IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : John de Mol snapt de advertentie wel [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2022 12:09 by Snaack Profiel van Snaack

Niemand lijkt onder de indruk te zijn. Die intimidatietactieken zijn echt niet meer van deze tijd. Het is krankzinnig dat onschuldige mensen moeten sterven voor deze ouderwetse militaire parade.

De economische quarantaine waarin het Westen Rusland probeert te plaatsen: zou het Poetin zoals eerdere roergangers weinig interesseren als de Russische economie instort en er hongersnood onder de Russen ontstaat, om maar iets te noemen? Poetin is juist enorm populair omdat hij de levenstandaard van de Russen enorm verhoogd heeft.

Maar, wie weet en moet en zal het hoger doel, de glorie van Rusland en de Sovjet-Unie, gediend worden, tegen elke prijs.

Al die hipsters met hun hamer-en-sikkel t-shirts mogen ook lekker opkankeren naar de Siberische toendra's. Zonder jas.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-03-2022 12:21 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Een hongersnood zal daar wel meevallen denk ik. Het land lijkt me groot genoeg om selfsupporting te zijn.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-03-2022 14:08 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 1 maart 2022 12:09 schreef Snaack het volgende:
Poetin is juist enorm populair omdat hij de levenstandaard van de Russen enorm verhoogd heeft.


Ik heb dan weer meermaals gelezen dat Poetin deze sprong uithaalt omdat hij ziet dat de levensstandaard in ex-USSR landen sneller stijgt dan in Rusland zelf. De counterfactual van wat de levenstandaard van de Russen was geweest zonder het Poetin-bewind is dan ook niet evident.

quote:
Op 1 maart 2022 12:21 schreef Natural Disaster het volgende:
Een hongersnood zal daar wel meevallen denk ik. Het land lijkt me groot genoeg om selfsupporting te zijn.



De economie is toch veel meer naar buiten gericht ten opzichte van de vorige eeuw. Met verminderde afname van olie en gas zal het land toch enigszins in de problemen gaan komen. Het importeerde voorheen een hoop artikelen die nodig zijn voor eigen productie: https://tradingeconomics.com/russia/imports-by-category

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 01-03-2022 14:12]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-03-2022 14:28 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Het is hoe dan ook, zoals eigenlijk altijd, weer een hopeloze bak ellende voor een boel onschuldige burgers aan beide zijden van het conflict. Om moedeloos van te worden. En boos. Heel boos.



spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2022 14:31 by spectre Profiel van spectre

Nederland is een vrij land, zo vrij zelfs dat er een publieke zender als Ongehoord Nederland kan bestaan. Dat is zo tof aan ons land.

Maar als ik vandaag die Baudet daar tekeer hoor gaan met zijn complot-drek denk ik bij mezelf dat het helemaal niet zo tof is dat zo'n zender mag bestaan.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-03-2022 14:34 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Uiteindelijk ben ik heel blij dat in ons land ook de Baudets 'gewoon' hun mening kunnen verkondigen en zelfs dat een omroep als Ongehoord Nederland kan bestaan. Volgens mij heb je altijd wel zulke losgeslagen meningen en standpunten in een maatschappij, en dan heb ik liever dat mensen die in alle openbaarheid kunnen uiten dan dat ze onderdrukt worden en dan een eigen pad zoeken, buiten het zicht.



spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2022 14:36 by spectre Profiel van spectre

Ik ben het niet met je eens, een andere mening is OK, maar dit is geen mening meer


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-03-2022 14:39 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Je begint steeds meer op Jesse Klaver te lijken.

Voor deze keer sluit ik me bij Nega aan.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2022 14:45 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 maart 2022 14:31 schreef spectre het volgende:
Nederland is een vrij land, zo vrij zelfs dat er een publieke zender als Ongehoord Nederland kan bestaan. Dat is zo tof aan ons land.

Maar als ik vandaag die Baudet daar tekeer hoor gaan met zijn complot-drek denk ik bij mezelf dat het helemaal niet zo tof is dat zo'n zender mag bestaan.


Nou inderdaad. "Wij" staan aan de gevende kant van die vrijheid maar zo'n figuur staat altijd aan de ontvangende zijde.

Uit naam van vrijheid en beschaafdheid moet dat dan allemaal maar kunnen maar ik heb daar toch wat moeite mee.

Die man brengt de maatschappij veel schade toe met dat gebrabbel.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-03-2022 14:56 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 maart 2022 14:34 schreef Negatieveling het volgende:
Uiteindelijk ben ik heel blij dat in ons land ook de Baudets 'gewoon' hun mening kunnen verkondigen en zelfs dat een omroep als Ongehoord Nederland kan bestaan. Volgens mij heb je altijd wel zulke losgeslagen meningen en standpunten in een maatschappij, en dan heb ik liever dat mensen die in alle openbaarheid kunnen uiten dan dat ze onderdrukt worden en dan een eigen pad zoeken, buiten het zicht.


Valt iets voor te zeggen maar ik denk toch dat het juist een katalyserende en daarmee schadelijke werking heeft dat dat tegenwoordig zo gemakkelijk in de openbaarheid kan.

Het is immers frappant dat de wereldwijde opmars van het populisme van de laatste 2 decennia samenvalt met de opkomst van het internet.

De kracht van confirmation bias in volle glorie.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 01-03-2022 15:06 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Je kunt er twee kanten mee op.

De andere kant, van het onderdrukken, kan ook juist leiden tot (meer) extremisme. Is dat wenselijk?

Kun je dan niet beter dat gezwets van zo'n Baudet weerleggen?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-03-2022 15:15 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 1 maart 2022 14:56 schreef Snaack het volgende:
Valt iets voor te zeggen maar ik denk toch dat het juist een katalyserende en daarmee schadelijke werking heeft dat dat tegenwoordig zo gemakkelijk in de openbaarheid kan.

Het is immers frappant dat de wereldwijde opmars van het populisme van de laatste 2 decennia samenvalt met de opkomst van het internet.

De kracht van confirmation bias in volle glorie.


Die kant van de medaille zie ik natuurlijk ook, maar ik vind het heel moeilijk om dan te bepalen waar de grens dan precies zou moeten liggen van wat 'we' nog toestaan onder de vlag van de vrije meningsuiting (dit uiteraard binnen de kaders van de wet). Uit principe ben ik enorm allergisch voor censuur van welke vorm dan ook.



spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2022 15:43 by spectre Profiel van spectre

De grens is super duidelijk en die ligt bij het verspreiden van desinformatie. En dan heb ik het over te verifiëren feitelijke informatie.

Dus van mij mag je, op de publieke omroep, wat mij betreft echt wel zeggen dat Putin niks anders kon omdat ie de EU-grens ziet naderen.. Of dat je geen vaccin wilt nemen omdat je liever vertrouwd op je eigen immuunsysteem.

Maar die desinfo onderbouwing, dat zou niet toegelaten moeten mogen worden. Bijvoorbeeld, dat er een Deep State bestaat die aan touwtjes trekt, dat mRNA vaccins gen-therapie zijn. Dat soort drek hoort thuis op een donker hoekje van het internet, niet op de Publieke Omroep.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-03-2022 15:56 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ondertussen hoor ik vanuit verschillende hoeken dat Rusland nu ook daadwerkelijk thermobarische wapens ingezet zou hebben. De conventie van Genève zou dan dus ook al niets meer waard zijn. Het gaat van kwaad tot erger. Dit alles natuurlijk met een slag om de arm omdat het moeilijk is om dingen echt bevestigd te krijgen, maar de aanwezigheid van lanceerinstallaties voor die wapens is in ieder geval al meerdere keren bevestigd.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 01-03-2022 15:58]



spectre
Usericon van spectre
Posted 01-03-2022 16:24 by spectre Profiel van spectre

Als dat zo is dan ben ik bang dat Oekraïne het niet lang kan volhouden


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2022 21:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2022 16:24 schreef spectre het volgende:
Als dat zo is dan ben ik bang dat Oekraïne het niet lang kan volhouden

Het is al immens zwaar, maar alles wijst erop dat Rusland op z'n minst dreigt met Kyiv / andere grote steden tot het tweede Grozny te maken. Als ze dat doen, wat toch eigenlijk erg waarschijnlijk is, wordt dat onvoorstelbaar tragisch voor de Oekraïners. En dan, buiten ingrijpen van buitenaf*, gaat het hangen op de kracht van de Oekraïense geest. Als ze het wél volhouden, moet Rusland alsnog een keer met grondtroepen de boel gaan innemen. Zelfs als Kyiv gevallen is, ga je dat land niet zomaar écht innemen en kunnen bezetten. Maar, of de Russen dan de boel genoeg weten te demoraliseren met een poppen-regering, of met nóg zwaardere wapens... Hoe dan ook een immense last op de Oekraïners, die dit zo niet verdiend hebben.

*wat het niet per se beter maakt. Immens complex hoe je hier als (Westerse) wereld mee om moet gaan; de-escalatie liefst, maar kan dat nog? Nog zwaardere sancties of militair ingrijpen met een verondersteld a) niet rationeel opererend Rusland, b) wél rationeel maar tot het uiterste durvend te gaan Rusland? Putin uitschakelen, en hopen dat de chaos niet te erg is dat iemand de nukes laat vliegen? De diverse geheime diensten en militaire organisaties weten veel meer dan wij, hoop maar dat zij hier uit kunnen komen...


I wish I was a butterfly


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-03-2022 21:51 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Het is een wespennest waar amper nog een niet-gruwelijke ontmanteling van voorstelbaar is. Wel ingrijpen van buitenaf leidt waarschijnlijk tot escalatie naar andere landen en wellicht zelfs nucleair geweld, niet ingrijpen van buitenaf tot een nog verdere escalatie van het drama voor de Oekraïners.

Ingrijpen van buitenaf ligt nog niet voor de hand, maar vergis je niet in wat er al allemaal in stelling is en nog wordt gebracht. Polen en Zweden houden oefeningen samen met USAF B52s. Op flightradar24 kun je zien dat er vrijwel permanent 4 of 5 tankers langs de NAVO-grenzen van Oekraïne en de Baltische staten rondvliegen, en die dingen laat je daar niet voor de lol rondhangen. Ook heb ik verhoogde activiteit gezien van C5 Galaxy's en die komen vast geen chocolade paashazen brengen. Zelfs een enkele F35 is voor ons eenvoudige burgers al zichtbaar. Dan denk ik dat er nog een heleboel meer rondvliegt om als de sodemieter in te kunnen grijpen op ongekende schaal.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2022 22:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2022 21:51 schreef Negatieveling het volgende:
Het is een wespennest waar amper nog een niet-gruwelijke ontmanteling van voorstelbaar is.

Het wordt sowieso nog gruwelijker allemaal. Zoals je later zegt, nu ingrijpen van buitenaf lijkt niet logisch. Dus, de Oekraïners gaan nog vreselijk lijden. De minst gruwelijke ontmanteling is dan dat het binnen een paar dagen / een week voor de Russen te duur (geld/bloed) wordt om door te gaan, of dat ze toch opeens genoeg gaan nemen met alleen de Donbass (al dan niet verdeeld in twee 'soevereine' staten).
quote:

Wel ingrijpen van buitenaf leidt waarschijnlijk tot escalatie naar andere landen en wellicht zelfs nucleair geweld, niet ingrijpen van buitenaf tot een nog verdere escalatie van het drama voor de Oekraïners.

Exact. Ergens ook de vrees dat voor Rusland "ingrijpen van buitenaf" gaat afglijden naar "indirect ingrijpen van buitenaf" of "sancties van buitenaf".
quote:
Ingrijpen van buitenaf ligt nog niet voor de hand, maar vergis je niet in wat er al allemaal in stelling is en nog wordt gebracht. Polen en Zweden houden oefeningen samen met USAF B52s. Op flightradar24 kun je zien dat er vrijwel permanent 4 of 5 tankers langs de NAVO-grenzen van Oekraïne en de Baltische staten rondvliegen, en die dingen laat je daar niet voor de lol rondhangen. Ook heb ik verhoogde activiteit gezien van C5 Galaxy's en die komen vast geen chocolade paashazen brengen. Zelfs een enkele F35 is voor ons eenvoudige burgers al zichtbaar. Dan denk ik dat er nog een heleboel meer rondvliegt om als de sodemieter in te kunnen grijpen op ongekende schaal.

Heb ze ook gezien, inderdaad (C5's overigens niet! en F35 misschien alleen dat NL-vliegtuig die terug moest wegens defecte turboklep?). Deels natuurlijk show naar Rusland om te laten zien dat het ons menens is, anders had je die transponders (of whatever) wel uit gelaten. Maar inderdaad, opvallend hoeveel er publiek rondvliegt, en er vliegt inderdaad sowieso nog meer rond / staat meer paraat.

Ook een goed aantal Black Hawks gezien. En natuurlijk verschillende observatievliegtuigen. Vind zelf trouwens deze site nog iets fijner: https://globe.adsbexchange.com/ Heb niet bekeken of die meer zien dan Flight Radar, wat ik niet per se verwacht, maar lijkt wat meer info te hebben over de vluchten / vliegtuigen zelf.

edit: op een moment ook een groepje van 4 vliegtuigen van het "State Emergency Service of Ukraine", redelijk kort na de overname van Chernobyl als ik me goed herinner (25 feb?). Doken opeens op in Polen, en ogenschijnlijk in Polen geland. Daarna niet gekeken of ik ze nog terug kon vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 01-03-2022 22:07]


I wish I was a butterfly


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-03-2022 22:09 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ik krijg ook bijna de indruk dat ze die transponders een beetje willy-nilly aan en uit zetten, om aan de wereld en zeker ook Rusland te laten zien dat ze er zijn om dan weer te verdwijnen. Die andere tracking-site zal ik ook eens proberen, die kende ik nog niet.

Ik merk dat ik een enorme behoefte heb aan informatie en dat dat bij vlagen mijn dagritme overneemt. En ik merk ook dat ik echt kwaad ben. Niet teleurgesteld, niet gelaten, gewoon echt pissed off, vooral ook omdat je niets kunt doen.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 01-03-2022 22:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 1 maart 2022 22:09 schreef Negatieveling het volgende:
Ik krijg ook bijna de indruk dat ze die transponders een beetje willy-nilly aan en uit zetten, om aan de wereld en zeker ook Rusland te laten zien dat ze er zijn om dan weer te verdwijnen. Die andere tracking-site zal ik ook eens proberen, die kende ik nog niet.

Zou goed, kunnen, ja! Information warfare van alle kanten...
quote:
Ik merk dat ik een enorme behoefte heb aan informatie en dat dat bij vlagen mijn dagritme overneemt. En ik merk ook dat ik echt kwaad ben. Niet teleurgesteld, niet gelaten, gewoon echt pissed off, vooral ook omdat je niets kunt doen.

Ja, helemaal +1 qua informatiebehoefte en overnemen van dagritme, en ook zeker vanuit het idee dat ik hier amper iets aan kan doen. Kwaad om de inval, ja, maar kwaad om de situatie voor mij... Nee. Wel heel rusteloos, hoe/wanneer kan ik wel iets zinnigs doen. En dan met de schaamte dat wij hier nu feitelijk nog geen ene fuck te lijden hebben...


I wish I was a butterfly


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-03-2022 22:22 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 1 maart 2022 22:15 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zou goed, kunnen, ja! Information warfare van alle kanten...

Ja, helemaal +1 qua informatiebehoefte en overnemen van dagritme, en ook zeker vanuit het idee dat ik hier amper iets aan kan doen. Kwaad om de inval, ja, maar kwaad om de situatie voor mij... Nee. Wel heel rusteloos, hoe/wanneer kan ik wel iets zinnigs doen. En dan met de schaamte dat wij hier nu feitelijk nog geen ene fuck te lijden hebben...


Ja, dat dus. En die rusteloosheid uit zich bij mij in algehele kwaadheid. Mijn situatie is verder prima, meer dan dat zelfs, en daar zit ook een soort ongemak. Die Oekraïners hebben ook alle recht om zo'n prima leven te leiden en die staan nu in de bittere kou met hun gezinnetjes in een eindeloze rij te kreperen. Godverdomme.

Een collega heeft een Oekraïnse vrouw en zijn schoonmoeder is sinds twee dagen nu veilig bij hen in huis. Degene die haar gebracht heeft rijdt weer terug naar Lviv, dus gisteravond hebben we met een paar man overal en nergens spullen vandaan gehaald die ze daar nodig hebben. Die man rijdt nu terug met een Vito die bijkans door zijn assen zakt, maar als zo'n balletje eenmaal rolt blijven de spullen komen, dus het stapelt zich op en we zijn druk aan het sorteren, verpakken en labelen geweest nu aan het kijken hoe we dat allemaal die kant op gaan krijgen. Dat houdt je verder wel bezig maar het neemt de onvrede niet weg. Een huis en een berging liggen snel vol met hulpgoederen maar op de schaal van de ellende is het niets.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 01-03-2022 22:23]



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-03-2022 6:52 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-03-2022 7:25 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Rambo's in de dop.

Bij de keuring bij de marine in de jaren 80 konden dit soort mensen het vergeten, die weden iig niet aangenomen, veel te fanatiek.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-03-2022 7:31 by spectre Profiel van spectre

Ik ga vandaag maar eens alle tijdlijnen blocken, dan komt er hopelijk nog iets uit mijn handen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-03-2022 7:53 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 2 maart 2022 7:25 schreef F.Jacobse het volgende:
Rambo's in de dop.

Bij de keuring bij de marine in de jaren 80 konden dit soort mensen het vergeten, die weden iig niet aangenomen, veel te fanatiek.





Wat de Ukraine betreft denk ik dat op dit moment alles met een wapen in de hand om het land te verdedigen gewaardeerd wordt.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen