IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar heidenen zullen branden (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2018 19:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 augustus 2018 19:35 schreef MediaPlayer het volgende:
Ik denk dat het punt eerder afstand nemen van is. Als er bij een kinderdagverblijf een geschifte seksverslaafde werkt, denk ik niet dat het bedrijf dit met een korreltje zout neemt als het hier van op de hoogte is. In een vergelijkbare situatie zou ik mij bijvoorbeeld ook niet willen associëren met een organisatie die het opneemt voor pedofielen.

Als je bewust de katholieke kerk en zijn overtuigingen steunt, zou je dan niet in het minste geval kunnen spreken van dat je het ook opneemt voor de pedofielen waar de katholieke kerk zich zo hard (no pun intended) voor maakt?

Ik twijfel. Volgens mij is het een redelijk natuurlijke reactie om meldingen van misbruik in de doofpot te stoppen. Heb dit in het onderwijs helaas ook weleens meegemaakt. De eerste reflex is vaak de eigen toko beschermen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-08-2018 19:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 augustus 2018 19:51 schreef bastianus het volgende:
Ik twijfel. Volgens mij is het een redelijk natuurlijke reactie om meldingen van misbruik in de doofpot te stoppen. Heb dit in het onderwijs helaas ook weleens meegemaakt. De eerste reflex is vaak de eigen toko beschermen.



klopt. Maar het is des te vreselijk als het gebeurt vanuit een toko die net de nadruk legt op het goede doen. Dat is alsof Artsen Zonder Grenzen dat toedekt dat er medewerkers organen gaan oogsten van Afrikaanse kinderen. Dat is beyond cynisme. Dat is erger dan "gewoon" misdadig zijn vanuit zondigheid, dat is amoreel.


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2018 20:24 by bastianus Profiel van bastianus

Hm. Zo’n Jesse Klaver die voor de twintigste keer de zaak Stef Blok uitmelkt vind ik irritanter. Aan die lul is ook geen smetje te ontdekken. De politiek-correcte kerk vind ik heden ten dage stukken irritanter en gevaarlijker dan een op sterven na dood zijnde geloofsrichting met wat bejaarde eunuchen in een jurk aan het hoofd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2018 20:24 by bastianus Profiel van bastianus

Nee Ben. Die jurk dragen ze gewoon, niet aan het hoofd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-08-2018 20:41 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


WMP
Usericon van WMP
Posted 16-08-2018 21:07 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 16 augustus 2018 20:24 schreef bastianus het volgende:
Hm. Zo’n Jesse Klaver die voor de twintigste keer de zaak Stef Blok uitmelkt vind ik irritanter.


Niks uitmelken. Toen die uitspraken bekend werden, was het zommerreces al begonnen en kwam er dus geen politieke reactie. Nu aankomende week het kabinet weer gaat beginnen, herinnert Klaver Rutte er weer enkel even aan. Die fascinatie van jou voor Klaver (en vaak de SP) heeft best wat obessieve trekjes.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2018 21:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 augustus 2018 21:07 schreef WMP het volgende:
Niks uitmelken. Toen die uitspraken bekend werden, was het zommerreces al begonnen en kwam er dus geen politieke reactie. Nu aankomende week het kabinet weer gaat beginnen, herinnert Klaver Rutte er weer enkel even aan. Die fascinatie van jou voor Klaver (en vaak de SP) heeft best wat obessieve trekjes.
Ik vind Rutte en Asscher nog veel erger.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-08-2018 22:04 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Klaver lijkt tenminste nog een beetje oprecht. Rutte is zo nep, iew...




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2018 22:10 by bastianus Profiel van bastianus

Precies dat. En van Marijnissen kun je veel zeggen, maar oprecht lijkt ze me wel. Net als Thieme.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-08-2018 22:14 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 16 augustus 2018 22:10 schreef bastianus het volgende:
En van Marijnissen kun je veel zeggen, maar oprecht lijkt ze me wel.


Verkeerde topic wellicht, maar ik vind haar op dezelfde manier oprecht als een Noord-Koreaan die de Kim-dynastie aanbidt.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-08-2018 22:22 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 16 augustus 2018 19:55 schreef Hypnos het volgende:
klopt. Maar het is des te vreselijk als het gebeurt vanuit een toko die net de nadruk legt op het goede doen. Dat is alsof Artsen Zonder Grenzen dat toedekt dat er medewerkers organen gaan oogsten van Afrikaanse kinderen. Dat is beyond cynisme. Dat is erger dan "gewoon" misdadig zijn vanuit zondigheid, dat is amoreel.


Bart kom op zeg, je hebt het over AzG?!? De organisatie die opeens ook 24 mensen heeft onslagen ivm seksueel wangedrag? De organisatie die bezig is om hun donaties veilig te stellen nadat ze hebben gezien hoe het bij Oxfam is gelopen?
Kom op kerel, kijk dan wel alsjeblieft door een heldere bril en niet een gekleurde.

Misstanden komen overal voor en worden overal uit de luwte gehouden om maar niet negatief in het nieuws te komen..


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2018 22:26 by bastianus Profiel van bastianus

Tja. Wat ik zo vervelend vind aan die "brief" van Klaver, is dat er niks nieuws in staat. Terwijl de minister in kwestie allang diep door het stof is gegaan. En dan nog, hij probeerde alleen maar te chargeren in een intern debat, het is niet eens een kabinetstandpunt of partijbeleid.

Dit soort betweterige discussies om anderen onterecht in een racistische hoek te drukken doen de politiek meer kwaad dan goed. Bovendien leidt het af van echt belangrijke vraagstukken. B.v. de afgeschafte dividendbelasting die nog duurder blijkt uit te pakken, terwijl de lage btw voor iedereen verhoogd wordt. Dat is het probleem van Klaver, hij staat te ver af van de mensen die hij moet vertegenwoordigen. Van Rutte en Asscher weet je al dat ze niet deugen.
Ontopic: politiek correcte gristenen als Meulenbelt en Oosterhuis irriteren me ook mateloos. Omdat ze in een nieuw jasje dezelfde morele superioriteit uitstralen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2018 22:27 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 augustus 2018 22:22 schreef Staalman het volgende:
Bart kom op zeg, je hebt het over AzG?!? De organisatie die opeens ook 24 mensen heeft onslagen ivm seksueel wangedrag? De organisatie die bezig is om hun donaties veilig te stellen nadat ze hebben gezien hoe het bij Oxfam is gelopen?
Kom op kerel, kijk dan wel alsjeblieft door een heldere bril en niet een gekleurde.

Misstanden komen overal voor en worden overal uit de luwte gehouden om maar niet negatief in het nieuws te komen..
Tja, je had al vermoedens kunnen hebben bij de naam "artsen zonder grenzen" natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-08-2018 22:28]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-08-2018 22:30 by Staalman Profiel van Staalman

Juistem!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-08-2018 8:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Volgens mij komt misbruik nog steeds t meest voor binnen gezinnen. En is de grootste doofpot organisatie nog steeds het gezin. Alle kindermisbruik is walgelijk, maar t lijkt erop dat alleen kindermisbruik binnen de kerk echt de aandacht krijgt hier, want kerk, schijnheilig etc. Ja, allemaal waar, en wat mij betreft worden alle daders inclusief de pastoor-hand-boven-het-hoofd-houdenden ook na verjaring nog gestraft, maar frappant is het wel. Het is natuurlijk onpopulair om te zeggen, helemaal uit mijn onpopulaire stem, maar t lijkt wel alsof de afkeer van de schijnheiligheid zwaarder weegt dan de afkeer van de ellende die ze direct hebben aangericht ik zie op ZM namelijk nooit iets geplaats worden over kindermisbruik buiten de kerk om. Of een oproep dat een overkoepelende organisatie van een kinderdagverblijf helemaal opgedoekt moet worden (ipv gewoon de schuldigen straffen en uit de organisatie snijden, tot aan CEO toe).


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 17-08-2018 9:24 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Omdat kindermisbruik buiten de kerk om veel minder in het nieuws is? Komt het minder voor? Ik ken de cijfers niet.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 17-08-2018 9:28]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-08-2018 9:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 augustus 2018 9:24 schreef F.Jacobse het volgende:
Omdat kindermisbruik buiten de kerk om veel minder in het nieuws is?

Misschien wel ja, en omdat t dan ineens om tientallen, honderden of zelfs duizenden kinderen gaat. Misschien. Toch kan ik me niet aan de indruk zoals uiteengezet in de vorige post onttrekken. Maar dat kan uiteraard ook mijn gebrekkige visie zijn.


When your people matter, menstrual health matters


WMP
Usericon van WMP
Posted 17-08-2018 10:02 by WMP Profiel van WMP

Omdat de kerk er als eerste bij is om bij alles en iedereen met het morele vingertje te wijzen? Als je dan als organisatie vanaf de top zelf zo immoreel bezig bent, dan ben je inderdaad in mijn ogen erger dan een vader die zijn kind misbruikt uit een of andere ziekelijke behoefte. De daden zijn even erg, maar zo'n vader doet niet tegelijkertijd moreel superieur zoals de kerk dat wel doet.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-08-2018 10:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Maar is een vader niet degene die een natuurlijke, morele en wettelijke verplichting heeft zijn kind te beschermen, te leren over hun beetje alles in t leven, voorbereiden op de huidige maatschappij etc etc? Is zijn verraad niet oneindig veel erger als je al in zulke kwantitatieve termen kunt spreken?


When your people matter, menstrual health matters


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-08-2018 11:41 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 17 augustus 2018 10:02 schreef WMP het volgende:
Omdat de kerk er als eerste bij is om bij alles en iedereen met het morele vingertje te wijzen? Als je dan als organisatie vanaf de top zelf zo immoreel bezig bent, dan ben je inderdaad in mijn ogen erger dan een vader die zijn kind misbruikt uit een of andere ziekelijke behoefte. De daden zijn even erg, maar zo'n vader doet niet tegelijkertijd moreel superieur zoals de kerk dat wel doet.


9 van de 10x hebben dat soort mensen hun mening altijd klaar over andere met veroordeling en al erbij (lees moreel superieur), totdat zij zelf gepakt worden..
Mensen zijn gewoon eigenlijk hele nare wezens.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 17-08-2018 11:59 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Absoluut. En de één is een stuk naarder dan de ander.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2018 12:02 by bastianus Profiel van bastianus

Iets met een splinter en een balk. Ook uit de bijbel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-08-2018 12:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 augustus 2018 11:41 schreef Staalman het volgende:
9 van de 10x hebben dat soort mensen hun mening altijd klaar over andere met veroordeling en al erbij (lees moreel superieur), totdat zij zelf gepakt worden..
Mensen zijn gewoon eigenlijk hele nare wezens.


Dat is niet zo. Dat superieure morele vingertje is veel genuanceerder buiten religieuze instellingen. Veel bedrijven en instellingen houden er rekening mee dat mensen nare wezentjes kunnen zijn, bekijken of preventie mogelijk is, zijn zelfkritisch. De Kerk niet, die hebben zoiets van "onze wezens zijn betere wezens". Die zelfingenomen morele superioriteitsgevoelens zorgen voor veel meer schade dan deze die eigen zijn aan de menselijke natuur. Het is een culturele, geïnstitutionaliseerde vorm van kwaad.

Zelfkritiek bij religieuzen is sowieso dramatisch. Ze hebben op veel zaken gewoon geen antwoord of volgen normen en waarden die tot problematische situaties leiden, maar hebben geen alternatieven binnen hun geloof.
Dus duwen ze zelfreflectie en zelfkritisch zijn zo ver mogelijk weg. Hetzelfde proces zie je doorheen de geschiedenis terugkomen bij andere geïnstitutionaliseerde vormen van kwaad.


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2018 12:25 by bastianus Profiel van bastianus

Die arrogantie heb ik afgelopen jaar nog mogen ervaren in de katholieke kerk, dat is ook de reden dat zij op sterven na dood is in het verdorven westen. Daarom lijkt het me ook vrij zinloos je nog al te druk te maken over dit zinkende schip, dat de averij volledig aan zichzelf te wijten heeft.
Ondertussen zie je dat evangelische “hippe” kerken en middeleeuws aandoende moslimgemeentes met even fundamentalistische trekken wel populair worden. Lijkt me een gevaarlijke ontwikkeling die wel aandacht behoeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-08-2018 12:33 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 17 augustus 2018 12:09 schreef Hypnos het volgende:
Dat is niet zo. Dat superieure morele vingertje is veel genuanceerder buiten religieuze instellingen. Veel bedrijven en instellingen houden er rekening mee dat mensen nare wezentjes kunnen zijn, bekijken of preventie mogelijk is, zijn zelfkritisch. De Kerk niet, die hebben zoiets van "onze wezens zijn betere wezens". Die zelfingenomen morele superioriteitsgevoelens zorgen voor veel meer schade dan deze die eigen zijn aan de menselijke natuur. Het is een culturele, geïnstitutionaliseerde vorm van kwaad.

Zelfkritiek bij religieuzen is sowieso dramatisch. Ze hebben op veel zaken gewoon geen antwoord of volgen normen en waarden die tot problematische situaties leiden, maar hebben geen alternatieven binnen hun geloof.
Dus duwen ze zelfreflectie en zelfkritisch zijn zo ver mogelijk weg. Hetzelfde proces zie je doorheen de geschiedenis terugkomen bij andere geïnstitutionaliseerde vormen van kwaad.


Hierboven staan zoveel voorbeelden van hoe jij de dingen ziet, en ook dat zijn geen absolute waarheden.
Ik denk dat het een heel stuk genuanceerder ligt dan dat jij doet voorkomen. Sowieso het gebeuren van "onze wezens zijn betere wezens" is een mooi voorbeeld. Waar komt die mening toch altijd vandaan? Van die krankzinnige op tv die dit roept? Er zijn 100.000de christenen die dit niet zo zien, dit niet zo beleven en ook dit niet zo overdragen.
Moet ik elke moslim aanvallen op hun religie omdat er (verhoudingsgewijs) een paar volslagen idioten tussen lopen? Hetzelfde is dat met christenen...

Zelfkritiek is ook dramatisch bij iedereen die in zichzelf gelooft, mensen die zo overtuigd zijn van zichzelf dat ook hun manier van denken/kijken/opvoeden "non-negotiable" is.

Dus ik praat niets goed hier... maar kwaad is kwaad. Of dat achter de gesloten deur van een koophuis of de gesloten deur van een kerk of de gesloten deur van een zorginstelling gebeurt maak het niet meer of minder erg.

Het is nu eenmaal zo dat het overal zoveel mogelijk de doofpot in verdwijnt.






"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen