|
Dit topic is 37 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |
||||
Auteur: |
|
|
Want daar valt niets te maaien... "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Ja man, want 1:50 is dus geen 1:50 zo blijkt maar weer. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 10-04-2024 15:55] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Niets is wat het lijkt! "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Straks is je 33cl bier in ene ook geen 33cl. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Klopt. quote: Klopt niet. Dan heb je niet meer 40 delen benzine versus 1 deel olie. Je hebt dan 2,5% olie, en 97,5% benzine. Ofwel 1 deel olie (per definitie, maar 2,5/2,5), versus 39 delen benzine (97,5/2,5). Je bent in het eindmengsel op zoek naar 1/41 * 100% = 2,43902439...% olie. Zoals al gezegd [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-04-2024 16:20] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ja, en als je iets morst wordt het ook minder, of als het aan de lucht vervliegt. Maar dat is niet hét punt van een *meng*verhouding, dat gaat om hoeveel je er bij menging ingooit. Verwacht overigens dat bij olie en benzine het effect minimaal is. Bij water en alcohol doet het wel best veel, ja. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Die hoeveelheid olie (in liter) klopt, maar dat is geen 2,5% van het totale volume wat in het mengsel ging. Totaal heb je 5,024509804 liter, waarvan 0,12254902 liter olie, ofwel 0,12254902/5,024509804*100%=2,43902439%. Duidelijk niet precies 2,5%, maar wel precies mengverhouding 1:40 Ofwel 1/41*100% (zie twee posts terug ). [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-04-2024 16:27] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Zelfs met dichtheden kom je er niet. Hier voor water en alcohol: https://www.mathscinotes.com/2016/07/volume-reduction-in-ethanol-water-mixtures/ En dan zijn water en alcohol nog slechts 2 stoffen. Zowel benzine als motorolie zijn complexe mengsels. Dit geeft maar weer aan hoe complex de wereld in elkaar kan zitten want rekenen met massa's en volumes en stofeigenschappen zou nog vrij makkelijk moeten zijn. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ah, ik snap de verwarring, waaronder die van mij De 2,5% is tov het aantal liter benzine, niet tov het eindmengsel. Dat is een wat onhandige definitie, omdat we normaal percentages wat anders gebruiken als je het over mengsel hebt enzo. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Koop gewoon een electrische grasmaaier. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Die moeten ook gesmeerd Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Benzine en olie zijn beiden apolaire vloeistoffen en dan leidt het mengen ervan tot het resultaat dat de gemiddelde dichtheid proportioneel is aan het gemiddelde van de bij elkaar gemengde stoffen. In het bovenstaande valt te lezen dat XXL nog steeds gewoon gelijk heeft. Winter is coming |
|
quote: Ik doelde ook niet op 2,5% van het totale volume maar op 2,5% van het volume aan benzine (4,nogwat) wat aan olie wordt toegevoegd. Het enige waarvoor ik het totale volume gebruikt heb is een poging de oorspronkelijke 5 liter te ontleden in een deel olie en een deel benzine en dan te bepalen in wat er volgens mijn logica in zou moeten zitten, wat er al in de oorspronkelijke mengsmering zit en wat er dus volgens mij nog bij moet worden gegooid. Mocht dat niet kloppen vind ik dat vanaf nu wel prima. Dan ga ik me nu weer even bezig houden met waar ik wel goed in ben: Bier drinken en kut roepen. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 10-04-2024 17:55] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: quote: Ik realiseerde me het later ook Spraakverwarring! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
De cognitieve vaardigheden van hoogopgeleiden zijn ook niet meer wat het geweest is. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
En om dan nog even terug te komen op mijn oorspronkelijke post: quote: Het gebruik van % bleek een probleem dus heb ik % later simpelweg vervangen door het woord 'delen'. Je zou mijn berekening vervolgens ook kunnen schrijven als: 5* 100/102 en 5* 2/102 Vereenvoudingd is dat dus: 5* 50/51 en 5* 1/51 Maargoed, dat kan ik natuurlijk verkeerd zien (Of beredeneren als je dat een geilere term vindt) maar volgens mij kom je toch in beide gevallen op de zelfde getallen uit. Mij boeit het dan verder weinig of het juist beredeneerd is. Kwellie denkt daar anders over. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Ohja? Interessant, vertel eens waar dat uit blijkt! Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Zie mijn vorige post. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Je leest weer een post onjuist. Hij bedoelt te zeggen dat er door denken op verschillende niveaus mogelijk een tweedeling in de maatschappij ontstaat. Of althans, zoiets zou hij normaalgesproken aanhalen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Oh, dat ging/gaat ook wel goed, hoor. Qua berekening dan. En denk, zoals Freduk (?) ook zei, dat je het ook juist beredeneerde. Alleen % vs. delen, inderdaad, dat maakt het verwarrend/(technisch) incorrect, whatever Je rekenstappen waren ogenschijnlijk goed. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dat doe ik graag! Zo houden we 'de tweedeling' in stand! Kan goed, dat hij dat bedoelt, maar ja. Haal het er maar uit. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
En dan nu nog even met een genieten van de laatste zonnestralen in de tuin. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Was ook bezig Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ik had er 1 die meer dan 20 jaar is meegegaan. Toen brak dat ding af waar je hem mee vooruit duwt. Geen idee hoe dat heet. Nooit gesmeerd. Maar dat ligt meer aan het feit dat ik dat niet wist. Zie ik nu ook op google. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
Dit topic is 37 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |