IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : De horrorwinter van 2021 [Nieuwstopic] Vorige pagina
Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 22-01-2022 16:25 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Sommige mensen helpen zichzelf, anderen helpen de wereld.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 22-01-2022 16:51 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Samen voor ons eigen!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2022 12:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 januari 2022 13:43 schreef Negatieveling het volgende:
Ah, Angela de Jong, die neem ik ook altijd met een korreltje zout. Maar inmiddels heb ik ook wat fragmenten van het interview gezien en ik begrijp het sentiment naar De Mol toe wel. Heel warm en empathisch komt hij niet over, maar dat heb ik hem nog nooit zien of horen doen dus dat zal hem eigen zijn. Dat hij de daders niet keihard veroordeelt, al is het maar voorwaardelijk, kleurt hem ook niet bepaald fraaier in.

Toch moet ik zeggen dat ik zijn reactie in de kern wel begrijp (let wel: begrijpen is iets anders dan goedkeuren). Hij is eindverantwoordelijk, maar dat betekent niet dat hij alles weet wat er speelt. Meer doen dan processen inrichten en structuren opzetten kan hij in zekere zin niet doen en als slachtoffers zich niet melden, kan hij ook geen actie ondernemen, net zo goed als het CJIB mij geen snelheidsboete kan toesturen als mijn overschrijding niet wordt vastgelegd. Hij kan op geen enkele manier gegarandeerd voorkomen dat iemand zich misdraagt, want dat is aan ieder individu zelf. Natuurlijk, bedrijfscultuur is grote factor, maar een rotte appel is een rotte appel, al leg je hem in de fraaiste fruitmand. Dat is de helaasheid der dingen in de echte wereld.

Helaas voor De Mol gaat deze vlieger in dit geval alleen niet op, want meneer Rietbergen heeft op dit vlak kennelijk een historie in de organisatie van De Mol. Als je dan besluit dat je toch verder wilt met Rietbergen, dan zul je toch op zijn minst de zaken zo moeten inrichten dat hij niet meer de fout in kan gaan - en als dat niet kan, dan zul je alsnog zo iemand op straat moeten zetten. Blijkbaar heeft De Mol te veel de boel de boel gelaten en zo de deur opengehouden voor Rietbergen en de rest van zijn personeel om zich toch vooral te (blijven) misdragen. Dat is wel echt laakbaar, en in dat licht zijn de fragmenten die ik van zijn reactie heb gezien inderdaad symptomatisch voor het probleem.




Compleet gebrek aan empathie van die De Mol. Hij kan het zich zelfs niet voorstellen allemaal.

Ja, wel, ik geloof hem. Vanuit zijn sterk ontwikkelde zakenmanschap heeft hij wellicht een onderontwikkelde sensitieve, relationele kant.
Dat komt ook bijzonder goed uit in de zakenwereld. Maar dat maakt slachtoffers in je eigen bedrijf door normverschuiving waar je zelf totaal geen voeling mee hebt.

Zorg er dan voor dat je onderdaad ogen en oren in je bedrijf hebt die dat wel zijn. Dit is omissie eerste klas.

En dan nog durven, puur vanuit positie, met al je gebreken, de menigte toespreken ... echt waar, puur narcisme.




signature


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 23-01-2022 12:56 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Enorm dikke plus 1, Hypnos.

Een geslaagde zakenman met geen empathie, je verwacht het niet, dat zie je nooit.

O, jawel.

edit. Ja, de mol heeft het niet goed aangepakt. Maar hij heeft tenminste niet met zijn vingertjes aan mensen gezeten die dat niet wilden. Die mensen die dat gedaan heb zijn de echte boosdoeners, natuurlijk. Imo. Niet dat die belangrijk is.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 23-01-2022 13:00]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-01-2022 14:52 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Het narcisme bij de Mol zit klaarblijkelijk zo diep dat niemand in zijn PR-team hem wist te behoeden voor zijn domme uitspraken. Was er dan niemand in zijn kring die dacht: 'dit kan wel eens verkeerd gaan vallen?'.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 23-01-2022 15:03 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Vast wel. Maar angstcultuur, hè. Niemand durft tegen hem in te gaan. Zie je wel vaker met zakenmannen op hoog niveau. Of dictators. Iig mensen met macht.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-01-2022 15:04 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 23 januari 2022 14:52 schreef iPim het volgende:
Het narcisme bij de Mol zit klaarblijkelijk zo diep dat niemand in zijn PR-team hem wist te behoeden voor zijn domme uitspraken. Was er dan niemand in zijn kring die dacht: 'dit kan wel eens verkeerd gaan vallen?'.


Denk je dat hij iemand om een mening gevraagd heeft...?



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2022 15:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Mocht hij nu plots tot inkeer gekomen zijn, dan zou het als vals beschouwd worden.

En mocht hij zeggen hou erg hij het allemaal vindt, dan zouden mensen zich afvragen waarom hij als persoon met inlevingsvermogen nooit aan risico's gedacht heeft.


Enige juiste wat hij kon zeggen is dat hij als empathieloze niet-dader niet geschikt is voor zijn positie.


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-01-2022 15:47 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2022 16:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Voor een mol heeft hij bijzonder weinig verstand van hoe je iets kan doorgronden in ieder geval ...

"ik ben in de war", "ik snap het niet",

wat is het volgende?


"Vrouwen hebben kennelijk een soort schaamte, ik weet niet wat het is, maar ik wil me er graag in verdiepen."

echt waar man, laat je eens aanranden door Ali B, dan zul je het meteen weten wat het is. Neem dat als verdieping.


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-01-2022 16:34 by XXL Profiel van XXL

Is dit nou Moltalk V2.0?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 23-01-2022 17:09 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 23 januari 2022 15:04 schreef Negatieveling het volgende:
Denk je dat hij iemand om een mening gevraagd heeft...?


Genoeg supersterren wiens PR-team hen de wachtwoorden van hun eigen social media ontnomen hebben.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-01-2022 18:21 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 23 januari 2022 17:09 schreef iPim het volgende:
Genoeg supersterren wiens PR-team hen de wachtwoorden van hun eigen social media ontnomen hebben.


Absoluut. Maar in dit geval vraag ik me af hoe dat nou gaat. BOOS vraagt John de Mol om een reactie. Zou hij dan advies inwinnen, of domweg denken 'I got this' en die interviewer te woord staan?



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-01-2022 12:18 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 25-01-2022 16:49 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

quote:
Op 24 januari 2022 12:18 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4029106/efteling-gaat-nieuwe-attractie-en-hotel-bouwen-spookslot-wordt-gesloopt




De Efteling is bij mij twee straten verderop dus ik kom er regelmatig. Maar ik vind dat de laatste jaren toch wat discutabele beslissingen maken. Dit is er een van. De echte Efteling stijl zoals Piek en van de Ven die ooit bedacht hebben verdwijnt steeds meer. Ergens logisch maar ook heel jammer.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2022 21:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 januari 2022 18:21 schreef Negatieveling het volgende:
Absoluut. Maar in dit geval vraag ik me af hoe dat nou gaat. BOOS vraagt John de Mol om een reactie. Zou hij dan advies inwinnen, of domweg denken 'I got this' en die interviewer te woord staan?
Ik werk nu een dikke twintig jaar in zorg en onderwijs, en heb al een paar (vermeende) misbruikzaken met directe collega's meegemaakt. De gemiddelde manager en directeur reageerden toen even onbeholpen. Mij lijkt dat hij nogal overvallen is. Sowieso zou ik geen uitspraak gedaan hebben voordat OM of justitie zich over de zaak gebogen hadden. Uit piëteit met zowel vermeende daders als slachtoffers. Misschien heeft Jos B. zelfs niks gedaan bij Nicky Verstappen, dat kan gewoon. Ik snap niet dat iedereen al een mening heeft over vermeende schuldigheid. En Tim Hofman vind ik ook maar een lul. Als hij echt zo'n onrechtsbestrjder was zou zijn strategie niet zo op klikbeet en exposure gericht zijn. Zo'n Ali B., die ik ook een ongetalenteerde zak hooi vind, is nu al bij voorbaat een verkrachter, terwijl hij nog geen weerwoord heeft kunnen geven.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 26-01-2022 21:05]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 26-01-2022 21:05 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 24 januari 2022 12:18 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4029106/efteling-gaat-nieuwe-attractie-en-hotel-bouwen-spookslot-wordt-gesloopt




Heel jammer. Is toch een soort van jeugdsentiment en hoort gewoon bij de Efteling.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 27-01-2022 2:53 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 26 januari 2022 21:03 schreef bastianus het volgende:
Ik snap niet dat iedereen al een mening heeft over vermeende schuldigheid.
Het volk heeft helden en schurken nodig als het aankomt op kaderen. Bij afwezigheid van een echte schurk wordt er 1 gemaakt.


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 27-01-2022 19:09 by Schweinhein Profiel van Schweinhein

Dat is niet nodig. Hier hebben ze jou al.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-01-2022 11:02 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4031458/politie-gaat-preventief-fouilleren-na-steekpartijen-bij-azc-in-budel

Steekpartijen, de boel/anderen in de fik steken, hete olie over personeel gieten.
Slechts een greep uit de fratsen van die 'zielige vluchtelingen'.

Ik zou ze met vrachten vol van dat tuig het land binnen halen.





[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 28-01-2022 11:03]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-01-2022 12:12 by XXL Profiel van XXL

Nou nou.

Dat komt allemaal door hun PTTS dus daar kunnen ze niets aan doen, he?

Gedrag en gevoelens bij PTTS:

Je voelt je voortdurend gespannen en ‘opgefokt’.
Je verliest snel je geduld en bent snel boos.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 28-01-2022 12:17 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Dat ze dat dan botvieren in hun eigen land.
Krijgen ze daar met z'n allen misschien een keer de vrijdheid die ze zoeken.

Maar ja, daar moeten ze dan wel werken voor de poet en het vreten en hier ies het graties.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 28-01-2022 16:28 by BillekeAlwerti Profiel van BillekeAlwerti

quote:
Op 27 januari 2022 19:09 schreef Schweinhein het volgende:
Dat is niet nodig. Hier hebben ze jou al.
Ik heb een postzegelverzameling. Daarover zou ik graag verder met je in gesprek gaan.

SHcookie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-01-2022 18:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 28 januari 2022 12:12 schreef XXL het volgende:
Nou nou.

Dat komt allemaal door hun PTTS dus daar kunnen ze niets aan doen, he?

Gedrag en gevoelens bij PTTS:

Je voelt je voortdurend gespannen en ‘opgefokt’.
Je verliest snel je geduld en bent snel boos.


Jou kennende denk ik dat je gewoon weer zit te ruien. Maar als coach van een groep inburgeraars voel ik me toch genoodzaakt te reageren. PTSS komt voor bij erkende asielzoekers die vaak echt uit oorlogssituaties komen. Toen de psychiatrie nog geen lange wachtlijsten had, werden dit soort mensen gewoon opgenomen en behandeld. Maar nu zijn er wachtlijsten door corona, en zit ik b.v. ook bij mij op school met een paar wandelende tijdbommen. Ook uit het asielzoekerskamp.
Echter: overlastgevers in azc's komen 9 van de 10 keer gewoon uit veilige landen als Marokko of Algerije, en maken hier misbruik van ons asielrecht, ook door te procederen m.b.v. louche advocaten. En ze kunnen vaak niet uitgezet worden, doordat koning Mohammed en andere sujetten dit soort criminelen gewoon weigeren terug te nemen, vaak ook met handelsdealtjes met ons bedrijfsleven achter de hand.
Samengevat: als je weer eens leest dat een asielzoeker met PTSS iemand willekeurig heeft neergestoken, komt dit vaak doordat de regering de psychiatrie verwaarloost. Maar als er weer overlastgevers in Ter Apel of Budel lopen te zieken, komt dit doordat de regering doet alsof ze hard is naar overlastgevende criminele asielzoekers, maar eigenlijk gewoon uit handelsbelangen de zooi aan het lijntje houdt. Met levensgevaar voor ongekwalificeerd personeel en andere asielzoekers.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 28-01-2022 18:52 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen