IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : John de Mol snapt de advertentie wel [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-06-2022 8:19 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 29 juni 2022 7:44 schreef F.Jacobse het volgende:
Zie net een filmpje op tv. Politie auto's slaan met gigantische hamers en ijzeren staven. Zag er erg naar uit.





Waarschijnlijk nepboeren betaalt door de linkse kliek om verdeedlheid te zaaien. Dat is hoe links rolt tegenwoordig.

Niet bang van worden. Da's voor engnekken uit de regio A'dam.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 29-06-2022 9:04 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 29 juni 2022 7:44 schreef F.Jacobse het volgende:
Zie net een filmpje op tv. Politie auto's slaan met gigantische hamers en ijzeren staven. Zag er erg naar uit.





Rare beelden waren dat. Je vraagt je toch af wat mensen mankeert om zoiets te doen. Je vraagt je ook af waar nu de waterwerper is die destijds zo effectief een dom wicht tegen een fietsenstalling aan katapulteerde. Lijkt me op warme dagen als deze een uitstekende methode om de gemoederen van vernielzuchtig volk wat af te koelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 29-06-2022 9:04]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-06-2022 9:18 by XXL Profiel van XXL

Ik mag van mijn vrouw niet meer vloeken, schelden en mijn vinger opsteken tegen alles wat op een traktor lijkt.

Ze heeft serieus uit zitten leggen dat mensen van een grondverzetbedrijf bij wegwerkzaamheden geen boeren zijn.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-06-2022 12:14 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.nu.nl/media/6209204/persvrijheid-in-geding-kabinet-komt-met-stappenplan-tegen-online-intimidatie.html

Dus de volgende keer als er een boer bij Op1 wordt uitgenodigd mag ie wel zijn verhaal af maken en begint die mongool van een presentator er niet doorheen te lullen en iemand monddood te maken door te roeptoeteren dat het daar nu niet het moment voor is en dat wat die boer zegt onjuist is?

En de media stopt ook met het in opdracht van het Kabinet framen?





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-06-2022 12:29 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 29 juni 2022 8:19 schreef Natural Disaster het volgende:
Waarschijnlijk nepboeren betaalt door de linkse kliek om verdeedlheid te zaaien. Dat is hoe links rolt tegenwoordig.




Dat is wel heel erg complotterig. Denk je dat echt?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-06-2022 12:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 29 juni 2022 12:14 schreef Natural Disaster het volgende:
En de media stopt ook met het in opdracht van het Kabinet framen?



quote:
Op 29 juni 2022 12:29 schreef F.Jacobse het volgende:
Dat is wel heel erg complotterig. Denk je dat echt?



When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-06-2022 12:31 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 29 juni 2022 12:29 schreef F.Jacobse het volgende:
Dat is wel heel erg complotterig. Denk je dat echt?



Ze zijn er toe in staat.



Ach gut, Fusion zit weer in z'n ontkenningsfase. :')



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 29-06-2022 12:33]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 29-06-2022 12:50 by BillekeAlwerti Profiel van BillekeAlwerti



Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 29-06-2022 14:53 by Ktulu Profiel van Ktulu

Ik ben een akkerbouwer, maar als men begint te ranten over "linkse kliek" en "media framet in opdracht van het kabinet", haak ik af. Wat die mongolen van FDF de laatste dagen uitvreten gaat teveel grenzen over. Het wordt echt dringend tijd dat LTO en andere landbouworganisaties zich openlijk en uitdrukkelijk distantiëren van die debiele, agressieve en ronduit domme club.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 29-06-2022 15:04 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 29 juni 2022 14:53 schreef Ktulu het volgende:
Ik ben een akkerbouwer, maar als men begint te ranten over "linkse kliek" en "media framet in opdracht van het kabinet", haak ik af. Wat die mongolen van FDF de laatste dagen uitvreten gaat teveel grenzen over. Het wordt echt dringend tijd dat LTO en andere landbouworganisaties zich openlijk en uitdrukkelijk distantiëren van die debiele, agressieve en ronduit domme club.


Hulde voor deze reactie.

Hoe sta jij er verder in op het moment, als ik vragen mag?

En als je zegt 'akkerbouwer', betekent dat dan gewassen verbouwen en dus geen veeteelt? En maakt dat dan nog verschil voor wat er van je verwacht wordt door de overheid of heb je daar nog helemaal geen concreet beeld van?



TedjeVanEs
Usericon van TedjeVanEs
Posted 29-06-2022 16:43 by TedjeVanEs Profiel van TedjeVanEs

quote:
Op 29 juni 2022 12:50 schreef BillekeAlwerti het volgende:





De Tegenpartij


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 29-06-2022 17:42 by Ktulu Profiel van Ktulu

quote:
Op 29 juni 2022 15:04 schreef Negatieveling het volgende:
Hulde voor deze reactie.

Hoe sta jij er verder in op het moment, als ik vragen mag?

En als je zegt 'akkerbouwer', betekent dat dan gewassen verbouwen en dus geen veeteelt? En maakt dat dan nog verschil voor wat er van je verwacht wordt door de overheid of heb je daar nog helemaal geen concreet beeld van?


Geen veeteelt nee. Wel graan, suikerbieten, mosterdzaad en land verhuren voor uien, aardappelen en vlas.

Ik betreur de manier waarop de maatregelen worden doorgevoerd. Vooral het feit dat men zo lang gewacht heeft waardoor het nu zo bruusk moet.

Voor ons zal het waarschijnlijk redelijk meevallen. Ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar die megastallen, dat kon echt niet blijven duren.

Ik begrijp waar de woede vandaan komt, maar niemand is gebaat bij de kop in het zand steken voor feiten en hopen dat alles bij het oude blijft, want dat kan gewoon niet. Mijn broer en ik hebben allebei een baan ernaast (beiden hoger opgeleid), maar als je als jonge dertiger hier vol hebt op ingezet qua opleiding en gigantisch hebt geïnvesteerd qua tijd en geld, snap ik dat je hopeloos wordt.

Een boer is 24/7 boer. Vaak zijn het ook familiebedrijven over generaties. Ons bedrijf zit al 4 generaties en meer dan een eeuw in dezelfde polder bv. Het zweet van mijn grootvader en vader zit in die klei. Die emotionele binding begrijpen veel mensen denk ik niet.

Neemt niet weg dat ik de manier waarop men nu tekeer gaat met populistische tactieken, agressie, fake news en hoe bepaalde politieke partijen die onvrede en woede recupereren keihard afkeur.

Stel je geest open en zoek naar toekomstige opportuniteiten met alle stakeholders. Deze uitwassen ondergraven een hoop democratische waarden.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 29-06-2022 17:44 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://extinctionrebellion.nl/extinction-rebellion-ziet-zich-genoodzaakt-tot-harde-actie-kondigt-blokkade-a12-aan-en-eist-stop-op-fossiele-subsidies/

Wat de boeren kunnen, kunnen milieuactivisten ook zullen ze bij ER denken. En nu kijken of de overheid consequent is en ze ook verkettert.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 29-06-2022 18:07 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 29 juni 2022 17:42 schreef Ktulu het volgende:
Geen veeteelt nee. Wel graan, suikerbieten, mosterdzaad en land verhuren voor uien, aardappelen en vlas.

Ik betreur de manier waarop de maatregelen worden doorgevoerd. Vooral het feit dat men zo lang gewacht heeft waardoor het nu zo bruusk moet.




Ja, dat snap ik. Dat is een gevalletje 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'. Voor iedereen was het steeds gunstiger om het probleem door te schiven dan aan te pakken. Lobbywerk, beleid voor de korte (regerings)termijn... en ziedaar het resultaat. De boeren lopen hier nu tegenaan met stikstof, maar het gaat op allerlei vlakken mensen en sectoren raken.

quote:
Op 29 juni 2022 17:42 schreef Ktulu het volgende:
Voor ons zal het waarschijnlijk redelijk meevallen. Ik heb natuurlijk makkelijk praten, maar die megastallen, dat kon echt niet blijven duren.



Yep. En dat die megastallen niet konden voortduren is ook al lang bekend, dus in die zin verbaast het me dat er nu zo fel op gereageerd wordt. Het is niet alleen omwille van stikstof dat dit niet kon blijven duren, immers.



quote:
Op 29 juni 2022 17:42 schreef Ktulu het volgende:
Ik begrijp waar de woede vandaan komt, maar niemand is gebaat bij de kop in het zand steken voor feiten en hopen dat alles bij het oude blijft, want dat kan gewoon niet. Mijn broer en ik hebben allebei een baan ernaast (beiden hoger opgeleid), maar als je als jonge dertiger hier vol hebt op ingezet qua opleiding en gigantisch hebt geïnvesteerd qua tijd en geld, snap ik dat je hopeloos wordt.



Waar die woede en wanhoop vandaan komt snapt ieder weldenkend mens natuurlijk. En het is ook prima om die woede te uiten, maar zoals altijd zijn daar geschikte tijden, plaatsen en manieren voor en een stuk minder geschikte. En ik snap ook wel dat je in het uiten van je woede een keer te ver kunt gaan, maar dat is iets anders dan het georganiseerd te ver gaan wat we de afgelopen dagen structureel zien gebeuren. Het is ook aan de overheid om de boeren die zich een slag in de rondte hebben gewerkt en bakken geld hebben geïnvesteerd op een faire manier uit te kopen. Het is een probleem dat de overheid samen met de sector (in de breedste zin van het woord) heeft gecreëerd uit naam van ons consumenten en belastingbetalers. Dan moet je als je op dat beleid terugkomt de boeren ook niet als zondebok wegzetten en slachtofferen, maar fatsoenlijk compenseren en helpen om een nieuwe richting te vinden. Gewoon fatsoenlijk met elkaar omgaan, daar kom je het verste mee.

quote:
Op 29 juni 2022 17:42 schreef Ktulu het volgende:
Een boer is 24/7 boer. Vaak zijn het ook familiebedrijven over generaties. Ons bedrijf zit al 4 generaties en meer dan een eeuw in dezelfde polder bv. Het zweet van mijn grootvader en vader zit in die klei. Die emotionele binding begrijpen veel mensen denk ik niet.


Werkelijk begrijpen kun je zo'n binding inderdaad niet, als je het niet zelf beleeft. Wel kan ik me heel goed voorstellen wat het met een familie of een persoon zou kunnen doen als er een collectief levenswerk met een pennenstreek kapot wordt gemaakt. Ik hoop dan ook echt dat er voor de welwillende boeren een manier komt om hun bedrijven voort te zetten op een manier die het vak en de natuur recht doet en waar ook nog een goed bestaan mee te verdienen valt - want het lijkt me echt een prachtig vak. Keihard werken, maar ook iets waar je veel voldoening uit kunt halen.


quote:
Op 29 juni 2022 17:42 schreef Ktulu het volgende:
Neemt niet weg dat ik de manier waarop men nu tekeer gaat met populistische tactieken, agressie, fake news en hoe bepaalde politieke partijen die onvrede en woede recupereren keihard afkeur.



Dat. Veel van dat. Een aantal partijen is wel erg opzichtig zieltjes aan het winnen onder de boeren en hun sympathisanten. Dat is op zich prima, maar ze kunnen die boeren niets bieden buiten een gevoel van steun wat gebouwd is op loze beloftes.

quote:
Op 29 juni 2022 17:42 schreef Ktulu het volgende:
Stel je geest open en zoek naar toekomstige opportuniteiten met alle stakeholders. Deze uitwassen ondergraven een hoop democratische waarden.


In het verleden leven heeft nog nooit iets opgelost.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 29-06-2022 18:09]



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 29-06-2022 18:19 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Wat trouwens ook wel interessant is om te zien, is de aanzuigende werking die het boerenprotest heeft op allerlei andere marginalen (zowel fysiek als online) die vooral tegen de overheid, de aanstichter van alles wat slecht is in dit land, Mark Rutte, en de vrouw die meer nog dan Sylvana Simons onzekere en kleingeestige mannetjes in de gordijnen krijgt, Sigrid Kaag, aan willen schoppen. Onder het motto 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend' komt er echt een kaleidoscoop aan randfiguren bij elkaar, meer nog dan bij de Corona-protesten - waarschijnlijk omdat de boeren met hun trekkers en doortastende houding toch een soort stoere mannen zijn waar dit soort types zich graag achter schaart.

* Noot: ik ben geen bijzonder groot fan van Rutte of Kaag. Voor een apathische liberaal als mezelf is er in het politieke landschap sowieso weinig te halen.



Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 29-06-2022 18:21 by Ktulu Profiel van Ktulu

Wij zijn het wel redelijk eens.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


TedjeVanEs
Usericon van TedjeVanEs
Posted 29-06-2022 19:51 by TedjeVanEs Profiel van TedjeVanEs

quote:
Op 29 juni 2022 9:18 schreef XXL het volgende:
Ik mag van mijn vrouw niet meer vloeken, schelden en mijn vinger opsteken tegen alles wat op een traktor lijkt.

Ze heeft serieus uit zitten leggen dat mensen van een grondverzetbedrijf bij wegwerkzaamheden geen boeren zijn.


Wel den vinger in de reet?


De Tegenpartij


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 29-06-2022 21:40 by Ktulu Profiel van Ktulu

Blij dat de voorman van de LTO zich bij Nieuwsuur nu uitdrukkelijk distantieert van het gewelddadige gedrag van die eikels.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


TedjeVanEs
Usericon van TedjeVanEs
Posted 29-06-2022 21:43 by TedjeVanEs Profiel van TedjeVanEs


Doet P.S.V. Eindhoven ook mit met deze betogingen? Boeren, boeren, boeren, boeren.


De Tegenpartij


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-06-2022 9:54 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Nee man, in Eindhoven woont beschaaft volk. :')



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 30-06-2022 9:55 by Ktulu Profiel van Ktulu



Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 30-06-2022 10:00 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 30 juni 2022 9:54 schreef Natural Disaster het volgende:
Nee man, in Eindhoven woont beschaaft volk. :')




Auw!

Gaat dat met een kaasschaaf?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-06-2022 10:03 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



En als die niet toereikend is gaan ze over op deze:





[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 30-06-2022 10:07]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-06-2022 10:11 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 30 juni 2022 9:55 schreef Ktulu het volgende:
https://myprivacy.dpgmedia.nl/consent?siteKey=V9f6VUvlHxq9wKIN&callbackUrl=https%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fprivacy-gate%2Faccept-tcf2%3FredirectUri%3D%252Fbinnenland%252Fboeren-blokkeren-distributiecentrum-albert-heijn-in-geldermalsen-met-tractoren~af3fe45e%252F

Dit is protest waarin ik al iets meer ratio vind. De supermarkten spelen een niet zo mooie rol in de prijsbepaling waar de producent (boer) het vaakst de dupe van is.


quote:

Het is onduidelijk of het gaat om een georganiseerde actie



Ik denk het niet.

Het is goed mogelijk dat die jongens allemaal een stukje aan het touren waren en toevallig allemaal tegelijk bij het landelijk distributiecentrum van AH terecht kwamen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-06-2022 10:35 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 29 juni 2022 8:19 schreef Natural Disaster het volgende:
Waarschijnlijk nepboeren betaalt door de linkse kliek om verdeedlheid te zaaien. Dat is hoe links rolt tegenwoordig.



Ken je die uitdrukking, "zoals de waard is.."?

Denk er even over na wat het betekent dat jij dit hier nu beweert. Daar mag je even de tijd voor nemen. Succes.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen