IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Now Fixit. (Nieuwstopic) Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-06-2016 21:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dus


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-06-2016 21:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Ja en dat los je op door uit de EU te gaan.

"Oh die Kutpolen pikken onze banen in, gaan we lekker uit de EU en dan komen ze niet meer binnen." Gevolg: de bedrijven verhuizen zelf wel terug naar de EU. Heb je én geen baan én je economie krijgt ene klap.


Ik weet het. Maar op een bepaald moment maakt het mensen maar weinig uit of ze door de kat of de hond gebeten worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 24-06-2016 21:55 by hellhun Profiel van hellhun

De meeste Polen willen dol graag terug, ze worden hier uitgemolken en afgeserveerd met uitzend banen.

In ieder geval heeft het volk in de UK gesproken, voor sommigen wens ik niks liever dan de honger winter, mag je smeken om een aardappel bij de boer, die heeft de schuur wel vol.


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-06-2016 21:58 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 24 juni 2016 21:48 schreef bastianus het volgende:
Ik weet het. Maar op een bepaald moment maakt het mensen maar weinig uit of ze door de kat of de hond gebeten worden.


Dit dus. Het hele gebeuren in een zin samengevat. Dit is wat ik hoor van mijn buren, in de bus, in de stad, etc. Het was een grote dikke middelvinger naar de gevestigde orde. Tja, simpel wellicht, maar er zijn hier toch echt een flink aantal mensen die ik als weldenkend beschouw die allemaal oprecht blij zijn met de uitslag. Iedereen over de tokkie-kam scheren is echt totaal niet de realiteit zoals ik die hier ervaar.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 24-06-2016 22:00 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 24 juni 2016 21:42 schreef hellhun het volgende:
.........
En vergeet de boeren niet, de schandalig lage melk en graan prijs wordt in Brussel bepaald, er zal geen enkele boer in heel UK geweest zijn die voor de EU heeft gestemd.......


Eén kleine kanttekening: de melkprijs is ingestort toen de EU de melkquota afschafte en alle boeren als een malle extra koeien gingen houden en zo een enorm overschot creëerde.
Dat ging dus fout toen de EU zich er NIET meer mee bemoeide



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-06-2016 22:02 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 24 juni 2016 21:58 schreef Mark het volgende:
Dit dus. Het hele gebeuren in een zin samengevat. Dit is wat ik hoor van mijn buren, in de bus, in de stad, etc. Het was een grote dikke middelvinger naar de gevestigde orde. Tja, simpel wellicht, maar er zijn hier toch echt een flink aantal mensen die ik als weldenkend beschouw die allemaal oprecht blij zijn met de uitslag. Iedereen over de tokkie-kam scheren is echt totaal niet de realiteit zoals ik die hier ervaar.


Geloof je het zelf? We kunnen kiezen uit twee opties.. beide hebben een hele reeks negatieve gevolgen maar bij één van de twee slopen we de asiel-instroom.

Doe dan maar die hond want die kat komt uit Syrië.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-06-2016 22:06 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dusch de samenvatting voor wat er gaat gebeuren:

- de UK gaat onderhandelen met de EU over een handelsverdrag wat waarschijnlijk weinig gaat verschillen van wat er nu is.

- bij Calais gaan zich nog meer kanslozen ophopen.

- er is bij de EU minder geld om alles ten oosten van Duitsland te sponsoren.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-06-2016 22:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 juni 2016 22:02 schreef Onweerwolf het volgende:
Geloof je het zelf? We kunnen kiezen uit twee opties.. beide hebben een hele reeks negatieve gevolgen maar bij één van de twee slopen we de asiel-instroom.

Doe dan maar die hond want die kat komt uit Syrië.



ik denk dat het eerder zoiets is van fuck die kat, geef mij dat andere maar.


en nadien hebben ze zoiets van

holy fuck, dat andere is ook een kat


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-06-2016 22:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 juni 2016 22:06 schreef Natural Disaster het volgende:
Dusch de samenvatting voor wat er gaat gebeuren:

- de UK gaat onderhandelen met de EU over een handelsverdrag wat waarschijnlijk weinig gaat verschillen van wat er nu is.

- bij Calais gaan zich nog meer kanslozen ophopen.

- er is bij de EU minder geld om alles ten oosten van Duitsland te sponsoren.





ook goed.


voor mij is het gewoon een kwestie van - eindelijk, weer een hoop gezaag minder in dat EU-gebouw, misschien gaat het nu ietsje sneller vooruit allemaal.

de rest blijft bij het ouwe.


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-06-2016 22:09 by bastianus Profiel van bastianus

De oplossing schuilt denk ik in een transparanter, democratischer en besluitvaardiger Europa. Niet in een Europa waarin een deel van de lidstaten aan onmogelijke eisen moet voldoen en daardoor met steeds grotere staatsschulden zit. En waarin een ander deel de problemen met vluchtelingen, veroorzaakt door onze eigen oorlogen, afschuift op een land met een dictator die zelfs mensen bij de grens neer laat schieten. Het Europa dat we nu hebben, wordt vanuit de verkeerde belangen gehandhaafd. Namelijk de belangen van multinationals en ambtenarij. Logisch dat een deel van de bevolking dan in opstand komt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-06-2016 22:12 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 juni 2016 22:06 schreef Natural Disaster het volgende:


- er is bij de EU minder geld om alles ten oosten van Duitsland te sponsoren.


Maar de banken en grote bedrijven blijven wel vet profiteren van alles ten oosten van Duitsland. Want veel grondstoffen, bodemschatten, goedkoop personeel en veel minder regels, b.v. ook wat dierenwelzijn in de bio-industrie betreft. Dus een nog grotere kloof tussen arm/rijk en hoog-/laagopgeleid in Europees verband. En het dan gek vinden dat een deel van de mensen hier ontevreden is.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-06-2016 22:13 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 24 juni 2016 22:02 schreef Onweerwolf het volgende:
Geloof je het zelf? We kunnen kiezen uit twee opties.. beide hebben een hele reeks negatieve gevolgen maar bij één van de twee slopen we de asiel-instroom.


Dat geloof ik zelf ja. Ik vind het een ontzettend klote uitslag, maar als je hier ongenuanceerd met de tokkie-kaart gaat strooien dan snap je echt de situatie hier niet.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 24-06-2016 22:18 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Ik ga nu googlen waar ik het snelst 100.000 EU vlaggen met 24 sterren kan laten maken.
Die Brexit kan nog best eens geld opleveren ;-)



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-06-2016 22:18 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 24 juni 2016 22:13 schreef Mark het volgende:
Dat geloof ik zelf ja. Ik vind het een ontzettend klote uitslag, maar als je hier ongenuanceerd met de tokkie-kaart gaat strooien dan snap je echt de situatie hier niet.


Je kunt mij anders niet uitleggen dat mensen met droge ogen Brexit stemmen omdat ze denken dat ze daar zelf beter van worden. Kritiek op de EU, tuurlijk, terecht. Er valt heel wat te hervormen maar er uit stappen, daar schiet je helemaal niets mee op. Elke econoom voorspelt dat de Britse Jan Modaal gaat inleveren. Waarom dan toch eruit? Omdat je zo gek bent op je soevereiniteit? Kom zeg. Zonder buitenlanderhaat was deze uitslag er nooit geweest en dan weet jij net zo goed als ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 24-06-2016 22:19]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-06-2016 22:19 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 24 juni 2016 22:09 schreef bastianus het volgende:
Niet in een Europa waarin een deel van de lidstaten aan onmogelijke eisen moet voldoen en daardoor met steeds grotere staatsschulden zit.


Daar heb ik dan weer geen medelijden mee. Die landen nemen die onmogelijke eisen blijkbaar voor lief om er maar bij te horen.

Al zou de EU ook beter moeten weten want ze wordt er zelf ook niet beter van.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-06-2016 22:24 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 24 juni 2016 22:06 schreef Natural Disaster het volgende:
- de UK gaat onderhandelen met de EU over een handelsverdrag wat waarschijnlijk weinig gaat verschillen van wat er nu is.



Dan zullen ze alsnog gebonden zijn aan al die EU wetgeving. Kijk maar naar Noorwegen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat VK een betere deal krijgt aangeboden.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-06-2016 22:25 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 24-06-2016 22:43 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 24 juni 2016 22:24 schreef Onweerwolf het volgende:
Dan zullen ze alsnog gebonden zijn aan al die EU wetgeving. Kijk maar naar Noorwegen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat VK een betere deal krijgt aangeboden.


Of ze beginnen een eigen randunie met Rusland en Turkije :-p

Maar idd: Noorwegen betaalt ook aan de EU, maar heeft 0 invloed op het beleid.



WMP
Usericon van WMP
Posted 24-06-2016 22:45 by WMP Profiel van WMP

OWW, voor iemand die 52% van de bevoling voor dom verslijt terwijl je 52% van de 72% opkomst (ofwel: 36% van de stemgerechtigde bevolking) bedoelt, faal je wel aardig hard.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 24-06-2016 22:46]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-06-2016 22:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 24 juni 2016 22:19 schreef Natural Disaster het volgende:
Daar heb ik dan weer geen medelijden mee. Die landen nemen die onmogelijke eisen blijkbaar voor lief om er maar bij te horen.

Al zou de EU ook beter moeten weten want ze wordt er zelf ook niet beter van.
Dat zijn denk ik niet "die landen". Maar vooral corrupte grootverdieners (rederijen die nog nooit belasting hebben betaald en miljarden verdienen) en net zo corrupte bestuurders die daar van profiteren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-06-2016 22:58 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 24 juni 2016 22:45 schreef WMP het volgende:
OWW, voor iemand die 52% van de bevoling voor dom verslijt terwijl je 52% van de 72% opkomst (ofwel: 36% van de stemgerechtigde bevolking) bedoelt, faal je wel aardig hard.


Bedankt voor deze geweldige correctie, WMP.

Je mag nu weer terug naar je zandbak.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-06-2016 23:03 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 24 juni 2016 22:18 schreef Onweerwolf het volgende:
Je kunt mij anders niet uitleggen dat mensen met droge ogen Brexit stemmen omdat ze denken dat ze daar zelf beter van worden. Kritiek op de EU, tuurlijk, terecht. Er valt heel wat te hervormen maar er uit stappen, daar schiet je helemaal niets mee op. Elke econoom voorspelt dat de Britse Jan Modaal gaat inleveren. Waarom dan toch eruit? Omdat je zo gek bent op je soevereiniteit? Kom zeg. Zonder buitenlanderhaat was deze uitslag er nooit geweest en dan weet jij net zo goed als ik.


Uiteraard is het referendum voor een deel gekaapd door migratiezorgen. Maar dat is echt slechts een deel. De Britse sociale situatie is echt heel anders dan die in Nederland en je moet die eerst begrijpen voordat je zulke ongenuanceerde generalisaties kan maken. In Nederland bestaat er niet zoiets als de north-south divide. er zijn geen gebeurtenissen als de mijnstakingen en de massale sluitingen van de zware industrie zoals die onder
Thatcher plaats vonden. Je hebt niet de situatie waar al het geld, het bankwezen, de media en de politiek allemaal samenklitten in een gebied (Londen) en waar over een periode van decennia een volledige oogkleppenmentaliteit is ontstaan aangaande wat er in de rest van het land gebeurt. In Nederland kennen we niet het klassensysteem zoals dat hier nog steeds bestaat, met figuren als Cameron en Boris Johnson die allebei samen op Eton en in Cambridge gezeten hebben en voor wie 'working class' die lieden waren die de tafelbediening verzorgden.


Zoals ik nu al diverse keren zei: tuurlijk zitten er aardig wat tokkies en domme racisten tussen de leave stemmers. Maar dat is echt niet de hele 52% van de opgedraafde kiezers. Dat is zo'n oversimplificatie van de waarheid dat ik er zelfs als remain-sympathisant plaatsvervangende verontwaardiging door krijg.


De keuze is gemaakt. Voor beter of slechter, een terugkeer kan niet meer. Maar als de Britten ergens goed in zijn dan is het tegenslag en ellende, zelfs als die zelfverkozen is, met open vizier en humor tegemoet te treden en in de ballen te trappen. Het wordt lastig, maar ze gaan er hier op den duur ook gewoon uit komen. Dat is wat Britten doen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-06-2016 23:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 juni 2016 22:43 schreef White Tree het volgende:
Of ze beginnen een eigen randunie met Rusland en Turkije :-p

Maar idd: Noorwegen betaalt ook aan de EU, maar heeft 0 invloed op het beleid.


Nederland ook niet,

komaan, alsof Rutte iets in de pap te brokke heeft.


Pizza peperoni eet je ook niet voor de oregano

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 24-06-2016 23:07]


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-06-2016 23:08 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 24 juni 2016 23:03 schreef Mark het volgende:
Uiteraard is het referendum voor een deel gekaapd door migratiezorgen. Maar dat is echt slechts een deel. De Britse sociale situatie is echt heel anders dan die in Nederland en je moet die eerst begrijpen voordat je zulke ongenuanceerde generalisaties kan maken. In Nederland bestaat er niet zoiets als de north-south divide. er zijn geen gebeurtenissen als de mijnstakingen en de massale sluitingen van de zware industrie zoals die onder
Thatcher plaats vonden. Je hebt niet de situatie waar al het geld, het bankwezen, de media en de politiek allemaal samenklitten in een gebied (Londen) en waar over een periode van decennia een volledige oogkleppenmentaliteit is ontstaan aangaande wat er in de rest van het land gebeurt. In Nederland kennen we niet het klassensysteem zoals dat hier nog steeds bestaat, met figuren als Cameron en Boris Johnson die allebei samen op Eton en in Cambridge gezeten hebben en voor wie 'working class' die lieden waren die de tafelbediening verzorgden.


En deze mensen zijn gebaat bij een Brexit, omdat?

quote:
Zoals ik nu al diverse keren zei: tuurlijk zitten er aardig wat tokkies en domme racisten tussen de leave stemmers. Maar dat is echt niet de hele 52% van de opgedraafde kiezers. Dat is zo'n oversimplificatie van de waarheid dat ik er zelfs als remain-sympathisant plaatsvervangende verontwaardiging door krijg.


Oh er zullen vast ook genoeg mensen tussen zitten die niet tokkie en/of racistisch zijn maar alleen maar gewoon dom.

Derhalve: referenda zijn altijd een slechte zaak.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


hellhun
Usericon van hellhun
Posted 24-06-2016 23:08 by hellhun Profiel van hellhun

quote:
Op 24 juni 2016 22:58 schreef Onweerwolf het volgende:


Je mag nu weer terug naar je zandbak.


Zo jammer dat ongefundeerde gemiep in een heel belangrijk onderwerp, Onweerwolf mist duidelijk een schakel met de realiteit.


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-06-2016 23:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 24 juni 2016 22:47 schreef bastianus het volgende:
Dat zijn denk ik niet "die landen". Maar vooral corrupte grootverdieners (rederijen die nog nooit belasting hebben betaald en miljarden verdienen) en net zo corrupte bestuurders die daar van profiteren.





Beter dat dan evenveel betaald worden als een Pool omdat die hetzelfde werk voor minder doet dan jij toch?

en neen, ik heb niets tegen Polen, niets meer dan tegen mijn buurman.

edit: ik ken mijn buurman niet

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 24-06-2016 23:12]


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen