IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Yeah, well, that's just, like, your opinion, man. [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-11-2014 16:18 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 10 november 2014 14:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Christopher Nolan, verschrikkelijk overrated regisseur.


Mee eens. Niet slecht, maar overrated.

quote:
Met name Memento is tenenkrommend slecht.


Niet mee eens. Overrated, ja, maar niet tenenkrommend slecht.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-11-2014 16:31 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 10 november 2014 15:57 schreef faalhaas het volgende:
Hahahaha OWW die huilt over anderen die huilen over anderen met een andere mening


Huilception.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-11-2014 16:31 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 10 november 2014 16:15 schreef Onweerwolf het volgende:
Hahaha, Ha!




... hoe de hazen lopen ...


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-11-2014 16:39 by spectre Profiel van spectre

Ik krijg gewoon zin om Memento weer eens op te zetten.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-11-2014 16:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

En terecht. Afgelopen jaar geloof ik weer een keer gedaan, 3e keer? 4e keer? Blijft fascinerend hoe het verhaal zich door de verweven teruglopende flashforward/vooruitlopende flashback-cyclus heen ontvouwt. Misschien toch maar een keer de Fabula-versie ervan kijken, kijken wat er dan overblijft van de film.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-11-2014 16:48]


Quis moderabat ipsos moderatores?


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-11-2014 16:47 by spectre Profiel van spectre

Fabula versie? Ik google even, is dat de versie andersom? Die optie heb ik op de dvd zelf zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 10-11-2014 16:48]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-11-2014 16:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 november 2014 16:47 schreef spectre het volgende:
Fabula versie?

De chronologische versie. Dus hoe het verhaal (fabula) echt is.
quote:
Op 10 november 2014 16:47 schreef spectre het volgende:
Fabula versie? Ik google even, is dat de versie andersom? Die optie heb ik op de dvd zelf zitten.

Nou ja, maar half andersom en 'uit elkaar getrokken', maar die is het ja

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-11-2014 16:49]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-11-2014 17:35 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 10 november 2014 16:18 schreef Ralph het volgende:
Mee eens. Niet slecht, maar overrated.



Niet mee eens. Overrated, ja, maar niet tenenkrommend slecht.


Misschien is tenenkrommend overdreven en zou ik wat milder zijn wanneer deze film niet zo overrated zou zijn.

Feit blijft dat het een pure gimmick film is, laat je de gimmick achterwege dan hou je een inhoud over die te saai voor woorden is met acteerwerk dan niet meer dan redelijk is en geen enkel ander uitschietend effect.

En die gimmick, tsja, ik vond er niets aan.

Maar Mythics heeft gelijk, Nolan werkt met aardige tot goede ideeën die vervolgens uitgevoerd worden op een manier die gewoon niet boeiend en niet bijzonder is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-11-2014 17:38 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

The Prestige is daar ook een goed voorbeeld van. Begint interessant en heeft een positief zuigende werking, maar op een gegeven moment laat de film je los en ben je er gewoon klaar mee en dat is 'ie nog lang niet afgelopen.

Alsof je voor het eerst een Dimmu Borgir album hoort.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-11-2014 18:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 november 2014 17:35 schreef Onweerwolf het volgende:
Misschien is tenenkrommend overdreven en zou ik wat milder zijn wanneer deze film niet zo overrated zou zijn.

Feit blijft dat het een pure gimmick film is, laat je de gimmick achterwege dan hou je een inhoud over die te saai voor woorden is met acteerwerk dan niet meer dan redelijk is en geen enkel ander uitschietend effect.

En die gimmick, tsja, ik vond er niets aan.

Maar Mythics heeft gelijk, Nolan werkt met aardige tot goede ideeën die vervolgens uitgevoerd worden op een manier die gewoon niet boeiend en niet bijzonder is.

Als je de structuur een gimmick vindt mis je het punt van de film volgens mij. De structuur is juist hetgeen wat de film de sfeer geeft, je als kijker op gelijke voet zet met de protagonist die zaken ook bij elkaar moet puzzelen en momenten in de tijd los beleeft. Dat is juist geen gimmick, omdat het een directe relatie heeft met het verhaal. De plottwist op het eind is waar de kijker over de protagonist heenstapt en het geheel overziet, waar andere films zo'n plottwist uit de lucht laten vallen is het hier juist volkomen logisch binnen het idee van de film en de status van de protagonist. Daarnaast is de structurering echt goed uitgewerkt, de teruglopende flashforwards en de vooruitlopend flashbacks zijn niet zomaar door elkaar geknipt maar versterken elkaar echt.

Kun je het nog steeds stom vinden etc., maar dat zou juist niet aan de structurering moeten liggen die inhoudelijk sterk en technisch goed uitgewerkt in.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-11-2014 18:09]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-11-2014 18:53 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Een gimmick is iets waardoor een anderszins niet noemenswaardigs iets opvalt. Hetgeen hier precies het geval is. Zonder die structuur zou niemand ook maar 1 cent voor de film geven. En die structuur op zichzelf is gewoon wat mij betreft totaal niet boeiend.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-11-2014 19:19 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 10 november 2014 18:07 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Daarnaast is de structurering echt goed uitgewerkt, de teruglopende flashforwards en de vooruitlopend flashbacks zijn niet zomaar door elkaar geknipt maar versterken elkaar echt.



Misschien moet Michal bay dat dan eens met de volgende transformersfilm doen ? dan wordt het nog eens wat!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-11-2014 19:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 november 2014 18:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Een gimmick is iets waardoor een anderszins niet noemenswaardigs iets opvalt. Hetgeen hier precies het geval is. Zonder die structuur zou niemand ook maar 1 cent voor de film geven. En die structuur op zichzelf is gewoon wat mij betreft totaal niet boeiend.

Dat je alles buiten de structurering (ook) stom vindt moet je zelf weten, maar dat maakt de structurering nog geen gimmick. Wat je namelijk vergeet is dat een gimmick eigenlijk niet relevant is, en dat is de structurering in dit geval zeker wel. Zowel op direct niveau (het brengt jou als kijker op gelijke voet met de protagonist), als op meta-niveau (het onderzoekt de relatie tussen geheugen, perceptie en actie door die deels uit hun chronologische verband te halen, en voegt via deze weg inhoud toe boven het plot zelf), is de structurering in dit geval het fundament van de film, niet een irrelevant detail. Als je dat in dit geval toch als gimmick ziet is elke afwijking van het chronologisch en gortdroog vertellen van een verhaal een gimmick.

Dat maakt het geheel natuurlijk niet per se goed, of leuk of wat dan ook.
quote:
Op 10 november 2014 19:19 schreef attila_de_hun het volgende:
Misschien moet Michal bay dat dan eens met de volgende transformersfilm doen ? dan wordt het nog eens wat!

Als dat ook over dergelijke thema's gaat kan dat best, ja

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-11-2014 19:37]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 10-11-2014 19:29 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 10 november 2014 18:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Een gimmick is iets waardoor een anderszins niet noemenswaardigs iets opvalt.


Goed omschreven.

quote:
Hetgeen hier precies het geval is.


Omschrijving fout toegepast.

quote:
Zonder die structuur zou niemand ook maar 1 cent voor de film geven.


Zonder die structuur was die film er namelijk ook helemaal niet geweest.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-11-2014 19:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 november 2014 19:29 schreef Ralph het volgende:
Goed omschreven.

Eigenlijk klopt er nog iets naast, een gimmick kan namelijk ook aan een goed product hangen. Het gaat er alleen maar om dat het niet relevant is, en (vrijwel) geen andere functie dient dan om op te vallen.

De explosies van Michael Bay ofzo


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-11-2014 19:34 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 10 november 2014 19:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De explosies van Michael Bay ofzo


Wat is het verschil tussen de explosies van Bay en de structuur van Memento?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-11-2014 19:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 november 2014 19:34 schreef Onweerwolf het volgende:
Wat is het verschil tussen de explosies van Bay en de structuur van Memento?

Dat mag duidelijk zijn uit mijn uitleg van net

Overigens zou ik zelfs de explosies van Michael Bay niet echt een gimmick noemen, dat is misschien ook wel de essentie van zijn moderne films Uhm...


Quis moderabat ipsos moderatores?


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-11-2014 19:38 by spectre Profiel van spectre

Willen jullie niet zo spoileren, ik moet die Transformer films nog kijken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-11-2014 19:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 november 2014 19:38 schreef spectre het volgende:
Willen jullie niet zo spoileren, ik moet die Transformer films nog kijken

Uhm... Er zijn misschien ook weleens geen explosies!

Weleens een interessante analyse gelezen van Armageddon. Is pompeuze prullaria, maar na die analyse heb ik toch wel meer respect voor hem (Bay) gekeken door hoe vernuftig het op bepaalde vlakken in elkaar zit.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-11-2014 19:40]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 10-11-2014 20:53 by Teneighty Profiel van Teneighty

Jeeez, wat een Onweertroll,,

Filmtip vd week: The One I Love

[Dit bericht is gewijzigd door Teneighty op 10-11-2014 20:57]


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-11-2014 21:05 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 10 november 2014 20:53 schreef Teneighty het volgende:
Jeeez, wat een Onweerloll






IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-11-2014 21:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 november 2014 20:53 schreef Teneighty het volgende:
Filmtip vd week: The One I Love

Van de IMDB-synopsis kan ik niet zoveel maken, kun je er iets meer over uitwijden waarom het wat is?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-11-2014 22:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Mark Duplass (doet zijm broer ook mee?) is wel gaaf natuurlijk


When your people matter, menstrual health matters


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 10-11-2014 23:18 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Automata

prachtig.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 10-11-2014 23:19 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 10 november 2014 20:53 schreef Teneighty het volgende:
Jeeez, wat een Onweertroll,,




Weer zo'n infantiele kutkneus. Waar blijven dit soort niets toevoegende mongolen toch vandaan komen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen