IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Now Fixit. (Nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Mythics
Usericon van Mythics
Posted 07-05-2017 21:48 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 7 mei 2017 21:25 schreef Negatieveling het volgende:
Dat probleem blijft toch wel bestaan dankzij de volkomen kromme regels die daarmee zijn gemoeid. Dat ga je niet meer oplossen door je achter je eigen landsgrenzen terug te trekken en een poging te doen om naar de jaren 60 terug te gaan.

Het was waarschijnlijk ook hier inderdaad een gevalletje kiezen tussen twee kwaden, maar dan heeft Frankrijk denk ik toch echt voor het mindere kwaad gekozen.


Ja en nee. Soms kan een meer radicale kandidaat juist nuttig zijn om het gemiddelde individu meer wakker te schudden. Ik ben juist ergens wel blij met Trump; je merkt nu actief hervormingen, verschuivingen en debat binnen de Democratische Partij, de acceptatie van het falen van Clinton (althans door een deel) en pogen de arbeider welke tweemaal Obama en nu Trump gestemd heeft terug te winnen. Dat was onder Hillary nooit gebeurd; dan had je een voortzetting van de status quo gehad en over vier jaar een Republikein als Trump maar dan verpakt in voorzichtige uitspraken en een meer acceptabel mediabeeld dat gemakkelijk meer voor elkaar krijgt. Nu denk ik ook niet dat Le Pen alle hervormingen had kunnen doorvoeren die zij en de partij wilde, maar het had wel de noodzaak tot verandering kenbaar gemaakt en ik denk wel dat als Macron niet zal proberen de sociale kloven in het land te verbeteren, en daarmee dus ook tot de FN-stemmer te spreken, (radicaal) rechts alleen maar groter wordt.

Je ziet dat in Nederland ook wel; een bepaalde kortzichtigheid bij Links. Iedereen juichen dat Wilders geen premier geworden is maar ondertussen heeft de PVV er vijf zetels bij en is Rechts in diens algemeenheid (gemeten als PVV/VVD/CDA/CU/SGP) alleen maar een stuk groter geworden dan Links. Dat schept noodzaak tot het richten op de Rechtse stemmer, of weer vier jaar lang negeren waarna Rechts nogmaals groter wordt of gewoon definitief wint.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 07-05-2017 21:52]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-05-2017 21:49 by bastianus Profiel van bastianus

Ja. Dat denk ik ook. Maar zolang er niks aan de problematiek van de tweedeling tussen hoogopgeleiden en laagopgeleiden wordt gedaan, die ook zeker het gevolg is van internationaliseren en één Europa, zijn we nog lang niet van politici als Le Pen en Wilders af. (@Negatieveling)

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 07-05-2017 21:50]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-05-2017 10:31 by bastianus Profiel van bastianus

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/david-12-heeft-een-hersentumor-maar-weigert-chemo-mag-dat~a4494116/

Hier word ik echt verdrietig van. De discussie over of de jongen in kwestie wel of niet wilsbekwaam is vind ik niet eens de interessantste. Maar het ergste vind ik het, dat de twee ouders het niet eens kunnen worden over de behandeling. Kun je dan, als je eigen kind nota bene op sterven ligt, nog niet eens over je onderlinge meningsverschillen heen stappen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-05-2017 9:48 by bastianus Profiel van bastianus

Erg gaaf. Want gemaakt door een leerling die ik ook in de klas heb gehad.

http://www.gelderlander.nl/tiel/tielse-studenten-maken-bordspel-van-netflixserie-stranger-things~ab3981a7/


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 17-05-2017 10:14 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Leuk!

Maar als bordspellennerd lijkt het me niks. Trivialganzenbord met een thema.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-05-2017 12:11 by bastianus Profiel van bastianus

Helemaal mee eens hoor. Ik vind de serie in kwestie ook een beetje overrated. Maar wel vreselijk goed dat het mbo weer eens positief in de media komt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 17-05-2017 22:13 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Wat een schandalige vertoning met de entourage van Erdohan in Amerika zeg. Ongelooflijk.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-05-2017 12:49 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-05-2017 13:07 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Wordt je ook effe van je fiets gereden.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-05-2017 10:00 by Mark Profiel van Mark

Goddomme zeg, Manchester. Ik ga over twee weken naar een show in de Arena. Komt wel erg dicht bij zo. Vuile lafaard, kinderen en tieners als doelwit gebruiken. Schurfthond.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-05-2017 10:08 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Is het nu al zeker geweten dat het een aanslag is?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 23-05-2017 10:12 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Zelfmoordaanslag, ja. Kinderen, sjeezzz...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-05-2017 10:54 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 23 mei 2017 10:08 schreef PandroidJack het volgende:
Is het nu al zeker geweten dat het een aanslag is?


Ja, spijkerbom blijkbaar. Vuile goorlap.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-05-2017 12:08 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-05-2017 15:03 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Verschikkelijk Ondertussen opgeëist door IS.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-05-2017 16:06 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 23 mei 2017 15:03 schreef PandroidJack het volgende:
Verschikkelijk Ondertussen opgeëist door IS.


Die eisen ook de moord op het zilvervisje op dat ik zojuist tegen de muur platgedrukt heb. Volgens mij is niet 'bewezen' dat IS er daadwerkelijk achter zit.

Het blijft een ontzettend trieste gebeurtenis. Ik was vorige week in Amsterdam bij een van die Ariana Grande concerten. Veel jonge meisjes met ouders aldaar. Traumatisch.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 23-05-2017 16:06]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-05-2017 16:59 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Verschrikkelijk zeg


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-05-2017 17:52 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Het is maar een zilvervisje.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-05-2017 17:54 by bastianus Profiel van bastianus

Nu heeft mijn dochter gelukkig muzieksmaak. Maar voor hetzelfde geld was het een klasgenootje van haar geweest, er zijn er verscheidene naar Ariana in Nederland geweest. Laffe toestanden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-05-2017 19:44 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Zilvervisjes...bakvissen...Het komt nu wel erg dichtbij.

Vindt Kluun overigens ook:

https://frontpage.fok.nl/nieuws/766488/1/1/50/kluun-ontsnapt-aan-aanslag-schrijver-in-shock.html


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-05-2017 20:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 mei 2017 16:06 schreef iPim het volgende:
Die eisen ook de moord op het zilvervisje op dat ik zojuist tegen de muur platgedrukt heb. Volgens mij is niet 'bewezen' dat IS er daadwerkelijk achter zit.


Nee de verantwoordelijkheid die IS heeft zal ook beperkt blijven. Het profiel van de meeste geclaimde aanslagen lijkt me meer lonewolfs die online contact hebben gehad met IS. Dat kan varieren van uitgebreide online training en handleidingen tot een enkele keer een appje: ja best succes ermee!

De kracht van IS is zowel in Europa als ook Syrie en Iraq: improviseren met minimale middelen, maar volop kundig in social media, PR, moderne electronica, photoshop, drones.

Ook in het veld zijn het maar een klein aantal lieden die met minimale middelen behoorlijk effectief zijn door hun brute methoden, discipline en zelfopoffering maar toch wel wel wat vernuft.

quote:
Ik was vorige week in Amsterdam bij een van die Ariana Grande concerten. Veel jonge meisjes met ouders aldaar. Traumatisch.


Snap ik, met die ouders erbij kun je niet echt je moves laten zien...



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-05-2017 11:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Het Groot Dictee houdt er na 26 jaar abrupt mee op

'Er gebeurt veel met taal, bij jongeren, op sociale media. Dat zag je niet terug op tv'

Na 26 jaar komt een einde aan het Groot Dictee der Nederlandse Taal. Het televisieprogramma stopt per direct, omdat de kijkcijfers te laag zijn en het volgens omroep NTR 'over zijn hoogtepunt heen' is.

Door: Menno van Dongen 24 mei 2017, 02:02

'Het Groot Dictee is jarenlang een instituut geweest, maar het heeft helaas zijn beste tijd gehad', zegt Willemijn Francissen, integraal eindredacteur kennis bij de NTR. 'Er gebeurt veel met taal, bij jongeren, op sociale media. Dat zag je niet terug op tv, het dictee was archaïsch. De kijkcijfers zijn de laatste twee jaar hard gedaald: van 722- naar 368 duizend.'

Presentator Philip Freriks is teleurgesteld. 'Het Groot Dictee bestaat al zo lang, het heeft een bepaalde statuur. Ik zou zeggen: ga er voorzichtig mee om, kijk goed wat er nog mogelijk is en neem op z'n minst afscheid in stijl. Maar nee. We worden bij het minste of geringste bij het grof vuil gezet, daar heb ik de smoor over in. Het Dictee verdient dit niet.'

Het nationaal dictee werd in 1990 enthousiast ontvangen. Vrijwel niemand slaagde erin woorden als przewalskipaard correct te spellen. Later volgden breinbrekers als tseetseevlieg (1995), dedaigneuze (2006) en geüpgradede (2010). De kijkcijfers liepen op tot ruim een miljoen. De eerste dictees werden samengesteld door medewerkers van mediapartner de Volkskrant, vanaf 2004 namen bekende auteurs als Herman Koch het over. De laatste editie, in december 2016, is geschreven door A.F.Th. van der Heijden. Het dictee in het Eerste Kamergebouw telde jaarlijks zo'n zestig deelnemers, uit België en Nederland. De beste prestatie dateert uit 2002. Toen had de Vlaming Guy De Kort nul fout.

Freriks haalde het evenement in 1990 naar Nederland. 'Het begon met een stuk van mij over La Dictée in Frankrijk, toen ik correspondent van de Volkskrant was. Zo ontstond het idee dit ook hier te organiseren. Eigenlijk is het anti-tv, onthaasting: kijken naar schrijvende mensen. Het werkt omdat het kijkers prikkelt en uitdaagt. Ze denken terug aan vroeger, op school. Iedereen is benieuwd of hij het nog kan en hoeveel fouten BN'ers zullen maken.'


'Dit is misschien wel het ultieme publieke-omroepprogramma', stelt Freriks. 'Het is geen puur amusement: je geeft kijkers iets mee, interactief, met uitleg.' Hij had gerekend op meer steun van de NTR en de Nederlandse Publieke Omroep (NPO). 'We hebben 26 jaar tv-historie geschreven, dit is een iconisch programma. De verschuivingen van de laatste jaren, van NPO 1 naar NPO 2 en naar 21.30 uur, hebben ons veel kijkers gekost. Maar dit is wel erg rigoureus. Ze lijken ons bijna opgelucht opzij te schuiven.'


Dat is niet zo, beklemtoont Francissen. 'Ik was zelf fan van het Groot Dictee, ik heb vaak met een blocnote voor de tv gezeten. We hebben intern de nodige discussies gevoerd voordat we als NTR het initiatief namen en zeiden: zo kan het niet langer, het is tijd voor iets nieuws.'

De NTR heeft volgens haar 'serieus gekeken' naar een moderne variant van het dictee, die is bedacht door de producent. Het programma zou korter en speelser worden, met stemkastjes en een stand-upcomedian. 'Dat plan hebben we afgekeurd. De netmanager van NPO 2, met wie nauw overleg is gevoerd, was het met ons eens. Het was niet vernieuwend genoeg. We waren ook bang dat het vlees noch vis zou worden, op die chique, klassieke locatie.'

Francissen ziet niets in een slotuitzending, eind dit jaar: 'Je moet niet krampachtig vasthouden aan een programma dat niet meer werkt. Ik zou het ook zondegeld vinden; dit is een peperduur evenement. Dan maken we liever een heel ander taalprogramma voor de feestdagen, hopelijk al vanaf dit najaar. Er ligt een voorstel bij de NPO.'

Het einde is definitief, denkt Peter Wilmer van producent Men at Work. 'Bij de publieke omroep is dit nu eenmaal beslist. En het ligt niet voor de hand dat een commerciële omroep het Groot Dictee gaat maken.'

Freriks: 'Achteraf gezien hadden we eind 2014 moeten stoppen, na de 25ste uitzending. Dat had een stuk beter gevoeld dan dit, dat we er op zo'n lullige manier uit worden gegooid. Daar staan we dan, op straat, in een vuilniszak.'
Bah, wat een ontzettende knieval voor de kijkcijfers. Natuurlijk is het abstracte taal die het gros van de gebruikers van de Nederlandse taal volstrekt onbekend voorkomt, maar dat was nu juist het leuke aan dit programma. Quizzen op hoog niveau, spelen met taal, typisch iets voor freaks als ik die een studie Nederlands hebben gedaan. Maar ook een kans voor mensen die de affiniteit minder hebben om kennis te nemen van taal die ze niet dagelijks bezigen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 24-05-2017 15:46 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

"De NTR heeft volgens haar 'serieus gekeken' naar een moderne variant van het dictee, die is bedacht door de producent. Het programma zou korter en speelser worden, met stemkastjes en een stand-upcomedian.







Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-05-2017 16:47 by Mark Profiel van Mark

Alles fris, alles fleurig
Meneer Cactus is tevree
Alles kits, alles keurig
Spel je Cactus met D of T?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-05-2017 17:33 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Lijkt me wel duidelijk waarom dat 'm niet geworden is.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen