|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Je hebt ook gelijk, hoor. Het vervelende is alleen dat er ook staat dat christenen wel onder de genade en niet onder de wet vallen, maar dat de wet wel als een soort inspiratie moet dienen. En dat het vanuit die inspiratie niet eens zo moeilijk moet zijn om je eraan te houden. Sowieso: wat bezielde die god van de christenen om, voordat hij die Jezus op aarde liet komen en de escape met de genade te verzinnen, de voorgangers van de christenen met allerlei ingewikkelde, mensonvriendelijke en onuitvoerbare geboden lastig te vallen? Al beperken we het alleen maar tot de tien geboden: zelfs het begeren van een vrouw is alleen al verboden. Je mag niks afbeelden, dus alle schilderijen en foto's zijn strafbaar. Op zaterdag mag je niks doen. Je mag niet liegen, lijkt me ondoenlijk om zonder leugentje om bestwil te overleven als mens. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Maar dat geldt alleen voor Joden. In het Grieks tenminste. Lul nou niet zo dom, Bas. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote:Hilarisch. Nee echt. Antwoord: in alle vertalingen. Er is geen discussie over. Vandaar dus ook dat 99.99% van de christenen`zich niet aan de Joodse Wet houdt. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Dat is toch geen trend? De SGP was altijd al tegen. De trend gaat eerder de andere kant op want ik denk dat als dit twintig jaar geleden was dat dan ook de hele Christenunie en een aantal mensen van het CDA hadden getekend. |
|
quote:Lees je mee Ralph en Specter? Doe nou niet alsof jullie geen serieuze discussie willen, want vooral Spectre geeft net te vaak te kennen dat ie wel geinteresseerd is. Maar goed, zo jullie willen. quote:Zo ongeveer. Maar wel veel genuanceerder. Zodra je je aan de letter van de Wet gaat houden, ben je gebonden aan deze, en zul je je aan ieder detail moeten houden, en zul je erdoor veroordeeld worden. quote:In welke vertaling? HAHAHA. Sorry, maar waar staat dit nu weer? Er staat wel dat je geen overspel mag plegen, en dat je niet andermans vrouw mag begeren. quote:Waar staat dat nou weer? Er staat wel dat je geen afbeeldingen mag aanbidden. quote:Waar staat dat nou weer? Er staat wel dat je dan niet mag *werken*. Dat sommige Joden dat zo extreem interpreteren en de hele dag op hun reet zitten en heidenen boodschappen laten doen etc is bekend ja. Dat is de traditie, maar niet de letter. Dat jij altijd de meest orthodoxe interpretatie kiest om lekker te schoppen is me bekend ja. quote:Waar staat dat nou weer? Er staat wel dat je geen valse getuigenissen (dus in een context van geschillen beslechte, of rechtsspraak) mag afleggen. Zoals ook verduidelijkt in andere teksten binnen t OT die aan dit gebod refereren. De traditie voor sommige denominaties is idd dat ze dit interpreteren als een geheel gebod op liegen, maar helaas voor jou zijn er ook denominaties die ruimte laten voor 'leugentjes om bestwil;' When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: WAAROM MOET HET DAN IN HET GRIEKS ALS HET TOCH GEEN KLAP UITMAAKT. Pff. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Zo te zien heeft hij je waar hij je hebben wil. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Oh, maar ik vind de materie ook buitengewoon interessant hoor. Alleen valt met jou niet echt een normaal inhoudelijk gesprek te voeren zonder dat je gaat lopen jijbakken en structureel weigert vragen te beantwoorden, en dan zijn mensen er op een gegeven moment wel een beetje klaar mee. Eerst moet je theologie gestudeerd hebben om mee te mogen praten en als dat niet werkt moet het ineens in het Grieks. Want dat komt nu eenmaal handig uit als iemand je meermaals een oprechte vraag stelt waar je het antwoord niet op weet of wilt geven. En als dat dan jarenlang zo doorgaat wordt het op een gegeven moment lachwekkend en gaan zelfs de mensen die het ooit voor je opnamen tegen de sneren van OWW of WMP en wél een serieus gesprek probeerden aan te gaan met je lopen te kloten tegen je omdat je dat kennelijk nu eenmaal zo wilt. Ik vind het best hoor, maar ga nu niet lopen roeptoeteren dat Bassie of Spectre niet serieus op je in willen gaan want die hebben dat vaak zat geprobeerd. Misschien moet je iets meer naar jezelf kijken in plaats van met de vinger naar anderen te wijzen, want hoe er op je wordt gereageerd ligt voor een groot deel puur aan hoe jij je hier opstelt. En ook dat is je al vaker gezegd, veelal met de beste bedoelingen maar helaas tegen dovemansoren. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Dat hoop ik niet. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Fusion begon natuurlijk niet voor niets over Grieks, Ralph. Dat had je eerste waarschuwing moeten zijn. |
|
quote: Precies! Trend is de verkeerde term. quote: Deze refereerde ik naar. [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 08-01-2019 15:28] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Ik was het, maar ik weet na veel proberen dat jij het niet bent. En het is trouwens spectre Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Omdat het strakker om de plasser zit Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 08-01-2019 15:30] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote:Ik kom zelf uit orthodoxe kring. En dit stuk werd altijd aangehaald om, zo het uitkwam, ineens wel de wet belangrijk te vinden.. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Dat had ik niet zo door. Maar toch wel een positieve trend dan eigenlijk. Alhoewel ik denk dat een aantal christelijke politici toch stiekem wel achter het manifest staan maar het niet zo 'handig' vinden om dat te zeggen of te tekenen. Zo zijn ze dan ook weer wel. |
|
quote:Tsja Ralph, als jij t echt zo ziet, met dat handig uitkomen, en ineens, enzo, is met jou idd geen normaal gesprek te voeren in deze. Over drogredenen gesproken zeg... dag Ralph. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Whatever. Whatever When your people matter, menstrual health matters |
|
precies Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Oh dat zal in de praktijk best wel eens gebeuren ja. Inlegkunde, Bijbelverzen isoleren, andere vertalingen (Statenvertaling!) gebruiken etc zijn helaas gemeengoed bij veel gelovigen. Qua vertaling kan ik je overigens Young's Literal aanraden (is wel in t Engels he). Dan nog los je niet alle problemen op, er zijn nu eenmaal manuscripten met andere woorden, andere verzen, en nog best redelijk wat onopgeloste vertalingsissues, maar de YLT is denk ik wel de beste stap in de goede richting als je je niet wilt verdiepen in Grieks, Aramees, Latijn, Septuagint. Textus Receptus, Codex Sinaiticus etc etc When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: When your people matter, menstrual health matters |
|
Het is echt heel griezelig hoe dik die fucking plaat voor je kop is. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
echt he Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |