|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Gaat dat wel goed met je rug dan? Is wel heel andere inspanning natuurlijk. Je moeder. |
|
Nee, na een dag racen heb ik hooguit wat pijn in mijn fragiele ego. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 29-11-2021 15:47] |
|
Je moeder. |
|
Knurft. Dubbelpost. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 29-11-2021 18:13] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Is met de auto niet anders, al hangt het daar ook veel van de auto af: in mijn kneiterkale en knokenharde trackdayhok raak ik veel meer vermoeid dan in, zeg, een 'bone stock' M4 met twee keer het vermogen. Op veel trackdays waar ik naartoe ga, duren de sessies een uur. Typisch zie je dan in het laatste kwartier de schuivers en de schades, omdat mensen dan vaak denken 'shit, nog maar een kwartier, nog even knallen' terwijl ze eigenlijk al een stuk minder scherp zijn door de drie kwartier er voor. Nordschleife-trackdays zijn vaak 'open pitlane' maar zelfs dan doe ik daar eigenlijk nooit twee rondes 'attack mode' achter elkaar. Het is maar 9 minuten per rondje maar als ik er twee aan elkaar rijg merk ik dat ik echt fouten ga maken. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 29-11-2021 18:14] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Elke keer? Wow... da's best scary. Overigens, ik denk dat bij veel sporten de concentratie idd zeker de helft van de energie kost. En maakt dat je daarna kapot bent. When your people matter, menstrual health matters |
|
Yeap elke keer, en elke keer als gevolg van menselijke fouten. Je rijdt op de motor vrij dicht tegen diverse limieten aan. De grip van de motor maar ook je eigen concentratievermogen. Wat best vaak gebeurt is dat iemand zijn slicks netjes voorverwarmt en de baan op gaat, vervolgens keihard de eerste 8 bochten rechts rijdt en met dezelfde limiet een bocht links probeert te nemen. Alleen is het linkerdeel van de banden in die korte tijd zoveel afgekoeld dat je niet genoeg grip meer hebt en dan glij je onderuit. Dat loopt meestal niet zo verkeerd af, behalve dan wat blauwe plekken. Een highsider komt ook vrij vaak voor en dat is een stuk vervelender. Als gevolg van een techniekfout in een bocht word je dan over je motor heen geworpen en dan smak je met hoge snelheid op het asfalt. Dan is er wel een behoorlijke kans op botbreuken. Gezien de positie op de motor is de kans groot dat je op de heup valt en dat is een hele gevaarlijke breuk door de slagaders die naar je benen lopen. Het bot kan dan door de slagaders snijden. Ook een gebroken rug komt vrij vaak voor, ondanks de verplichte rugprotector. Maar natuurlijk ook gebroken armen, benen, schouders. Als je lekker aan het jagen ben kan je ook iemand van zijn motor tikken door met je voorwiel een achterwiel aan te tikken. Het is een mooie hobby. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 30-11-2021 11:57] |
|
Klinkt lekker Een collega van mij had euh 15 jaar geleden een motorongeluk, die was er ook niet best aan toe, stalen platen overal, wekenlang ziekenhuis etc. When your people matter, menstrual health matters |
|
Volgens mij is de KNMV ook al jarenlang aan het lobbyen voor motorrijder-vriendelijkere vangrails. Voor auto's werken ze prima maar voor motorrijders zijn het letterlijk messen, die dunne stukken blik. Moet je ook maar niet teveel aan denken.. |
|
Had een e-bike gekocht. Die gaan minder hard en vrees voor vangrails is overbodig. Enkel een grotere kans dat je zadel wordt ondergescheten. Maar met een beetje doordacht stallen van de bike kan ook dat worden gereduceerd. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
ZE HEBBEN ZO ONTIEGELIJK VEEL PLEK OM TE SCHIJTEN< EN DAN TOCH PERSE BOVENOP MIJN ZADEL!!!1?.@(*$^!@(#&% |
|
Deze maar gekocht. Hopelijk schijt 'ie de volgende keer door het gat. |
|
quote: Heeft met het gekocht-topic niks meer te maken natuurlijk, maar dat is een achterhoedegevecht. Welbeschouwd is het eigenlijk van de zotte dat je nog met een motorfiets tussen het andere verkeer de weg op mag. Het is qua passieve veiligheid natuurlijk een inherent redelijk kansloos concept, zeker afgezet tegen het snelheidspotentieel enerzijds en de beperkte zichtbaarheid van zo'n ding anderzijds. Bedenk dat zelfs de schraalste personenauto, om toegelaten te kunnen worden tot het verkeer, al redelijk afgeladen is met airbags, gordelspanners, hoofdsteunen, crashboxen, interieurs die bedoeld zijn om impact van lichaamsdelen te verzachten en verzin het allemaal maar - en dat een motorfiets daar niets tegenover kan en vooral ook hoeft stellen van de wetgever. Anno 2021, waar zowat alles gerubbertegeld is tot het gaatje, is dat een heel curieuze situatie. Zoals ik dat dan maar interpreteer is dat de wetgever accepteert dat er een fors inherent risico zit aan motorrijden en dat er van uit wordt gegaan dat de motorrijder dit gegeven ook accepteert. De keerzijde daarvan is dat wegen niet worden ingericht om veilig(er) te zijn voor motorfietsen. Dat is ook wel een lelijk los draadje om aan te gaan pulken voor zo'n belangenvereniging, want voor je het weet wordt de volgende generatie Diavels wel verplicht uitgerust met een exotisch, zwaar en duur passief veiligheidssysteem... De wetgever kan namelijk ook in de modus schieten: "ga eerst die fiets maar eens veiliger maken, dan gaan wij wel eens naar de weginrichting kijken". Word je niet blij van. Vergeet ook niet dat motorfietsen niet APK-plichtig zijn. Ook dat is natuurlijk heel wonderlijk. Hetzelfde geldt voor emissie-eisen bij de typekeuring, die zijn lachwekkend, en ook de gedwongen elektrificatie lijkt nog ver weg. De motorfiets heeft op allerlei vlakken een mooie uitzonderingspositie die motorrijders veel vrijheden geeft. Die kan ook zomaar verdwijnen, dus die belangenvereniging moet zichzelf niet in de voet schieten. Daar komt bij dat er relatief erg weinig menskilometers op de motorfiets worden gemaakt (wat zomaar eens de grondslag zou kunnen zijn onder die uitzonderingspositie), dus dan kun je op je vingers natellen dat het niet haalbaar is om alle geleiderails van het land aan te gaan passen op motorfietsen. Natuurlijk, als er een stuk geleiderail vervangen moet worden, dan is er geen reden om de veiligheid van motorrijders niet in de overwegingen mee te nemen, maar buiten dat... verspilde energie. Qua kosten en geredde mensenlevens is het dan veel efficiënter om motorrijden te verbieden. De statistieken kan ik zo snel niet vinden, als ze al bestaan, maar hoe veel van de 40-ish motorfietsdoden per jaar hier te lande zijn enkel en alleen te wijten aan de constructie van de geleiderail, en niet (mede) aan zaken als snelheid of verkeersgedrag? [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 30-11-2021 18:54] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Nooit bij stilgestaan (geen motorrijbewijs, nooit die behoefte gehad ook), maar eigenlijk best raar inderdaad als je er zo over nadenkt. Dat van die APK wist ik ook niet. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Terug van een weekendtrip Berlijn. Naast Glühwein, schnitzel en krakauer bratwurst kopen ook een bezoekje gedaan aan Dodo records. Vinyl erbij. Monolord - Your Time To Shine En deze lag in de brievenbus: [Dit bericht is gewijzigd door Bub op 05-12-2021 21:45] bub |
|
Een tv voor op de slaapkamer. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Wordt ie voor of na volgend weekend geleverd? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: Hij hangt al Hehe, wilde ik al een tijdje maar vrouwlief was nooit zo’n voorstander. Totdat er ineens races plaatsvonden tijdens Expeditie Robinson. Voor den duidelijckheidt: F1 in huis über alles, dus in de huiskamer. Na 2 avondraces was de tijd blijkbaar rijp. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
We weten weer wat te doen tijdens die koude winteravonden The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
Aankopen van de laatste weken: - donkerbruine leren jas - Dell KB216 toetsenbord met bijbehorende polssteun - USB-stick Kingston Kyson 128GB |
|
Vinyls Grouper - Shade Vemod (2) - Venter På Stormene Lunar Aurora / Paysage D'Hiver - A Haudiga Fluag / Schwarzä Feus & Schwarzäs Isä Lugubrum - De Zuivering Obskuritatem - Pro Officio Mortuorum Wanklank - Waar Klanken de Ruimte En Tijd Verbinden Vargavinter - Frostfödd Sort Vokter - Folkloric Necro Metal Fluisteraars - Gegrepen Door De Geest Der Zielsontluiking Black Cilice - Tomb Emanations met als freebie Eadem - Luguber CDs King Dude - Fear GOLD (18) - Optimist Nefilim* - Penetration Grave Pleasures - Dreamcrash Soror Dolorosa - No More Heroes Silent Path - Mourner Portraits met als freebie: Kiss The Goat - Kiss The Goat |
|
bub |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |