IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : John de Mol snapt de advertentie wel [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 11-03-2022 10:52 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Ik vraag me ook af hoeveel hiervan volksaard is en hoeveel de combi verplichte staatspropaganda van kind af aan en angst voor de overheid.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-03-2022 11:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

goeie vraag.

resultaat is wel zelfde.

Bommetjes


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-03-2022 16:35 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 11 maart 2022 10:52 schreef powertieke het volgende:
Ik vraag me ook af hoeveel hiervan volksaard is en hoeveel de combi verplichte staatspropaganda van kind af aan en angst voor de overheid.


Het is volksaard wat door de geografie gestimuleerd is. Simpel gezegd is de kern van Rusland onverdedigbaar. Het zijn open vlaktes die can alle kanten aangevallen kunnen worden. En Moskou is mede hierdoor al twee keer recentelijk binnengereden. In 1812 door Napoleon - al hebben de Russen de stad preventief in de fik gestoken. En in 1610 toen Polen-Litouwen de stad twee jaar bezette.

Dit leeft daar heel sterk en behalve hun imperiale ambities zoeken ze altijd bufferzones. En het is tuig


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-03-2022 7:58 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 10 maart 2022 18:23 schreef Natural Disaster het volgende:
Over benzine/diesel zijn ze nog bezig maar ik zag al signalen dat Kaag er geen zin in had. Dan gaan we toch niet de zaak of naar de klant.




Dat komt er dus wel.
Kaag moest alleen nog even dingen (laten) berekenen om het voor de staat kostenneutraal te houden en dat is goed gelukt.

Er vanuitgaande dat de prijs op 1 April wel gestegen is tot rond de 2,50 voor premium diesel (Dat is wat ik tank) komt met deze verlaging van de accijns de totale belastingopbrengst voor de staat ongeveer gelijk uit met de belastingopbrengst in Januari.

Meevaller door nog 3 weken te wachten met de invoer:

Tot 1 April weken pakken ze nog ongeveer 10 cent per getankte liter aan extra belasting.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-03-2022 9:43 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Is het niet zo dat de prijs voor een vat olie nauwelijks hoger is geweest dan in de afgelopen paar jaar op z'n piek?

Dan is het gewoon vreemd dat de prijs van een liter benzine nu sky high is gegaan terwijl ie in de afgelopen paar jaar amper de 2 euro heeft aangetikt.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-03-2022 10:17 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 12 maart 2022 7:58 schreef XXL het volgende:
Dat komt er dus wel.
Kaag moest alleen nog even dingen (laten) berekenen om het voor de staat kostenneutraal te houden en dat is goed gelukt.

Er vanuitgaande dat de prijs op 1 April wel gestegen is tot rond de 2,50 voor premium diesel (Dat is wat ik tank) komt met deze verlaging van de accijns de totale belastingopbrengst voor de staat ongeveer gelijk uit met de belastingopbrengst in Januari.

Meevaller door nog 3 weken te wachten met de invoer:

Tot 1 April weken pakken ze nog ongeveer 10 cent per getankte liter aan extra belasting.


Als ik zo het nieuws van de afgelopen weken eens bekijk, is 'wat duurdere brandstof' eigenlijk best wel een fijn probleem om te hebben.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-03-2022 10:46 by XXL Profiel van XXL

Ook voor mensen zoals jij en ik die gewoon naar hun werk moeten?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-03-2022 10:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 maart 2022 10:46 schreef XXL het volgende:
Ook voor mensen zoals jij en ik die gewoon naar hun werk moeten?



ik snap het probleem niet.

Bij één van mijn opdrachtgevers is iemand gewoon komen vertellen van "kijk, ik kan mijn benzine niet meer betalen om te komen werken"


dan hebben we een rekensommetje gemaakt, brutoloon naar beneden gehaald (waar je als werkgever veel belastingen op betaalt) en een mobiliteitsbudget gegeven waarmee hij zijn kosten wel mee kan betalen en netto niets verliest - ook niet op het einde van de (phun intended) rit.


beetje creativiteit en openheid en dat komt wel goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 12-03-2022 10:52]


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-03-2022 11:35 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 12 maart 2022 10:52 schreef Hypnos het volgende:
ik snap het probleem niet.

Bij één van mijn opdrachtgevers is iemand gewoon komen vertellen van "kijk, ik kan mijn benzine niet meer betalen om te komen werken"


dan hebben we een rekensommetje gemaakt, brutoloon naar beneden gehaald (waar je als werkgever veel belastingen op betaalt) en een mobiliteitsbudget gegeven waarmee hij zijn kosten wel mee kan betalen en netto niets verliest - ook niet op het einde van de (phun intended) rit.


beetje creativiteit en openheid en dat komt wel goed.


Hier krijg je sowieso maar 19 cent per kilometer belastingvrij. De rest wordt belast.

En minder loon op papier is bijvoorbeeld ook minder pensioenopbouw.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 12-03-2022 11:36]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-03-2022 12:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 12 maart 2022 11:35 schreef XXL het volgende:
Hier krijg je sowieso maar 19 cent per kilometer belastingvrij. De rest wordt belast.

En minder loon op papier is bijvoorbeeld ook minder pensioenopbouw.


Bwa pensioen opbouw, daar moet je niet vanuit gaan, als je ziet hoe dat berekend wordt, dan neem je beter nu netto en bouw je zelf daarmee op of leef je er beter van op dit moment.

er bestaan genoeg winwinsituaties voor WN en WG met nettovergoedingen ipv bruto.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 12-03-2022 12:32 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 12 maart 2022 12:01 schreef Hypnos het volgende:
Bwa pensioen opbouw, daar moet je niet vanuit gaan, als je ziet hoe dat berekend wordt, dan neem je beter nu netto en bouw je zelf daarmee op of leef je er beter van op dit moment.



Als die optie bestond, had ik die wel gekozen. Daar heb ik nog een actieve poging toe ondernomen, zelfs. Maar helaas, pensioenopbouw blijkt, in Nederland althans, gecollectiviseerd. Tenzij je natuurlijk op de ZZP-toer gaat, maar dat is een ander verhaal.



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-03-2022 13:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Misschien is Nederland anders dan.

In België komt er boven het brutoloon nog eens minstens 25% patronale bijdragen voor de werkgever, afhankelijk van de sector. arbeiders makkelijk 38%

terwijl er van het Brutoloon meestal maar 60-75% overschiet voor de werknemer

dus als je je brutoloon lager maakt en je krijgt die delta (de vermindering op je brutoloon) 100% + pakweg 10% van die 25% die de werkgever bespaart (in een cafetariaplan - klinkt anders dan het is) in de vorm van een groepsverzekering (pensioenspaarplan) of in een andere fiscaal aantrekkelijke bak, of gewoon netto als onkostenvergoeding KEW, dan zijn jullie beter af.
Plus komje nog eens in een lagere belastingschijf, want die zijn progressief, dus houd je procentueel meer over.

en ok, je moet er best wel minstens een deel van aan de kant zetten, maar als je de rekening maakt zal de surplus groter zijn dan dat minieme deeltje pensioen (dat dan ook nog eens belast wordt) en eventueel een stukje vakantiegeld of eindejaarspremie dat aan de coëf van je brutoloon wordt berekend.

ZZP'ers wellicht zelfde systeem als in BE, VAPZ en IPT optimaliseren, brutoloon zo laag mogelijk houden, nettovergoedingen zo hoog mogelijk, liquidatiereserve aanleggen en na 5 jaar hoef je zelfs geen loon meer uit te keren maar 12en van je liquidatiereserve of tantièmes.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 12-03-2022 13:51]


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 12-03-2022 15:01 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 12 maart 2022 10:52 schreef Hypnos het volgende:
ik snap het probleem niet.

Bij één van mijn opdrachtgevers is iemand gewoon komen vertellen van "kijk, ik kan mijn benzine niet meer betalen om te komen werken"


dan hebben we een rekensommetje gemaakt, brutoloon naar beneden gehaald (waar je als werkgever veel belastingen op betaalt) en een mobiliteitsbudget gegeven waarmee hij zijn kosten wel mee kan betalen en netto niets verliest - ook niet op het einde van de (phun intended) rit.


beetje creativiteit en openheid en dat komt wel goed.


Heb eens wat zitten rekenen.
Mocht mijn werkgever daar al in meegaan levert het verschil in mijn maximale onbelaste vergoeding en minder loon mij ongeveer 17 euro per 4 weken op.

Ik ga er dan vanuit dat het extra bedrag aan reiskosten 1 op 1 in mindering wordt gebracht op mijn brutoloon.

Misschien toch eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 12-03-2022 15:03]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-03-2022 15:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

met een beetje geluk heb je een pragmatische HR op je werk.


signature


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 13-03-2022 12:35 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Godskolere, als je jezelf eens goed kwaad wilt maken moet je het interview bij Buitenhof met de Russische ambassadeur in Nederland eens kijken. De tering.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-03-2022 19:13 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 13 maart 2022 12:35 schreef Negatieveling het volgende:
Godskolere, als je jezelf eens goed kwaad wilt maken moet je het interview bij Buitenhof met de Russische ambassadeur in Nederland eens kijken. De tering.


Ik had de indruk dat de presentatrice er ook niet vrolijk van werd. Ik zat al te wachten op het moment dat ze zou gaan slaan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-03-2022 9:18 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Nu vragen de Russen China om militaire hulp. Dat gaat China zeker aangrijpen, want gratis real life ervaring opdoen, dat willen ze wel. Teringzooi


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-03-2022 11:23 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Als China goede banden met zowel Rusland als Oekraïne wil zoals ze zelf zeggen gaan ze dat natuurlijk niet doen.

Maar ja, het blijft raar volk met een behoorlijke dosis rancune richting het westen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 14-03-2022 11:30 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 14 maart 2022 9:18 schreef Fusion het volgende:
Nu vragen de Russen China om militaire hulp. Dat gaat China zeker aangrijpen, want gratis real life ervaring opdoen, dat willen ze wel. Teringzooi


Lijkt me niet iets waar de Chinezen lichtvaardig in zullen stappen. Hun beleid voor groei (of wereldoverheersing? wie zal het zeggen) is er een van de lange termijn. Enkel en alleen als partij kiezen in een militair conflict wat niet direct eigen is bijdraagt aan het lange-termijndoel zal China dit denk ik doen. Het risico op een onvoorspelbare uitkomst en misschien wel wereldorde zal ze denk ik wel een paar keer doen nadenken.



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-03-2022 12:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ja ik hoop t. Het was een soort van angstvallige opwelling


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-03-2022 17:43 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.nu.nl/binnenland/6189315/fvd-lijsttrekker-ontslagen-bij-politie-wegens-nazivergelijking-op-internetforum.html

Wat een kudde randdebielen is die FvD toch ook.


Edit:
Tenzij ze het over zichzelf hebben natuurlijk.


[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 14-03-2022 17:44]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-03-2022 17:47 by XXL Profiel van XXL

Het leuke hieraan is dat FvD wel weer aandacht krijgt op fora.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-03-2022 22:28 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

En Dolly Parton, natuurlijk!

https://www.blabbermouth.net/news/dolly-parton-respectfully-removes-herself-from-rock-and-roll-hall-of-fame-consideration

"This has, however, inspired me to put out a hopefully great rock 'n' roll album at some point in the future, which I have always wanted to do!"

smooi!

Sowieso, Lionel Richie. Als er iemand ook niet rock and roll is.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 14-03-2022 23:04 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 14 maart 2022 22:28 schreef F.Jacobse het volgende:
En Dolly Parton, natuurlijk!

https://www.blabbermouth.net/news/dolly-parton-respectfully-removes-herself-from-rock-and-roll-hall-of-fame-consideration

"This has, however, inspired me to put out a hopefully great rock 'n' roll album at some point in the future, which I have always wanted to do!"

smooi!

Sowieso, Lionel Richie. Als er iemand ook niet rock and roll is.





Fantastisch mens vind ik dat, Dolly Parton.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-03-2022 23:08 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ja, Dolly is gaaf! Pretpark met je naam hebben. Zelf gewoon die hits schrijven. Die nog echt echt zielig klinken ook.

Wat was die quote. Dat het veel geld kost om er zo sletterig uit te zien of iets dergelijks.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen