|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:He-le-maal mee eens. Dat is (een van) de reden(en) dat ik weer ben teruggevallen naar (christelijk-boeddhistisch-beetje-hindoe-beetje-dao) agnost. quote:JHeilige boeken zijn toch gewoon door mensen geschreven? Net zoals wetboeken? Waar advocaten, OM, jurisprudentie, gerechtshoven etc etc ook steeds maar aan blijven schaven, herinterpreteren etc? quote:Waarom zou t ook maar 1 iota (hihi) afbreuk doen van de waarde? Sterker nog, ik zie voor mij persoonlijk alleen maar de waarde toenemen. De Joden zijn al vanaf dag 1 bezig met de (diverse!) symbolische lagen toe te lichten. De christenen doen dat op een andere manier, maar net zo goed. En nogmaals Bas, en ja kom maar, ik ben arrogant en hautain en vind dat alleen mensen met PhD Divine Studies en Grote Fusion een mening mogen hebben blablabla, maar van de meeste voorbeelden die jij aandraagt is er eigenlijk gewoon over de gehele linie der denominaties heen consensus over de symbolische betekenis. En dat al zo'n 17 eeuwen lang. Maar wederom nogmaals, jij mag daar je twijfels bij uitpsreken. quote:Waarom? Ik vind t enorm goed passen in t algehele beeld. Juist ook gezien de gehele Q hypotese vind ik de Bergrede juist erg aannemlijk van Jezus direct afkomstig te zijn. quote:Beetje cliche antwoord waar jij waarschijnlijk weinig mee kan: zo belangrijk als je zelf wilt. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Twee opmerkingen, allereerst weet ik dat jij en nog veel meer gelovigen gelukkig ook zien dat dat boek niet is geschreven door God zelf en ook dat het tweede deel niet persé uit eerste hand komt of dat er niet wat aan is bijgeschreven en of verandert. Maar als dat bovenstaande zo is dan is per definitie de Bijbel toch geen een heilig boek meer? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Precies wat ik bedoel. Dat christelijke stempel heeft voor mij geen enkele toegevoegde waarde. Eerder een devaluerende waarde. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
signature |
|
Wist niet dat dit ook een dingetje is Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Alles is een dingetje. Het hele leven is een dingetje. When your people matter, menstrual health matters |
|
maak er niet meer van dan het is. signature |
|
https://nos.nl/artikel/2250044-rapport-wijdverbreid-seksueel-misbruik-binnen-katholieke-kerk-duitsland.html Het zijn onderhand geen incidenten meer Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Komt door de wijverspreide plaag van homofilie hè... (weet even niet of een smiley gaat helpen, en zo ja welke dan dus ik laat m maar achterwege) When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Moraal is een luxe, als je niet aan je trekken komt. En het levert prima excuses op, als je er naar op zoek bent. oh die tsjeven (voor de NL'ers) https://nl.wikipedia.org/wiki/Tjeef signature |
|
Voor hen die zo begaan zijn met slachtoffers van misbruik waar en door wie dan ook: https://www.nu.nl/binnenland/5460401/dalai-lama-ontmoet-vrijdag-misbruikslachtoffers-in-nederland.html?redirect=1 When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Jij probeert krampachtig appels en peren met elkaar te vergelijken, maar bovenstaand voorbeeld is niet institutioneel en de slachtoffers zijn volwassennen en geen kinderen (zoals bij jouw favoriete sekte). Toch twee niet onbelangrijke verschillen. [Dit bericht is gewijzigd door WMP op 13-09-2018 12:59] |
|
He weer de bekende WMP-edit Wie vergelijkt hier iets? Laat staan krampachtig? Jij toch zeker? When your people matter, menstrual health matters |
|
het zijn er toch echt wel 12 hoor... signature |
|
quote: Ik heb een hekel aan spelfouten van mezelf. Als ik er dus eentje maak en opmerk nadat ik het bericht al heb geplaatst, dan verbeter ik 'm. quote: Je insinueert nogal het een en ander in je zin voorafgaande aan het artikel. [edit]En wederom een edit, want een quote niet juist afgesloten. /Fusiondisclaimer [Dit bericht is gewijzigd door WMP op 13-09-2018 13:04] |
|
Ja een hele vette whataboutism, "kijk daar gebeurd het ook!" Ben benieuwd wat de Paus nu gaat doen, hopelijk iets Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Dit en vele andere dingen ook hier van toepassing. Fusion bezit duidelijk bepaalde competenties (een vorm van kritisch zijn naar de ander en zelforganisatie middels cirkelredeneringen) en die maken het op zich onmogelijk om te geloven dat hij gelooft in de dingen die hij beweert te geloven. Dat is niet compatibel vanaf een bepaalde graad van mogelijkheid tot inzicht en conceptueel denken. Het is idd krampachtig. En naïef of niet, het komt neer vluchtgedrag, weg van de zinloosheid die hij anders probeert te vullen met dingetjes die zijn levenseinde bespoedigen. Oh Fusion, arme zondaar, wees goed en bestel alvast een ticketje in de hel die onvermijdelijk volgt op je imperfecte leven. Ik zal eens zwaaien vanuit de VIP lounge. edit: nee signature |
|
quote: Waarom zou de paus zich bemoeien met misbruik binnen het boeddhisme? Au serieux: de paus zal wel weer wat uitspraken doen dat misbruik niet thuishoort in de kerk en dat het tijd is om er wat aan te doen, maar het zal blijven bij dergelijke woorden, want deze paus (en zijn voorgangers) hebben nog nooit enige daad bij het woord gevoegd. |
|
Ik schat de kans hoog in dat ze zelf als wat daden gesteld hebben ... signature |
|
quote:Een whataboutism... briljant hoe jullie allemaal in mijn hersenpan kunnen kijken. Kleuren t plaatje gewoon heerlijk naar verwachting in. When your people matter, menstrual health matters |
|
Misschien moet je eventjes opzoeken wat het betekend, ik heb het idee dat je weet wat ik bedoel namelijk Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote:Je hebt t woord een keer of 234081324 gebruikt in de afgelopen maanden. Ik weet wat t betekent. When your people matter, menstrual health matters |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |