IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : De horrorwinter van 2021 [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-10-2021 11:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 oktober 2021 9:32 schreef XXL het volgende:
Hier meer dan 2x zoveel vacatures als 'werkzoekenden'.

Ik blijf dat raar vinden.

Verplicht aan het werk zetten. Desnoods omscholen.
Niet meewerken --> Einde uitkering.


Mensen die niet op hun plekje zitten zijn niet productief en soms zelfs tegen productief. Er zitten er heus een aantal tussen die een schop onder de kont moeten krijgen. Maar er zijn er ook een paar als je die op een heftruck in een koeling plaatst de stellingen omver rijden. Ook is het niet zo slim om iemand die normaal op een heftruck door de koeling rijd nu brugconstructies te laten lassen.

Dan heb je nog het puntje dat er gewoon tijd zit tussen de ene baan verliezen en doorstromen naar de volgende, Als je goed bent in brugconstructies lassen, maar genoegen neemt met de eerste vacature met werken als kassamiep in een dorp 50 kilometer verderop dan moet je daar nog geen genoegen mee nemen, niemand is daarmee geholpen.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-10-2021 12:34 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 8 oktober 2021 11:59 schreef ElitE het volgende:
Maar er zijn er ook een paar als je die op een heftruck in een koeling plaatst de stellingen omver rijden.




Maar da's wat onze 'goedkope' Polen ook doen. Dingen laten vallen en schades rijden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-10-2021 14:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 oktober 2021 12:34 schreef XXL het volgende:
Maar da's wat onze 'goedkope' Polen ook doen. Dingen laten vallen en schades rijden.


precies, dat kan je beter door goedkope krachten laten doen dan een dure Nederlander die vervolgens ook nog emotionele schade ervan krijgt en zich op kosten van de zaak om laat bouwen tot een tomboyfembot die alleen maar bereid is de vegasnacks te verplaatsen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-10-2021 20:26 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.nu.nl/binnenland/6161503/asielzoekers-slapen-voor-vierde-nacht-op-rij-op-veldbedden-in-ter-apel.html

Wat hebben ze het slecht, hè?
Zouden ze al spijt hebben dat ze hierheen gekomen zijn?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-10-2021 20:40 by XXL Profiel van XXL

In het azc in Ter Apel was het de afgelopen nachten onrustig door het gebrek aan ruimte. In de nacht van donderdag op vrijdag hield de politie vijf mensen aan nadat ze agenten met stenen hadden bekogeld. De agenten waren naar het azc gekomen om vechtende mensen uit elkaar te halen. De vijf verdachten zitten nog vast.

Afgelopen vrijdagavond en -nacht werden "om verschillende redenen" opnieuw drie mensen aangehouden, bevestigt een politiewoordvoerder na berichtgeving van regionale media. Het gaat om drie losstaande incidenten, en ze zijn niet vergelijkbaar met de avond ervoor, aldus de woordvoerder. Het is niet bekend of de drie verdachten nog vastzitten.



Als ze die nou gelijk weer op het vliegtuig naar Verwegistan zetten heb je weer 8 bedden minder nodig.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 09-10-2021 20:41]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-10-2021 20:49 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Precies. Als je hier in en om een AZC kunt vechten kun je dat ook (voor je vrijheid) daar waar je vandaan komt.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-10-2021 20:51 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-10-2021 13:04 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-10-2021 13:18 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.nu.nl/economie/6162309/rijkste-1-procent-verdient-nergens-zo-weinig-als-in-nederland.html

Ach gut, moeten we een crowdfunding op gaan zetten voor die stakkers?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 15-10-2021 13:04 by GinaG Profiel van GinaG

quote:
Op 14 oktober 2021 13:18 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.nu.nl/economie/6162309/rijkste-1-procent-verdient-nergens-zo-weinig-als-in-nederland.html

Ach gut, moeten we een crowdfunding op gaan zetten voor die stakkers?




Wat voor het gemak ook even vergeten wordt, om het allemaal minder dramatisch te laten lijken, is dat het probleem m.i. veel groter is dan dat; nergens is het welvaartsverschil zo groot als in Nederland.
De berg "oude geld" (wat niets bijdraagt aan onze economie) is hier verhoudingsgewijs gigantisch, en wordt alleen maar groter, waardoor er voor de rest steeds minder over blijft.


Eikel


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-10-2021 13:15 by XXL Profiel van XXL

Voor iedereen die er ook graag warmpjes bij wil zitten hebben we al jaren een mooi systeem:

Hard werken en verstandig met je geld omgaan.
Dat had bij mij ook als resultaat dat ik, nu ik de 50 voorbij ben, al wat minder kan gaan werken.

En nee, ik bedoel niet het hebben van een vet betaalde job.
Ik heb zelf geen noemenswaardige opleiding of een topjob maar door alles aan te pakken tot op heden altijd mijn eigen brood verdiend door uren te maken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-10-2021 20:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 oktober 2021 13:04 schreef GinaG het volgende:
Wat voor het gemak ook even vergeten wordt, om het allemaal minder dramatisch te laten lijken, is dat het probleem m.i. veel groter is dan dat; nergens is het welvaartsverschil zo groot als in Nederland.
De berg "oude geld" (wat niets bijdraagt aan onze economie) is hier verhoudingsgewijs gigantisch, en wordt alleen maar groter, waardoor er voor de rest steeds minder over blijft.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-10-2021 21:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 oktober 2021 13:15 schreef XXL het volgende:
Voor iedereen die er ook graag warmpjes bij wil zitten hebben we al jaren een mooi systeem:

Hard werken en verstandig met je geld omgaan.
Dat had bij mij ook als resultaat dat ik, nu ik de 50 voorbij ben, al wat minder kan gaan werken.

En nee, ik bedoel niet het hebben van een vet betaalde job.
Ik heb zelf geen noemenswaardige opleiding of een topjob maar door alles aan te pakken tot op heden altijd mijn eigen brood verdiend door uren te maken.


Geen verkeerde instelling ofzo, maar dat is tegenwoordig voor sommigen niet voldoende voor de huidige generatie om mee te kunnen komen. Als je dat vroeger deed kon je meestal gewoon een huis kopen als je hard werkte en geen gekke dingen deed of overkwam.

Ik heb 2 jaar geleden een bescheiden maisonette (95m2) gekocht van onderin de markt, was niet heel makkelijk maar heb wat kunnen sparen omdat we een goedkoop huurhuis hadden. tegelijk gekocht met de buren beetje opgeknapt en de buren hebben het anderhalf jaar later voor 100k meer verkocht. Inmiddels zijn we flink wat maanden met gekke stijgingen verder. Maar hoe wil je als dat bijhouden als starter dat is 3-5 jaarsalarissen in prijs erbij in 1 jaar. Daarvoor moet je wel heel polyamoreus zijn wil je die prijsstijging bij kunnen benen. Als je al eenmaal een huis hebt stijgt in iedergeval je de basisprijs van je huis mee met de gekte. Maar tot 2 jaar geleden kon je ook ver komen met de strategie die jij noemt. Nu is dat toch wel een beetje uit het zicht als je geen heel hoog salaris hebt en geen familie met geld om je te ondersteunen. Vergeet niet dat de prijzen op funda de prijzen zijn waar je misschien nog hypotheek voor kan aanvragen. Op een simpel huis van onze buren is 30k overboden, 100k overbieden is niet vreemd meer voor rijtjeshuizen. Dat stukje extra is echt niet allemaal bij de bank te lenen.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-10-2021 22:47 by XXL Profiel van XXL

Dat met die huizenmarkt is inderdaad wel redelijk fucked up aan het worden. Ik ben er van overtuigd dat er daar sprake is van een gigantische bubbel die over niet al te lange tijd uit elkaar spat.

Ik heb mijn dochter geadviseerd nog even goed na te denken voor ze een huis koopt.

Niet als de boel straks weer (deels) inzakt ze en een (te) hoge hypotheek heeft en dan ook nog eens haar spaargeld kwijt is.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-10-2021 23:28 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 15 oktober 2021 22:47 schreef XXL het volgende:
Dat met die huizenmarkt is inderdaad wel redelijk fucked up aan het worden. Ik ben er van overtuigd dat er daar sprake is van een gigantische bubbel die over niet al te lange tijd uit elkaar spat.


Hoe dan precies? Hier in Utrecht wordt bijvoorbeeld geprojecteerd dat in de komende 30 jaar er 100.000 man extra komt te wonen, terwijl er slechts voor iets van een tiende bijgebouwd wordt. Zolang er niet gebouwd wordt op plekken waar mensen graag willen wonen, gaan de prijzen alleen nog maar omhoog.

Kijk ook eens naar de fiscale pleziertjes waar vorige generaties lang van geprofiteerd hebben. Vergeet het maar als je niet zelf 10% in kan brengen, terwijl een LTV van 120% vroeger niet eens gek was - kon je de keuken nog verbouwen. Hypotheekrenteaftrek? Uitfaseren! Ondertussen mag je wel investeren in zonnepanelen en warmtepompen.

quote:
Ik heb mijn dochter geadviseerd nog even goed na te denken voor ze een huis koopt.


Deze generatie is gigantisch in de steek gelaten door de overheid. Maar wat moeten ze dan? Thuis wonen tot ze 40 zijn? Vijftig procent van hun loon uitgeven aan huur? Overbetalen voor een huis is niet eens de slechtste optie.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 15-10-2021 23:33]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 15-10-2021 23:35 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

De gemiddelde starter is wel meer dan 50% van zijn/haar salaris kwijt aan huur.

Tegenwoordig zijn de huren zomaar 1000+.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-10-2021 0:20 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 15 oktober 2021 23:35 schreef Natural Disaster het volgende:
De gemiddelde starter is wel meer dan 50% van zijn/haar salaris kwijt aan huur. Tegenwoordig zijn de huren zomaar 1000+.


Klopt, ik redeneerde vanuit het perspectief van een stel. Anders is het helemaal onmogelijk iets te kopen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-10-2021 0:31 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zoals ik al zei, polyamorie is de oplossing


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-10-2021 0:48 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 16 oktober 2021 0:31 schreef ElitE het volgende:
Zoals ik al zei, polyamorie is de oplossing


Polyamorie is duur als elke vierkante meter 5000 euro kost.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-10-2021 4:16 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 15 oktober 2021 23:28 schreef iPim het volgende:
Hoe dan precies? Hier in Utrecht wordt bijvoorbeeld geprojecteerd dat in de komende 30 jaar er 100.000 man extra komt te wonen, terwijl er slechts voor iets van een tiende bijgebouwd wordt. Zolang er niet gebouwd wordt op plekken waar mensen graag willen wonen, gaan de prijzen alleen nog maar omhoog.

Kijk ook eens naar de fiscale pleziertjes waar vorige generaties lang van geprofiteerd hebben. Vergeet het maar als je niet zelf 10% in kan brengen, terwijl een LTV van 120% vroeger niet eens gek was - kon je de keuken nog verbouwen. Hypotheekrenteaftrek? Uitfaseren! Ondertussen mag je wel investeren in zonnepanelen en warmtepompen.



Deze generatie is gigantisch in de steek gelaten door de overheid. Maar wat moeten ze dan? Thuis wonen tot ze 40 zijn? Vijftig procent van hun loon uitgeven aan huur? Overbetalen voor een huis is niet eens de slechtste optie.


Ze zit nu met aanhang en kids in een sociale huurflat maar wil tzt toch wel naar iets toe met een tuin.

In tegenstelling tot wat jij voor mijn gevoel denkt ben ik toch geneigd er vanuit te gaan dat dit een tijdelijke extreme piek is. Dat zou niet voor het eerst zijn. Eind jaren 70 / begin jaren 80 hebben we het zelfde meegemaakt en een jaar of 10 geleden in mindere mate ook nog een keer.

Als mensen de financiering niet meer rond gaan krijgen , en dat punt naderen we denk ik al aardig, krijg je woningen namelijk niet meer verkocht.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 16-10-2021 4:26]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-10-2021 10:41 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dan zullen toch niet enkel de prijzen van koopwoningen moeten zakken, maar ook de huurprijzen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-10-2021 11:05 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 16 oktober 2021 4:16 schreef XXL het volgende:
In tegenstelling tot wat jij voor mijn gevoel denkt ben ik toch geneigd er vanuit te gaan dat dit een tijdelijke extreme piek is.


Niets is permanent, maar deze schommelingen zorgen wel voor erg grote welvaartsverschillen tussen generaties en dat lijkt me voor een overheid onwenselijk. Dat we dit verhaal al eens eerder meegemaakt hebben, kan ook laten zien hoe lang dit al een probleem is. Er is decennia lang tegen beter weten in (de prognoses over bevolkingsontwikkeling waren er) structureel te weinig gebouwd. Dan kunnen we neuzelen over rentes, de wereldeconomie, fiscale regels, maar onderaan de streep blijft het aanbod van woningen achter.

Hetzelfde met het bijstellen van pensioenen op basis van ontwikkelingen in de levensverwachting, of rapporten over klimaatverandering serieus nemen. De regerende generaties zaten er te warmpjes bij om de toekomst van hun kleinkinderen veilig te stellen.

En dan tot het voorbeeld dat jij schetst: ik zat er met een inkomen dat 'te hoog' was niet zo warmpjes bij in de private huursector. Betaal maar 1250 euro huur excl op je inkomen van 2400 bruto, maar oh wee als je een soortgelijke huisvesting koopt - die hypotheek van 1000 euro per maand is onverantwoord!

quote:
Op 16 oktober 2021 10:41 schreef Natural Disaster het volgende:
Dan zullen toch niet enkel de prijzen van koopwoningen moeten zakken, maar ook de huurprijzen.


Bijbouwen en de artificiële voordelen van huiseigenaarschap afschaffen zal al een groot effect hebben. Zorg ervoor dat mensen geen huis moeten kopen. Overwaarde eigen huis naar box 3, hypotheekrenteaftrek eruit, gratis een ton aan je kinderem schenken schrappen, etc.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 16-10-2021 11:12]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-10-2021 11:12 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

En waarom niet die huisjesmelkers aanpakken die de huurprijzen opdrijven?

Ik zie niet in waarom de 'gewone' huiseigenaar die ook hard voor zijn huis heeft moeten werken en misschien nog doet weer moet bloeden. Overigens hebben nieuwe kopers diezelfde 'voordelen' dus ik zie het probleem niet zo.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 16-10-2021 11:15]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-10-2021 11:16 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 16 oktober 2021 11:12 schreef Natural Disaster het volgende:
En waarom niet die huisjesmelkers aanpakken die de huurprijzen opdrijven?


Dat zal helpen, maar wordt ook tegengegaan als je vastgoed als vermogensklasse niet zo voortrekt als overheid. Geld vloeit automatisch naar de plek waar het zich het snelst verdubbelt. Zwak de speculatieve aspecten van huiseigenaarschap af en het geld gaat ergens anders heen. Maar ik snap niet dat linkse steden als Amsterdam en Utrecht niet al veel eerder met een woningplicht gekomen zijn. Dat heeft de leefbaarheid van een stad als Berlijn wel vergroot. Waren er in de jaren '90 niet ook gesponsorde hypotheken voor starters vanuit de overheid? Haast communistische controle uitoefenen op de woningmarkt is zo gek nog niet, gezien de situatie.

quote:
Op 16 oktober 2021 11:12 schreef Natural Disaster het volgende:
Ik zie niet in waarom de 'gewone' huiseigenaar die ook hard voor zijn huis heeft moeten werken en misschien nog doet weer moet bloeden. Overigens hebben nieuwe kopers diezelfde 'voordelen' dus ik zie het probleem niet zo.



Dat is dus het pijnlijke van de situatie. De scheefgroei in vermogens en het wanbeleid op de woningmarkt zorgt ervoor dat mensen die al binnen zijn (dus die overbetaald hebben voor een huis en daarom baat hebben bij de huidige situatie) pleiten voor behoud van deze absurde situatie. Het probleem eerder aanpakken en anticiperen zorgt ervoor dat er niet al vele entrenched woningbezitters zijn die op hun strepen gaan staan als je woningbezit minder aantrekkelijk maakt. De Groene Amsterdammer schreef er eerder deze week zelfs een artikel over, want dit opportunistische sentiment heerst ook vooral onder de woke D66'ers en Groenlinksers. Ik heb moeten bloeden, dus zul jij dat ook moeten. Met zo'n instelling valt geen politieke voortgang te behalen.



[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 16-10-2021 11:24]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-10-2021 11:38 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 16 oktober 2021 11:05 schreef iPim het volgende:
Niets is permanent, maar deze schommelingen zorgen wel voor erg grote welvaartsverschillen tussen generaties en dat lijkt me voor een overheid onwenselijk. Dat we dit verhaal al eens eerder meegemaakt hebben, kan ook laten zien hoe lang dit al een probleem is. Er is decennia lang tegen beter weten in (de prognoses over bevolkingsontwikkeling waren er) structureel te weinig gebouwd. Dan kunnen we neuzelen over rentes, de wereldeconomie, fiscale regels, maar onderaan de streep blijft het aanbod van woningen achter.




Mee eens hoor. Dus is het nu niet het meest ideale moment om een huis te kopen.

quote:

En dan tot het voorbeeld dat jij schetst: ik zat er met een inkomen dat 'te hoog' was niet zo warmpjes bij in de private huursector. Betaal maar 1250 euro huur excl op je inkomen van 2400 bruto, maar oh wee als je een soortgelijke huisvesting koopt - die hypotheek van 1000 euro per maand is onverantwoord!




Daar hadden mijn dochter en schoonzoon meer geluk mee.
Bij het aanvaarden van de woning was het inkomen aanzienlijk lager dan ze nu te besteden hebben.
En door een financiele meevaller is inmiddels de studieschuld (Wat ik overigens een schandalig systeem vind om studies te bekostigen) verdwenen waadoor er nu gespaard kan worden.

Dat bedoel ik dus met keuzes maken. Ze hadden ook een hippe dure auto kunnen kopen ipv de studieschuld af te lossen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen