IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : What is a critic but one who reads quickly, arrogantly, but never wisely. [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-09-2013 19:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Safety not Guaranteed: over een gast die gaat tijdreizen en een partner nodig heeft daarvoor, en een drietal reporters die een verhaal over hem willen schrijven en daarom proberen zich voor te doen als daadwerkelijk geïnteresseerde partner. Gaandeweg de film wordt het punt natuurlijk meer hoe die tijdreiziger nou precies is, en wat er allemaal achter hem en het gebeuren zit. Loopt met niet al te veel struikelingen lekker naar een solide einde toe.

This is the End: film met allemaal dudes van Superbad, Pineapple Express etc. die 'zichzelf' spelen. Seth Rogen en Jay Baruchel hadden elkaar lang niet gezien, en zitten op een feest van James Franco als de wereld vergaat (zo ongeveer). Shit gaat héél hard loos. Film is een grote rollercoaster van hilariteit en geweld, je wordt voortdurend meegesleept en krijgt weinig ademruimte. Dat is ook het sterke punt van deze film. Anders comedies van deze gasten zijn wat meer down to earth en kunnen dus ook wat ademruimte geven om nog een enigszins realistische afwikkeling van het verhaal weer te geven. Bij deze film gaan ze totaal over the top en kan dat dus gewoon niet allemaal. Het escaleert dus ook gewoon prima door naar het einde, en heeft een prima einde wat totaal nergens op slaat maar des te hilarisch is


I wish I was a butterfly


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-09-2013 19:04 by faalhaas Profiel van faalhaas

Die films ga ik dus niet kijken.


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-09-2013 19:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

O.


I wish I was a butterfly


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-09-2013 19:06 by faalhaas Profiel van faalhaas

K.


... hoe de hazen lopen ...


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 17-09-2013 9:18 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



Gisteren Rosemary's Baby voor de eerste keer eens uit gezien.
Een beetje een dubbel gevoel. Veel goed, natuurlijk acteerwerk afgewisseld met nogal knullig acteerwerk en niet al te geslaagde 'special effects' (die scene waarbij ze verkracht wordt door de duivel ).

Al bij al een lekker naargeestige sfeer.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-09-2013 11:11 by faalhaas Profiel van faalhaas

Een klassieker


... hoe de hazen lopen ...


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-09-2013 20:39 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

After Earth


total snoozefest


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 17-09-2013 21:31 by MetalJan Profiel van MetalJan

The Thing ('82)

Niet echt mijn ding, toch een goede film.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-09-2013 0:41 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

This is the end.

Bromance goes apocalyptic. Vermakelijk.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-09-2013 1:36 by bokkie666 Profiel van bokkie666

GI Joe Retaliation Goed vermaak hoeha


Aelfric
Usericon van Aelfric
Posted 18-09-2013 11:55 by Aelfric Profiel van Aelfric

quote:
Op 17 september 2013 9:18 schreef PandroidJack het volgende:


Gisteren Rosemary's Baby voor de eerste keer eens uit gezien.
Een beetje een dubbel gevoel. Veel goed, natuurlijk acteerwerk afgewisseld met nogal knullig acteerwerk en niet al te geslaagde 'special effects' (die scene waarbij ze verkracht wordt door de duivel ).

Al bij al een lekker naargeestige sfeer.


Het blijft een klassieker, gemaakt in de late jaren 60. Een woelige periode en veel gestoei met occultisme. Kort daarna is Polanski's vrouw Sharon Tate ook vermoord door Charly Manson.
Dance of the Vampires (Fearless Vampire Killers), de film die hij daarvoor maakte, blijf ik een van de beste vampierfilms ooit vinden. Prachtige sfeer!


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 18-09-2013 12:05 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 18 september 2013 11:55 schreef Aelfric het volgende:
Dance of the Vampires (Fearless Vampire Killers), de film die hij daarvoor maakte, blijf ik een van de beste vampierfilms ooit vinden. Prachtige sfeer!


Die wil ik dringend eens bekijken dan, bedankt voor de tip.

Edit: Tanz der Vampiere deed wel een belletje rinkelen, is blijkbaar de musical die op die film gebaseerd is. Die heb ik wel staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 18-09-2013 12:07]


Willekeur en dictatuur!


Aelfric
Usericon van Aelfric
Posted 18-09-2013 12:20 by Aelfric Profiel van Aelfric

quote:
Op 18 september 2013 12:05 schreef Hérésie het volgende:
Die wil ik dringend eens bekijken dan, bedankt voor de tip.

Edit: Tanz der Vampiere deed wel een belletje rinkelen, is blijkbaar de musical die op die film gebaseerd is. Die heb ik wel staan.


De film is niet erg serieus. Humor speelt een belangrijke rol, maar nergens is het flauw en het doet geen afbreuk aan de kwaliteit en de sfeer van de film.
En natuurlijk Sharon Tate in bad

[Dit bericht is gewijzigd door Aelfric op 18-09-2013 12:21]


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 18-09-2013 12:23 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 18 september 2013 12:20 schreef Aelfric het volgende:
De film is niet erg serieus. Humor speelt een belangrijke rol, maar nergens is het flauw en het doet geen afbreuk aan de kwaliteit en de sfeer van de film.
En natuurlijk Sharon Tate in bad


Humor is inderdaad niet per se storend in horrorfilms, zolang het wat elegant blijft


Willekeur en dictatuur!


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 18-09-2013 12:27 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

1967, te oud die film.

waarschijnlijk nog niet eens in kleur ook.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 18-09-2013 12:28]


Aelfric
Usericon van Aelfric
Posted 18-09-2013 19:03 by Aelfric Profiel van Aelfric

quote:
Op 18 september 2013 12:27 schreef Dying Embrace het volgende:
1967, te oud die film.

waarschijnlijk nog niet eens in kleur ook.




Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 18-09-2013 19:04 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Ok, ik snap waarom hij sowieso het bekijken waard is


Willekeur en dictatuur!


Aelfric
Usericon van Aelfric
Posted 18-09-2013 19:04 by Aelfric Profiel van Aelfric

quote:
Op 18 september 2013 19:03 schreef Aelfric het volgende:



Prachtige kleuren nog wel!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 19-09-2013 0:19 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Jaren 70 films, vaak prachtige kleuren, imo.

Héél wat anders. In het vliegtuig The heat geken, die met sandra bullock van laatst.
Viel me enorm mee, voor een amerikaanse comedy. Vooral die mccarthy speelde erg goed. Bullock deed het prima, alleen ze lijkt zo op michael jackson, ik zag haar niet anders meer in de film. Mijn eega ook niet meer, toen ik het haar vertelde na een tijdje. Iig een onverwacht grappige film.



http://www.imdb.com/title/tt2404463/?ref_=nm_knf_i3




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 19-09-2013 0:20]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 21-09-2013 17:00 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Is er een chronologische volgorde om rekening mee te houden bij de Millenium trilogie uit 2009?


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-09-2013 17:01 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ja.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-09-2013 17:03 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 18 september 2013 12:27 schreef Dying Embrace het volgende:
1967, te oud die film.

waarschijnlijk nog niet eens in kleur ook.


:')

Jij bent ook echt 100% mainstream bij alles wat je doet of niet?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 21-09-2013 17:06 by Lijdend Voorwerp Profiel van Lijdend Voorwerp

Aight.


The Girl with the Dragon Tattoo (Män som hatar kvinnor, literally, men who hate women) (2005)
The Girl Who Played with Fire (Flickan som lekte med elden, literally, the girl who played with fire) (2006)
The Girl Who Kicked the Hornets' Nest (Luftslottet som sprängdes, literally, the air castle that was blown up) (2007)


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 21-09-2013 18:05 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

The Fearless Vampire Killers vroeger helemaal stuk gekeken. De zwanenzang der klassieke vampierfilms als je het mij vraagt.. het werd pas in de jaren 80 weer goed toeven met de bloedzuigers; Fright Night, Lost Boys, Near Dark... maar toen hadden ze allemaal plotseling grote hippe kapsels en in sommige ernstige gevallen rolschaatsen zelfs.

Polansky's film is alleen al vanwege de decors en settings superieur.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Aelfric
Usericon van Aelfric
Posted 21-09-2013 20:27 by Aelfric Profiel van Aelfric

quote:
Op 21 september 2013 18:05 schreef Mortis Rex het volgende:
The Fearless Vampire Killers vroeger helemaal stuk gekeken. De zwanenzang der klassieke vampierfilms als je het mij vraagt.. het werd pas in de jaren 80 weer goed toeven met de bloedzuigers; Fright Night, Lost Boys, Near Dark... maar toen hadden ze allemaal plotseling grote hippe kapsels en in sommige ernstige gevallen rolschaatsen zelfs.

Polansky's film is alleen al vanwege de decors en settings superieur.


The Fearless Vampire Killers zou je eigenlijk kunnen zien als een parodie op de klassieke vampierfilm, maar is feitelijk toch serieus en inderdaad tijdloos door de geweldige sfeer, aankleding en de historische setting. Als tiener danig onder de indruk geraakt en sindsdien vaak weer eens bekeken. Hij ligt trouwens alweer klaar

Momenteel onderga ik met heel veel plezier weer een 80s horror revival en heb pas ook weer eens Near Dark gezien. Prachtige film ook, volwassen en het vampirisme benaderd vanuit een originele invalshoek (de verslavende werking van bloed). Niet verwonderlijk dat ik nu ook aan The Addiction (1995) moet denken die de materie op een soortgelijke wijze hanteert.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen