IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Omdat twee meer weten dan geen [vraagbaak deel zoveel] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-02-2022 20:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2022 18:26 schreef Fusion het volgende:
Anekdotes.
Absoluut. Maar volgens onderzoek van o.a. de landbouwuniversiteit lijkt het bij dieren kleiner dan een koe weinig verschil te maken.
quote:
Wordt en niet ook veel met zo'n bolt gun gewerkt bij koeien? Daar kan geen mes tegenop volgens mij qua snelheid
Klopt. Maar als je een keer in een gemiddeld veebedrijf in Nederland bent geweest, ongeacht melkvee of vleesvee, dan is dat verdoofd slachten nog niet eens een doekje voor het bloeden, eerder een vlag op een modderschuit. Al ken ik ook bedrijven waar dierenwelzijn wel hoog in het vaandel staat, zelfs met b.v. honderden varkens. Het kan dus wel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-02-2022 14:12 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 februari 2022 20:42 schreef bastianus het volgende:
Absoluut. Maar volgens onderzoek van o.a. de landbouwuniversiteit lijkt het bij dieren kleiner dan een koe weinig verschil te maken.
Ik denk dat ik weet over welke uni je hebt en over welk onderzoek. Dat was volgens mij gebaseerd op een soort gemiddelde van diverse onderzoeken naar doverse methoden qua verdoving met CO2, wat natuurlijk enorm stressvol is en waarin best veel veschil qua uitvoering n de praktijk zit.


quote:
Op 9 februari 2022 20:42 schreef bastianus het volgende:Klopt. Maar als je een keer in een gemiddeld veebedrijf in Nederland bent geweest, ongeacht melkvee of vleesvee, dan is dat verdoofd slachten nog niet eens een doekje voor het bloeden, eerder een vlag op een modderschuit. Al ken ik ook bedrijven waar dierenwelzijn wel hoog in het vaandel staat, zelfs met b.v. honderden varkens. Het kan dus wel.

Eens. En natuurlijk is het in NL relarief goed. Maar relatief zegt helaas weer zo weinig. Ook hier zijn enorme misstanden, nog steeds.


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-02-2022 22:05 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

oligarch

Wie heeft dat achterlijke woord verzonnen?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 31-03-2022 4:59 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Ik lees veel over stijgende gasprijzen. Minima gaan het moeilijk krijgen etc.

Dus de gasprijzen gaan omhoog. Maar hoe hard precies?

Ik betaal tot Juni nog 69 euro per maand aan Eneco. Gaat dat verdubbelen? Meer dan dat?


We zijn klaar


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 31-03-2022 6:47 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Ik ben van 280 naar 440 per maand gegaan. Collega van 230 naar 550.

Varieert, maar tikt flink aan…


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 31-03-2022 11:56 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Hmm, dan ga ik zelf voorlopig maar uit van een verdubbeling.


We zijn klaar


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 31-03-2022 12:00 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2022 22:05 schreef Natural Disaster het volgende:
oligarch

Wie heeft dat achterlijke woord verzonnen?


De grieken!

olígos = few
arkho = to rule or to command

Maar het klinkt inderdaad een beetje raar. Als ik een woord/klank als "ollie" hoor dan denkt ik meteen aan tekenfilms en andere schattige kinder dingen.


We zijn klaar


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 31-03-2022 13:00 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 31 maart 2022 4:59 schreef Herfsthoofd666 het volgende:
Ik lees veel over stijgende gasprijzen. Minima gaan het moeilijk krijgen etc.

Dus de gasprijzen gaan omhoog. Maar hoe hard precies?

Ik betaal tot Juni nog 69 euro per maand aan Eneco. Gaat dat verdubbelen? Meer dan dat?


Wij hebben een bijzonder matig geïsoleerd huis en stoken aardig wat (thuiswerk, al heeft zo'n thermostaatsysteem met verschillende zones al redelijk wat winst opgeleverd) en gaan er straks, voor wat ik kan zien, 60 euro meer voor betalen. Zitten nu op een maandbedrag van rond de 220 euro dacht ik. Niet relaxed, maar in elk geval nog te overzien.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-03-2022 18:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2022 11:56 schreef Herfsthoofd666 het volgende:
Hmm, dan ga ik zelf voorlopig maar uit van een verdubbeling.


Gaat voor mij wel ongeveer op bij variabel tarief.

Dan ga ik uit van het verbruik van vorig jaar en dat ik in Juli het tarief ga betalen wat nu geldt voor nieuwe klanten. Dat kan dus nog stijgen maar daar ga ik niet vanuit omdat in de zomer de vraag minder is.

Edit:

Ik zat bij mijn laatste jaarrekening wel op gemiddelde van rond de 130 per maand.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 31-03-2022 18:30]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-03-2022 18:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2022 13:00 schreef Ethereal het volgende:
al heeft zo'n thermostaatsysteem met verschillende zones al redelijk wat winst opgeleverd


Moet je nagaan hoeveel het had kunnen schelen als je gewoon de radiatorknoppen wat dicht had gedraaid ipv te investeren in duur thermostaatgedoe.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 31-03-2022 20:40 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 31 maart 2022 18:33 schreef XXL het volgende:
Moet je nagaan hoeveel het had kunnen schelen als je gewoon de radiatorknoppen wat dicht had gedraaid ipv te investeren in duur thermostaatgedoe.


Dat deed ik daarvoor altijd, hele huis langs, alles dichtdraaien en alleen die op mijn kantoortje open, thermostaat iets opschroeven (die daarna de ketel liet branden voor satan want tsjah, de kamer waar de thermostaat hing werd niet warmer) tot het me te heet werd, naar beneden thermostaat dichtzitten totdat het binnen notime weer koud was, thermostaat weer open, rinse and repeat. Stookten ons een ongeluk. Nu heeft elke ruimte zijn eigen thermostaat annex automatische verwarmingsknop en houdt hij alleen de desgevraagd kamer op temperatuur. Scheelt enorm

Bijkomend voordeel: ik kan mijn kantoor nu ook warmstoken als mijn vrouw thuis is en de houtkachel aan heeft.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-04-2022 0:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hmm.

Als je maar 1 thermostaat hebt sowieso nooit de boel dicht draaien in de ruimte waar de thermostaat hangt maar in ruimtes waar je minder of geen gebruik van maakt. Anders wil hij inderdaad wel stoken.

Hier ook een huis waar nog het nodige geisoleerd moet worden. oa dak en vloer.

Toch was mijn verbruik minder dan 1000 kub over het laatste jaar met de thermostaat het hele jaar door standaard op 20 graden.

Wat ik wel heb gedaan is het vermogen van mijn ketel terugzetten. Temperatuur van de ketel is ook verlaagd van 80 naar 45 graden waardoor de ketel niet telkens op vol vermogen staat te loeien maar iets langer op een laag pitje heerlijk rustig staat te pruttelen.

Tapwatertemperatuur en waterdruk in huis ook verlaagd waardoor in minder water verbruik wat ik ook nog eens minder hoef te verwarmen wat dus zowel water als gas bespaart.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 01-04-2022 0:49]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 01-04-2022 4:07 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

quote:
Op 1 april 2022 0:47 schreef XXL het volgende:
Wat ik wel heb gedaan is het vermogen van mijn ketel terugzetten. Temperatuur van de ketel is ook verlaagd van 80 naar 45 graden waardoor de ketel niet telkens op vol vermogen staat te loeien maar iets langer op een laag pitje heerlijk rustig staat te pruttelen.
Ik heb een huurhuisketeltje. Kan en mag ik daar ook mee klooien, en indien ja: hoe gaat zoiets in z'n werk?

Ik kook ook nog op gas. Geen zin in pre-fab bliksoep omdat ik m'n ketel verse goddelijkheid niet meer een uur lang aan de kook kan laten.


We zijn klaar


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 01-04-2022 16:19 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Op de meeste ketels kun je sowieso zonder problemen de watertemperatuur aanpassen.

Wil je meer doen heb je een servicecode nodig om in het menu te komen. Soms vind je die op het web, soms niet.

Wij koken ook gewoon op gas. Het verschil in kostprijs voor koken op gas of stroom vind ik persoonlijk te klein om daar op dit moment geld in te investeren.
Elektrisch koken ga ik namelijk met mijn huidige oude groepenkast met 2x 10 ampere echt niet redden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 13-04-2022 6:55 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Heeft iemand eigen ervaring met dit soort mobiele baden?

https://www.bol.com/nl/nl/p/hellobath-opvouwbaar-zitbad-bath-bucket-148cm-220l-extra-lang-incl-badkussen-opberghoes/9300000029216282/?bltgh=uL3kiRDEsqAJyJtYf25Fww.kl3PAirDkZ1ly7ata7xBtQ_0_28.31.ProductTitle

Om de lengte maak ik me geen zorgen. Ben eraan gewend geraakt dat ik met de beentjes buitenboord moet.
Maar de breedte...

Ik ben nog best smal, maar een zitgedeelte van bijvoorbeeld 40 centimeter breed gaat niet werken denk ik.


We zijn klaar


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 13-04-2022 7:32 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 13 april 2022 6:55 schreef Herfsthoofd666 het volgende:
Heeft iemand eigen ervaring met dit soort mobiele baden?

https://www.bol.com/nl/nl/p/hellobath-opvouwbaar-zitbad-bath-bucket-148cm-220l-extra-lang-incl-badkussen-opberghoes/9300000029216282/?bltgh=uL3kiRDEsqAJyJtYf25Fww.kl3PAirDkZ1ly7ata7xBtQ_0_28.31.ProductTitle

Om de lengte maak ik me geen zorgen. Ben eraan gewend geraakt dat ik met de beentjes buitenboord moet.
Maar de breedte...

Ik ben nog best smal, maar een zitgedeelte van bijvoorbeeld 40 centimeter breed gaat niet werken denk ik.


37cm breed, ik heb zo’n idee dat ik daar mijn bipsje ook niet tussenkrijg, hehe, maar tussen alle recensies zie ik er maar eentje die het te smal vindt, bijna iedereen is juist enthousiast over het formaat.

Ik zou ‘m gewoon bestellen (en de verpakking heel houden), opzetten, proberen en als het niks is retour afzender.

Of je bestelt deze uitvoering: https://www.bol.com/nl/p/hellobath-opvouwbaar-bad-zitbad-inklapbaar-bath-bucket-goliath-xl-zwart-155-cm-lang-incl-zitkussen-afvoerslang-tot-3-meter-onderwaterlamp/9300000020751390?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp, die ziet er op een hoop fronten hetzelfde uit, is nauwelijks duurder en is 60cm breed.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 13-04-2022 7:51 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Die ziet er netjes uit. De reviews zijn altijd maar vaag op bol.com. Er staat onder dat artikel ook reviews die gaan over een soorgelijk, maar toch niet helemaal hetzelfde artikel.





(ik woon in limburg, dus niet janken over kalkaanslag bitte)

Hij zou dan met het hoofdeinde tegen de achterste muur komen. In de lengte tegen de linkermuur + stukje deur.

Eerst nog even meten en kijken of dat afvoergedeelte van de wasbak niet in de weg zit.


We zijn klaar


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-04-2022 5:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jongen dat ding zet je voor de tv!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 14-04-2022 6:59 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Oh in de zomer wel ja. In de winter weinig zin om een raam open te zetten ivm vochtgeneuzel.

Want wel badderen in water water wat 55 graden is natuurlijk.


We zijn klaar


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-04-2022 7:18 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Is er hier ook een user Winterteen666?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-04-2022 17:24 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Kattenbakvulling al een week op in beide aldi's hier. Sla is al een week niet meer te krijgen bij de aldi's en ook bij de dekamarkt al even op.

Moet dat ook uit Rusland komen?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 20-04-2022 18:07 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Kan iemand aan een torrent van "Everything Everywhere All At Once" komen? Hij is in de usa al uit, maar kan nergens iets vinden. =[


We zijn klaar


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 20-04-2022 21:42 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2022 18:07 schreef Herfsthoofd666 het volgende:
Kan iemand aan een torrent van "Everything Everywhere All At Once" komen? Hij is in de usa al uit, maar kan nergens iets vinden. =[

Op ThePirateBay staan camrips in 720p. Maar beter even geduld hebben en wachten tot er deftige versies van uitkomen lijkt me


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 25-04-2022 11:14 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Heeft er iemand al eens (een deel van) het Mullerthal in Luxemburg "bewandeld"? Naar het schijnt erg mooie omgeving, in totaal meer dan 100km wandelroute. Ik zou wel enkele dagen willen gaan, waarbij tips zeker welkom zijn.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-04-2022 23:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Wat gaat ome Elon met Twitter doen? De code uitprinten en demonstratief verbranden?


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen