![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Een balk. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Snowpiercer is absoluut GEEN filmhuis film. quote: Gister toevallig Moebius gezien van Kim Ki-Duk, beetje Oei-die-poes zonder dialogen... prima date-movie.... NOT!!! The Hobbit 2 vond ik juist stukken beter dan de eerste. De eerste was iets te jolig met teveel liedjes en vrolijke karakters.. die problemen zijn grotendeels opgelost in de tweede film. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
|
quote:AG zat gewoon wat vreemde dingen te roepen, al zou het mij niets verbazen als er daadwerkelijk kleinere filmhuizen zijn die iets als die durven te draaien, als die niet in de grotere bioscopen zal worden vertoond. Dat heeft dan in ieder geval een stuk meer met marketing dan met stijl te maken. Oh, en ga allen Post Tenebras Lux (2012) van Reygadas (Japón, Batalla en el Cielo, Stellet Licht) kijken. De openingsscène in mijn vorige post is niet geheel gepresentatief, maar geeft wel een deel van de sfeer aan. Surrealistisch, dromerig, zo nu en dan behoorlijk rauw en een erg mooie en originele cinematografie. Niet alle beelden zijn in eerste instantie aan elkaar te koppelen, zoals bijv. bij een Zerkalo (Tarkovsky) ook het geval is. Een bevrijding van je gedachten na de afdwingende, geforceerde, valse sentimenten van een film als Snowpiercer. De op een na beste film uit 2012 die ik gezien heb. quote:Ligt maar net aan de smaak van je date natuurlijk. Als een meisje mij zou vragen om samen naar Irréversible of Sombre te gaan, zou ik daar zeker geen nee tegen zeggen! Jaren geleden was ik best wel fan van Ki-duk. Elf films van de man gezien, maar na Dream (2008) heb ik niets meer gevolgd, dus ik ben wel benieuwd naar die Moebius. Best vervelend dat het zo onvoorspelbaar is of een film hier nog in de bios te zien zal zijn, waardoor ik geneigd ben om de film maar te piraten en op een slechter scherm te bekijken. Een aantal maanden geleden heb ik The Bow (2005) nog herzien, maar die viel me toen lichtelijk tegen. Misschien net iets te symbolisch voor me, zoals ook bij veel andere films van hem. Het lukt me niet altijd goed om de bedoelde symboliek te doorgronden of mijn eigen invulling er aan te geven. Spring, Summer, Fall... (2003) moet ik ook snel eens herzien, want zo ver ik me kan herinneren was dat wel mijn favoriet. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 26-03-2014 6:50] ![]() |
|
Niet dat ik nu zo veel gezien heb van de laatste tijd, maar ik post gewoon even mijn top 10's van afgelopen twee jaar, tot nu toe, inclusief IMDb-linkjes, omdat ik de lijstjes toch al gemaakt had. Wellicht had ik een iets andere versie van het 2013-lijstje al in een vorig topic gepost, maar toch: 2012: 01. Dupa Dealuri 9/10 02. Post Tenebras Lux 9/10 03. Spring Breakers 8/10 04. The Act of Killing 8/10 (docu) 05. Mud 8/10 06. Csak a Szél 8/10 07. Ōkami Kodomo no Ame to Yuki 8/10 (anime) 08. Amour 7/10 09. Jagten 7/10 10. Kibô no Kuni 7/10 2013: 01. Pedaldance 10/10 02. La Vie d'Adèle 9/10 03. Le Passé 8/10 04. Upstream Color 8/10 05. Les Salauds 8/10 06. Pozitia Copilului 7/10 07. Soshite Chichi ni Naru 7/10 08. Only God Forgives 7/10 09. Dallas Buyers Club 7/10 10. Computer Chess 7/10 [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 26-03-2014 6:41] ![]() |
|
quote: Vreemd, vreemd... Provocatief zou ik zeggen ![]() ![]() quote: Ik heb hem niet gezien, dus ik kan er niet over oordelen, maar ik verwacht inderdaad niet dat het een (typische) filmhuisfilm is ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Denk dat het eerder andersom bedoeld was. Volgens mij zul je over het algemeen geen al te succesvol relationeel vervolg hebben als je iemand voor een afspraakje uitnodigt naar Irreversible. Daarentegen, als zij jou uitnodigt om die film te kijken dan ben je denk ik zwaar binnen. [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 26-03-2014 16:20] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
quote: Hij draait over enkele weken tijdens Imagine in EYE. Download is ook prima te doen, prima kwaliteit, geen gedonder met ondertitels ook aangezien er geen woord wordt gesproken in de film. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
|
Frozen (2013) Een gemiddelde 7,8 van niet-Amerikanen op IMDb? Kom op zeg, wat een onzin. Veel te Amerikaans-moralistisch en een kwart van de film bestaat uit ontzettend irritante liedjes met een minstens zo achterlijke tekst. [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 31-03-2014 1:30] ![]() |
|
You're next, maar als je een interessante film zien wil, you're better not next. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Deze week nog maar eens Once upon a time in the west kijken. ![]() |
|
R.I.P.D Leek erg veel op Men In Black, zelfs de muziek. Had meer ingezeten, maar over het algemeen was het wel aardig. ![]() |
|
Gisteren ![]() gezien. Erg knap hoe Wes Anderson, net zoals een Almodovar en de Coen-brothers, een zeer eigen, persoonlijke stijl heeft. Qua muziek en sfeer moest ik terugdenken aan The Fantastic Mister Fox. Soms wel een beetje langdradig, maar anderzijds een welgekomen eigenzinnigheid. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
quote: Wat Anderson onder andere veel doet en wat ik eerst niet zo door had is symmetrische shots maken: http://vimeo.com/89302848 Dat geeft mede zijn films die eigen stijl. Mooi staaltje subtiele cinematografie. No dogs, no masters. ![]() |
|
Prachtige film en verhaal ![]() ![]() |
|
Vind vooral Rushmore cool van Anderson. ![]() |
|
quote: Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Dikke aanrader dus, dat is mooi ![]() Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. ![]() |
|
Tenzij je Elysium al gezien hebt... bijna hetzelfde verhaal.. in een andere setting. Snowpiercer faalt voornamelijk tijdens de slordige actiescenes; schuddende camera en slechte belichting om te verhullen dat de gevechts-choreagrafie van een amateuristisch niveau is en een totaal gebrek aan impact shots. Dit zorgt ervoor dat spannend bedoelde scenes alleen maar heel erg chaotisch zijn en meer niet. Snowpiercer maakt de hype niet waar imo. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
|
De Regels van Matthijs (2012) Docu over een autistische man. 7/10 - UitzendingGemist.nl Call Me Kuchu (2012) Docu over homoseksualiteit in Oeganda. 6/10 - UitzendingGemist.nl Zatôichi (2003) Samurai actie/drama van Takeshi Kitano. Gebaseerd op het verhaal van Zatôichi waarvan een reeks van 26 films is gemaakt. 7/10 Hotarubi no Mori E (2011) Korte anime van 45 minuten in Ghibli-achtige stijl. 7/10 Kamome Shokudô (2006) Een Japanse vrouw opent een restaurantje in Helsinki. Te veel nadruk op cultuurverschillen, te veel onnodige uitleg en conversatie, ongeloofwaardig en overdreven 'feel-good'. 4/10 Xing Kong (2011) Meisje ontmoet jongen, samen ontsnappen ze. Niet zo origineel, veel te sentimenteel, irritante muziek. 4/10 ![]() |
|
Afgelopen nacht de eerste drie kwartier van Salo of de 120 dagen van sodom gekeken. Niet leuk. ![]() |
|
Daar heb ik me ook eens aan gewaagd. Niet leuk, nee. ![]() |
|
Volgens mij was ik een jaar of 15 toen ik die zag. Het stond als horror in de film gids aangeschreven. Ik werd niet blij. ![]() |
|
quote: Is dat het punt waar het naakt niet meer op kon tegen het sadisme? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
Het leukste gedeelte moet nog komen. Daarna meteen A Serbian Film erin. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... ![]() |
|
Nee het punt dat die getrouwden aan elkaar moeten zitten. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |