd hypersentimenteel spiritueel thema maakte dat het een van de meest overgewaardeerde films is die ik de afgelopen jaren heb gezien.
Ja. Het komt allemaal wel erg duidelijk uit de computer, maar voor zo ver ik me kon herinneren vond ik het best mooi. Van de film zelf was ik ook niet zo weg. Het is in ieder geval wel de minste van hem. Destijds een 6/10 gegeven geloof ik. Al heb ik het idee dat ik de film tegenwoordig misschien meer zou kunnen waarderen.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 08-11-2013 14:33]


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-11-2013 14:32 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 8 november 2013 14:16 schreef Helvete het volgende:
Heeft een regisseur van een grote productie dan zo veel macht dat dure effecten enkel voor die persoon gebruikt worden? Dat lijkt me sterk. De regisseur zou het misschien willen om een mooiere film te maken en meer kijkers te trekken, maar wanneer zulke effecten gebruikt worden, zal het voor het publiek zijn, want dat is de bron van inkomsten.
Ja, het is voornamelijk de keuze van de regisseur. Ik weet geen enkel voorbeeld waarbij er budget overbleef omdat de regisseur van dat soort dingen afzag. Het publiek gaat niet voor de effecten naar de bioscoop maar voor een leuke film.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2013 14:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Van mij kreeg de film een 3/10 zag ik net.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-11-2013 14:34 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 8 november 2013 14:31 schreef Helvete het volgende:
Ja. Het komt allemaal wel erg duidelijk uit de computer, maar voor zo ver ik me kon herinneren vond ik het best mooi. Van de film zelf was ik ook niet zo weg. Het is in ieder geval wel de minste van hem. Destijds een 6/10 gegeven geloof ik.


Er komt niet zoveel uit de computer hoor Ik persoonlijk vind het zijn allerbeste en ook Clint Mansell's beste soundtrack

Kreeg van mij een 10/10 zag ik net

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 08-11-2013 14:35]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-11-2013 14:38 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 8 november 2013 14:30 schreef spectre het volgende:
Heb je een bron want ik geloof je eigenlijk niet. Ik denk trouwens dat je bedoelt dat regisseurs effecten willen gebruiken als hun droomplaatje daarom vraagt. The Fountain zou een andere film zijn zonder de effecten, duur of niet duur. Jackman en Weisz zullen wel niet de goedkoopste zijn geweest maar IMHO spelen ze verschrikkelijk goed.
Wikipedia stond het. Hij wou Brad Pitt hebben ook.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Fountain


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-11-2013 14:38 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 november 2013 14:32 schreef bokkie666 het volgende:
Ja, het is voornamelijk de keuze van de regisseur. Ik weet geen enkel voorbeeld waarbij er budget overbleef omdat de regisseur van dat soort dingen afzag. Het publiek gaat niet voor de effecten naar de bioscoop maar voor een leuke film.
Mensen willen niet alleen een leuke film zien, maar vaak ook een mooie, grafisch indrukwekkende of spectaculaire film. Afhankelijk van het soort film zijn zulke effecten gewoon nodig. Ik denk net als Hérésie dat juist dit soort grafisch indrukwekkende films een meerwaarde bieden om deze in de bioscoop en niet thuis te bekijken.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 08-11-2013 14:41]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-11-2013 14:39 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Dat hangt erg van de film af.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-11-2013 14:44 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 november 2013 14:34 schreef spectre het volgende:
Er komt niet zoveel uit de computer hoor Ik persoonlijk vind het zijn allerbeste en ook Clint Mansell's beste soundtrack

Kreeg van mij een 10/10 zag ik net
Oké, ik dacht van wel, maar het is lang geleden dat ik hem zag. Die soundtrack ga ik ook eens luisteren. Was ik eerder al van plan.


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-11-2013 14:48 by spectre Profiel van spectre

De ruimte shots zijn iig allemaal petrischaal macro opnames waar ze vloeistoffen bij elkaar gieten


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-11-2013 14:52 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 november 2013 14:48 schreef spectre het volgende:
De ruimte shots zijn iig allemaal petrischaal macro opnames waar ze vloeistoffen bij elkaar gieten
Dat wist ik niet. Klinkt erg gaaf.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 08-11-2013 15:55 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 8 november 2013 14:38 schreef Helvete het volgende:
Mensen willen niet alleen een leuke film zien, maar vaak ook een mooie, grafisch indrukwekkende of spectaculaire film. Afhankelijk van het soort film zijn zulke effecten gewoon nodig. Ik denk net als Hérésie dat juist dit soort grafisch indrukwekkende films een meerwaarde bieden om deze in de bioscoop en niet thuis te bekijken.
Jawel, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze duur moeten zijn. Voor Zwartboek hadden ze voor 1 scene een echte boerderij laten ontploffen geloof ik, daar was vast wel een andere goedkopere oplossing voor geweest en het had het publiek van de film totaal niks uitgemaakt.

Ik vind dat de bioscoop sowieso geen enkele meerwaarde biedt. Alleen maar extra irritatie.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 08-11-2013 16:07 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 8 november 2013 15:55 schreef bokkie666 het volgende:
Jawel, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze duur moeten zijn. Voor Zwartboek hadden ze voor 1 scene een echte boerderij laten ontploffen geloof ik, daar was vast wel een andere goedkopere oplossing voor geweest en het had het publiek van de film totaal niks uitgemaakt.
Ik geloof niet dat er vaak een goedkopere optie is waarbij het publiek net zo tevreden zou zijn, maar hier weet ik verder ook niets inhoudelijks over te vertellen.
quote:
Op 8 november 2013 15:55 schreef bokkie666 het volgende:
Ik vind dat de bioscoop sowieso geen enkele meerwaarde biedt. Alleen maar extra irritatie.
Dat begrijp ik wel. Eigenlijk beslaat een bioscoopscherm van een afstand nauwelijks een groter deel van je zichtveld dan een televisie op kleine afstand en tegenwoordig is het beeld in de bioscoop ook niet veel scherper dan wanneer je een film thuis in hoge resolutie bekijkt. Het geluid is wel vaak beter dan thuis. Daarnaast vind ik wel gewoon leuk om ergens heen te gaan om een film te zien.

Waar komt die irritatie bij jou vandaan?

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 08-11-2013 16:14]


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 08-11-2013 16:10 by nark Profiel van nark

Iron Sky.......


Wat een bagger.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


GruntSmurf
Usericon van GruntSmurf
Posted 08-11-2013 16:14 by GruntSmurf Profiel van GruntSmurf

quote:
Op 8 november 2013 15:55 schreef bokkie666 het volgende:
Alleen maar extra irritatie.

Het geluid staat vaak erg hard.


Buried
Usericon van Buried
Posted 08-11-2013 16:20 by Buried (Speciaal lid) Profiel van Buried

Toch nog maar es hier plaatsen, voor de geïnteresseerden.

Er is een releasedatum op de nieuwe Star Warsfilm geplakt!

"Disney and Lucasfilm will release J.J. Abrams’ “Star Wars: Episode VII” on December 18, 2015.

With pre-production in full-swing, shooting is scheduled to begin this coming spring at Pinewood Studios.

“We’re very excited to share the official 2015 release date for ‘Star Wars: Episode VII,’ where it will not only anchor the popular holiday filmgoing season but also ensure our extraordinary filmmaking team has the time needed to deliver a sensational picture,” said Alan Horn, chairman of The Walt Disney Studios.

Abrams will direct “Star Wars: Episode VII” from a script he’s writing with Lawrence Kasdan, who penned “The Empire Strikes Back” and “The Return of the Jedi.”

Bron:
http://blogs.wsj.com/speakeasy/2013/11/07/star-wars-episode-vii-set-to-open-december-18-2015/



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 08-11-2013 16:26 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

quote:
Op 8 november 2013 16:20 schreef Buried het volgende:
Toch nog maar es hier plaatsen, voor de geïnteresseerden.

Er is een releasedatum op de nieuwe Star Warsfilm geplakt!

"Disney and Lucasfilm will release J.J. Abrams’ “Star Wars: Episode VII” on December 18, 2015.

With pre-production in full-swing, shooting is scheduled to begin this coming spring at Pinewood Studios.

“We’re very excited to share the official 2015 release date for ‘Star Wars: Episode VII,’ where it will not only anchor the popular holiday filmgoing season but also ensure our extraordinary filmmaking team has the time needed to deliver a sensational picture,” said Alan Horn, chairman of The Walt Disney Studios.

Abrams will direct “Star Wars: Episode VII” from a script he’s writing with Lawrence Kasdan, who penned “The Empire Strikes Back” and “The Return of the Jedi.”

Bron:
http://blogs.wsj.com/speakeasy/2013/11/07/star-wars-episode-vii-set-to-open-december-18-2015/



Toch kan dit alleen maar tegenvallen.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Buried
Usericon van Buried
Posted 08-11-2013 16:31 by Buried (Speciaal lid) Profiel van Buried

quote:
Op 8 november 2013 16:26 schreef powertieke het volgende:
Toch kan dit alleen maar tegenvallen.


Waarom?

Ik weet eigenlijk echt niet waar ik me aan moet verwachten, maar het niveau van IV tot VI zal er wel niet meer komen denk ik. Alhoewel ik moet bekennen dat ik I tot III ook best genietbaar vond.



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 08-11-2013 16:38 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Hoe oud ben je? (Oprechte interesse om te kijken of ik een knorrige oude man ben)

Het zal de leeftijd wel zijn, maar de serie verloor voor mij al z'n charme vanaf Episode 1. Slechte computer graphics, platte personages en dito acteerwerk (terwijl het goeie acteurs waren).

Geef mij maar poppen, schaalmodellen en echte vrieskou.

En Harrisson Ford.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Buried
Usericon van Buried
Posted 08-11-2013 16:42 by Buried (Speciaal lid) Profiel van Buried

18, dus misschien heb je ergens wel een punt

Moet wel toegeven dat ik alle films gezien heb toen ik nog een stuk jonger was, dus het kwam misschien allemaal wat sterker over dan het in werkelijkheid was. Wat niet wegneemt dat ik VII waarschijnlijk wel ga bekijken, ik vind de lore van Star Wars wel fantastisch



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen