![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Mee eens. Niet slecht, maar overrated. quote: Niet mee eens. Overrated, ja, maar niet tenenkrommend slecht. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote: Huilception. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
quote: ![]() ... hoe de hazen lopen ... ![]() |
|
Ik krijg gewoon zin om Memento weer eens op te zetten. ![]() |
|
Fabula versie? Ik google even, is dat de versie andersom? Die optie heb ik op de dvd zelf zitten. [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 10-11-2014 16:48] ![]() |
|
quote: De chronologische versie. Dus hoe het verhaal (fabula) echt is. quote: Nou ja, maar half andersom en 'uit elkaar getrokken', maar die is het ja ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-11-2014 16:49] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Misschien is tenenkrommend overdreven en zou ik wat milder zijn wanneer deze film niet zo overrated zou zijn. Feit blijft dat het een pure gimmick film is, laat je de gimmick achterwege dan hou je een inhoud over die te saai voor woorden is met acteerwerk dan niet meer dan redelijk is en geen enkel ander uitschietend effect. En die gimmick, tsja, ik vond er niets aan. Maar Mythics heeft gelijk, Nolan werkt met aardige tot goede ideeën die vervolgens uitgevoerd worden op een manier die gewoon niet boeiend en niet bijzonder is. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
The Prestige is daar ook een goed voorbeeld van. Begint interessant en heeft een positief zuigende werking, maar op een gegeven moment laat de film je los en ben je er gewoon klaar mee en dat is 'ie nog lang niet afgelopen. Alsof je voor het eerst een Dimmu Borgir album hoort. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Als je de structuur een gimmick vindt mis je het punt van de film volgens mij. De structuur is juist hetgeen wat de film de sfeer geeft, je als kijker op gelijke voet zet met de protagonist die zaken ook bij elkaar moet puzzelen en momenten in de tijd los beleeft. Dat is juist geen gimmick, omdat het een directe relatie heeft met het verhaal. De plottwist op het eind is waar de kijker over de protagonist heenstapt en het geheel overziet, waar andere films zo'n plottwist uit de lucht laten vallen is het hier juist volkomen logisch binnen het idee van de film en de status van de protagonist. Daarnaast is de structurering echt goed uitgewerkt, de teruglopende flashforwards en de vooruitlopend flashbacks zijn niet zomaar door elkaar geknipt maar versterken elkaar echt. Kun je het nog steeds stom vinden etc., maar dat zou juist niet aan de structurering moeten liggen die inhoudelijk sterk en technisch goed uitgewerkt in. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-11-2014 18:09] No dogs, no masters. ![]() |
|
Een gimmick is iets waardoor een anderszins niet noemenswaardigs iets opvalt. Hetgeen hier precies het geval is. Zonder die structuur zou niemand ook maar 1 cent voor de film geven. En die structuur op zichzelf is gewoon wat mij betreft totaal niet boeiend. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Misschien moet Michal bay dat dan eens met de volgende transformersfilm doen ? dan wordt het nog eens wat! ![]() ![]() |
|
quote: Dat je alles buiten de structurering (ook) stom vindt moet je zelf weten, maar dat maakt de structurering nog geen gimmick. Wat je namelijk vergeet is dat een gimmick eigenlijk niet relevant is, en dat is de structurering in dit geval zeker wel. Zowel op direct niveau (het brengt jou als kijker op gelijke voet met de protagonist), als op meta-niveau (het onderzoekt de relatie tussen geheugen, perceptie en actie door die deels uit hun chronologische verband te halen, en voegt via deze weg inhoud toe boven het plot zelf), is de structurering in dit geval het fundament van de film, niet een irrelevant detail. Als je dat in dit geval toch als gimmick ziet is elke afwijking van het chronologisch en gortdroog vertellen van een verhaal een gimmick. Dat maakt het geheel natuurlijk niet per se goed, of leuk of wat dan ook. quote: Als dat ook over dergelijke thema's gaat kan dat best, ja ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-11-2014 19:37] No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Goed omschreven. quote: Omschrijving fout toegepast. quote: Zonder die structuur was die film er namelijk ook helemaal niet geweest. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote: Eigenlijk klopt er nog iets naast, een gimmick kan namelijk ook aan een goed product hangen. Het gaat er alleen maar om dat het niet relevant is, en (vrijwel) geen andere functie dient dan om op te vallen. De explosies van Michael Bay ofzo ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Wat is het verschil tussen de explosies van Bay en de structuur van Memento? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Dat mag duidelijk zijn uit mijn uitleg van net ![]() Overigens zou ik zelfs de explosies van Michael Bay niet echt een gimmick noemen, dat is misschien ook wel de essentie van zijn moderne films ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Willen jullie niet zo spoileren, ik moet die Transformer films nog kijken ![]() ![]() |
|
quote: Uhm... Er zijn misschien ook weleens geen explosies! Weleens een interessante analyse gelezen van Armageddon. Is pompeuze prullaria, maar na die analyse heb ik toch wel meer respect voor hem (Bay) gekeken door hoe vernuftig het op bepaalde vlakken in elkaar zit. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-11-2014 19:40] No dogs, no masters. ![]() |
|
Jeeez, wat een Onweertroll,, Filmtip vd week: The One I Love [Dit bericht is gewijzigd door Teneighty op 10-11-2014 20:57] "Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat." ![]() |
|
quote: IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
quote: Van de IMDB-synopsis kan ik niet zoveel maken, kun je er iets meer over uitwijden waarom het wat is? No dogs, no masters. ![]() |
|
Mark Duplass (doet zijm broer ook mee?) is wel gaaf natuurlijk ![]() When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Automata prachtig. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
quote: Weer zo'n infantiele kutkneus. Waar blijven dit soort niets toevoegende mongolen toch vandaan komen? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |