![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Dat scheelt toch, dat ander bedenken wat we voelen/bedoelen? ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Je bedoelt hout in plaats van koper als je het over een saxofoon hebt, toch? ![]() ![]() |
|
quote: Weet ik niet, ik weet sowieso niet waar ik het over heb ![]() Bij sax hoor ik vooral het koper, als in wat het uniek maakt. Daar onderschat ik mogelijk de invloed van het hout, ja. No dogs, no masters. ![]() |
|
Hoe kan het dat ik bepaalde, vrij bekende CD's niet in z'n geheel kan vinden op Youtube? Neem De Jeugd van Tegenwoordig. Overal playlists met alle nummers, maar geen enkele video die het gehele album bevat? Zelfde met Myrkskog - Deathmachine. Kom enkel losse nummers tegen, en ik heb oprecht een kwartier naar beneden gescrolld. I want you to caress me like a tropical priest ![]() |
|
Dat was mij ook opgevallen. Misschien gezeik met copyright of zo en komen mensen die er een playlist van maken wel mee weg? Ik zeg natuurlijk maar wat. [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 26-03-2025 15:07] Ouwe Zemelaar ![]() |
|
quote: Omdat de rechthebbenden dat niet geregeld hebben! ![]() Maar goed, waarom dan niet? 1) Fuck Google 2) Levert amper wat op 3) Helpt niet (meer) genoeg voor de marketing 4) Onwetendheid 5) Band/label/andere rechthebbende doet niet echt meer wat (kan ik me bij Myrkskog voorstellen) 6) Onder de streep betere alternatieven 7) Algehele theatraliteit 8) Geen zin Tsja, talloze redenen te bedenken. No dogs, no masters. ![]() |
|
Sowieso zijn YT filmpjes met volledige albums overrated. Dat scrobbelt niet lekker. ![]() |
|
quote: Ja snap ik, maar ik draai hem dan om: dan dus niet meer scrobblen. Wel jammer, was een leuk naslagwerk. Maar liever makkelijk toegang tot muziek, dan dat ik alleen dingen kan luisteren die meteen een database in kunnen gaan ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Laffe zooi dit. Ik heb tijdens werk een achtergrondkompjoeter als radio draaien. Alle CD's de ik koop rip ik daarop, en vandaar luister ik dan muziek en scrobbelt LastFM deze tijdens kantooruren. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Denk niet dat het zoveel uitmaakt of je een enkel nummer of een compleet album uploadt als je niet de rechthebbende bent. Mag evengoed niet, het laatste valt mogelijk alleen meer op. Playlists maken raak je niet van in de problemen denk ik; als er geen dingen in staan die jij niet had mogen uploaden. Illegale uploads worden best vaak door de vingers gezien door de rechthebbenden. Toch wat promo, kost ze niets, verliezen ze vermoedelijk weinig mee. Wordt wel anders als iemand met advertenties op zo'n upload geld aan het verdienen is. No dogs, no masters. ![]() |
|
Scrobblen, moest ik weer even googelen. Last fm, jeempie, dát is lang geleden! Dat dat nog bestaat. Ik zet gewoon ook nog steeds cd's op mijn telefoon en die draai ik dan op mijn werk en beluister ik via een bluetooth speaker(dat mensen dat nog doen haha). Of youtube via Firefox zonder reclame en dan via die box. Edit. thuis youtube via Firefox zonder reclame en een koptelefoon. In de auto nog steeds cd's. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 26-03-2025 15:30] Ouwe Zemelaar ![]() |
|
quote: Streamingdiensten zijn niet makkelijk? Of bedoel je goedkoop toegang tot muziek? ![]() ![]() |
|
quote: Ah, goed punt! Ging me niet om illegaal toegang tot muziek, in ieder geval. En meeste dingen die ik stream heb ik fysiek, dus de kosten zijn dan het punt niet meer ![]() Streamingdiensten kan ik wat specifieker over zijn; voor muziek betaal ik nergens een abonnement voor streaming. Via gratis (de YouTubes e.d.) en afgekocht (bandcamp e.d. bij aankopen incl. digitale release) kan ik (legaal) goedkoop makkelijk streamen. Alleen niet zo makkelijk scrobblen. En dan kies ik dus voor het gemak van het luisteren. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Deed ik lang ook, maar schiet niet op meer. Te veel dingen die ik niet goed kan rippen, te veel apparaten waarop ik weleens wat luister en die dan soms wel soms niet meer last.fm willen praten. Moet nu met T-shirts binken ipv last.fm-statistieken ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Twee keer zelfs.. ![]() |
|
quote:Ja, zit een bug in. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote:Ik heb alleen op die computer LastFM staan. Muziek die ik de woonkamer luister wordt dus niet gescrobbeld. Dat is dan ook altijd van CD of vinyl. Scrobbelen is natuurlijk ook geen doel op zich. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote: Ik stel me voor dat dit een rare oefening in stoïcisme of zo is, waarbij je, in plaats van het op te lossen, je iedere dag blootstelt aan de frustratie van dubbele scrobbles en verneukte statistieken om innerlijke rust en verdraagzaamheid te trainen. ![]() |
|
Ik heb inmiddels thuis in verschillende kamers een speaker staan en alles wat ik daarop afspeel, wordt gescrobbled. De platen die ik draai, voer ik handmatig in op de site OpenScrobbler. Op kantoor wordt alles gescrobbled via de browser plug-in en de Spotify app. Je hebt pas echt naar een nummer geluisterd als deze is gescrobbled. ![]() ![]() |
|
quote:Haha, het irriteert me niet genoeg, blijkbaar. Maar ik zal er eens naar kijken. ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote:Teveel gedoe. ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie "klinkt als een AliExpress' Glenn Danzig" ![]() |
|
quote:Same, maar dan met bluetooth oordopjes. Het is pure aids om elke nummer apart te moeten aanklikken nadat de vorige is afgelopen. Eens kijken wat ik via torrents kan vinden. I want you to caress me like a tropical priest ![]() |
|
Scrobbelen. Ik ken wel Scrabble ![]() Overigens verzamel ik naast muziek ook audio dus heb meerdere actieve installaties in huis. Dus niks geen gescrobble, gewoon ter plekke die schijf erin/erop en blazen. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door DuncanMcDane op 26-03-2025 17:32] Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... ![]() |
|
Schrobbelèr is beter. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |