|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
semantiek, whatever Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
signature |
|
De Tering. Het houdt niet op. https://www.nu.nl/binnenland/5463509/nederlandse-bisschoppen-zwegen-massaal-seksueel-misbruik.html When your people matter, menstrual health matters |
|
er is maar 1 oplossing. Christen blijven. signature |
|
"In totaal waren 20 van de 39 Nederlandse kardinalen, bisschoppen en hulpbisschoppen die tussen 1945 en 2010 hoge functies bekleedden, betrokken bij misbruikschandalen binnen de kerk." Dat is best bizar veel. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
allemaal een nekschot. |
|
quote:Ik weet niet precies hoe de hiërarchie daar is, maar 20 van de 39 klinkt alsof t hoge omes zijn en dan is t idd meer dan 50% rcht bizar When your people matter, menstrual health matters |
|
ja, echt wel "ongelofelijk" signature |
|
De Dalai Lama wist er dus al een tijdje van af, ook bizar Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Zeker bizar. Je zou niet denken dat hij wat met de katholieke kerk te maken had. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Dat weet het kleinste kind. Vooral het kleinste kind ... signature |
|
je zou bijna gaan denken dat die achterlijke onthouding in beide groepen er iets mee te maken heeft Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Nooo, that's ingnoraaaant signature |
|
quote:Hier lijkt 1 + 1 me wel degelijk twee. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Uiteindelijk is het een mix van een instituut met veel macht over zwakkeren, morele verhevenheid, slecht sexuele opvattingen, gevoel voor eigenrichting en doofpot cultuur, hoge concentratie hitsige celibrare mannen, een generatie op generatie misbruik cultuur en het allerbelangrijkste: het is een groot opvoedingsinstituut waar veel kinderen zijn buiten de context van hun gezin. Een aantal van deze factoren vind je ook aan een oorlogsfront, in een psychische inrichting, sportclubs en nog een aantal instellinegn waar het dan ook veel meer voor komt. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Juist. Alleen is de doofpot cultuur niet zo aanwezig bij sportclubs etc. Raar, toch. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Dat lijkt me een misvatting, overal waar misbruik plaatsvindt lijken verantwoordelijken de doofpot te gebruiken. Logisch ook, het is niet iets waar je in groepsverband mee geassocieerd wilt worden. https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/11/te-lang-geen-oog-voor-misbruik-in-sport-a1584425 [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 17-09-2018 12:59] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Dan heb je ook nog het dingetje dat je over vroeger praat waaring je als misbruikslachtoffer sowieso niet zomaar serieus genomen werd (huhu). Door schaamte taboe, niet geloven of weet ik wat. Niet bij familie, niet bij politie. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Nee nee nee, het was de schuld van de wijd verspreide homofilie. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Lijkt me dat die doofpot echt overal aanwezig is... When your people matter, menstrual health matters |
|
Je hoort er minder over. Het christendom heeft een hele slechte doofpot, dat kan het ook zijn. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: en toch, en toch ... signature |
|
quote:Niemand een hartverzakking When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik iig heb hier geleerd over Amsterdamse humor, dus ik herkende het. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |