IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Now Fixit. (Nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
williamblake
Usericon van williamblake
Posted 17-01-2017 17:01 by williamblake Profiel van williamblake

Situatie België:

Zelfdoding op het spoor

Nabestaanden vragen zich vaak af wie de financiële gevolgen zal dragen van een zelfdoding op het spoor. Naargelang de omstandigheden kan dit immers heel wat kosten met zich meebrengen. Hieronder wordt beschreven hoe de procedure bij de NMBS in zijn werk gaat.

In eerste instantie mag je binnen de drie maanden een brief verwachten van de NMBS. Zij zullen je vragen of er een familiale verzekering (ook wel “gezinspolis” genoemd) werd onderschreven door de overledene of door iemand met wie hij of zij samenwoonde op hetzelfde domicilieadres. Indien dat het geval is, zullen zij je vragen om de nodige gegevens (polisnummer, verzekeringsmaatschappij) over te maken. Vanaf dan neemt de NMBS zelf contact op met de verzekeraar om het dossier af te handelen. De nabestaanden worden hier niet bij betrokken.

Bijkomend wordt gevraagd of een notaris werd aangesteld voor de afwikkeling van de nalatenschap. In voorkomend geval zal de NMBS eveneens zelf contact met hem opnemen.

Indien je nog geen brief ontvangen hebt, kan je eventueel zelf al de juridische dienst van de NMBS contacteren om bovenstaande informatie door te geven. Op die manier hoeft er geen brief meer verstuurd te worden.

Indien er geen familiale verzekering werd onderschreven, wordt geval per geval de mogelijkheden tot herstel van de schade bekeken. Dit gebeurt in samenspraak met de juridische dienst van de NMBS, de notaris van de nabestaanden, en de nabestaanden zelf.



White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 17-01-2017 17:39 by White Tree Profiel van White Treehttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Zo. Zelfmoord op het spoor is in België nog duurder dan scheiden



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-01-2017 11:01 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

En dan hangen die 2 zaken vaak nog samen ook.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 18-01-2017 13:06 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Ik snap alleen niet zo goed waarom ik aansprakelijk ben voor de mogelijke zelfmoord van mijn ouders of zus


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-01-2017 13:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

En wat nu als het slechte beleid van de NSBM grote invloed had op de keuze van de "dader".


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 18-01-2017 14:30 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 18 januari 2017 13:20 schreef ElitE het volgende:
En wat nu als het slechte beleid van de NSBM grote invloed had op de keuze van de "dader".


Waar het hart vol van is


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 18-01-2017 14:30 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 18 januari 2017 13:06 schreef iPim het volgende:
Ik snap alleen niet zo goed waarom ik aansprakelijk ben voor de mogelijke zelfmoord van mijn ouders of zus


Is dan ook compleet achterlijk, maar goed, we spreken wel over België natuurlijk.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 18-01-2017 15:50 by williamblake Profiel van williamblake

Er wordt in dat tekstje gesproken van domicilie-adres, daar je als je met familie samenwoont normaliter met die persoon een gezamelijke familiale verzekering hebt afgesloten. Komt er dus op neer dat als je met familie samenwoont je voor de kosten gaat opdraaien als er geen familiale verzekering is afgesloten.

Als je niet met de persoon samenwoont, dan vermoed ik dat je enkel voor de kosten kan opdraaien als er ten eerste geen verzekering is en ten tweede je de erfenis gaat opeisen (want dan neem je in één weg ook de schulden mee over). In dat geval denk ik dat je dus best een afweging maakt van het feit of de erfenis aanvaarden nog iets oplevert nadat alle kosten verwerkt zijn.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-01-2017 16:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Het is een soort van Belgische-overheid-logica om de opgelopen schade vergoed te zien. Zoiets zorgt voor gigantische vertragingen en dat zou een serieuze smak geld kosten.

Neemt niet weg dat het inderdaad een bijzonder lelijke logica is.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 18-01-2017 16:31]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2017 9:26 by bastianus Profiel van bastianus

quote:

Dertien agenten ingezet voor jongen die broodje eet

Onenigheid in een bus in Tilburg over het eten van een broodje resulteerde gisteren in een arrestatie van een jongen waarbij dertien agenten nodig waren. De arrestant wilde niet meewerken aan zijn aanhouding en zou ook enkele agenten hebben uitgescholden. Meerdere filmpjes van de arrestatie bij de bushalte aan de Conservatoriumlaan verschenen op internet.



Een medepassagier schrijft op Facebook dat er onenigheid ontstond over een broodje. ,,De jongen wil het broodje niet wegleggen toen de buschauffeur dat vroeg, buiten het niet mogen eten in de bus doet hij niks fout. Niet gescholden, niet bedreigd."

De buschauffeur wilde niet doorrijden tot de jongen zijn broodje weg deed en schakelde de politie in. Na tien minuten reed de chauffeur toch verder op aandringen van de overige passagiers. Bij de volgende halte stapte enkele agenten de bus in.


Onnodig


In een filmpje dat de medepassagier bij het bericht plaatst, is te zien hoe twee agenten de jongen willen arresteren. De jongen is het daar niet mee eens en verzet zich tegen de aanhouding. Vervolgens verschijnen meer agenten in beeld. Het facebookbericht is inmiddels meer dan 8.100 keer gedeeld. ,,Het is ronduit belachelijk hoe de politie hier optreedt, het was totaal onnodig”, aldus Yoni Klarenbeek, die het geheel met zijn telefoon vastlegde.


Volgens de politie gedroeg de jongen zich vervelend en verliet hij na herhaaldelijk vragen de bus niet. ,,Er is een melding binnengekomen dat er ruzie in de bus zou zijn. Veel agenten zijn op straat en die gaan er dan meteen naartoe tot het bericht komt dat de situatie onder controle is", verklaart een woordvoerder van de politie. ,,De arrestant werkte niet mee en is vervolgens door twee agenten aangehouden. De andere agenten hielden enkel omstanders op afstand. Dat de situatie door omstanders wordt gefilmd is voor ons geen reden om anders te handelen."


De politie heeft een geweldsrapportage opgesteld, dat is gebruikelijk bij incidenten waarbij de politie geweld moet gebruiken. Volgens vervoersbedrijf Arriva voelde de chauffeur zich zeer onveilig.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 19-01-2017 9:44 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Een jongen die Yoni heet. :')


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2017 9:52 by bastianus Profiel van bastianus

Dat is nog tot daaraantoe. Maar het feit dat hij het opneemt voor iemand die zich van meet af aan niet aan duidelijk omschreven regels houdt, en die daarmee blijkbaar dertien agenten bezighoudt, maakt dat ik hem een kwalijke figuur vindt. Die naam heeft hij gewoon verdiend.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-01-2017 10:53 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Dat inderdaad ja. Regels zijn regels, zit dan niet te zeiken als je daarop aangesproken wordt. Filmpje niet gezien trouwens, geen zin in ook.

Valt me mee dat die buschauffeur er überhaupt wat van zegt. Hier zie je het zelden nog, terwijl mensen op het station doodleuk met een whopper of een ijsje de bus in stappen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-01-2017 11:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Hier in Amsterdam krijg je dan gelijk een mes tussen je ribben als chauffeur


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2017 11:35 by Snaack Profiel van Snaack

Poe poe. Iemand eet in een broodje in de bus. Wat een vreselijk vergrijp.

Volgens mij "mag" dat trouwens niet omdat je de kledij van andere reizigers zou kunnen besmeuren, voor de Tasmaanse duivels onder ons die hun sub in een orgie van rondspattend ketchup verorberen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-01-2017 11:57 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Dan nog. Als de politie je vraagt uit te stappen, stap je uit. Klaar. Kun je daarna discussies aan gaan.

Edit: filmpje gezien. Ik snap het wel. Wéér zo'n opgeschoten kutjoch die denkt dat de hele wereld zich aan hem moet aanpassen en zich direct vol in een slachtofferrol werpt en weigert netjes mee te werken. Dat word je vanzelf zat, zeker met zo'n baan.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 19-01-2017 12:02]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2017 12:06 by Snaack Profiel van Snaack

True that. En er valt weinig over te discussiëren lijkt me.

Doet me denken aan jaaaaaaaaren geleden en ik nog iets obstinater was dan tegenwoordig. Mijn tram had al wekenlang vertraging, slechte informatievoorziening (met geluk mannetjes op scooters die kwamen vertellen dat de tram te laat was, o echt?!).

Op een goede dag was ome Snaack dat een beeeetje zat. Had geloof ik 20 minuten vertraging op een ritje van nog geen 10 minuten. Toen de conducteur mijn kaartje kwam controleren meldde ik hem bijdehand dat ook ik vertraging had en dat hij over 10 minuten maar terug moest komen.

Gevolg: 1 á 2 haltes verder werd ome Snaack door de politie uit de tram verwijderd. Uitleg mocht niet baten. Stelletje humorloze klootzakken.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2017 12:13 by bastianus Profiel van bastianus

Zo ben ik een keer bijna afgemaakt door een halve buslading jongetjes met een immigratieachtergrond. De chauffeur vroeg zo'n mannetje waar hij heen moest, en die zei voor de grap "naar huis". Waarop ik ad rem zei: "Dat is dan 12.000 strippen".


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 19-01-2017 12:19 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 19 januari 2017 12:13 schreef bastianus het volgende:
Zo ben ik een keer bijna afgemaakt door een halve buslading jongetjes met een immigratieachtergrond. De chauffeur vroeg zo'n mannetje waar hij heen moest, en die zei voor de grap "naar huis". Waarop ik ad rem zei: "Dat is dan 12.000 strippen".




Verder idd gewoon luisteren. Volgens de wet hoor je te de instructies op te volgen wanneer je bent aangehouden.
De politie mag best vaker wat harder optreden imo.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2017 13:04 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 januari 2017 12:13 schreef bastianus het volgende:
Zo ben ik een keer bijna afgemaakt door een halve buslading jongetjes met een immigratieachtergrond. De chauffeur vroeg zo'n mannetje waar hij heen moest, en die zei voor de grap "naar huis". Waarop ik ad rem zei: "Dat is dan 12.000 strippen".


Die "grap" is ouder dan je moeder, Bastianus. Dat heb je echt niet zelf verzonnen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-01-2017 13:08 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 januari 2017 12:13 schreef bastianus het volgende:
Zo ben ik een keer bijna afgemaakt door een halve buslading jongetjes met een immigratieachtergrond. De chauffeur vroeg zo'n mannetje waar hij heen moest, en die zei voor de grap "naar huis". Waarop ik ad rem zei: "Dat is dan 12.000 strippen".
Duurde even 3 seconden, toen,


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2017 13:20 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 januari 2017 13:04 schreef Snaack het volgende:
Die "grap" is ouder dan je moeder, Bastianus. Dat heb je echt niet zelf verzonnen.
De grap heb ik inderdaad niet zelf verzonnen. Maar ik heb het wel echt gezegd in de bus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2017 13:20 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 januari 2017 13:20 schreef bastianus het volgende:
De grap heb ik inderdaad niet zelf verzonnen. Maar ik heb het wel echt gezegd in de bus.


Hahahaha, eindbaas


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2017 14:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 januari 2017 13:20 schreef Snaack het volgende:
Hahahaha, eindbaas
Valt mee hoor. Het is meer dat ik zo'n onooglijk klein mannetje ben dat ze mij uit medelijden nooit klappen verkopen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-01-2017 7:11 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Wut. Verkeerde topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 20-01-2017 9:06]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen