IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Now Fixit. (Nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-07-2016 13:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Je hebt meer dan één zak? Ben benieuwd of je daardoor evolutionair gezien meer kans op overleven maakt?


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-07-2016 14:16 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 juli 2016 10:47 schreef Negatieveling het volgende:
Naar nu blijkt had de dader Iraanse roots. Tja...

(Zo, dan hebben we dat ook weer gehad)


Maar hij was gefascineerd door Breivik en school shootings en hij heeft bovendien bewust 3 Turken om het leven geholpen.

Hij was ook onder behandeling van een psychiater.

Ik denk dat z'n Iraanse roots totaal irrelevant zijn in dit verhaal, hoe graag de Jannen van deze wereld ook anders zouden willen geloven.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 23-07-2016 14:17]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-07-2016 14:32 by XXL Profiel van XXL

Misschien is er wel een link met de olympische spelen die er aan zitten te komen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-07-2016 10:30 by faalhaas Profiel van faalhaas

Een spuit door je trommelvlies om gehoorschade te genezen?

Er wordt aan gewerkt, maar gooi je oordoppen voorlopig nog niet in de prullenbak

Met een injectie door je trommelvlies kun je mogelijk je beschadigde gehoor terugkrijgen. Een Nederlands bedrijf werkt aan een behandeling om beschadigde cellen in je oren terug te laten groeien, alsof je je botox even bij laat werken. De eerste tests bij muizen zijn succesvol, binnenkort beginnen de proeven bij mensen.

In 3voor12 Radio legt directeur Rolf Jan Rutten van Audion Therapeutics uit hoe gehoorschade ontstaat. ‘Bij een groot aantal mensen dat doof raakt raken de haarcellen in het oor beschadigd. Het oor is een enorm complex orgaan en bestaat uit meerdere type cellen, maar de grote gemene deler bij gehoorverlies is het verlies van die haarcellen. Ze kunnen niet uit zichzelf teruggroeien.’

Het bedrijf heeft ontdekt dat je met een bepaalde klasse van stofjes de stamcellen in het oor een zetje kan geven, waardoor ze wel gaan herstellen. Dat is eerst getest op muizen, met het resultaat dat de schade hersteld kon worden. Nu moet de stap naar menselijke proefpersonen gezet worden. Met subsidie van de EU en een aantal investeerders is een consortium gevormd om het plan uit te werken.

Rutten legt uit hoe de behandeling moet gaan werken. ‘Wat we gaan proberen is met een injectie door het trommelvlies ervoor te zorgen dat het stofje op de juiste plek terechtkomt. Dat wordt drie keer toegediend. Dan onderga je een hele batterij aan testen om te kijken of het inderdaad veilig en goed te verdragen is, en vervolgens om te zien of het werkt. Je gehoor wordt getest, je kent het wel, met zo’n piepjestest, en er wordt gekeken of je balans goed blijft, want je evenwichtsorgaan zit daar ook in de buurt.’

De uiteindelijke behandeling heeft op het eerste gezicht wel wat weg van een botoxbehandeling, waarbij je om de zoveel tijd terugkomt voor een onderhoudsbeurt. ‘Hoe wij tegen gehoorverlies aankijken is dat het een continu proces is. Het zou best kunnen zijn dat je eens per jaar een injectie krijgt om nieuwe haarcellen aan te maken, maar dat is nog erg speculatief’, aldus Rutten. Eerst moet er worden gekeken wat de testresultaten uitwijzen. Begin 2017 komen de eerste resultaten, in 2018 moeten het onderzoek rond zijn.

Je oordopjes kun je voorlopig nog maar beter niet in de prullenbak gooien dus, bevestigt Rutten. ‘Ik denk dat ook hier, zoals bij veel andere aandoeningen, geldt dat voorkomen beter dan genezen is. We weten wel dat preventie bij concerten gewoon niet werkt. Het is een typisch geval van berouw komt na de zonde. Niemand gaat graag met oordopjes naar het concert, maar dat is uiteindelijk toch wel de manier om schade te voorkomen. Maar mocht dat nou niet gelukt zijn dan hebben we allicht iets, over een aantal jaren, als de studies positief uitvallen, waarmee je de opgelopen schade kunt herstellen.’

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2016/Juli/Gehoorschade.html

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 26-07-2016 10:58]


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-07-2016 12:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Sowieso klinkt live-muziek veel beter mét oordoppen in dan zonder.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-07-2016 12:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Nogal tl;dr, maar gaat het dan specifiek over schade aan de trommelvliezen? Schade aan het gehoorbeentje? Aan het labyrinth?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-07-2016 12:25 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

En daar moeten we dan dieren voor opofferen....


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-07-2016 12:26 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 26 juli 2016 12:10 schreef BenKnuckles het volgende:
Nogal tl;dr, maar gaat het dan specifiek over schade aan de trommelvliezen? Schade aan het gehoorbeentje? Aan het labyrinth?


De trilhaartjes als ik het goed begrepen heb.


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-07-2016 12:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 juli 2016 12:25 schreef Fusion het volgende:
En daar moeten we dan dieren voor opofferen....




wat een droeftoeter ben je ook, met je dierenoffers.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 26-07-2016 12:58 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Wow, beter nieuws!




VIESPEUK!!!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-07-2016 13:03 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 juli 2016 12:58 schreef De Vieze Man het volgende:
Wow, beter nieuws!





Als het wat lijkt ga je het dan overwegen? Ik ben heel benieuwd of het werkt.

Ik heb zelf geen gehoorschade maar zit momenteel wel weer met een rechteroor vol water wegens zwemmen met neefje en nichtje afgelopen zondag waarbij ik 'salto's' moest doen en dus onder water ben geweest wat ik eigenlijk altijd probeer te voorkomen. Ik ben dus half doof wegens een bel water tegen mijn trommelvlies en wat vind ik dat toch altijd gruwelijk irritant. Met name ook omdat ik over twee dagen moet festen. Ik kan me dus voorstellen dat iemand die echt schade heeft daar heel graag vanaf zou willen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 26-07-2016 13:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 26 juli 2016 12:52 schreef Onweerwolf het volgende:


wat een droeftoeter ben je ook, met je dierenoffers.
Ach... liever me af en toe wat druk maken over dierenwelzijn dan een azijnpisser die nogal frusti overkomt op een aantal duidelijk te benoemen vlakken.


When your people matter, menstrual health matters


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-07-2016 13:42 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 juli 2016 13:30 schreef Fusion het volgende:
Ach... liever me af en toe wat druk maken over dierenwelzijn dan een azijnpisser die nogal frusti overkomt op een aantal duidelijk te benoemen vlakken.


Even normaal doen tegen Jan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 26-07-2016 14:12 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 26 juli 2016 13:03 schreef Onweerwolf het volgende:


Als het wat lijkt ga je het dan overwegen? Ik ben heel benieuwd of het werkt.

Ik heb zelf geen gehoorschade maar zit momenteel wel weer met een rechteroor vol water wegens zwemmen met neefje en nichtje afgelopen zondag waarbij ik 'salto's' moest doen en dus onder water ben geweest wat ik eigenlijk altijd probeer te voorkomen. Ik ben dus half doof wegens een bel water tegen mijn trommelvlies en wat vind ik dat toch altijd gruwelijk irritant. Met name ook omdat ik over twee dagen moet festen. Ik kan me dus voorstellen dat iemand die echt schade heeft daar heel graag vanaf zou willen.



Geen grap, je hoofd een beetje laten hangen (naar de kant in welk oor water zit) en aan je oorlel trekken. Zo trek je je gehoorgang recht en loopt het water eruit.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-07-2016 14:40 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 juli 2016 14:12 schreef Count Steel het volgende:
Geen grap, je hoofd een beetje laten hangen (naar de kant in welk oor water zit) en aan je oorlel trekken. Zo trek je je gehoorgang recht en loopt het water eruit.


Ja, was dat maar waar.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-07-2016 15:43 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 26 juli 2016 13:42 schreef Onweerwolf het volgende:
Even normaal doen tegen Jan.


Waar is Jan eigenlijk?


... hoe de hazen lopen ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-07-2016 17:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 26 juli 2016 15:43 schreef faalhaas het volgende:
Waar is Jan eigenlijk?


Misschien heeft 'ie een bezoekje gehad van mensen in het blauw en hebben ze z'n PC meegenomen voor nader onderzoek?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-07-2016 18:44 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 26 juli 2016 17:07 schreef Onweerwolf het volgende:
Misschien heeft 'ie een bezoekje gehad van mensen in het blauw en hebben ze z'n PC meegenomen voor nader onderzoek?


In dat geval zien we hem een paar jaartjes niet meer terug ben ik bang.


... hoe de hazen lopen ...


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 26-07-2016 21:15 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

quote:
Op 26 juli 2016 13:03 schreef Onweerwolf het volgende:


Als het wat lijkt ga je het dan overwegen? Ik ben heel benieuwd of het werkt.



Ik heb er even over nagedacht. Naast de doofheid heb ik ook erg last van tinnitus, pieeeeeeep, zeg maar. Ik ben bang dat dat dan niet verholpen is? Geen idee, maar dat vind ik veel erger dan de doofheid.




VIESPEUK!!!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 27-07-2016 13:41 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 26 juli 2016 21:15 schreef De Vieze Man het volgende:
Ik heb er even over nagedacht. Naast de doofheid heb ik ook erg last van tinnitus, pieeeeeeep, zeg maar. Ik ben bang dat dat dan niet verholpen is? Geen idee, maar dat vind ik veel erger dan de doofheid.


Volgens mij wel hoor Wim. De piep "vervangt" immers de frequenties waarop je doof bent. Je hersens zullen geen fantoomgeluid meer aanmaken als je gehoor weer in orde is. Lijkt mij dan he.


... hoe de hazen lopen ...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-07-2016 9:31 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Volgens mij kan zo'n proces zich na een tijd verplaatsen naar je hersenen. Dat geldt in ieder geval voor zenuwpijn. Ik heb een operatie gehad om dat te verhelpen, maar er was risico dat het niet zou slagen omdat de foutieve signalen naar verloop van tijd op een andere plek gegenereerd worden, steeds hoger in het ruggenmerg met als eindbestemming de hersenen. Gelukkig was het succesvol.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-07-2016 11:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Hernia?


When your people matter, menstrual health matters


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 28-07-2016 12:57 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Wat slecht, ik weet eigenlijk amper hoe dat allemaal zit qua gehoor.




VIESPEUK!!!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-07-2016 16:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Je hoort dat te weten.

Omdat je het niet weet te horen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 28-07-2016 16:07 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

quote:
Op 28 juli 2016 11:05 schreef Fusion het volgende:
Hernia?


Ik denk eerder fantoompijn, aangezien hij in een rolstoel zit.


5 Euro's? Op je muil!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen